Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

wendelien

wendelien

16-03-2011 om 19:02

Boekenweek: wat lees je nu

en wat vind je ervan? Zijn er hier nog meer mensen die af en toe in het Duits lezen? Ik heb ontdekt dat daarin toch heel wat lezenswaardigs verschijnt.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

18-03-2011 om 21:14

Hee wat mooi!

gefeliciteerd met jullie kleine jongetje en broertje!!
geniet van elkaar!
de felicitaties volgen elkaar in snel tempo op hier...

Massi!

Gefeliciteerd met je jongetje! Geweldig dat alles goed is. Het gonsde vandaag al op het forum rond dat je wel aan het bevallen zou zijn.....leuk hoor!

Veel geluk!

Idd pelle

Geboren in een boekendraadje.....dat wordt een bijzonder kind en dat wordt het....

Hibiscus

Hibiscus

18-03-2011 om 21:45

Massi

Gefeliciteerd met je zoon, wat fijn dat alles goed gegaan is. En dat zitten, dat komt vast wel goed!

Hibiscus

Sascha2

Sascha2

18-03-2011 om 21:48

Massi

Jemig dat is snel gegaan! Van harte gefeliciteerd met je zoon. Ik hoop dat je snel herstelt. Whow, je zoon is wel beletterd de wereld ingekomen, bijzonder.

Petr@

Petr@

18-03-2011 om 21:58

Massi

Gefeliciteerd! Ik wens jullie veel geluk en liefde toe met z'n viertjes.

Guinevere

Guinevere

18-03-2011 om 22:11

Oh!

Oh! Van harte, Massi! En dat je maar veel tijd mag hebben om boeken te lezen, om even on topic te gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-03-2011 om 22:26

Massi

Heel, héél veel geluk met je ongetwijfeld prachtige zoon

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-03-2011 om 22:29

Massi

Lieve Massi, geniet van jullie nieuwe wereldwondertje!

Vic

Vic

18-03-2011 om 22:53

Wat leuk!

En wat een snelle bevalling. Veel geluk met jullie zoon!

dc

dc

18-03-2011 om 22:56

Super!

!heel erg gefeliciteerd! En ik ben toch wel benieuwd naar de gruesome details hoor!

Gefeliciteerd!

Even snel op het forum kijken of Massi misschien... en jawel! Van harte! Blij te lezen dat alles goed is. Behalve dat zitten dan...
Leuk, die haastige kinders. Dat belooft wat. Ik had twee jaar geleden (op de dag af) ook zo'n snelle bevalling en Madam is nog steeds een ongeduldig tiepje.

Zegge... kan je een link plaatsen naar een foto ofzo, voor de niet-Hyvers?

Goed, nu je het hele forum gerustgesteld hebt gewoon lekker uitrusten voor zover mogelijk, en dan t.z.t. maar eens met de akelige details en de foto's komen (en hoe heet-ie? Of wil je dat niet zeggen?)

Groeten,

Temet

tonny

tonny

18-03-2011 om 23:07

Hee, geweldig zeg!

Wat fijn, gefeliciteerd!! Super zeg!
Heel veel geluk en een fijne lente-achtige kraamtijd!

Jet Burg

Jet Burg

18-03-2011 om 23:13

Gefeliciteerd massi

Van harte met jullie zoon!!!

Monet

Monet

19-03-2011 om 06:39

Massi!

Ook hier wil ik je natuurlijk van harte feliciteren met jullie zoon! Doe voorzichtig met jezelf en geniet zoveel als je kunt van je gezin!

Fiorucci

Fiorucci

19-03-2011 om 07:34

Massi!

Geweldig, heel hartelijk gefeliciteerd!!!!!

Lynna

Lynna

19-03-2011 om 07:58

Aaaah, wat heerlijk

Gefeliciteerd, geniet er maar van!

Gerdina

Gerdina

19-03-2011 om 08:02

Joepie!

Stieken kom ik hier af en toe nog langs of je zoon al geboren was, en nu is hij er! Van harte gefeliciteerd! Heel veel geluk gewenst ook voor massiman en dochter!
knuffel, Gerdina

Klaartje

Klaartje

19-03-2011 om 10:06

Massi en familie

Gefeliciteerd!!! Wat een leuk nieuws.

Sancy

Sancy

19-03-2011 om 10:25

Massi!

oh, een boekenwurm geboren! Wat heerlijk!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en het broertje van Massidochter!

Valkyre

Valkyre

19-03-2011 om 11:33

Massi!

Wat een supersnelle bevalling, heftig hoor! Gefeliciteerd met je tweede spruit, ook voor Massiman en Massidochter natuurlijk. En een snel herstel gewenst!

Een boekenkind - mooier kan 't niet worden.

fladder

fladder

19-03-2011 om 12:06

Massi!

Gefeliciteerd!!!

Tink

Tink

19-03-2011 om 12:28

Wow massi!

Gisteren stond de chat ook al bol van het gespeculeer, wie er eerst zou bevallen: jij of de kat van Sancy

Van harte gefeliciteerd met jullie haastige zoon!! Hoe vindt je dochter haar kersverse broertje?

Hopelijk kun je snel weer zitten (er komen wat herinneringen boven... ). Geniet intussen maar driedubbel van het mooie manneke!

Liefs Tink

Niny

Niny

19-03-2011 om 12:40

Massi

Ha Massi,
Gefeliciteerd met je zoon, heel veel geluk gewenst, ook voor je man en dochter!

Niny

wendelien

wendelien

19-03-2011 om 13:01

Wat een mooie ontsporing

van mijn draadje door een sprintkind! Massi en familie: van harte gefeliciteerd en heel veel geluk toegewenst samen.
Zal ik een nieuw draadje starten of pakken we het gewoon weer op? Wat vinden jullie? Of is alles nu wel even gezegd?

margje van dijk

margje van dijk

19-03-2011 om 16:34

Massi

Gefeliciteerd! Ik heb eigenlijk steeds aan je gedacht (net als iedereen hier), steeds weer snel even dit draadje gecheckt of er al nieuws was. En toen dat uitbleef was dat al weer informatie genoeg.

Ik kom nu net thuis, anderhalve dag op pad geweest en dus niet op internet gekeken, en vanmiddag stond ik in Utrecht in de boekhandel te speuren naar die Nancy Turner boeken. (Hadden ze niet). En ik al die tijd maar denken: hoe zou het zijn, zou er al een kind zijn.

Dus dat is erg leuk thuiskomen! En harstikke mooi nieuws. Hopelijk herstel je zelf ook weer snel.

Veel geluk samen!

Margje

Krin

Krin

19-03-2011 om 21:06

Wendelien

Ik denk niet dat deze boekentrein nog op de rails komt, eerlijk gezegd. Tenzij er babyboeken ter sprake komen
Had jij nog Duitse tips?

Door met die boeken juist

...straks als het aanleggen goed gaat en Grote Zus op school zit dan kan Massi toch gewoon weer meeposten?

Der Turm heb ik gelezen maar nog niet uit. Je moet ongeveer 70 pagina's per dag kunnen lezen ervan, dan stroomt het lekker door.

Verdere Duitse tips: ik lees veel biografieen, dat mag natuurlijk wel in een boekendraadje maar niet in een fictiedraadje. Is dit een fictiedraadje?
Ah, even gecheckt: het is geen fictiedraadje.

In dat geval. Het boek van Katrin Himmler over haar familie vond ik schokkend. Echt een punch in je maag. En verder lees ik dus boeken over geschiedenis, de Duitsers hebben veel meer geschiedenis en dus ook veel meer boeken erover, maar ik zou even moeten graven voor namen en rugnummers.

Massizoon! welkom op de wereld!

Massi en Massiman, hartstikke gefeliciteerd. L natuurlijk ook, met je versgebakken broertje!
PS Berber: ALT-225 ß

wendelien

wendelien

20-03-2011 om 10:03

Krin en rodebeuk

Met Duitse babyboeken heb ik geen ervaring, haha, maar een dag of 3 geleden (dus ongeveer een meter omhoog in dit draadje) heb ik wat recente Duitse bevindingen beschreven. Misschien heb je er iets aan, Krin.
En Rodebeuk: hoe vond/vind je Der Turm? De machinaties van macht en partijcultuur vond ik zo benauwend. Een soortgelijke ervaring had ik met Life & Fate van Grossmann.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.