Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

16-11-2009 om 10:18

Boer zoekt vrouw


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
trouwe kijker

trouwe kijker

23-11-2009 om 17:10

Vermakelijk

Het was weer vermakelijk gisteren. Ik ben het alleen echt niet met jullie eens dat Dycke zo geweldig is. Ik vind haar zo week, jekkes! Ze ziet er leuk uit maar daarmee is alles wel gezegd.
Peter en Hanneke houden zich wijselijk op de vlakte, dat zou ik ook doen als er een camera bovenop stond. En ik denk ook dat Neeltje het waarschijnlijk zelf ook niet echt weet. Het wordt tijd dat de camera's de stellen een tijdje met rust laten, zodat ze elkaar echt kunnen leren kennen.
groetjes van een trouwe kijker

Amanda

Amanda

23-11-2009 om 17:56

Naar portugal met zn tweetjes

Volgens mij was het niet de eerste vakantie van jos en dycke samen. Ze waren allebei poepiebruin en jos was toevallig net naar portugal geweest. Nou, zij ook denk ik. De romantiek spat er vanaf bij die twee. Ik kan nog wel eens een tikje jaloersig zijn als ik zoiets zie. Oooh om toch nog eens zo verliefd te zijn! Maar dit is too much, yek! Al die vreugdetranen als ze elkaar aankeken.

Anita's shirt ja. Fantastisch, die zit daar dus totaal niet mee. En ze heeft gelijk want het zal Wim ook een worst zijn denk ik.

Heerlijke ontwikkelingen he. Ben zo benieuwd naar volgende week en wie er nog bij mekaar is

Amanda

Tirza G.

Tirza G.

23-11-2009 om 18:10

Ik snap het niet meer

Waarom mogen dit soort mailtjes wel en mailtjes over het uiterlijk niet?
We weten er toch helemaal niks van, het is allemaal geacteerd en gemonteerd en wij gaan zitten oordelen over hoe ze keken en wat ze zeiden? Dan kan het net zo goed over het uiterlijk gaan.

Tirza

Starry Night

Starry Night

23-11-2009 om 18:41

Tirza

Het analyseren van wat je gezien hebt en je verwachtingen uitspreken is volgens mij toch wel iets heel anders dan een tekst als (en ik pik er nu zomaar even eentje uit, hoor, heb geen zin om me er nog echt in te verdiepen, de draad loopt nu veel te leuk):
"Bij Astrid is het bezit van de zaak het eind van het vermaak. Volgens mij is hoe-heet-ie een lomperd en helemaal niet geinteresseerd in haar persoontje. Ja nu nog wel, maar dat gaat snel over. Gewoon lekker een vrouw achter het fornuis en achter op zijn motor. Maar verder mot ze haar klep houden denk ik. En daarnaast is het net zo'n tuinkabouter, weinig aantrekkelijk. Met zo'n spijkerbroek van twee voor 20 euro."
Dat is kwaadaardig en heel erg op de persoon. Dat is, kortom, iemand afbranden met een bevlogenheid die haast geen tegenspraak dult.
Dat is heus iets totaal anders dan 'goh, wat doen die romantisch' en 'ik heb het idee dat het met die twee niks wordt'.

Erie...erie...hmm.

Die naam doet een vaag lampje branden. Volgens mij was dat een hele leuke pittige dame die bij wim ziojn speeddates zat. Ik zal eens zoeken, maar volgens mij had ze nog korter haar dan Astrid, maar wel lipstick en zo. erg hip zelfs. Hmm. Ik kan bijna niet wachten tot volgende week zondag

(wat moet het overigens ongelooflijk knullig zijn voor die boeren om dit allemaal terug te zien als je allang niet meer samen bent met je uitverkorene...)

Ingrid (Hanneke heeft bij mij 2 extra plusjes gescoord wegens die 3 baltische borrels die ze zonder boeh of bah achteroverklokte. Heerlijk ongecompliceerd. En zo leuk als ze door Peter naar het hotel terug gesleept werd...)

Ooo die! (erie)

Ja, die herinner ik me nog, die werd er in eerste instantie wel uitgepikt door Wim, en toen zei ze nog iets omineus', iets als: "weet je het zeker?", of "durf je dat wel?", of zo. Leuk mens, idd vrij hip, pittige dame van wie ik ook dacht dat het wel wat kon worden. Maar ik denk dat-ie een beetje bang voor haar was, ze was ook wel erg buitenissig en extravert voor hem.

Margriet*

Margriet*

23-11-2009 om 23:06

Tja wat levert het hen op?

Neeltje is nog een beetje jong, gesjeesd uit amsterdam vertrokken en een beetje claimerig maar ook heel onzeker, ze vindt Wietse wel leuk, en tast af hoe hij over dingen als samenwonen denkt, omdat ze hetzelf ook niet weet.... Wietse is schattig, komt helemaal los door haar, dus dat levert het in ieder geval op.

Astrid en Wim, tja degelijk stel zullen we maar zeggen, dat zegt genoeg toch?

Dycke en Jos, klef maar wel verliefd en direct hoge eisen stellen aan de liefde. Te hard van stapel???

Peter en Hanneke vind ik echt heerlijk stel (dat Brabants daar moet ik zo aan schoonfamilie denken). Lekker recht voor zijn raap.

En Hans en Audrey, wordt niets. Hans is zelf nog zoekende, moet misschien eerst een werk-aan-jezelf zen weekeind volgen. En dan toch voor die andere te kiezen (die vond ik ook beter passen dan Audrey qua praten en gevoeligheden).

Schattigste / sipste moment

Maar dan uit een vorige serie, en dan niet eens een van de boeren die werd verkozen voor het stalken door de camera's: die boer die toch vrij snel een partner vond en ook al vrij snel met haar 1 of 2 kinderen kreeg. Vertelde zij voor de camera besmuikt dat zij zijn oude tafel zomaar zonder te overleggen had weggedaan. Ze had wel enige spijt maar ergens ook weer niet. Tegelijkertijd kon je zien dat ze gek op hej was. Hij was er nog steeds van ondersteboven dat ze dat zomaar had gedaan (wat ik me kan voorstellen!) maar toch zag het er ook zo schattig/onbeholpen uit.
Ik dacht: wat fijn dat die jongen toch het geluk heeft gevonden, maar... alles heeft zijn prijs
Het blijft een van mijn/de favo Ned. programma's en waarom? Ik denk omdat we nu eenmaal allemaal dol zijn op inkijkjes in relaties.

Anyway,
Vonda

liora

liora

24-11-2009 om 10:43

Mosterd na de maaltijd

Ja daar kom ik nog even, heb het net pas gezien, zondag gemist.

Nou ik ben helemaal fan van Peter en Hanneke, volgens mij vinden ze elkaar heel erg leuk, maar moeten ze even de overgang maken van het spel naar het echte leven, en daarin moeten ze nog hun eigen weg vinden. Maar ik geloof helemaal niet dat ze met hun hoofd hebben gekozen of zo. Ik vind Hanneke nog steeds de mooiste vrouw die erbij zit trouwens.

Wim en Astrid, weinig over te zeggen, ze zijn lief maar staan zo ver van mijn belevingswereld af, dat ik er niks mee kan.

Hans en Audrey: nee helaas is hij niet verliefd. Ik denk dat hij verkeerd heeft gekozen bij de brieven. Hij ging heel erg voor de brief, terwijl je ook de chemie een rol moet laten spelen denk ik.

Dieke en Jos: zit wel goed denk ik.

En dan Neeltje en Wietse, tsja, ik denk dat er iets niet helemaal klopt aan haar. Ze is niet zichzelf, ze voert geen echte gesprekken met hem, het zijn meer monologen waar hij af en toe tussendoor iets roept. En vreselijk hoe hij honderd keer zegt dat zolang Neeltje er is, hij zich goed voelt. Lijkt wel een moeder-zoon relatie.

Liora

judiths mama

judiths mama

24-11-2009 om 21:42

Ja vonda, pros!

ik moest zo aan hem wennen, maar wat een geweldige vent. En dat Yvonne zelfs een picknick voor hem geregeld had ook al zat hij niet bij de eerste vijf.

Erg triest vond ik later die documentaire o.i.d. dat hij door de gemeente belazerd is met het ruilen van de grond en dat hij nu vervuilde grond heeft.

Heerlijk weer, deze boer zoekt vrouw. Waarom zou het nou eigenlijk zo aanslaan bij het publiek? De 'gewone' mensen die er aan meedoen? het binnenkijken bij mensen?

Saskia

Starry Night

Starry Night

24-11-2009 om 23:17

Saskia

"Waarom zou het nou eigenlijk zo aanslaan bij het publiek?"
Volgens mij omdat mensen voelen dat het uitgangspunt van dit programma oprecht is. Gericht op het gelukkig maken van mensen. Natuurlijk zullen ze niet vies zijn van die kijkcijfers, maar je krijgt toch het gevoel dat dat niet het belangrijkste is.
Las toevallig dit weekend een interview met Arie Boomsma, waarin hij onderscheid aanbrengt tussen 'kerngerichte' en 'formatgerichte' programma's. Boer zoekt vrouw is kerngericht.

Chantelle

Chantelle

25-11-2009 om 10:54

My two cents...

De boeren zijn natuurlijk gecast. En dat is dit jaar goed gelukt. Het zijn echte typetjes: een flamboyante boer (player?), een botte, jonge hond, een mooie boer die vreselijk verlegen is, een boer waarbij de tijd 25 jaar heeft stil gestaan, etc. Vanzelfsprekend worden net die stukjes uitgezonden waarbij die typische kenmerken naar voren komen. Dus het is niet gek dat we alleen stukjes zien van Wietse die niets meer zegt dan 'moeilijk' etc. De dames zijn door de boeren zelf uitgezocht. Maar ook hier wordt geprobeerd 'interessante' televisie te maken door typetjes neer te zetten. Van de 100-en uren film die er is geschoten worden net die stukjes eruitgehaald die passen bij het typetje. Zo krijg je een vertekend beeld.

Ik denk dus dat Wietse wel meer heeft gezegd dan die 15 woorden die wij hebben gezien. Op de citytrip zag hij er best relaxed uit. En van Neeltje worden de stukjes zo naast elkaar gezet dat de kijker vreemde gevoelens krijgt. Neeltje is 23, heeft de gehele dag een camera om zich heen, is misschien wel verliefd, etc. Tja, dan kan het best eens klungelig overkomen. Ik krijg het gevoel dat ze Wietse inderdaad wil veranderen maar ik denk dat Wietse best gelukkig wordt van iets meer reuring in zijn leven. Wintersport, een keertje vliegen, een keertje naar het café... hij gaat eindelijk een wereld buiten de boerderij ontdekken.

Ik vind Dycke een hele mooie vrouw, Jos een boer die tenminste ook midden in het niet-boerenleven staat (mijn inziens iets te veel een player) maar veel te veel gezever. Ik krijg bij Jos en Dycke ook zo'n in-de-tweede-ronde-moet-het-lukken-brrrr-gevoel. Yek.

Hanneke en Peter vond ik echt leuk samen. Een eyeopener. Ik had er niets mee, maar na deze uitzending dacht ik 'leuk samen'. Ja, het zijn twee no-nonsense, hardwerkende mensen die af en toe wat minder charmant uit de hoek komen. Niet direct mijn types (vooral Peter niet) en toch vond ik het een heel leuk stel samen. Ik zie hen best wel verder met elkaar doorgaan. Hanneke vond ik - zonder boerenkledij - een mooie vrouw.

Wim en Astrid. Tja. Ik vind Wim eigenlijk wel een schatje. En ondanks zijn interieur en 25 jaar celibaat, best een man die ook interesses buiten de boerderij heeft. Ik kan me alleen nog niet goed voorstellen dat hij - na 25 jaar prima alleen te zijn geweest - zijn hele leventje nu laat bestieren door Astrid. Ik vind Astrid helemaal niet zo vreselijk onvrouwelijk. Gewoon no-nonsense, doe maar gewoon, geen opsmuk, etc. Maar ik weet niet of dit nu voor altijd en eeuwig is. Het is in ieder geval niet gekunsteld.

Hans en Audrey. Dáár kan ik nu echt helemaal niets mee. Niet met Hans en niet met Audrey. Wordt volgens mij helemaal niets. Teveel gekunsteld. Paps van Hans vond ik misschien wel de leukste boer.

Wim's buurvrouw

Wim's buurvrouw

25-11-2009 om 16:36

Wim en astrid

Wim en Astrid zijn nog steeds heel gelukkig samen. Wim is zelfs helemaal ontdooid en in het bijzijn van Astrid nóg gezelliger geworden dan dat hij al was. Hij is tegenwoordig veel ontspannener en echt zeer duidelijk gelukkig.
Maar Inkie, ze zijn echt nog niet getrouwd hoor! Daar heb ik ze ook nog niet over gehoord.
Verder moet ik zeggen dat Astrid in het echt veel sympatieker en bescheidener is dan dat ze op tv overkomt.
Groetjes, Wim's buurvrouw

Starry Night

Starry Night

25-11-2009 om 17:10

Yes!

Leuk dat ze nog samen zijn!!! En dat ze samen maar heel oud mogen worden.
Ehm... eerlijk gezegd vind ik Astrid op tv best een sympathieke vrouw en volstrekt niet onbescheiden. De manier waarop ze e.e.a. met Cynthia besprak staat ter discussie, maar ik heb als kijker het idee dat daar achter de schermen over gepraat is door beide dames. Er leek ineens een omslag te zijn namelijk in dat opzicht. Eerst was Cynthia nog participant en toen ineens niet meer. Wat nou als dat van Cynthia zelf uit is gegaan?

Wim's buurvrouw

Wim's buurvrouw

25-11-2009 om 17:16

Klopt

Ja dat klopt, dat vertelde ze ook. Ze vond het zelf ook niet leuk zoals het op tv naar voren kwam. Maar goed, dat is bewust zo in elkaar gezet natuurlijk.

Starry Night

Starry Night

25-11-2009 om 18:31

Montage

Je kunt mensen maken en breken d.m.v. montage, ik denk dat dat een feit is. Maar goed, ik ken haar niet, ben slechts publiek, en ik heb echt geen negatief beeld van haar.
Overigens: hij zat er inderdaad in (DWDD): Wim die met zijn hoofd tegen het raam klokt, hahaha! (ja, sorry, kleine afwijking mijnerzijds, als mensen tegen een ruit aanwandelen kun je mij opdweilen)

Tirza G.

Tirza G.

25-11-2009 om 19:56

Zoals ik al eerder schreef

Langs zes van de tien deelnemende boederijen loopt een snelweg en ze hebben allemaal hoogspanningsmasten in hun land staan. Allemaal weggemonteerd.
Nou, als je een hele snelweg én hs-mast kunt wegmonteren, lukt je dat met een charmante actie ook wel.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2009 om 00:13

Late reactie

Door omstandigheden mondjesmaat online...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Hanneke in de laatste aflevering heel erg mee vond vallen. Ik werd in vorige afleveringen nogal hyper van haar en kreeg het gewoon benauwd van haar stem, maar of het lag aan mij of aan Hanneke maar daar had ik nu helemaal geen last van. De rust was weer teruggekeerd, haar stem maakte geen overuren... ze was gewoon een leuke meid. Ik vond het zo schattig dat ze boven die leuke aardewerken potjes verklaarden dat ze liever de hollandse pot hadden dan buitenlands eten. Nou, dacht ik, die hebben elkaar gevonden!
Neeltje is volgens mij zo blij dat ze iemand gevonden heeft waar ze bij in kan trekken dat de liefde bijzaak is geworden en de persoon waar het om draait ook vrees ik. Wietse is vast een lieve man, maar bij hem heb ik het gevoel dat hij zijn leven lang zijn mond niet open heeft hoeven doen en dat hem nu elk geluid bovenmatig veel inspanning kost. Beetje triest. Ik hoop dat we over een tijdje weer zo'n terugblik krijgen en kunnen zien hoe het ze vergaat (of dat moet volgende week al blijken)
Wim en Astrid komen samen leuk over. Het komt heel natuurlijk over en ik geloof dat ze wel gelukkig zijn samen.
Jos en Dycke... tja. Ik vind ze op zich heel leuk. Een man met het hart op de tong (lijkt) en een mooie vrouw. Maar het is wel heel erg klef hoor. Fijn voor hun maar voor de toeschouwer vind ik het bijna te 'intiem'.
Hans en .... (oh nou ben ik haar naam kwijt!), dat wordt niets. Ik kan het niet goed omschrijven waarom ik dat denk, afgezien van het feit dat Hans zelf ook al zijn bedenkingen had.

Ik ben benieuwd naar de laatste aflevering.
Hebben jullie tussen twee haakjes na afloop ook wel eens gezapt naar Nederland 3, over de Beagle? Prachtige programma!

Starry Night

Starry Night

27-11-2009 om 12:01

Beagle (ot)

Ik heb het zelf nooit gezien, manlief wel. Maar die is afgehaakt, geloof ik. Hij vond het te... saai meen ik? Ik weet het niet precies, zoiets.

Jesse_1

Jesse_1

27-11-2009 om 22:41

Voorproefje (spoiler)

Wietse en Neeltje zijn toch nog wel samen! (maar wonen nog niet samen). En Astrid en Wim ook, maar dat hadden we hier al kunnen lezen
(http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlboulevard/miMedia/2009/week48/vr_goed_geboerd.avi_plain.xml)
Jesse

tonny

tonny

28-11-2009 om 16:34

En astrid

heeft vast hier meegelezen! Let eens op haar oorbellen!

tonny

liora

liora

29-11-2009 om 21:17

Ook gekeken

Zaten wij allemaal lekker fout over Audrey en Hans! Ik ben eigenlijk superblij voor iedereen...

tonny

tonny

29-11-2009 om 21:41

Zou het echt zijn?

Of zouden er ook stellen bij zijn die succes fingeren vanwege het mooie slot van de serie?

Ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan na deze opname.

Tjonge, die boer Richard, dat ging snel daar...

tonny

Starry Night

Starry Night

30-11-2009 om 00:25

Echt

Ja, ik heb eigenlijk wel het idee dat het echt is allemaal. En dat wil ik ook graag denken!

Stomverbaasd

Dat Hans en Audrey nog bij elkaar zijn. Maar leuk hoor, tuurlijk. Ik vond haar een struk relaxter, een heel ontspannen uitdrukking op haar gezicht. Maar kan ook komen doordat ze haar bril niet op had.
Wietse (heb het hier consequent fout geschreven als Wytse geloof ik) en Neeltje, ik krijg er maar geen hoogte van. Zijn ze NOG steeds bij elkaar.....dan moet er toch iets goed gaan zou je zeggen.
Leukste stel blijft Wim-Astrid (mét oorbellen en make up . Toppunt van romantiek/ware liefde: "'t is Astrid en anders niks" (Wim over zijn keuze).

Leuke uitzending

Ik vond Astrid er heel goed uitzien gisteravond. Ze had haar haar iets langer, niet meer van de korte piekjes op haar voorhoofd en dat stond haar goed. En ze straalde helemaal.

Leuk dat ze allemaal nog bij elkaar waren en goed om te zien dat Wietse Neeltje nog eventjes niet in huis heeft gehaald.

En ja, die boer Richard die op de proppen kwam met een werkelijk totaal ander type dan de aan hem gekoppelde Ruchama, ha ha. Daar had Yvon toch de plank behoorlijk mis.

Chris

Rieke

Rieke

30-11-2009 om 14:14

Leuk om te zien

Alleen mijn man vind het helemaal niks; dat gegluur in het privè leven van een ander. Die zat naast me op de bank met een krantje, dat kijkt wel anders hoor.
Wat me opviel; Er werd gevraagd aan Astrid of ze al bij hem woonde en toen antwoordde ze iets van; nee, nog niet, werk en kinderen hè?
Heeft zij kinderen? Is me niet opgevallen, hebben we dat niet meegekregen?
Verder veel herhaling, die boeren op de bank keken verplicht naar zichzelf, vond ik niet zo leuk eigenlijk.
Ook wat genante momenten, nee dat werd teveel uitgemolken (figuurlijk hè?)
Maar leuk dat er zoveel gelukkige stellen uit voort gekomen zijn.
En boer Richard de primeur als a.s. vader. Heeft ie lekker anoniem kunnen doen. Niet meedoen aan het programma, toch de vruchten ervan plukken.

Faith

Faith

30-11-2009 om 15:35

Mijn man...

Mijn man vind het helemaal verschrikkelijk en snapt niet dat mensen dit leuk vinden om naar te kijken maar zeker niet om eraan mee te doen. Dochter en ik vinden het heel leuk om naar te kijken.
Ik zie ook dat verliefdheid een universeel gevoel is, waardoor je het gevoel hebt heel snel dichtbij elkaar te komen. En ik zie ook het geloof in De ware. Dat heb ik dan weer niet, maar ik kan er wel ontroerd door worden. Faith

Starry Night

Starry Night

30-11-2009 om 15:56

Rieke

"Heeft zij kinderen? Is me niet opgevallen, hebben we dat niet meegekregen?"

Ja, dat viel ons ook op. Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe oud Astrid is (en hoe oud die eventuele kinderen dan zijn).
'Ons' trouwens. Man en ik zijn allebei heerlijk verslingerd aan dit soort programma's

tonny

tonny

30-11-2009 om 17:08

De kinderen van astrid

willen vast buiten beeld blijven. Daar is wat voor te zeggen. Maar ze waren er nu wel heel plotseling, ja.

tonny (man kijkt nooit mee, die houdt er totaal niet van. Dochters/ schoondochter/ schoonzus wel, altijd leuk om even over na te praten als we elkaar ergens zien, dat gaan we missen!!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.