Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

16-11-2009 om 10:18

Boer zoekt vrouw


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

19-11-2009 om 19:32

Berber (en genista)

"verbaas je over de verbale creativiteit van de geirriteerde Rotterdammer."
Inderdaad Die keer dat mijn lief door zijn bejaarde Rotterdamse exbuurvrouw onder luid geroep omhelst werd, verbaasde ik me over de echtgenoot van die volkse dame, die zonder te kijken keihard uit het huis riep: "Marie!!! Met welke lelijke apekop sta je nou weer te praten???" maar hij stal wel mijn hartje
Genista, jij weet wel hoe raak die typering was

Chantelle

Chantelle

19-11-2009 om 20:28

Wims buurvrouw; het is toch astrid!

Ik snap het niet helemaal... Wim mag de naam niet noemen maar we hebben afgelopen zondag toch allemaal gezien dat het Astrid is?!
Het kan natuurlijk dat hij al weer aan een andere vrouw is (getverrederrie wat een uitdrukking), maar dat lijkt me wel heel sterk na 25 jaar celibaat. En stel dat dat zo is, dan hoeft hij nu toch niet meer geheimzinnig te doen? Of mis ik iets?

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2009 om 20:40

Raar

Nou Wim's buurvrouw, dat vind ik echt raar. Je vrienden geven je op voor iets wat je niet wilt (fijne vrienden) en vervolgens doe je toch gewoon mee? Snap ik niet.

Tirza

Berber, oeps

Daar gaat je hardboiled imago

Ik geloof ook dat het een heel stuk erger kan dan in dit draadje en of je nou wilt of niet, als deelnemer aan dit soort programma's heb je te maken met een internetgemeenschap die zich in alle gradaties over je uitlaat. Gelukkig kun je er dan ook voor kiezen om die dingen níet te lezen. Het lijkt mij erger om een soort zwart schaap te worden in je eigen stad/dorp, zoals Neeltje blijkbaar is overkomen.

Chris

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 20:45

Verbale creativiteit

'Verbale creativiteit' kan heel grappig zijn. Ik heb niks tegen 'volkstaal'. Maar volkstaal staat toch niet persé gelijk aan 'grove geschut'? Ik vind dat je wel ergens tegen moet kunnen, maar zelfs al zou ik uit een wijk komen waar creataal gesproken wordt als men zich flink opwindt dan nog zou ik me storen aan echt grove taal. Ik ben zo akelig braaf op dit gebied

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 20:56

Grove geschut

grof geschut...

Wim's Buurvrouw

Wim's Buurvrouw

19-11-2009 om 20:58

Chantelle

Ja dat lijkt mij ook haha. Ik ga er dan ook vanuit dat het Astrid is. Maar er gaan ook roddels rond dat het alweer over zou zijn met Astrid maar dat hij toch met een van de andere 9 dames verder is gegaan. Wim kennende geloof ik daar ook niets van hoor, maar ja ondertussen zijn we irl al wel een aantal maandjes verder dan de opnames én het buitenlandtripje dat ze hebben gemaakt dus er kan van alles gebeurd zijn ondertussen.
En ja, ze mogen niets vertellen, dus moeten wel geheimzinnig doen tot de opnames allemaal uitgezonden zijn.

Wim's Buurvrouw

Wim's Buurvrouw

19-11-2009 om 21:09

Ja tirza

Dat mag je raar vinden. Hoe het precies zit weet ik ook niet hoor. Maar niet willen en niet willen is twee. Ik denk dat Wim uit zichzelf dit soort dingen nooit opgezocht zou hebben, maar nu hij er eenmaal voor opgegeven is hij er toch in mee is gegaan omdat hij toch wel graag een vrouw wilde. Toen het eenmaal in gang gezet was denk ik dat hij al die toestanden met camera's e.d. allemaal toch maar voor lief genomen heeft. Zijn vriend Klaas zegt het in het promotiefilmpje op het laatst ook: "als we op Wim moeten wachten dan duurt het nog wel even..."
En verder moet je mij niet vragen, ik weet verder niets hoor.

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2009 om 22:51

Ja maar ja

Weet je, ik wou dat ik zo correct was om nooit iets te doen waarvan ik niet wil dat het mij ook geschiedt. Maar ik heb blijkbaar duistere krochten in mijn ziel. Ik kan heeeeerlijk sneren over mensen die het toch niet kunnen horen, ik kan héle nare dingen denken. En zelfs opschrijven.
Als we dat nou allemaal correct zouden willen doen, waar zouden we dan op uitkomen bij BzV? Iets van: een realityshow, iets geromantiseerd, over de kunstmatige koppeling van vrijgezelle boeren aan een partner.
Want tja, alles wat er gezegd wordt kunnen we geen mening over hebben: we waren er tenslotte niet bij. Alles wat in beeld gebracht wordt, idem. Alles wat ze doen: ook idem.

Tirza

Starry Night

Starry Night

19-11-2009 om 23:50

Chris

"Het lijkt mij erger om een soort zwart schaap te worden in je eigen stad/dorp, zoals Neeltje blijkbaar is overkomen."
Hoe komt het, denk je, dat dat gebeurd is?

Tirza

Tirza: "Als we dat nou allemaal correct zouden willen doen, waar zouden we dan op uitkomen bij BzV? Iets van: een realityshow, iets geromantiseerd, over de kunstmatige koppeling van vrijgezelle boeren aan een partner."
Nou, wat Jujube schrijft, zo ongeveer. Lekker gaan zitten verzinnen wie met wie zal eindigen en of het een kans van slagen heeft. Da's toch niet zo afgrijselijk? Je hoeft toch geen mensen af te kraken om te concluderen dat ... Laat ook maar. Ik ben gewoon de verkeerde voor dit soort draden. Maar het ligt ook aan mij, want veel programma's op tv kijk ik niet eens, omdat ik me er een voyeur bij voel. Memories bijvoorbeeld is aan mij totaal niet besteed. Die DNA-toestanden om dezelfde reden ook niet. Boer zoekt vrouw vind ik geinig om te kijken. Daar hou ik het dan verder wel bij

Nog even...

O, o, o, wat heb ik dit seizoen weer genoten van BZV! Helaas moest het ook vaak via uitzending gemist want het zat af en toe niet op mijn zondagavond-radar.
Anyway.
Jammer dat Wietse niet verliefd is geworden op Iris, die paste idd beter bij hem. Ik vind het dan wel weer schattig hoe Neeltje niet tegen haar vriendinnen kon liegen over dat ze niet verliefd op hem is. Zal wel geen lang leven beschoren zijn...
Hmm, wat betreft Hans snap ik de aantrekkingskracht wel, leuk, zo'n prater. Audrey gaf ik veel kans vanaf het begin, en voor Jo vond ik het wel jammer dat ze het niet werd. Over het niet zo elegant Jo laten 'hangen' tot aan het keuzemoment: net alsof Hans zich niet realiseerde dat dat ook op camera kwam. Later kon Jo dan toch zien dat ze voor de gek gehouden was? Maar goed, ook hij wist denk ik gewoon niet goed wat te doen, Jos pakte dat handiger aan.
Astrid zag je al glimmen toen ze nog met zijn 10-en waren. Voor Cynthia vond ik het ook zielig tot ze vertelde dat ze zelf niet verliefd was op Wim. Ik denk ook dat zij zo eerlijk is dat dat ook echt de waarheid is. Astrid had wel wat subtieler mogen doen inderdaad, maar wellicht komt dat niet in haar woordenboek voor (ik ben best wel goed in understatements...).
O ja, wat betreft Neeltje en Iris vond ik Yvon op zeker moment echt ontzettend sturend!!! Je kon duidelijk merken dat Iris haar voorkeur had en aan Neeltje vroeg ze dingen die ik toch ietwat negatief insinuerend vond: wat heb jij Wietse eigenlijk te bieden? (met de veronderstelling: vast niets!!!). Tegenover Iris was Yvon veel aardiger.
En het stopwoordje van Wietse was volgens mij: "(stilte) moeilijk...(stilte)"
Vind het wel leuk dat deze keer, zo lijkt het, meer boeren een vrouw hebben gevonden.
Hanneke vind ik een toffe meid, zie het wel zitten. Gedeeltelijk ook een rationele keuze van beiden maar die liefde komt en blijft wel denk ik, qua type past het goed lijkt me.
Ben inderdaad benieuwd hoe het met die Aziatische geadopteerde jongen is afgelopen die het heel niet erg vond dat hij niet op camera hoefde!
En volgend jaar mag er bij die 10 wel weer een boerin zoekt man en boer zoekt boer (of natuurlijk boerin zoekt boerin) komen wat mij betreft, voor de broodnodige variatie!!!)

Vonda

Starry Night

Starry Night

22-11-2009 om 13:36

Vonda

"O ja, wat betreft Neeltje en Iris vond ik Yvon op zeker moment echt ontzettend sturend!!! Je kon duidelijk merken dat Iris haar voorkeur had en aan Neeltje vroeg ze dingen die ik toch ietwat negatief insinuerend vond: wat heb jij Wietse eigenlijk te bieden? (met de veronderstelling: vast niets!!!). Tegenover Iris was Yvon veel aardiger."
Ja, dat klopt wel. Yvon kan bepaalde dingen ook sturen en soms vind ik haar wel wat dwingend. Maar.... misshien moet dat op dat moment dan ook wel. Ze draagt het programma wel, vind ik. Je merkt dat ze echt persoonlijk heel betrokken is bij het wel en wee van al die boeren. Oók degenen die de uizending niet gehaald hebben. Ik ben ook heel benieuwd hoe het die boeren vergaan is!
Verder geloof ik dat ik het met het meeste dat je schrijft wel eens ben

Vic

Vic

22-11-2009 om 15:04

Vanavond weer

Vanavond kunnen we zien hoe de weekendjes weg verlopen. Ik heb al wat voorstukjes gezien. Neeltje die zegt dat het allemaal wel lastig is met iemand die je niet kent, en Jos die loopt te zwijmelen 'wat ben je mooi' (mag ik een teiltje?). En Astrid en Wim die zich gedragen alsof ze al jaren bij elkaar zijn, Astrid in haar oudste slaapshirt Leuk!

Starry Night

Starry Night

22-11-2009 om 22:08

Mijn gevoel

Peter - Hanneke: helemaal leuk
Jos - Dyke: helemaal goed
Hans - Audrey: dat gaat mis
Wim - Astrid: helemaal perfect
Wietse - Neeltje: géééééén idee
Erg benieuwd naar volgende week, hoe de zaken er na drie maanden voorstaan!!

Rieke

Rieke

22-11-2009 om 22:19

Leuk!

Ja, Starry, dat heb ik zo gezien, goed lijstje. Vooral Hanneke en Peter waren leuk samen, dezelfde humor en leuke mensen gewoon! De anderen ook maar van deze had ik niet zo'n goed beeld.
Jos en Dycke zo klef en in tranen zelfs, maar mooi om naar te kijken, mooie mensen ook om te zien.
Hans en Audrey weet ik ook niet of dat goed gaat, vooral Hans is toch wel een eigenzinnig mannetje en zij probeert zich al aan te passen aan hem.
Wim en Astrid; dat zit solide, leuk stel en helemaal zichzelf.
En Wietse is verliefd zeg! Erg leuk om te zien, maar dat stel blijft koffiedik kijken.
Ja, ik heb genoten vanavond, ben benieuwd naar de afloop.

Ik denk

Ongeveer hetzelfde als Starry:
Peter+Hanneke: viel me mee. Hij leek zo'n beredeneerde keuze te hebben gemaakt, maar ws is het toch gewoon een nuchtere jongen die niet zo snel hoteldebotel is. In ieder geval vond ik ze leuk en ontspannen samen, dat kan best wat worden.
Jos+Dycke: tja, wat moet je daar nou van zeggen, superverliefd uiteraard. Ik gun het ze van harte, maar zat bij hen wel steeds te gapen
Hans+Audrey: dat wordt niks. Dat krampachtige klinken op de liefde de hele tijd, en dan weer zo'n onderzoekende blik. Hij heeft haar nu al "opgelegd" dat ze meer weerwerk moet bieden, dat gaat nooit meer lukken. Sneu voor Audrey.
Wim+Astrid: superstel, vond ik van meet af aan en dat blijft zo. Erg leuk.
Wytse+Neeltje: tja. Als ik hier niet had horen fluiseteren dat ze al samenwonen (en niet had gezien dat ze in de aflevering van volgende week gearmd aan komen lopen) had ik er geen cent voor gegeven. Ze is gewoon NIET verliefd. Ze vindt hem wel aantrekkelijk, maar verder wil ze gewoon aan de slag op die boerderij om haar leven invulling te geven. Een project. En hij zat al te dichtbij, voelde al te claimerig, dat zag je zo. Kan echt niks worden. Maar hopelijk heeft Wytse er een mooie ervaring aan, op verscheidene gebieden, en vindt hij daarna nog eens iemand.

Rembrand

Rembrand

23-11-2009 om 09:00

Neeltje.

Ik heb zo'n angstig onderbuikgevoel dat ze hem in de maling neemt en niet door heeft wat voor desastreuze gevolgen dit voor hem kan hebben. Waarom zou je zoveel haast zetten achter samenwonen als je niet verliefd bent ?
Zij lijkt mij zoveel meer ervaring in het leven en de liefde hebben. Ze staan mijlen ver van elkaar af.
M.

Neeltje wim

neeltje tja ik vrees dat ze een leuk spelletje speeld!
hoe ze hem ook nadoet als hij iets zegt, heb me echt zitten verbijten over hoe ze deed... ze is duidelijk niet verliefd... gaan ze toosten zegt ze op jou en niet eesn op ons??? hmmm vreemd....

over Wim heb ik gehoord dat hij inmiddels is getrouwd met Astrid nadat hij een hartinfarct heeft gehad....

hans en zijn vriendin heb ik twijfels over, en neeltje en Wietse dus ook, de rest leuke stellen!

Vic

Vic

23-11-2009 om 10:11

Leuk

Waar is Neeltje mee bezig? Ze is helemaal niet verliefd maar reageert wel heel verbolgen als Wietse niet direct met haar wil samenwonen. Wel heel goed van hem dat hij zijn grenzen aangeeft, en hij liet ook al merken dat het gevoel bij hem wat minder wordt.
Hans en Audrey zijn geen blijverdjes. Ik krijg een beetje ongemakkelijk gevoel van zijn ideeën over communiceren en zij had wel wat assertiever mogen reageren toen hij vertelde dat hij haar te volgzaam vond.
Van Jos en Dycke vind ik niet zoveel. Ze zijn heel verliefd maar ik ben benieuwd hoe dat verder gaat als het echte leven weer begint. Dat gekwijl naar elkaar mag van mij wel wat minder
Peter en Hanneke passen op papier het allerbest bij elkaar. Vergelijkbare achtergronden en toekomstvisie. En het lijkt erop dat het met de romantiek ook wel komt. Leuk!
Astrid en Wim blijft een leuk stel. Het lijkt alsof ze al jaren getrouwd zijn.

Jamaar jamaar berber

Dat is toch geweldig (Wim en Astrid), dat ze zich zo thuis bij elkaar voelen alsof ze elkaar al jaren kennen? Ik vind het echt leuk, een combinatie van vertrouwdheid en verliefdheid (want ze zitten wel steeds aan elkaar). Oké, tis wat weinig avontuurlijk allemaal (er waren trouwens wel meer stellen die moeite hadden met het vreemde eten, dat vind ik dan weer tenenkrommend, als ze het niet eens probéren, maar goed), maar ik vind ze hartverwarmend.

Vic

Vic

23-11-2009 om 10:56

Afhaalchinees

Ik ben heel erg van de 'doe maar gewoon', maar die afhaalchinees ging mij ook veel te ver. En ik zou ook op zo'n eerste romantische vakantie niet mijn Donald Duck longshirt aangetrokken hebben. Maar feit blijft dat die twee elkaar accepteren zoals ze zijn en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Zomersproet

Zomersproet

23-11-2009 om 11:17

Oo wat een heerlijk draadje dit

Wim en Astrid: ben absoluut geen fan van Astrid. Ik dacht ook de eerste keer dat ik haar zag dat ze lesbisch is, zo kwam ze op me over. Begreep al niet waarom ze mee deed. Dat van dat chinees, ooo men, zo jammer..... Ik moest wel lachen om die Wim die zijn hoofd stootte

Hans en Audrey: veel te veel gefoceerd. Jammer, vond haar wel leuk maar heb er steeds minder mee merk ik. Die Hans vind ik ook steeds minder sympathiek worden.

Jos en Dycke: hier krijg ik ook de kriebels van, negatief bedoel ik. De stem en uitspraken van Dycke, brrrr.....

Wietse en Neeltje: Neeltje is niet oprecht en oooo wat was ze verbolgen idd. toen Wietse niet meteen wilde samenwonen. Ze was echt beledigd. Jammer dat Wietse zijn poot niet stijf heeft gehouden. Ik vind Wietse steeds leuker worden.

Hanneke en Peter: Vind ik een leuk stel maar Peter vind ik nog steeds een boerenpummel, kan er niks aan doen. Ik vind haar wel leuk.

Polly Shearman

Polly Shearman

23-11-2009 om 12:21

Even uitzending gemist

bekeken omdat ik erg nieuwsgierig was geworden na het lezen van jullie draadje.

voor de eerste keer dus deze mensen bekeken.
en ik vond die hanneke en peter een raar stel, puberaal en vooral maar niet echt zeggen wat je wil en voelt, dat gesprek over trouwen, wat over trouwen ging maar niemand die aan de ander vroeg, zou jij ook willen trouwen? al dat er om heen gedraai, brrr

en die neeltje komt op mijn juist super onzeker over, en erg zenuwachtig, wie weet hoe ze is zonder die camera op haar snuit.
en het is ook maar net precies wat ze laten zien.
misschien hebben de andere vrouwen ook wel eens tegen hun boer gezegt, ga nu maar eens even verder op zitten want ik heb even lucht nodig...

groet, polly
( een leek dus, let niet op mij)

niet helemaal een leek trouwens, want ik ben opgegroeid tussen dit soort boeren, zelf ook boeren vriendjes gehad maar bleeeeh nee het is echt niks voor mij.

Starry Night

Starry Night

23-11-2009 om 12:53

Jaaaaa!!! (berber)

"HANS, BLIJF UIT DIE GELPOT! "

Helemaal met je eens, hahaha. Zei het vanmorgen nog aan het ontbijt (tja, jaren getrouwd, je mot het toch ergens over hebben samen. Maar ik vond Hans' hoofd ook veel beter zonder die rechtopstaande sprietjes.

Puck2

Puck2

23-11-2009 om 12:56

En my two cents

Wim en Astrid: die lijken idd al eeuwen getrouwd maar ik denk wel dat dat een blijverdje is, ze lijken allebei zo relaxed als ze bij elkaar zijn.
Jos en Dycke: een mooi stel waar de verliefdheid vanaf spat, ik gun het ze wel, maar het mag wel wat minder klef, heb maar een teiltje onder de t.v. gezet.
Hans en Audrey: de eerste barstjes werden nu al zichtbaar, Hans begint al wat twijfels te krijgen. Denk niet dat het wat wordt.
Peter en Hanneke: ben ik nu de enige die denkt dat het niet wat wordt?
Wietse en Neeltje: ik vind het eigenlijk een beetje zielig voor Wietse want ik heb het idee dat hij oprecht verliefd is en dat hij door Neeltje als haar nieuwste speelgoedje wordt gezien dat weer gedumpt wordt als het nieuwe ervan af is.

Starry Night

Starry Night

23-11-2009 om 13:01

En ter verdediging van neeltje

Ik heb echt het gevoel dat het wurm het gewoon zelf niet weet. Ze is natuurlijk gewoon nog heel jong (toch...? in ieder geval vrij onvolwassen). Ze houdt, als ze Wietse al voor de gek houdt, vooral ook zichzelf voor de gek.
Heel cruciaal vond ik Wim's opmerking, dat hij bij Astrid zo totaal zichzelf kan zijn. Dat er niks van hem verwacht wordt, dat hij mag zijn wie hij is. Ik denk dat dat de basis is voor iedere serieuze relatie, meer nog dan verliefdheid.
En precies dat ontbreekt bij Hans en bij Wietse. Hans wil dat Audrey verandert en Neeltje wil dat Wietse verandert. En daarom heb ik in die relaties geen vertrouwen. Op langere termijn bedoel ik.
Overigens, ongetwijfeld vanavond bij DWDD: Wim die zijn kop uit het raam wil steken, hahaha!

toja

toja

23-11-2009 om 14:26

Inderdaad

Starry je verwoord het heel goed. Ik ben het dan ook met je eens. Als Hans haar nu al wil veranderen dan zit dat al niet goed. Ze willen het wel een kans geven; maar of ze het gaan redden?? En je hebt ook gelijk over Neeltje.
Peter en Hanneke nemen gewoon de tijd. Ze zijn denk ik ook gewoon zichzelf. Alleen niet zo snel halsoverkophoteldebotel zoals Jos en Dycke.
Ben benieuwd volgdende week (ook naar de andere boeren!)

Jos en dycke en vraagje aan wim's buurvrouw

begreep hier van een collega dat jos en Dycke al weer uit elkaar zijn. Let wel....zij had dit van haar zus en die weer van een kennis, die bij Jos in de buurt schijnt te wonen.

Op zich kan ik me er wel iets bij voorstellen. Hoteldebotelhalsoverkop verliefd, maar yuk wat een gekwijl. En dan vooral die gladde praat van Hans, daar word ik helemaal iebelig van. Eigenlijk vind ik zelf Dycke veel te leuk voor Jos.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de Wim's buurvrouw....wie was er met Wim mee op de verjaardag???

groetjes van Purk

Vic

Vic

23-11-2009 om 16:54

Wim

Ik las op een ander forum dat Wim iets heeft met ene Erie, een dame die hij eerder in het programma al had weg gestuurd. Die forummer daar had het van de tante van de slager van haar nichtjes buurvrouw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.