Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

22-12-2010 om 20:44

Boer zoekt vrouw-draadje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

31-01-2011 om 15:58

Helemaal mee eens holden

Het vivablog is 100 keer leuker dan de serie zelf!

Yta Chalne

Yta Chalne

31-01-2011 om 16:08

Nou..

De serie zelf vind ik toch ook wel erg leuk. Behalve Frank, de huilebalk. Hij zal nog raar staan te kijken als Anita zich bedenkt dat ze helemaal geen zin heeft in een emoboer als Frank die meteen wil 'settelen'. Ze heeft wel wat beters te doen.
Gijsbert is te zoet gewoon, de beste boer van deze serie. Maar die poetsfemke vind ik niet veel aan, dat moet toch geen al te moeilijke keus zijn? Waar moet hij t met haar over hebben in 's hemelsnaam, haar interesses (rust, reinheid en regelmaat) lijken niet erg te matchen met zijn rotzooiboerderijtje. Maar goed, iedereen heeft recht op z'n eigen fouten natuurlijk.

Jesse_1

Jesse_1

31-01-2011 om 16:34

Het uitwisselen van de nummers

Als ik het goed begreep (maar ja, ik stond dus ondertussen te strijken hadden ze nummers uitgewisseld om afspraken te maken over dit weekend (dus bijvoorbeeld dat Heidy het eten voor de eerste avond zou verzorgen). Waarom Susan er dan niet in betrokken is, begrijp ik dus helemaal niet.
Jesse

Roosje Katoen

Roosje Katoen

31-01-2011 om 20:32

Frank

Wat een naar mannetje zeg, gadverdamme. Dat gedoe met Berber was al niet best, maar het wordt er ook niet beter op!

DAt van die truien was idd lachen! Maar ik vind ze wel leuk, dus ga eens kijken of ze ze nog hebben bij h&m

An

An

31-01-2011 om 20:46

Analyse vrouwen richard

Weet je wat ik de hele tijd denk en waar ik hier nog niemand iets over heb horen zeggen hier .. Die Annemieke van Richard vind hem volgens mij helemaal niet meer zo geweldig op dit moment. Als ze echt hoteldebotel van hem zou zijn zou ze ter eerste nooit gereageerd hebben tegen Richard van: Maar Je weet toch helemaal niet of je mij wel de leukste vind", en "je gaat veel te snel met je beslissing", en dat zei ze ook nog een keer met die andere twee erbij. Kennelijk had ze wel een fling-moment met hem toen ze elkaar sneaky vooraf zagen, maar nu is t flink weggebt. Anders zou ze ook heus wel gebleven zijn bij hem, als ze hem echt wilde. DUS... mijn theorie is: Annmieke gaat uiteindelijk toch afhaken, en dan gaat Richard voor zn tweede keuze: Maxima Heidy. Is dat wat???

Jesse_1

Jesse_1

31-01-2011 om 21:18

Wat ik bedoelde holden

Is dat ze ZEGGEN dat ze nummers hadden uitgewisseld ivm voorbereidingen voor het weekend, maar dat dat dus raar is omdat Susan er niet bij betrokken was.
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

31-01-2011 om 21:21

Duidelijk an

Ze wilde niet eens meer blijven, ipv lekker op de bank tegen Richard aan hangen (of...). Ik moet eerlijk zeggen dat Richard het ook totaal verkeerd bracht. Misschien voelde hij de bui al hangen (van Annemiek) omdat ze zo koel reageerde toen hij in de schuur zei dat ZIJ het echt ging worden.
NB Richard maakt zich wel compleet ongeloofwaardig als hij alsnog met Heidy of Susan iets begint. Zou hij nog een dame uit één van de vorige rondes achter de hand hebben? (Van de groepsdate viel er al één zelf af en met de ander had hij totaal geen klik).
Jesse

Gallifrey

Gallifrey

31-01-2011 om 21:26

Susan komt richard troosten

Mijn gok: Ik denk dat Susan Richard op belt om te vragen hoe het met hem gaat. Dan komt ze langs om hem te troosten. Dan begrijpt Richard wat ie mist en dan leven ze nog lang en gelukkig. (Tenminste, zolang Annemiek niet belt, want ja die glimlach hè).
Volgens mij zag ik in de vooruitblik echt Susan naast Richard lopen. Vandaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-02-2011 om 01:34

Frank

Kun je toch zien hoe iedereen anders reageert op de boeren. Ik heb bijvoorbeeld echt niks tegen Frank. Ik vind het ergens wel mooi dat hij het zo moeilijk vindt dat hij er door moet huilen. Mag alleen een vrouw dat soort gevoelens en emoties hebben dan?
Ik kan me best voorstellen dat niet elke boer gelijk zo verliefd wordt op een van zijn of haar gasten dat het binnen die paar dagen een bekeken zaak is en dan ga je volgens mij toch echt verstandelijke afwegingen maken. Ik vind dat op zich niet zo vreemd. De hele situatie is niet normaal tenslotte.
Bij Gijsbert kan het mij nou echt niets schelen dat zijn boerderij niet tiptop schoon is. Ik krijg de indruk dat hij goed voor zijn beesten is en daar gaat het om. Alle kans dat hij de boel wat op zal knappen zodra er een vrouw bij hem komt wonen, want die vrouw gaat zich daar uiteraard tegenaan bemoeien
Ik ben zo slecht in namen, maar bij Marcel vind ik de Poolse toch echt het beste bij hem passen. Ik vind het, voor zover ik kan zien, een leuke vrouw. Die andere... met lenzen/bril vind ik een zeurpiet. Wat een gezanik zeg over dat hij zijn aardappels niet een gunstige plek sorteert. Hij zal daar vast nog nooit een moment bij stil gestaan hebben. Ik vind hem nog steeds een beetje een vreemde snuiter, maar kreeg dit keer toch iets meer de indruk dat hij minder zijïg is dan je zo zou denken.

Rembrand

Rembrand

01-02-2011 om 09:04

Kaaskopje

Ik ergerde mij ook niet aan Frank. Ik vond het eigenlijk wel vertederend dat hij daar zo zat te bellen, met die geit vlak bij hem.
Mijn middelste zoon ( 16 jaar) vond hem een mietje omdat hij huilde. Ik heb dat gelijk ferm bestreden door te zeggen dat ik het juist heel sterk vind als een man zijn gevoelens laat zien.
M.

Wat mij vooral intrigeerde

Met wíe zat Frank daar te bellen? Wie bel je op zo'n crisis-tranen-knuffel-met-je-geit-moment? Of knuffel je met je geit omdat het telefoongesprek daartoe aanleiding geeft?

Polly Shearman

Polly Shearman

01-02-2011 om 10:19

Zijn moeder

echt!!

ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij geen keuze kan maken,
verstandelijk gezien zal hij de twee meiden misschien wel even leuk vinden, maar gevoelsmatig kan dat toch niet.
er is er toch altijd 1 waar je net ff iets warmer van word.
Ik denk dat het in zijn geval de studente is waar hij warm van word, maar dat zijn verstand zegt: nee joh dan moet je te lang wachten... en dat is waar hij mee worstelt, en met zijn geit natuurlijk.. heerlijk zo'n knuffel beer.

Jesse_1

Jesse_1

01-02-2011 om 10:49

Keuze is moeilijk...

Ik kan me nog van een aantal jaar geleden herinneren, bij boer Martijn (die jonge jongen). De 2 meisjes die hij uiteindelijk overhield vond hij ook éven leuk, zou met allebei een leuke relatie op kunnen bouwen. Uiteindelijk koos hij voor Marlies omdat zij ervaring had met het boerenbedrijf.
Waarom zou de keuze niet moeilijk moeten zijn???? Er loopt toch niet maar één persoon op de hele wereld rond die 'de ware' voor je is? En als je meer dan duizend reacties hebt gekregen is de kans gewoon heel groot dat er meer dan één persoon tussen zit met wie je je leven zou kunnen delen.
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

01-02-2011 om 10:51

Polly

Ik kan me niet voorstellen dat wie dan ook warm wordt van de studente , maar het is dan ook niet iemand die ik heb uitgekozen.
Op ieder potje...
Jesse

liora

liora

01-02-2011 om 12:06

Jeetje kaaskopje

"Alle kans dat hij de boel wat op zal knappen zodra er een vrouw bij hem komt wonen, want die vrouw gaat zich daar uiteraard tegenaan bemoeien "

Wat een ontzettend conservatief man-vrouw beeld inclusief verkneukeling. Vrouwen kunnen ook rommerlig zijn. Als hij Femke kiest zal het inderdaad in no time tip top zijn (en moet hij ook eten voor het melken). Of zoals iemand op Twitter opmerkte: Femnke wil Gijsbert op hetzelfde voedingsschema zetten als haar kindje.

Liora

Wilma

Wilma

01-02-2011 om 14:39

En de keuken van frank

krijgt ook een metamorfose. De dames zijn die al aan 't uittekenen geweest en de tafel staat nu al voor 't raam. Is een kort filmpje van op BoerZoektVrouw.nl. Net als een kort filmpje van het gezellige poolen van Adriaan, Harry en Annemarie .

Groetjes,
Wilma

Hm, ik weet niet of dat conservatief is

ik denk dat in de meeste woningen de vrouw de doorslaggevende stem en invloed heeft wat betreft het interieur en de al dan niet nette uitstraling daarvan. Wat betreft je druk maken over hoe het er binnen uitziet - ik denk toch echt dat mannen dan in de minderheid zijn. Of het moet om electronische spullen gaan.

Chippie

Chippie

01-02-2011 om 18:21

Wilma, keuken van frank

Frank had volgens mij al veel langer plannen om iets met de keuken te doen. Hij heeft een oude boerderij gekocht en heeft de badkamer al mooi opgeknapt. Nu is de keuken aan de beurt, hij is daar samen met de dames over aan het brainstormen. Dat vond ik wel leuk, ik had niet het idee dat dat door de dames gestuurd werd en ook niet dat hij zich wat dat betreft door de dames laat sturen. En dat hij meteen de tafel verplaatste vond ik juist wel leuk...

Jade

Jade

01-02-2011 om 19:37

Annemarie...

...is blij dat ze 2 mannen heeft die het hok willen uitmesten

Ik weet niet wat ik van haar moet denken hoor....

En tja, Richard is alleen en weet dat ze met z´n 3-en fout zaten. Er komt bezoek bij Richard, maar dat zien we volgende week (wie-o-wie?)

En is het huis van Gijsbert nu zo smerig? Het is oud, dat wel.....ik zou dat toch wel dolgraag willen verbouwen

Gijsbert en frank

Ik dacht dat Frank zijn zus belde?
Gijsbert is een leuke boer, het valt mij niet op dat het er zo vies is, wel rommelig, maar ja, het is een boerderij he.Hij moet Jose maar kiezen, die past wel bij hem, die zat zo te stalen bij dat kalfje, ze hadden eigenlijk naast elkaar moeten zitten glunderen..

Kaaskopje

Kaaskopje

01-02-2011 om 21:52

Oh nee hoor liora

Dat is helemaal niet vanuit een ouderwetse verkneukeling bedoeld. Ik ben ook niet zo netjes, mijn man is een betere huishouder denk ik. Maar ik zie helemaal voor me hoe het kan gaan. Zo'n 'nieuwe' vrouw loopt met hem over het erf en in de stal en ziet alles met een frisse blik en wijst hem erop dat het misschien anders kan. Dat zou ook omgekeerd kunnen als Gijsbert een vrouw was geweest en de 'nieuwe' een man.

Margriet*

Margriet*

01-02-2011 om 23:11

Niets slechts over gijs

Holden: 'Ik kom bijna nooit op een boerderij'
Nee dat is duidelijk een boerderij is niet smetteloos.

Ik vind Gijs erg sympathiek. Als ik niet getrouwd was zou ik best met hem een stukje vlees willen braden in de open haard (of een beschuitje willen eten).(mijn man maakt dan wel weer in de zomer leuke vuurtjes in onze stadstuin.... ook heel leuk)

Puck

Puck

02-02-2011 om 09:28

Ik vind het wel een zooitje bij gijs

En hoewel een boerderij niet smetteloos is vind ik het bij Gijs toch wel een behoorlijk smerige bende. Ik kom bijna dagelijks op diverse boerderijen en op de meesten is het toch een heel stuk netter en schoner. Binnen valt de puinzooi wel mee, maar het bedrijf zou een stuk netter kunnen.

Wilma

Wilma

02-02-2011 om 09:44

Chippie

Ja, je hebt gelijk, Frank wilde al langer wat doen aan die keuken (was ook wel nodig). Ik vond 't ook wel gezellig, dat ze zo zaten te brainstormen. En die opmerking nadat de tafel voor het raam was gezet "ja, meteen een stuk gezelliger" oid, vond ik ook wel humor.

Ja, ik vind die Frank wel leuk. Gijsbert ook trouwens.

Marcel vin'k hélemaal niks (ook al kom ik ook uit 't Zuiden des Lands) en Richard vind ik ook niks.

Groetjes,
WIlma

Chippie

Chippie

02-02-2011 om 12:03

Pelle

`dat hij gewoon een hele mooie oude boerderij heeft. De voorkant/kozijnen/ramen waren echt mooi`

De kozijnen, ramen en windveren moeten vervangen worden, ze waren behoorlijk verrot.

En toch, wat een heerlijke vent!

picovina

picovina

02-02-2011 om 14:40

Bbq-en in de haard

daar heeft Gijs me helemaal mee verovert!! Echt wat leuk!
Maarre is zoek geen boer en heb wel een haard! Ik wil dat ook!

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

03-02-2011 om 09:03

Marcel wil volgens mij van zijn vrouwen af

welke boer laat er in hemelsnaam iemand met een lange sjaal om bij een lopende band staan in de volle wind... als die sjaal daar tussen waren gekomen waren beide vrouwen de strot langzaam maar resuluut dichtgeknepen geworden...volgens mij wil ie gewoon geen keuze maken..... ;-{}

joos

joos

03-02-2011 om 09:10

Vanmorgen op de radio (geen spoiler)

vanmorgen werd boer Richard gebeld door Sander de Heer van de Heer ontwaakt. Sander vroeg of ze het over de situatie in Egypte zouden hebben of over de toestand op de boerderij. Reactie van Richard: situatie in Egypte is eenvoudiger!

Puck

Puck

03-02-2011 om 09:24

Tess

Dat was ook het eerste wat mij opviel: die lange sjaal bij een lopende band. Op zijn zachtst gezegd: niet slim.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-02-2011 om 13:43

Ja die sjaal

OH vreselijk ik vond het gewoon eng om naar te kijken. Ik denk dat marcel de mol is, en dat hij expres de machine daar in de wind had gezet zodat marita zand in haar ogen en lenzen zou krijgen zodat ze even naar binnen moest, en dan zou de poolse denken: ik ben lekker stoer!
zoiets?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.