Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

15-01-2021 om 21:15

Corona maatregelen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Piep

Piep

17-01-2021 om 15:17

Open

De scholen zouden in ieder geval de examenleerlingen gewoon les moeten geven. Wat een onzin dat dat nu ineens enorm risicovol is terwijl al die maanden de scholen ramvol hebben gezeten. En inderdaad, zet ze in het gymlokaal of zo.

Die Engelse variant wordt helemaal niet per se verspreid door kinderen, maar hij schijnt sneller te verspreiden in het algemeen. Dus ook door kinderen. Maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk hoe dat precies zit. Ik zie dat het rivm nog steeds een slag om de arm houdt. Het zou namelijk kunnen dat de Engelsen gewoon te laks zijn gewenst en niet zo snel in de gaten hadden hoe hard de besmettingen toenamen. En dat in de winter. Ik ben benieuwd naar het onderzoek van de ggd naar deze variant.

Maar goed ik vind al heel lang dat de jongeren voor de schade opdraaien, terwijl zij geen risico lopen. We hebben het hier over het basisonderwijs en het vo, waar de gevolgen al niet te overzien zijn., maar wat dacht je van de mbo's, hbo's en universiteiten? Heel veel studenten zitten al sinds maart thuis. Ik vind het werkelijk schandalig dat dat allemaal zomaar kan. Er is niet eens discussie over.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-01-2021 om 15:24

Kaaskopje

In het NRC stond een aardig artikel van een filosoof die stelde dat in de jaren ‘50 Corona niet eens zou zijn opgevallen. De gemiddelde levensverwachting was toen rond de 70 dus er waren amper 80+‘ers die zouden kunnen overlijden aan een nieuw virus. Jij vindt het dus reëel dat tienduizenden jongeren hun leven langer dan een jaar ernstig beperkt zien, om een handjevol zeer hoogbejaarde ouderen te redden? Als je naar de staatjes kijkt, zijn de aantallen overledenen onder de 50 te verwaarlozen, en ligt de piek rond de 80. Natuurlijk verdienen zij ook een leefbaar leven, maar dat zou je dan ook anders kunnen inrichten.
Sowieso vind ik dat er meer getest moet worden. Sneltesten bij universiteiten en scholen, evenementen met testverplichting, en in de zorginstellingen wekelijks iedereen testen om uitbraken in te dammen.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-01-2021 om 15:33

Angela

we laten standaard iedereen het jaar over doen===
Precies, dat stelde ik ergens hier op OO ook al voor. Alle 8ste groepers gaan naar het VO en volgen dit schema: 1-1-2-3-4-(eventueel)5-6. De eerste brugklas wordt aan het niveau gewerkt en getoetst wat het kan worden, vandaar gaan ze naar de geadviseerde school. En zelfs in het tweede brugjaar moet men flexibel kunnen blijven. Ga uit van groei ipv falen. Dus krampachtig vasthouden aan een punten-eis om een leerling te laten opstromen... niet doen! Alle leerlingen die nu schade oplopen door deze crisis moeten voorlopig het voordeel van de twijfel krijgen. Niet het nadeel. En wie weet wordt dat dan meteen een eyeopener voor de toekomst. Zoals thuiswerken en online zoomen ook opeens heel acceptabel blijkt te zijn. Niet voor altijd, maar af en toe is het prima. Die zure appel hebben we nu gehad.

Veer

Veer

17-01-2021 om 15:48

Heel veel studenten

Zitten sinds maart thuis. Niet één keer naar school/universiteit sportvereniging of bijbaan.

Dat artikel in het NRC van zaterdag is boeiend.

Mijn jongvolwassenen kunnen niet naar school, niet samen sporten. Ze hangen hele dagen op de bank. Bijbaantjes zijn door Corona ook gestopt. Net als stage. En dat terwijl zijzelf niet ziek worden van Corona.

Laat hun hun leven weer zo normaal mogelijk oppakken. En dan wél afstand houden van ouderen en kwetsbaren.

Favie

Favie

17-01-2021 om 15:49

@Kaaskopje

Ik had jouw voorstel zo begrepen dat je met het oog op kansengelijkheid in de toekomst pas na de brugklas een advies wilde geven. Alleen de brugklas wordt in jouw voorstel twee keer gedaan. Dit voorstel houdt volgens mij verband met corona en het plan is om alle leerlingen dit jaar, eenmalig, te laten zitten (tenzij). Dit raakt alle jaarlagen en ook de basisscholieren. En de studenten? Het zijn volgens mij twee verschillende plannen. Of vergis ik me?

Kaaskopje

Kaaskopje

17-01-2021 om 15:56

Phryne

Ik weet even niet meer hoe de cirkels genoemd worden, maar als je uitgaat van het idee dat iedereen in het middelpunt van 3 ringen staat, dan is de eerste cirkel die van de meest naaste personen waar je rekening mee houdt en het meest door gekwetst kunt worden. De cirkel daaromheen is al minder en de derde ach... die ken je amper en raken je niet zoveel. Ik lees jouw reactie als dat je kennelijk binnen cirkel 1 nog geen ervaring hebt gekregen met coronaleed. Het is nog een ver van je bedshow van cirkel 3. Ik constateer dat mensen die in cirkel 1 getroffen zijn, alsnog of nog meer beseffen dat elk mens de moeite van het beschermen waard is en een cirkel 1 heeft. Dus ook die in cirkel 3.

Ik zit op een koor waar ik op een na de jongste ben. Verstandige mensen dacht ik. Maar zelfs de verstandige mensen blijken het niet te snappen. Ze denken over 6 weken weer te kunnen repeteren. Ze snakken ernaar. Ik vraag me af of een aantal ooit nog zal kunnen terugkomen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-01-2021 om 16:34

Kaaskopje

Het is een afweging van belangen. Ik vind dat jongeren het meeste recht hebben op een leven dat min of meer normaal doorgaat. In de huidige situatie leveren zij het meeste in, voor een ziekte waarvan de kans nagenoeg nihil is dat ze er doodziek van worden of aan overlijden. Dat zou ik ook vinden als ik oud was. Mijn ouders zijn 70+ en kwetsbaar. Mijn vader heeft zich dus min of meer opgesloten en afgezonderd, mijn moeder leeft voor zover mogelijk gewoon door en redeneert dat ze al ruim 20 jaar in geleende tijd leeft dus het verder neemt zoals het komt.

N1 is geen

Maar toch... De veertien dagen voor de schoolsluiting hadden we elke dag een melding van weer een positief geteste collega. Veertien in twee weken, waarvan de meesten echt wel ziek zijn geweest en velen nog steeds niet helemaal opgeknapt. Sinds de schoolsluiting hebben we nul meldingen van besmette collega's gehad. Stellen dat de scholen wel open kunnen omdat jongeren er niet zo ziek van worden gaat voorbij aan het feit dat er ook volwassenen op een school werken die wel ziek worden.

Mijn vriendin haar oma van 98 heeft net corona gehad en is er fysiek aardig doorheen gekomen. De 12 dagen isolatie heeft haar geest wel een opdoffer gegeven. Hoewel ze stokoud is, was ze erg bij de tijd en levenslustig, ze was al druk haar 100w verjaardag aan het plannen, daar kijkt ze naar uit. Haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen zijn dol op haar. Maar van sommigen mag ze in haar bejaardenhuis maandenlang in isolatie zodat jongeren wee alles kunnen doen en ze toch al hoogbejaard is. Alsof je leven dan geen waarde meer heeft en alsof het geen zak uitmaakt dat je nog jaren prima meekan.

skik

Vicky

Vicky

17-01-2021 om 16:51

Nou Skik

'Maar van sommigen mag ze in haar bejaardenhuis maandenlang in isolatie zodat jongeren wee alles kunnen doen en ze toch al hoogbejaard is. '

Van de regering mag ze in haar bejaardenhuis maandenlang in isolatie zónder dat iemand daar voordeel van heeft. Is dat beter?

Guera

Guera

17-01-2021 om 16:53

Breder kijken

Sorry maar het wordt allemaal zo klein gemaakt. 1 oudere die uit het raam springt omdat hij het niet ziet zitten. Iemand van 98 die nog jaaaaren meekan?
Bekijk het vanuit een breder maatschappelijk perspectief en we zullen over een paar jaar de maatschappelijke gevolgen wel ervaren van de huidige besluiten. De tijd zal het leren. Ik gok erop dat de gevolgen van: een breuk in diverse opleidingen, psych klachten bij diverse bevolkingsgroepen, kinderen en studenten die nu uit beeld raken, zorgmijding met alle gevolgen van dien.....vele malen impactvoller zijn dan een oudere groep afschermen.
En nogmaals ik lees en hoor ook de besmettingen in het onderwijs. Ik gok erop dat docenten elkaar ook flink besmet hebben en nu niet meer. Gezellig samen in de teamkamer. Daarom mijn oproep: doe nou es wat creatiever.
Als het basis uitgangspunt is: de scholen blijven open. Op een veilige manier voor iedereen. Altijd. Wat er ook gebeurt!
Hoe zou je het dan inrichten en organiseren?

Zo zeg

'Jij vindt het dus reëel dat tienduizenden jongeren hun leven langer dan een jaar ernstig beperkt zien, om een handjevol zeer hoogbejaarde ouderen te redden?'
Zo zeg.
Iedereen ziet al lang, bijna een jaar, zich ernstig beperkt.
'In het NRC stond een aardig artikel van een filosoof die stelde dat in de jaren ‘50 Corona niet eens zou zijn opgevallen. De gemiddelde levensverwachting was toen rond de 70 dus er waren amper 80+‘ers die zouden kunnen overlijden aan een nieuw virus.' Grappig. In de jaren '50, dat gaat over mensen die de oorlog hebben meegemaakt en toen ook tijdenlang niet naar school konden. Dat zijn ook de mensen die Nederland daarna weer hebben opgebouwd, inclusief de scholen, universiteiten, laboratoria en wetenschap. Dus ergens moeten ze toch nog enige kennis hebben opgedaan.
Je verspreidt drama: 'tienduizenden jongeren hun leven langer dan een jaar ernstig beperkt zien,'. Ze zijn samen, het is hun generatie en ze gaan dat straks ook met elkaar weer oppakken, daar ben ik van overtuigd.
Ik kan niet zo goed tegen dit soort zwartkijken. Mijn publiek bestaat voornamelijk uit vluchtelingen. Enig idee wat die hebben gemist van hun leven? En toch pakken ze de draad weer op.
Als we uit de lockdown komen, en dat moment komt zeker, dan is alles buiten nog in tact: de gebouwen staan er nog, de mensen zijn er nog, de electriciteit doet het nog, de wegen en spoorwegen zijn nog heel. We kunnen zo weer beginnen. Het is te hopen dat al die leerlingen die het nu zo erg vinden straks keihard aan het werk gaan en gaan blokken voor hun proefwerken, examens en tentamens. Kan ook zijn dat ze de keuze maken om keihard te gaan feesten. Dat is aan hen.

Tsjor

Guera

Guera

17-01-2021 om 17:00

Avondklok

Daarnaast: is er enige aanleiding dat een avondklok een harde klap toebrengt aan verspreiding waarmee we zeer versneld uit probleem raken?
Dit is niet echt een maatregel om in te zetten onder het mom: alle beetje helpen
Zolang de vliegtuigen binnenkomen en werkgevers niet gedwongen worden hun personeel thuis te laten is een avondklok belachelijk.
Daarnaast denk ik dat de verplaatsingen zich verplaatsen naar de middag. Dan ga ik overdag naar mijn ouders of vriendin en werk ik in avond verder.
Mijn kinderen gaan me bellen dat ze blijven logeren.als ze ergens zijn. Dat denk ik. Er gaat niet gehandhaafd worden en de boetes zijn peanuts

Antwerpen

Volgens mij kijken ze vooral naar de goede resultaten van de avondklok in Antwerpen.
Maar inderdaad, als je toch overal op bezoek gaat en je kinderen overal naartoe laat gaan, dan zal dat niet helpen.

Tsjor

Guera

Guera

17-01-2021 om 17:25

Tsjor

Precies. Dan moet er ook een verbod komen op bezoek ontvangen überhaupt.
Mijn kinderen gaan niet overal heen. Ze gaan naar hun werk en soms naar een vriend (in) binnen de regels. Als ik overdag naar een vriendin ga om koffie te drinken en te wandelen dan mag het wel. In de avond niet, bij een avondklok. Ik snap daar dus niks van. Wat is de logica?

Binnenshuis

is geen publiek terrein. De politie gaat niet achter de voordeur controleren. Bezoek mag, maar iedereen begrijpt dat het belangrijk is om contacten zoveel mogelijk te vermijden: 'Blijf thuis'. De redenering 'het is niet verboden dus doe ik het' gaat voorbij aan wat er aan de hand is.

Tsjor

Guera

Guera

17-01-2021 om 17:46

Tsjor

Dus als ik op woensdag ochtend ga wandelen met een vriendin gaat dat voorbij aan de bedoeling van de regels?
Als ik een kadootje langsbreng bij mijn nichtje die 18 is geworden ook. Als ik 1x per maand bij ouders opzoek op 1.5 m ook. Als we onze schoonvader in het tehuis meenemen voor een wandeling elke 2 weken is ook niet de bedoeling? Jij doet dit alles niet? Schiet mij maar lek

Ano

Ano

17-01-2021 om 17:57

De scholen moeten open...

Dat 99% van de leerlingen niet (erg) ziek worden van Corona is verdedigbaar. Maar quid van de docenten, onderwijzers etc...? Moeten we ook ziek worden? Ik ben 50 +en heb geen zin in een langdurige nare griep met nasleep van weken is niet ok. Als ik gezondheidsrisico’s ok had gevonden was ik wel arts of verpleegster geworden.
Op de school waar ik werk worden ook de lessen van de examenklassen online gegeven, omdat docenten het niet meer zien zitten. Gezien de afmetingen van de klaslokalen moeten de leerlingen verspreid worden over 3 lokalen (als ze allemaal tegelijkertijd op school komen), of meerdere kleinere lessen door de week. Dus alleen leerlingen die perse op school willen komen, de docenten zitten op school waar ze online lesgeven, en de leerlingen die voor wat voor reden dan ook de lessen op school willen volgen komen naar school, met een maximum van 8 per klaslokaal ivm 1,5 m.
Ano

Zus

Zus

17-01-2021 om 18:01

zoveel mogelijk

Guera, het gaat erom contacten die niet per se nodig zijn te vermijden. Kadootje kan ook opgestuurd worden, wandelen met schoonvader in tehuis is wel nodig als jij de enige bent die dat met hem doet. En ja, je kunt ook beste drie keer per dag met een vriendin gaan wandelen, elke dag. Dan houd je je aan de regels, maar dan snap je ook wel dat je bij elkaar dan veel contactmomenten hebt. Het gaat er dus niet om om de regels te volgen maar de regels zijn een leidraad om je ervan bewust te blijven dat je nu gewoon moet opletten en contactmomenten waar mogelijk te beperken.

Zus

Zus

17-01-2021 om 18:04

avondklok

We kunnen wel zeggen over de avondklok dat jongeren dat toch blijven logeren en mensen overdag hetzelfde gaan doen wat ze anders ‘s avonds doen, maar dat gebeurt natuurlijk niet 1 op 1. Niet álle jongeren hebben zin om dan maar bij die ander te blijven logeren. En niet iedereen kan overdag doen wat hij of zij nu in de avond doet. Dus al met al zal het contact wel minder verminderen daardoor. Niet 100%, maar meer dan nu het geval is.
Ben er zelf overigens niet over uit of ik er wel of geen voorstander van ben..

Hangkous

Hangkous

17-01-2021 om 18:06

Contacten beperken

Het is niet verboden om ergens langs te gaan dus ik doe het ook maar ik zit niet vandaag bij mijn ouders morgen mijn schoonouders hier, overmorgen naar mijn nichtje en woensdag naar mijn vriendin.
Ik beperk het aantal contacten; blijf zoveel mogelijk thuis maar soms wil of moet je ergens heen of komt er iemand bij je.
Vanmiddag was ik heel erven bij mijn ouders, om gereedschap te lenen. Dan ben ik 10 minuten en ga weer terug in mijn eigen bubbel.
Tegenover mijn ouders woont en stel op leeftijd en die mensen hebben bijna iedere dag bezoek. De buren op de koffie of ze gaan naar de buren voor een bakkie. Hun ene zoon met zijn gezin (Dat zijn sowieso 2 bezoekers teveel) Hun andere zoon met de kinderen. Als ze dan hun zoon buiten uitzwaaien en mijn ouders komen net terug van een stukje wandelen en ze groeten elkaar dan zeggen ze rustig: Komen jullie even binnen voor een borreltje? Mijn ouders doen dat niet zijn mijden die mensen en beetje

En volgens mij is dat de bedoeling van blijf zoveel mogelijk thuis. Af en toe iemand zien is geen punt maar wat dat oudere stel doet is niet de bedoeling iedere dag bezoek hebben en dan ook nog meerdere bezoekers per dag.

avondklok

Je moet je ook afvragen wat de consequenties zullen zijn. Volgens het NOS bericht is in Parijs tot de avondklok vanaf 18.00 uur besloten omdat gebleken is dat dit op andere plaatsen in het land goed geholpen heeft om de besmettingen omlaag te krijgen.

En daar gaat het om.

En dan wil je wel dat mensen die dan wel ongeoorloofd over straat gaan een redelijke boete krijgen, en uitleg wat de reden is.

Maar je wil niet dat nu alle daklozen in de avond, elke dag een oplopende boete krijgen omdat ze geen goed heenkomen hebben of ze moeten door hoepeltjes wat ze niet kunnen/willen. Dus hoe krijg je die 'ongelijkheid' en het makkelijk door boa's te scoren asociale gedrag er uit.

Ook zou je kunnen inzetten op meer gebruik maken van de afdelingen voorlichting van de steden om toch wat meer uitleg en demonstratie te geven van de maatregelen die er al zijn, en om in te springen waar de maatregelen niet goed mogelijk zijn om daar wat aan te doen, zoals een richtingsverkeer aanleggen in straten, of panden waar illegale feesten zijn dicht te timmeren.

Piep

Piep

17-01-2021 om 18:20

Praktijk

'Het is te hopen dat al die leerlingen die het nu zo erg vinden straks keihard aan het werk gaan en gaan blokken voor hun proefwerken, examens en tentamens. Kan ook zijn dat ze de keuze maken om keihard te gaan feesten. Dat is aan hen.'

En zijn dan de passiviteit, psychische problemen, gebrek aan praktijkervaring, sociale en emotionele achterstand meteen weer ingehaald? Voor iemand die volwassen is en zich helemaal ontwikkeld heeft is het een keuze (nog niet altijd denk ik), maar voor kinderen, jeugd en jongeren betekent dit gewoon dat hun ontwikkeling schade heeft opgelopen en die schade is niet weg met een vaccin.

Hier worden voorbeelden genoemd van ouderen die grote psychische schade oplopen van een lockdown. Ik ben dan ook van mening dat je oude mensen die isolatie niet gedwongen aan mag doen, maar dat terzijde. Maar voor jongeren geldt die schade ook. En zij moeten hun hele leven nog voortborduren op de ontwikkeling die ze nu doormaken. In het grote geheel van de samenleving is die schade veel groter. En er is nog een verschil: die jongeren lopen geen risico. Ze moeten dit offer brengen uit solidariteit. Hoe solidair is dat eigenlijk, om dat te eisen? Om fysiek onderwijs simpelweg te verbieden en zo onmogelijk te maken.

Er komen aan het einde van het schooljaar weer een hoop jongelui op de arbeidsmarkt: kappers die niet kunnen knippen, koks die niet kunnen koken, fysiotherapeuten die 1/3 van hun opleiding online hebben gedaan. Geneeskundestudenten kijken nu filmpjes ipv dat ze zelf snijpratictica hebben. Als dit duurt tot de zomer, en dat duurt het, is dit al 1,5 jaar zo. De helft van de gemiddelde vervolgopleiding.

Alternatieven

We hebben nu een pandemie, met het grote aantal mensen op de aardbol en het intensieve contact dat er bestaat tussen iedereen, de intensieve veehouderij en nog zo wat zaken, zal het niet de laatste infectie zijn die over de aardbol zwerft.
Toevallig hebben we minder meegekregen van SARS en MERS, laat staan van Ebola, maar je snapt hopelijk het plaatje.

Vandaar dat het me handiger lijkt om ook met kinderen samen te zoeken naar een veilige modus waarbij inderdaad helaas beperkingen optreden maar misschien ook wel nieuwe mogelijkheden. Want anders vallen er steeds meer doden.

En je kunt dat toch niet met droge ogen zeggen: kinderen moeten de ruimte hebben want die ouderen gaan toch al binnen afzienbare tijd dood.

Ook als jongeren zou ik dat niet op mijn geweten willen hebben.

Zoek een veiliger modus en wees daarin creatief en denk ook aan de lange termijn, zijn zaken goed vol te houden en hoe dan.

Hoe voorkom je dat een virus de kans krijgt om zich binnen de kortste keren zo snel te verspreiden? Daar zul je betere hygiene op los moeten laten. En niet denken: hopelijk is dit 'incident' snel voorbij en gaan we terug naar 'normaal'.

Dat kan, maar je komt jezelf vanzelf weer tegen en waarschijnlijk eerder dan je denkt.

Piep

Piep

17-01-2021 om 18:31

Leerkrachten

Het is niet zo dat leerkrachten meer besmet raakten dan gemiddeld toen de scholen nog open waren. Ik heb al wel eens vaker gezegd dat op onze school niemand besmet is geraakt, behalve mijn eigen kind. We krijgen nog steeds elke week het aantal besmettingen op de mail, ook in de vakantie en de lockdown. Dat zijn er de laatste weken meer dan toen de school nog open was voor iedereen. Er stond toen netjes bij wie er op school besmet was geraakt en dat doen ze nog steeds. De besmette leerkrachten en leerlingen zijn geen van allen de afgelopen weken op school geweest.

Ik ben eigenlijk wel blij dat verpleegkundigen, supermarktmedewerkers, buschauffeurs, boa's en politie niet net als een aantal leerkrachten de handdoek in de ring gooien vanwege besmettingsgevaar. Ik snap niet zo goed dat leerkrachten hun werk minder belangrijk vinden. Dat is het niet, het is essentieel werk.

Vicky

Niet. Want bejaardenhuisbewoners die geen corona hebben mogen gewoon bezoek ontvangen, met dezelfde beperkingen als iedereen. Kreeg net een foto van mijn vriendin doorgestuurd met een schaterende oma die eindelijk weer naar buiten mag, wandelen met haar kleindochter. Moet zij weer naar binnen en haar familie voorlopig niet meer ontmoeten zodat pubers, die vanaf maandag afstand moeten gaan houden maar de afgelopen maanden veel meer mochten dan volwassenen hun gang kunnen blijven gaan? Ik vind het ook rot hoor, voor mijn twee pubers en mijn twee jongvolwassenen dat die niet volop van hun jeugd kunnen genieten, maar puber mocht tot voor kort nog met zijn team hockeyen, naar school, met een groep vrienden afspreken. Die is er de afgelopen maanden best goed vanaf gekomen. Nu even afzien en straks is alles weer redelijk normaal voor iedereen.

skik

Piep

Piep

17-01-2021 om 18:37

Pubers

Pubers hebben het een stuk makkelijker gehad dan jongvolwassenen. Mijn 15- jarige mag nog sporten en heeft nog veel op school gezeten. Mijn 18- jarige heeft in februari voor het laatst een fysieke les gehad. En mag ook niet sporten. Voor deze groep, eerstejaars op allerlei opleidingen, is het denk ik wel bijzonder lastig. Mijn kind kent jan en alleman, maar helemaal niemand van zijn studie. En kan ook in de ochtend bijna zijn bed niet meer uitkomen. Alle structuur is al bijna een jaar weg.

Je prioriteiten Piep

Er is een volgorde van prioriteiten Piep. Verplegend personeel op de IC houdt mensen in leven. Leerkrachten helpen mensen zich te scholen en te ontwikkelen.
In leven blijven komt wat mij betreft toch nog steeds eerst en is daarin vrij voornaam.

Piep

Ik betitel mijn post tenminste nog als N1 is geen (op onze school heeft 24% van de medewerkers corona gehad, echt wel een viervoud van het landelijk gemiddelde), jij beweert met droge ogen dat het niet zo is dat leerkrachten meer besmet raakten dan gemiddeld toen de scholen nog open waren omdat jij meent dat dat op de school van jouw kind niet zo is.

Denk je trouwens dat de scholen dicht zijn omdat docenten hun werk niet zo belangrijk vinden en ze de handdoek in de ring hebben gegooid?

skik

Vicky

Vicky

17-01-2021 om 18:41

Tsjor

'Als we uit de lockdown komen, en dat moment komt zeker, dan is alles buiten nog in tact: de gebouwen staan er nog, de mensen zijn er nog, de electriciteit doet het nog, de wegen en spoorwegen zijn nog heel. '

Nee. Heel veel bedrijven gaan failliet, wat een enorme (jeugd)werkloosheid tot gevolg zal hebben. De staatsschuld is ongekend hoog, wat leidt tot bezuinigingen. De mensen zijn er niet meer allemaal, althans niet de mensen die nu niet geholpen worden. Veel mensen zullen psychische klachten hebben. Er zullen meer kinderen en vrouwen mishandeld zijn, kwetsbare jongeren zullen een nog grotere achterstand hebben.
Jouw kijk op 'de wereld draait gewoon door' is schokkend oppervlakkig.

Guera

Guera

17-01-2021 om 18:41

Zus en Ano

Poeh wel respect dat jij en je kinderen helemaal niemand zien....
Ik hou dat gewoon niet vol. En mijn ouders ook niet.

Ben ook wel benieuwd hoeveel mensen zijn er buiten besmet? Is daar onderzoek van? Durven we te stellen dat dat nihil is?

Ano. Dat bedoel ik. Als we : scholen blijven open niet als uitgangspunt nemen komen er halfslachtige in rhe box oplossingen. Dus scholen open; ander rooster, alleen kerntaken, gymzalen huren, surveillanten, buiten les, andersoortige lesstof, opnieuw kijken naar examens en examen stof, iedereen bijles, docenten ingepakt in beschermende kleding, weet ik veel. Iets totaal anders. Dat vraagt wat maar het is belangrijk genoeg (maar blijkbaar is het dat niet want po en vo raden denken niet creatief mee en docenten krijgen de kans niet en gaan daarom alleen maarcroepen: het is niet veilig. ). Wanneer is het wel veilig? En ik ga er dus vanuit dat docenten ook echt niemand zien en hun kinderen ook niet want dat is echt niet veilig.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.