Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ElenaH

ElenaH

21-10-2020 om 16:34

Corona, nog de juiste koers? DEEL II

En weer door

M Lavell: 'Laten we eens beginnen met de helft, 1 x in de maand. Dat is 300.000 tests per dag.'

Met een incubatietijd van 10 dagen schiet je daar dus niets mee op.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pirata

Pirata

24-12-2020 om 17:49

nounou

Voor beide is wat te zeggen. Daarom is ethiek volgens mij ook een moeilijk speelveld.
Jullie kunnen allebei gelijk hebben, maar het via een andere route aanvliegen.

In het licht van

"Nederlandse besmettingscijfers uitzonderlijk hoog, ook wereldwijd"

ElrnaH

ElrnaH

24-12-2020 om 18:14

Gut

Het aantal besmettingen is sterk gaan stijgen op 1 december, toen de mondkapjesplicht in ging.

https://nos.nl/artikel/2361938-nederlandse-besmettingscijfers-uitzonderlijk-hoog-ook-wereldwijd.html

Maar goed beschouwd stijgt het aantal besmettingen overal. Geen van de maatregelen helpt, in welk land je ook kijkt. We hadden al veel eerder moeten zetten op behandeling/genezing.

Angela67

Angela67

24-12-2020 om 18:15

Ok Anne j

Ik gooi 'm er ook maar in: ik ben van mening dat kosten van sluiten scholen niet opwegen tegen baten. Dan moeten wij volwassenen maar wat meer moeite doen om besmettingen te vermijden.
En ja wel streng handhaven op scholen van de maatregelen die je daar neemt.
Gr Angela

LIjkt me ook

Niet van die kosten en baten, het leven laten lijkt me tamelijk doorslaggevend.

Maar maatregelen op scholen ben ik voor. Van mij hoeven ze niet totaal te sluiten maar open met beperkingen, net iets meer dan nu realiteit is.

Je laat geen 30 leerlingen van groep 8 dagelijks komen in 1 klaslokaal. Kan wel in drie klassen met de ramen open, afstand en maskers op, handen wassen en luchten.

Een deel thuis of deeltijd thuis en maatregelen op school lijkt me het meest nuttig.
Met wat uitzonderingen voor kinderen die echt niet thuis kunnen blijven.
Ook voor de opvang.

Ursula

Ursula

24-12-2020 om 19:16

Wel erg streng

Zelfs de WHO en de stichting Protect EveryBody vinden mondkapjes voor middelbare scholieren voldoende, als afstand houden niet mogelijk is.

School van oudste laat de leerlingen nu gelukkig zelf beslissen wie kwetsbaar is en op school moet kunnen werken.

ElenaH

ElenaH

26-12-2020 om 08:47

Voorbeeldfunctie

https://www.nu.nl/politiek/6098774/critici-noemen-bezoek-minister-bijleveld-aan-fysieke-kerkdienst-niet-handig.html

Eeen dienst speciaal voor eenzame mensen die niet de mogelijkheid hebben om online mee te doen. Mooi initiatief. En wie duikt daar op? Minister Bijleveld. Omdat haar mán veel doet voor de kerk ...

Een beetje dom.

Advies van Van Ark: blijf thuis

https://nos.nl/artikel/2362550-van-ark-ik-maak-me-zorgen-over-de-druk-op-de-zorg.html

"Ga op de bank zitten
Volgens Van Ark wordt er in de ziekenhuizen "snoeihard" gewerkt, maar blijft het op veel plekken heel druk. Ze riep mensen nogmaals op om zich ook de komende tijd aan de coronaregels te houden. "Ga op Oudejaarsavond met z'n tweeën op de bank zitten. Doe een spelletje, maar ga niet naar buiten."

De ministers bespreken op dit moment het advies dat het Outbreak Management Team aan het kabinet heeft uitgebracht. Zaken als de Britse variant van het virus, de vaccinatiestrategie en de komende jaarwisseling komen aan de orde."

Ik had eigenlijk nog de aankondiging van een persconferentie verwacht maar mogelijk moeten we het hiermee doen.
De cijfers zijn stijgend ondanks de lockdown. Dat is niet goed.

Dringend advies maar je wil de mensen ook niet in de contramine met Oudjaar.

ElenaH

ElenaH

30-12-2020 om 17:09

AnneJ

Ik begreep dat het Red Team heeft geadviseerd een avondklok in te stellen voor oudjaar. Niet te handhaven natuurlijk. Maar misschien kan Van Ark Bijleveld even bellen? Of Grapperhaus? Onze koning?

'De cijfers zijn stijgend ondanks de lockdown. Dat is niet goed.'

Niet alle cijfers. Het aantal besmettingen daalt.

Het bericht meldt stijgende besmettingscijfers

"Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 9504 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 1956 meer dan gisteren. Het betekent een trendbreuk met de afgelopen dagen, toen het aantal besmettingen voornamelijk daalde."

Eerst kon je nog denken dat die stijgende ziekenhuiscijfers nog een naijleffect waren en dat het nu wel zou gaan dalen omdat het even leek dat de besmettingscijfers licht aan het dalen waren.

Maar helaas.

Wat het ook is, de nieuwe virusvariant, teveel overdracht bij Kerstmis, het is niet goed.

Piep

Piep

30-12-2020 om 17:30

Cijfers

Die dagcijfers zijn niet betrouwbaar en nu met de feestdagen al helemaal niet. Afgelopen week daalden de besmettingen en ook het percentage positieve testen. Volgende week dinsdag zullen we de cijfers van deze week kunnen duiden. Het heeft nu geen enkele zin om de dagcijfers te vergelijken.

Hopelijk zet de daling van afgelopen week ook deze week door. Dan zien we dat al snel in de ziekenhuisopnames.

Coronapiek volgende week

https://www.npostart.nl/nos-journaal/30-12-2020/POW_04508016

Hoopvol blijf je altijd maar daar zie ik nog niet zoveel van terug in de cijfers.

Vanaf minuut 3.00 reporter Kees is op bezoek geweest bij een ziekenhuis in Zuid-Limburg waar het water aan de lippen staat en mensen die broodnodig geopereerd moeten worden steeds weer afgebeld moeten worden.

En dan de opmerking dat we volgende week nog de coronapiek verwachten.
En gaat het dan zakken met de ziekenhuiscijfers? Voorlopig alleen stijging verwacht dus.

Vicky

Vicky

30-12-2020 om 19:07

AnneJ

Ik sluit me aan bij Piep. De aantallen rond en tijdens kerst zeggen niet zoveel, dus je kunt beter kijken naar gemiddelden.

https://www.nu.nl/coronavirus/6099417/aantal-besmettingen-9504-kleiner-dan-gemiddeld-9648-ook-minder-getest.html

Het kan natuurlijk ook.......

Dat er minder getest is omdat er minder mensen ziek zijn 😀

Piep

Piep

30-12-2020 om 20:18

Combinatie

Ik denk een combinatie van dat alles: meer testen voor kerst (zonder klachten?), minder met kerst, meer na kerst en minder op oudjaarsdag en 1 januari. Daarna weer meer testen. En inderdaad, bij een lockdown hebben minder mensen klachten, dus daarom ook minder testen.

Ik maak me zorgen over de ziekenhuizen. Ik zag net een pleidooi om al het personeel van de ziekenhuizen als eerste te vaccineren. Allemaal op 8 januari. De ziekenhuizen zagen daar geen enkel probleem in. Iedereen kan daar iedereen vaccineren en ze hebben de vriezers. Hopelijk kiezen ze daarvoor.

Piep

Piep

30-12-2020 om 23:27

Goed plan

https://www.gelderlander.nl/binnenland/gommers-en-kuipers-leggen-bom-onder-kabinetsbeleid-maandag-personeel-ziekenhuizen-vaccineren~aa1572aec/

Gommers gaat desnoods maandag zelf de doosjes ophalen en de prikken zetten. Ik zeg: doen!

Pirata

Pirata

31-12-2020 om 09:26

Ja!

Doen!

Piep

Piep

31-12-2020 om 11:29

Chagrijnig

https://www.nu.nl/coronavirus/6099470/rivm-de-door-ons-voorbereide-strategie-past-niet-goed-bij-eerste-vaccin.html

Ik heb me een tijdje geleden voorgenomen om niet meer chagrijnig te worden van missers in de Nederlandse aanpak. Bij elke crisis gaan dingen fout. Maar jeetje, heeft het rivm nog nooit gehoord van scenariodenken? Heeft nu niemand gevraagd: wat als Astrazenica niet de eerste is hoe gaan we het dan doen?

Ik snap hier echt helemaal niks van.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2020 om 11:33

Angela

Ouders doen niet genoeg hun best, is mijn observatie. Ja, het lijkt zo misschien. Maar als je evengoed tussen allemaal ademende wezens staat, of moet lopen en fietsen om je positie in te kunnen nemen, is dat toch niet waterdicht veilig. Ik liep laatst met de hond op een stoep, waar iemand die ik nog had zien lopen had gerookt en pas na vele meters diezelfde route gelopen te hebben, kwam ik opeens nog in een uitgeblazen wolkje rooklucht. Ik vond het opvallend hoe lang dat daar dus nog was blijven hangen. Ouders staan minder ver van elkaar te ademen en praten.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-12-2020 om 11:37

Piep

Als er een pandemie komt dan wordt het vast weer griep.
Als er een vaccin komt dan is het vast AstraZeneca.

En stug geen rekening houden met de alternatieven. (die GVD wel al besteld waren!)

Piep

Piep

31-12-2020 om 11:41

Positiviteit

Ja mijn positiviteit krijgt hier wel een dreun van. Pfff. In mijn werk maken we altijd scenario's ook al hebben we soms maar heel kort de tijd (crisis). Hoe kun je dat nu tijdens een pandemie niet doen, terwijl je daar wel de tijd voor hebt?

Ursula

Ursula

31-12-2020 om 12:40

@Kaaskopje

Ik denk niet dat je meer van ze kunt verlangen dan dat ze, volgens de regels, 1,5 m afstand houden.

Mondkapjes

Als de besmetting alleen maar toenemen, helpen die dingen dus duidelijk niet. Weg ermee.

vlinder72

vlinder72

31-12-2020 om 21:35

Elledoris

Hoe weet je dat?

Hoeveel besmettingen zouden er dan nu zijn zonder mondmaskers?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2021 om 23:04

Ursula

Nou... wat te denken van "we gaan verderop staan"? Bij ons is een zee van ruimte om te wachten, maar dan moeten de kinderen een klein stukje zonder ouder lopen. 20 meter of zo. Dit zijn vooral de ouders van 6-12 jarigen.

Ursula

Ursula

02-01-2021 om 00:31

Dat zou verstandig zijn

maar het móét niet. Het enige wat móét is anderhalve meter afstand houden.

Vaccinatiegraad


https://www.youtube.com/watch?v=4kXCz6W9050&ab_channel=Dr.JohnCampbell

Dr. Campbelle laat een overzicht zien welke landen al met welk percentage geslaagd zijn hun bevolking te vaccineren.

Israel is al bij 10 procent.

Het is geen wedstrijd maar je zou toch wensen dat er wat meer vaart achter gezet wordt volgens dr. Campbell.

Ik denk toch dat logistiek en bureaucratie hier en daar wat meer ruimte innemen. Maar we zijn op de goede weg.

Mooi ook al die reacties.

"
BenjaminGolding
56 minuten geleden
I just got vaccinated (Israel). I will tell you guys if I grow another leg in the coming days lol"

Tamar

Tamar

03-01-2021 om 19:39

Israel

Doet het heel praktisch . Als niet alle vaccins van die dag op zijn gegaan (en dus weg zouden moeten) , mag iedereen die wil langs komen om ze op te maken. Mijn favoriet is de pizza bezorger die naar binnen werd gehaald en een prik kreeg.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-01-2021 om 19:49

Tamar

Dat gaat hier nooit gebeuren. Ze gooien ze nog liever weg. #kutland

Kaaskopje

Kaaskopje

03-01-2021 om 19:54

Ursula

Nee het moet niet 😊. Maar mijn ervaring met brengers en halers is dat velen een beetje tunnelvisie hebben. "Daar is de school, daar moet ik zijn. Oooh.... lopen er nog meer mensen? Belachelijk! Daar kan ik allemaal geen rekening mee houden hoor." (Dit alles met een dikke knipoog door mij geschreven 😉) Dus als al die tunnelvisies geen duidelijke richtlijnen krijgen, komt de 1.50 meter in het gedrang. Het ging zo ver dat we onze eigen tuin soms niet uit konden omdat een ouder de boel blokkeerde en daaromheentoch echt geen 1.50 meer van te maken viel. "Hoezo moet je de tuin uit? Kan dat niet wachten?" Straalde dat beeld uit. In de zomervakantie heb ik weer een hek neergezet. Een duidelijke richtlijn dus. Mijn tuin is niet de openbare weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.