Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Corona-reispas, worden we er blij van?


https://nos.nl/artikel/2379877-aantal-besmettingen-twintigers-loopt-op-effect-koningsdag-en-versoepelingen

Ik lees dat de reispas mogelijk pas in augustus komt. Wat vragen buitenlanden?

Verder zou ik er niet aan beginnen. Slag om de arm als er onverwachte verergeringen zijn in besmettingen en zieken, maar je ziet in de tabellen een stijgingsbobbel ruim een week na Koningsdag, daarna zakken de cijfers. 

Hopelijk zet dat door. Bij 20% daling (zieken? besmettingen?) mag er weer versoepeld worden heb ik begrepen van de laatste afspraken.

Ik volg die debatten ook niet meer over testen en coronapaspoorten. Ik weet het niet, voor mij hoeft het niet, ik zie het nut niet zo. Vaccineren, dat is pas belangrijk en laat niets daarvan afleiden.

Italië heeft net bekend gemaakt dat ze binnenkort open gaan voor toeristen. Ook voor Amerikanen. Ze willen een bewijs dat iemand is gevaccineerd of een negatieve pcr test of een bewijs dat iemand recent corona heeft gehad. 

Landen gaan niet wachten tot de EU een besluit heeft genomen. Ze gaan het gewoon doen. Italië maar ook Portugal en Griekenland (en vast nog meer landen) hebben het geld van toeristen hard nodig. 

wij willen naar Italië gaan. Wij zien wel wie er tegen die tijd gevaccineerd is en anders doen wij wel een pcr test. 

Nee er gaat helemaal niemand op die qr-code zitten wachten. Geen toeristen en geen ontvangende landen. 

Ik ben normaal een echte reiziger, maar ik heb er dit jaar eigenlijk niet heel veel zin in. Wij hebben onze vliegvakantie naar een Spaans eiland vorig jaar naar deze zomer verplaatst, maar nog eens uitstellen kan niet. Ik ben niet bezorgd en heb dan al een prik gehad (misschien net twee) maar de jongste zal moeten testen, mondkapjes in het vliegtuig en in Spanje zelfs buiten een mondkapje. En als er iemand een kuchje heeft gaat het hele hotel in standje paniek. Blegh. Ik hoop dat het tegen die tijd toch wel weer een soort van normaal zal zijn. 

@pief Wij gaan daarom ook niet vliegen en wij hebben op 2 locaties een vrijstaand huis geboekt. Wij willen ook geen gedoe met vliegen en wij willen ook niet ergens zitten met veel mensen. 

Oké, hier snap ik dus helemaal niks van. Nederland wil de verplichte pcr-test om te reizen binnen Europa niet gratis maken. Heel vreemd. Ik zou zeggen: maak ze gratis zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te worden. Lijkt me heel logisch. Een jong gezin van vier kan deze zomer 800 euro extra betalen. Alleen omdat ze niet oud of kwetsbaar zijn. Dat is toch gewoon discriminatie?


Nu.nl

Nederland ligt dwars bij verplichte gratis PCR-test'
Het voorstel van de Europese Commissie om PCR-coronatests verplicht gratis te maken, lijkt het niet te gaan halen. Dat komt mede doordat de Nederlandse regering er niet mee akkoord gaat, meldt BNR.
Het overhandigen van een negatieve test is een alternatief voor ongevaccineerde reizigers om in de zomer naar andere EU-landen te reizen. Nederland vreest dat bedrijven die coronatests aanbieden de dupe worden van verplichte gratis tests. Het verdienmodel van de commerciële aanbieders dreigt dan volledig weg te vallen.

Vakantiereizen zijn niet essentieel of noodzakelijk dus ja, dan mag er flink aan verdiend worden

Anoniemer schreef op 14-05-2021 om 09:18:

Vakantiereizen zijn niet essentieel of noodzakelijk dus ja, dan mag er flink aan verdiend worden

De Eu wil dat pcr testen voor vakantie gratis worden. Nederland ligt dwars. 

Echt, ik ben zo klaar met Nederland en ik baal daarvan maar ik heb mij nog nooit in mijn leven zo geërgerd aan "onze" besluitvorming. Alleen al dat bericht gisteren van Hugo de Jonge dat het gele vaccinatiepaspoort geen internationaal document is dat covid daarin niet te hoeft te worden bijgeschreven. Dat is het dus wel. Al mijn vaccinaties staan erin. Ik heb hem regelmatig nodig gehad. Als in inlog op mijn rivm staat er niks geregistreerd. In mijn paspoort staan wel degelijk nog geldige vaccinaties. Zelfs onze kinderen hebben zo'n paspoort. Weten ze later ook nog dat ze zowel vaccinaties tegen hepatitis A (20 jaar geldig) en hepatitis B (levenslang) hebben gehad. 

Plantenbak schreef op 14-05-2021 om 09:33:

[..]

De Eu wil dat pcr testen voor vakantie gratis worden. Nederland ligt dwars.

Echt, ik ben zo klaar met Nederland en ik baal daarvan maar ik heb mij nog nooit in mijn leven zo geërgerd aan "onze" besluitvorming. Alleen al dat bericht gisteren van Hugo de Jonge dat het gele vaccinatiepaspoort geen internationaal document is dat covid daarin niet te hoeft te worden bijgeschreven. Dat is het dus wel. Al mijn vaccinaties staan erin. Ik heb hem regelmatig nodig gehad. Als in inlog op mijn rivm staat er niks geregistreerd. In mijn paspoort staan wel degelijk nog geldige vaccinaties. Zelfs onze kinderen hebben zo'n paspoort. Weten ze later ook nog dat ze zowel vaccinaties tegen hepatitis A (20 jaar geldig) en hepatitis B (levenslang) hebben gehad.

Hugo de Jonge wil alles alleen maar in een app. Doodmoe word je ervan. Waarom geen combinatie? Sommige GGD's weigeren ook papieren vaccinatiebewijzen in het Engels te maken. Waarom in vredesnaam?

Vreemd inderdaad.  Dat gele boekje laat ik wel invullen bij de GGD. Het is nog maar de vraag of de registratie goed genoeg op orde is zodat ook echt iedereen die app kan gebruiken.

Pief schreef op 14-05-2021 om 09:59:

Vreemd inderdaad. Dat gele boekje laat ik wel invullen bij de GGD. Het is nog maar de vraag of de registratie goed genoeg op orde is zodat ook echt iedereen die app kan gebruiken.

sommige ggd's weigeren het paspoort in te vullen. Hugo vindt het ook onnodig. Ik vind het niet onnodig. In 2019 reisden wij met onze kinderen overland van Cambodja naar Thailand. Dat was geen moderne grens overgang. Chaos, warm, klein. Zo'n geel paspoort tonen is daar dan zo gedaan (bij een reis post corona). Dat kennen ze daar ook. Een Nederlandse app op 6 telefoons ( wij hebben 4 kinderen,) is dan toch hartstikke onhandig. 

' sommige ggd's weigeren het paspoort in te vullen.' Dat is ook een probleem: elke GGD mag zijn eigen beleid maken. Pfft.

Ik heb mijn eerste vaccinatie gehad bij de huisarts. Huisarts vult het gele inentingsboekje niet in.

De vorige app was aanvankelijk niet compatibel met mijn mobiele telefoon. Als we allemaal aan de app moeten, krijgen we dan ook allemaal een mobiele telefoon die wel compatibel is?

Tsjor

Gezien het lage tempo van vaccineren ziet het ernaar uit dat er maar een hele kleine groep op vakantie kan zonder een negatief testbewijs te laten zien. We zitten dus met heel veel anderen in hetzelfde schuitje.

Poezie schreef op 14-05-2021 om 13:00:

Gezien het lage tempo van vaccineren ziet het ernaar uit dat er maar een hele kleine groep op vakantie kan zonder een negatief testbewijs te laten zien. We zitten dus met heel veel anderen in hetzelfde schuitje.

ja, en dan mag je van Nederland ook best betalen voor een PCR test want anders is dat zo sneu voor het verdienmodel van commerciële partijen. 

Ik zou hiet dus best keihard om willen lachen als het niet zo vreselijk erge opmerking is. Hoe krijgen ze zoiets uitgekraamd. 

Poezie schreef op 14-05-2021 om 13:00:

Gezien het lage tempo van vaccineren ziet het ernaar uit dat er maar een hele kleine groep op vakantie kan zonder een negatief testbewijs te laten zien. We zitten dus met heel veel anderen in hetzelfde schuitje.

Dat valt wel mee hoor. Grofweg de groep boven de vijftig gaat het wel redden, de groep daaronder niet. Ik vind dat of zo'n paspoort ook al met 1 prik moet gelden dit jaar een dat kinderen worden uitgezonderd. Of de testen moeten gratis en laagdrempelig zijn. Liever het eerste,  ik vind het idioot dat de groep die zo solidair is geweest nu zoveel gedoe heeft om op vakantie te gaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.