Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2009 om 11:39

Crash op schiphol

voorzover ik me kan herinneren is dit de 1e keer dat er een vliegtuig hier crasht....is dat juist (ik ben 38)?

Wel heftig hoor.....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lijkt me niet

Of wat dacht dat jij dat het was dat bij de Bijlmerramp naar beneden kwam?

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2009 om 11:54

Maar

dat is toch niet op schiphol zelf?

Klopt, wist niet dat je met 'hier' Schiphol bedoelde.

Tinus_p

Tinus_p

25-02-2009 om 11:57

Nouja

Dit vliegtuig is ook niet 'op Schiphol' gecrasht.

Tinus_p

Tinus_p

25-02-2009 om 12:04

Links

http://www.nu.nl/algemeen/1923104/vliegtuig-neergestort-bij-schiphol.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3336420/__Vliegtuig_stort_neer_bij_Schiphol__.html?p=2,1

Deze verhalen wordne steeds ververst met nieuwe informatie; op dit moment wellicht 1 dode, 25 zwaargewonden, maar dat is niet bevestigd.

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2009 om 12:10

Op journaal

hebben ze het over 4 a 5 lichamen die afgedekt naast het vliegtuig liggen....dus ik vrees....

Tinus_p

Tinus_p

25-02-2009 om 12:11

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2009 om 12:14

Ok tinus

dan heb ik het daarin mis....maakt het niet minder erg of erger uiteraard

Erg he?

Ergens sta je er nooit zo bij stil dat het ook bij Schiphol kan gebeuren, beetje naief ik weet het.
Volgens nu.nl inderdaad 5 lichamen in bodybags naar buiten gedragen, verder heel veel ambulances. Ik hoop zo dat de overige inzittenden meer geluk hebben gehad...

Lys Lionne

Lys Lionne

25-02-2009 om 13:20

Pieper

Ik heb hier de reservepieper van mijn zus liggen en daar komen constant meldingen op binnen....mogelijk is zij er ook heen om te assisteren (vrijwillige brandweer). Lijkt me een heftige klus!

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2009 om 13:48

Ja triest...

en van die 50 ruim 25 zwaargewonden, dus dat kan nog erger worden...

Maar sanneke

Het ongeluk met de Boeing van El Al in de Bijlmer was toch ook akelig dicht bij Schiphol. Hemelsbreed was het echt niet ver.
Ik ben ook wel geschrokken van dit ongeluk en ben erg benieuwd naar wat de oorzaak is.

margje van dijk

margje van dijk

25-02-2009 om 14:08

Goh, wat zijn jullie allemaal meelevend

Ik heb een half uurtje naar de televisie zitten kijken en ik erger me echt mateloos. Continu heb je een of andere verslaggever in beeld die werkelijk van niets weet. De een heeft dit opgevangen, de ander heeft dat gehoord, en dan schakelen we maar weer over naar die, en o, de geluidsverbinding doet het niet, nou, hup, dan doen we die ene getuige nog maar weer eens in de herhaling.

Toppunt van amateurisme vond ik dat een vrouw gevraagd werd of ze haar mobiele nummer wilde geven, 'zodat we later nog even kunnen informeren hoe het met u gaat', en dat vervolgens het hele nummer integraal genoemd werd op televisie. Mevrouw zal dus heel meelevend Nederland over zich heen krijgen.

Ik vind het heel erg van die 9 doden en al die gewonden, en het zal je maar gebeuren, maar de grootste ramp is wat mij betreft toch de manier waarop de media hier als grote graaigieren op af duiken, niet gehinderd door enige kennis, en het totale onbenul en het knullige amateurisme wat je dan in eindeloze herhaling over je heen krijgt.

Waarom niet gewoon alleen die persconferentie uitzenden en ons die hele heisa van al die rampjournalisten besparen? Het lijkt de binnenkomst van Sinterklaas wel. (En geef me dan maar liever Aart Staartjes).

Margje

Margje

Eigenlijk lees ik nergens dat iemand aan één stuk door de televisieuitzendingen volgt... Zo'n crash raakt mij wel ja. Maar ik ga niet alleen maar voor de tv hangen. Dat deed ik ook bij de Bijlmerramp trouwens niet, want je krijgt onvermijdelijk herhalingen van herhalingen van herhaling totdat er weer een nieuwsfeit bekend is.

margje van dijk

margje van dijk

25-02-2009 om 14:18

Tja

Ik ben toevallig thuis op woensdag, en manlief toevallig ook, en die had op nu.nl het bericht gezien en zet de televisie aan. Dus ik doe gewoon mijn ding thuis, maar luister met een schuin oor naar de TV. En dan komt dus voornamelijk al die ergernis opzetten.

Manlief niet hoor, die gaat rustig anderhalf uur op de bank zitten om de hele uitzending te kunnen zien. Totdat de herhalingen ook hem te veel werden

Margje

Nou margje

het voelt héél anders als je betrokken bent bij zo'n crash (als nabestaande of omdat er mensen in zitten die je goed kent) ik heb zo'n situatie meegemaakt en god wat was ik blij met al die journalisten die tenminste nog iéts zeggen! al is het voor mij part onzin. elk stukje informatie is (zelfs als het onzin) stukken beter als uren in onwetenheid te zitten...
de eerste persconferentie was pas om 13.30 uur terwijl het al gebeurde om 11.00 uur....! en buiten dat gaan de roddels sneller dan de journalisten.......en wat je dan voor onzin te horen krijgt! dat onstijgt zelfs de onzin die journalisten soms vragen...
maar goed misschien is dat iets dat je pas beseft als je betrokken bent geweest bij zoiets of zoiets hebt meegemaakt.
groeten albana
(die het nu wel aanheeft, en inderdaad ook dejavu gevoelens heeft en het liefste iets zou willen DOEN voor die mensen maar met d'r verstand ook wel weet dat dat grote onzin is....)

Man

Mijn man belde vanmorgen vanuit de cockpit van een (ander!) vliegtuig of ik wist wat er op Schiphol aan de hand was. Hij zei dat hij al een kwartier met draaiende motoren op de baan stond te wachten op toestemming om op te stijgen. Hij vermoedde ook al dat het om een crash ging, maar op internet/teletekst kon ik toen nog niks vinden. Dan komt dat allemaal behoorlijk dichtbij!

Sterkte voor iedereen die familie/bekenden in het toestel had zitten!

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2009 om 14:32

Triple

je man is dus piloot? Jeetje, dan lijkt zo'n crash echt dichtbij te komen....

Nasha

Klopt, maar ik ben gelukkig heel nuchter hoor. Het risico valt statistisch gezien natuurlijk ook reuze mee. Mensen die veel km op de weg maken (vrachtwagenchauffeurs, vertegenwoordigers, buschauffeurs, etc) lopen ook risico om betrokken te raken bij een ongeval. Maar een dergelijk ongeluk wordt niet zo breed uitgemeten in de media.

Nav margje

Volgens mij werkt het zo: er is iets Heel Ergs, en omdat het Heel Erg is moet er vooral ook veel aan verslaggeving worden gedaan. Ook als ze niks te melden hebben.
Dat doet CNN ook, trouwens: heel lang 'breaking news' waar je ook nauwelijks een cent wijzer van wordt.

Maar inderdaad: elk uur even de hoofdpunten op het journaal zou genoeg moeten zijn.

Hoe erg dit allemaal ook is, ik bedenk steeds hoeveel erger het had kunnen zijn, als dat toestel niet in een weiland was terechtgekomen (maar op de snelweg, of een boerderij, of een woonwijk), als er brand was uitgebroken...

Wat ik trouwens erg bizar vond was dat in elk geval een paar uur terug in Turkije nog werd volgehouden dat er geen doden waren gevallen terwijl men het hier toen al over 5 doden had. Je zal toch na je aanvankelijke opluchting maar te horen krijgen 'sorry mevrouw, we hebben ons vergist...'

Groeten,

Temet

Belde net

Man belde net (was weer terug uit Engeland) en vertelde dat hij dus bij de baan stond om op te stijgen en alle radioverkeer op Schiphol ineens weg was. Wachten, wachten. Niks. Er zaten een paar passagiers achterin met van die blackberries en die wisten te melden dat er een crash was met een kist van Turkish Airlines! Het niet-officiële circuit gaat een stuk sneller dan het officiële.

Merla

Merla

25-02-2009 om 15:00

Genista

"Ik ben ook wel geschrokken van dit ongeluk en ben erg benieuwd naar wat de oorzaak is."
Ik ook. Maar het zou Merlaman niets verbazen als straks blijkt dat het kerosine tekort was.

Merla

Dat zei manlief ook al meteen: vast brandstof tekort.

Nav margje

Hmmm, ik heb even zitten kijken om 13:30 en een kwartiertje erna. Op rtl 7 vond ik de verslaaggever ter plaatse uitermate coherent en meelevend verslag doen. Tot hij werd onderbroken door de studiopresentator: "Negen doden", sprak hij opgetogen, "en 50 gewonden! Dat kunnen wel van een echte ramp spreken!!" Alsof 'we' dolblij mogen zijn dat zoiets ons land treft. Ook al is het journalistiek interessant, houd je alsjeblieft in , zeg!
Overigens gaat mijn medeleven van harte uit naar de nabestaanden, slachtoffers en hulpverleners.

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2009 om 15:18

Kerosine-tekort

dacht ik ook aan, aangezien er totaal geen brand is uitgebroken....

Nasha

Het toestel kwam net vanuit Turkije aan en het is wel normaal dat de tanks zo goed als leeg zijn als je op bestemming bent. Het is natuurlijk alleen maar extra gewicht dat je mee moet zeulen. De hoeveelheid brandstof die meegenomen wordt, wordt vooraf nauwkeurig bepaald rekening houdend met gewicht toestel, gewicht passagiers, bagage en het weer. Bij tegenwind meer brandstof mee, bij mist/slecht weer op bestemming extra brandstof mee om uit te kunnen wijken naar ander vliegveld, etc.
Dat er geen brand is uitgebroken hoeft dus niet te betekenen dat er een brandstoftekort was.

1 van de geruchten

Het is inderdaad één van de geruchten dat er te weinig brandstof was. Het kan, maar het kan even goed iets anders zijn. Het "opgetogene" bij het noemen van de cijfers viel mij ook wel op. Overigens staat iedere berichtgeving hier nu al een tijdje uit, omdat hulp bij schoolwerk even voorgaat...

Lidie Schoonhoven

Lidie Schoonhoven

25-02-2009 om 15:49

Erg, maar...

afgelopen weekeind waren er óók negen doden te betreuren in het verkeer. Daar hoor je verder niemand over.

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2009 om 16:28

Eens lidie

maar omdat het bij een vliegtuig om zoveel mensen gaat is dat vaak groter nieuws, helaas....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.