Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica5

jessica5

27-12-2009 om 02:16

De sneeuw zat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

30-12-2009 om 12:11

Fladder

Ik woon niet zo heel ver van Egmond, maar ben nog niet buiten het dorp geweest. In het dorp was het goed te doen met autorijden, wel veel sneeuw, maar niet glad.

Ik wens je heel veel plezier vanavond en morgen!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 12:23

Fladderbeestje

Ga je naar Stayokay? Zo ja, veel plezier. Zo nee uiteraard ook, maar Stayokay maakt het wel gezellig met dit soort dagen weet ik uit ervaring.
Hier in Alkmaar ligt nu flink wat sneeuw. De voorspelling is dat de sneeuwgrens naar beneden gaat. Als het om Stayokay gaat is er wel een busverbinding, maar dat is zo'n hotsjikbusje die maar een paar keer per dag gaat. Goed uitzoeken dus, of in vredesnaam een keer een taxi bestellen vanaf Heiloo of Castricum.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 12:25

Ach

Ik was even vergeten dat je auto weer rijklaar is. Fijn voor je! Maar mocht je toch met de trein willen dan geldt bovenstaande.

Fraz

Fraz

30-12-2009 om 13:59

Provinciale wegen en snelwegen

zijn goed. Ben net (voor het eerst in de sneeuw) gereden naar Heemskerk. Nouja de bedoeling was Heemskerk en daar ben ik ook wel terecht gekomen maar ik vergat af te slaan op de snelweg en ben dus via beverwijk gegaan (daar weer de snelweg op). Maar goed de wegen waren dus goed alleen de binnenweggetjes zijn glad.

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 19:41

Toe maar, fladder..

Jeempie, Hotel Zuiderduin, sjiek de friemel hoor! Maar laat je lekker verwennen, volgens mij heb je dat wel verdiend. Veel plezier!

Sancy

Sancy

30-12-2009 om 20:14

Fladderbeestje

Geniet alsjeblieft overmatig!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 21:59

Oh lekker luxe!

Kom ik aan met mijn Stayokay!) Geniet ervan ennuh.. Als je in de Trompstraat komt zie je mijn lagere school Je 'moet' ook echt even de duinen ingaan hoor. Zeker met sneeuw is dat zo mooi.

tonny

tonny

02-01-2010 om 11:48

Verse sneeuw

vanmorgen weer een vriendelijk laagje sneeuw. Fotogeniek maar snel weg te vegen.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-01-2010 om 12:04

Geen laagje

Ik werd vannacht wakker en vond het verdacht licht in onze kamer en ja hoor, alles was weer keurig bedekt met een nieuwe dikke laag sneeuw.

Al weer een flinke laag

verse sneeuw, ca 6 cm . |Ik heb al weer flinke geschoven. Maar ik heb nog geen gemeentelijke schuiver of strooier gezien. Die zullen het al weer flink druk hebben.

Lynna

Lynna

02-01-2010 om 17:38

Zeker verschil

Hier aan de kust inderdaad een cm of 5 verse sneeuw. Ik was niet blij, maar heb vanmorgen toch een heerlijke wandeling gemaakt met de honden. In het zonnetje!

Vanmiddag was ik in Amsterdam en daar was geen vlokje te bekennen. Verbazingwekkend.

Puck2

Puck2

02-01-2010 om 18:58

En hier

In Oost-Flevoland is het sinds een uurtje of 2 aan het sneeuwen en het zijn dikke vlokken die een nieuwe laag vormen op de restjes oude sneeuw die er nog lagen. De ijsbaan is vandaag ook open gegaan maar volgens de kinderen was het bobbelig ijs. Tja, ben bang dat het er niet beter op gaat worden met deze sneeuw.

Vandaag

tegen 12 uur vertrokken uit Drente, we wilden later weg gaan maar het sneeuwde zo hard dat we niet langer durfen te wachten. De eerste wegen waren slecht bereidbaar, zelfs de autoweg en de snelweg. Voorij Meppel werd alles steeds schoner, en hier lag niets meer. Nu heeft het een beetje gesneeuwd en is de stoep net ietsje wit.

zwollenaar

zwollenaar

03-01-2010 om 09:06

Hier ook weer wit

gistermiddag is het gaan sneeuwen en het is hier helemaal wit

Puck2

Puck2

03-01-2010 om 13:27

Dikke laag

Er ligt in de Flevopolder ondertussen een even dikke laag als bij de vorige sneeuwperiode. Er is hier toch minimaal een centimeter of 10-15 gevallen sinds gistermiddag.

Nehalennia

Nehalennia

03-01-2010 om 15:10

Hier in alphen a/d rijn niets

Helaas!

Petr@

Petr@

03-01-2010 om 15:42

Sinds gisterochtend

is hier alles wit (in de buurt van Breda). En gisteravond is het weer begonnen met sneeuwen dus er is nog een pak bij gekomen.
Inmiddels is ook de zon gaan schijnen dus wij hebben hier een wintersportgevoel ))
Alleen de openhaard ontbreekt nog!

Monique D*

Monique D*

03-01-2010 om 18:53

In amsterdam..

.. waar ik woon is er geen sneeuw te bekennen. Gelukkig maar, ik ben geen sneeuwliefhebber.
Gisteravond begon het een klein beetje te sneeuwen. Ik was toen op weg naar de RAI, waar een concert van de Blues Brothers plaats zou vinden. Op de terugweg was het glibberen en glijden, het was wel een beetje glad.
Vandaag is er geen sneeuw te bekennen. Hopelijk blijft het zo, morgen moet ik weer naar mijn werk.. en waar ik een hekel aan heb is lopen op sneeuw en ijs.

ilsepilse

ilsepilse

03-01-2010 om 22:01

Lelystad all white

nog steeds, gisteren 1u id file gestaan omdat net voor de afrit lelystad een ongeluk was gebeurd en de hele A6 afgesloten was en alle verkeer eraf moest in Lelystad ...
vannacht weer een dik pak gehad... wel fotogeniek ..ik geniet voorlopig ...

Kaaskopje

Kaaskopje

04-01-2010 om 00:51

Beetje raar hier

Het heeft gistermiddag op de sneeuw geregend. Je krijgt daardoor een verijst laagje waar later weer verse sneeuw op is gevallen. Ik zal morgen naar de trein toe wel merken hoe het ervoor staat. Het vriest flink. Mijn dochter heeft opgepast en kreeg na afloop haar fietsslot niet open. Er moest autoruitontdooier aan te pas komen. Ik ben benieuwd hoe de NS dit keer de boel geregeld heeft...

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2010 om 00:13

Pijnlijk!

Hè wat pijnlijk om zo te vallen. Ik ben voorzichtig naar huis gelopen en gelukkig overeind gebleven. Morgen 'mogen' we weer...

Vreemd

vanavond vanuit alkmaar naar het zuiden gereden.
In Alkmaar ligt een flink pak sneeuw,zo,n 10 kilometer verderop geen sneeuw meer te bekennen,amsterdam niet ,utrecht niet,vianen niks,en net voorbij meerkerk,lag er opeens weer een flink pak.

emma43

emma43

05-01-2010 om 10:20

Vervelend die sneeuw.

Gisteren was ik 10 minuten eerder van huis vertrokken ,omdat ik dacht dat het druk zou zijn,niets aan de hand,dus de kinderen stonden om 10 over 8 al op het schoolplein.Vanochtend normale tijd weggereden,meteen in de file en de kinderen een kwartier te laat,balen.

Tineke

Tineke

05-01-2010 om 11:34

Juist heerlijk

Dat het nog maar lang mag duren! eindelijk een beetje gezonde frisse lucht! Ik geniet als ik 's ochtends met de bezem de auto sneeuwvrij moet maken, en sneeuwballengevechten waarbij je door-en-doornat en koud wordt, heerlijk! Wat mij betreft gaan we gewoon naar de meter, ik vind onze 20 cm eigenlijk maar een zielig beetje. ) Gelukkig schuiven de buurmannen alle sneeuw van hun oprit, dus bij ons voor de deur leuke bulten om in te ravotten!

anna van noniemen

anna van noniemen

05-01-2010 om 12:53

Vanmorgen...

zoon moet met de taxi naar school, aantal gemeentes verderop. Normaal is ze er om half 8....nu niet natuurlijk....teletekst gaf aan, file van 10 km. Chauffeur gebeld en ja hoor, ze was onderweg maar nog niet echt in de buurt. Even na 8 uur was ze er...om in de file in tegenovergestelde richting te gaan staan.

9 uur, wij zijn bij de tandarts. School belt. Alle kinderen komen zo laat, dat ze besloten hebben dat ze dan maar thuis mogen blijven....tja, ons kind is nu al ergens halverwege! Dat gaat dus niet meer lukken....

Sneeuw en ijzel, van mijn mag het heet water gaan regenen....bah!

Met jou kan ik praten, kaatje

Van mij mag er nog wel wat vallen, hier!

Puck2

Puck2

05-01-2010 om 17:34

Ik vind het ook niet erg

Het is zo heerlijk fris buiten. Zondag in het bos lekker gewandeld en prachtige foto's gemaakt (op hyves te zien). Toen de mist opkwam werd het helemaal sprookjesachtig, ik heb genoten! En echt tot kniehoog in de ongerepte sneeuw gelopen. De doorgaande wegen zijn goed berijdbaar, dat is wel makkelijk om werk etc. de bereiken en voor de rest is het gewoon even aanpassen. Van mij mag het ook nog wel blijven. Vanmiddag heeft het trouwens in de plaats van mijn werk fors gesneeuwd, terwijl in mijn woonplaats 10 km verderop nauwelijks een vlok is gevallen.

Petr@

Petr@

06-01-2010 om 11:04

Nog steeds genieten

als ik met de hond in het natuurpark loop tussen de witte bomen. Vooral als de zon schijnt en de lucht zo helder blauw is dan wil ik wel de hele dag buiten blijven!

Vic

Vic

06-01-2010 om 16:19

Ik vind het niets

Sinds gisteren lag er hier een enorme laag ijzel overal. Mijn achtertuin is compleet onbegaanbaar. Nu is het sinds een uur aan het sneeuwen, echt van die dikke vlokken. En de kou vind ik ook verschrikkelijk. Van mij mag het heel snel weer lente worden.

reina

reina

06-01-2010 om 18:15

Niet

Normaal ben ik dol op de sneeuw, maar dit jaar vind ik het niks. Toen dochter en ik op vakantie gingen hadden we net een paar sneeuwdagen achter de rug, vonden we voldoende en we waren blij dat we de vakantie in de zon door konden brengen, maar nu ligt er nog steeds sneeuw en er komt nog bij ook! Ik kan er dit jaar niet van genieten, ik vind het vooral koud en glibberig! Maar wie weet went het nog.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.