Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 13:01

Dingen die ineens doordringen

En eigenlijk te suf zijn voor woorden. Een luchtig vakantiedraadje dames
Gisteravond was ik op muggenjacht en toen bedacht ik mij (weer) dat ik al zeker in de 30 was voordat tot me doordrong dat muggen dat irritante zoemgeluid niet zelf bewust maken. Dat is gewoon hun vlieg-geluid. Kunnen ze niks aan doen. Ik had blijkbaar altijd een soort stripverhaal-achtig beeld van een mug, zo effe lekker in de aanval, ieieiieieiieieiie daar kom ik aangevlogen. Is gewoon helemaal niet zo.

Ik heb er nog twee. Maar jullie mogen eerst.

Tirza


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

22-08-2011 om 13:36

Drempels

Ik ben 43 jaar, ik stofzuig al ik-weet-niet-hoe-lang met een stofzuiger, maar ik kom er twee weken geleden achter dat ik de drempels nooit stofzuig. Ik til de stofzuigermond over de drempels van de kamers heen. Duh! Geen idee waarom ik dat doe, gewoon nooit bij stil gestaan. Nu snap ik ook hoe er dan toch weer pluisjes, haren, kruimels en aanverwante zaken achter mijn kont te voorschijn kwamen, terwijl ik daar net gestofzuigd had.....suf hoor.

Vic

Vic

22-08-2011 om 14:03

Hmmm

Dat ik er pas redelijk laat achter kwam waarom het logo van Shell die vorm heeft (en wat het eigenlijk voorstelt), en waarom de Duitse serie Tatort Tatort heet, past dat ook in dit draadje?
Oh, en tijdens de vakantie kwam mijn oudste erachter dat Tomtom de vermoedelijke aankomsttijd weergeeft. Handig!

krin

krin

22-08-2011 om 14:22

Ja, tatort

Daar moest ik ook behoorlijk oud voor worden, voordat ik die doorhad. En zo zijn er veel meer, maar daar kan ik nu ter bescherming van mijn frêle ego net even niet opkomen.

Zus

Zus

22-08-2011 om 14:23

Ook eentje

Ik kwam er ineens achter dat de fietsjes die getekend zijn op het asfalt om aan te geven dat het een fietspad betreft (volgen jullie het nog?) eigenlijk uitgerekt erop geschilderd zijn, zodat het uit de verte, als je aan komt fietsen, het optisch een gewoon fietsje is. Was mij noooooit eeerder opgevallen!

A-f af

Ik zat al lang en breed op de middelbare school toen me realiseerde dat in het laatste stukje van iene miene mutte is de baas aa ef af, die aa en die ef samen af spelden.

skik

Oooo

een waar ik me wel voor schaam
ik kwam er op mijn 25e pas achter dat zo'n bloem met wegblaaspluisjes, het vervolg op de paardenbloem is...

Kindertv

Na een recent gesprek over kinderprogramma's kwam ik er achter dat Bassie van Bassie en Adriaan ook één van de boeven was (was het nou Vlugge Japie?).
En toen we tunes van programma's gingen zingen (onder genot van een aantal glazen wijn) kwam ik erachter dat het liedje van Transformers niet is 'Robots in the sky' maar 'Robots in disguise' (weet niet of ik het goed schrijf, maar vermomd dus).

Maar, die van Tatort begrijp ik eigenlijk nog steeds niet...

krin

krin

22-08-2011 om 16:17

Pas onlangs

kreeg ik naar aanleiding van zoons ontdekking van "prikkeldraad" (twee handen om je armen en dan draaien) een flashback van nog zo'n spelletje. We wapperden vroeger heel snel met een hand voor iemands ogen met de vraag: Ben je bang voor je vader en moeder? Wie met zijn ogen knipperde, was bang.
Ik bedacht dus onlangs pas dat dat waarschijnlijk iets te maken heeft met petsen voor je hoofd krijgen van je ouders. Wie vaak klappen krijgt, zal eerder knipperen en is 'dus' bang voor zijn vader en moeder.

Tatort

Tatort, daarvan dacht ik eerst dat het een Franse serie was en dat je de naam van die inspecteur moest uitspreken als Tatôr. Maar het is gewoon Duits voor Plaats Delict.

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 16:45

Linzel

Ik vind hem geweldig. Echt zoiets wat ouders zeggen en waar je als kind blind op vaart.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 16:48

De volgende

Ik kwam er pas in mijn eerste kantoorbaan achter, dat X en Y in rekenvoorbeelden X en Y worden genoemd om ze uit elkaar te houden. En dat dat níets te maken heeft met inhoud of alfabet ofzo. Ik kan me nog zó de gevoelens van lichte wanhoop voor de geest halen omdat ik bij meetkunde maar niet kon doorgronden waar die X en Y voor stonden en bij algebra idem met a, b en c. Ik dacht dat X iets te maken had met maal/keer ofzo. En dat a-b-c stond voor een afkorting van een bewerking, die ik vervolgens niet snapte. Zo verwarrend kan wiskunde zijn
Pas in het echte leven, toen mij iets werd uitgelegd over het verplaatsen van voorraad X naar dat terrein en voorraad Y naar die overslag, viel het kwartje. Ploink.

Tirza

Snuggle's

Snuggle's

22-08-2011 om 17:09

Leuk draadje

Ik leer wel van jullie voorbeelden haha, misschien wel handig om er ook bij te zetten wat het dan is, zo wist ik dat van tatort dus ook niet bijvoorbeeld (dat van die schapen wel haha).

Laatst had ik het nog met een t-shirt van zoon. poos geleden al gezegd dat ik het een leuk shirt vond, Party like pacman staat erop, en dan een pac man poppetje die zo'n bolletje op eet net als in het spel. Vond het gewoon wel lollig en vrolijk.
Tot ik het laatst stond op te vouwen en bedacht dat het dus gaat om een pillen slikkende en feestende pac man! oké dan.

Snuggle's

Rafelkap

Rafelkap

22-08-2011 om 17:32

T-shirt met doodshoofd

bijzonder leuk draadje, moet er nog even over nadenken maar ik dacht meteen door dat t-shirt van Snuggle's over het t-shirt voor mijn zoontje. Ik kwam er pas na zeker twee maanden achter dat er een doodshoofd op stond. Een buurvrouw had het erover. Ik zag wel een fleurige abstrakte afbeelding en het kwam niet in m'n hoofd op dat het een doodshoofd was. Anders had ik het niet gekocht, vind het maar niks, kleuters al met doodshoofden (maar zoon blij)

Vic

Vic

22-08-2011 om 17:32

Tirza

Ik ben ooit meewarig aangekeken door een wiskundeleraar nadat ik had gezegd dat ik van X en Y altijd appel en peer maakte, omdat ik het anders niet snapte. Het heeft ertoe geleid dat ik kon afspreken aan het eind van 4vwo een 4 te krijgen op mijn rapport (om over te kunnen gaan), mits ik het hele jaar mijn mond verder zou houden.

Belle Époque

Belle Époque

22-08-2011 om 17:49

Linzel

Nee, die dijkschapen hebben geen ongelijke pootjes, maar telescooppootjes, heb ik van mijn vader geleerd. Die kunnen ze naar behoefte korter en langer schuiven

Maar toen ik van jouw dijkschaap las, moest ik mijn zoon even uitleggen waarom ik opeens zo hard zat te lachen

Kiki

Kiki

22-08-2011 om 20:27

Bij delft heb je bij een brug

een stoplicht met vier lichten. Ik heb jarenlang gedacht dat het bovenste licht (voor de brug dus) een blauw licht gaf, omdat mijn vader zei dat het licht blauw was. Iedere keer hoopte ik dat die brug eens dicht ging en ik dat blauwe licht kon zien. Maar nooit ging die brug dicht

Ik voelde me zo genept toen ik als zeventienjarige eindelijk die brug dicht zou gaan en het gewoon een tweede rode licht bleek te zijn. (die knipperde) Niets geen blauw licht

Agnes

Agnes

22-08-2011 om 20:41

Okee

Op de tomtom staat de aankomsttijd maar ook de huidige tijd en de tijd die we nog moeten rijden. Zoon zei op een gegeven moment, nog 2 uur en ongeveer 43 minuten rijden, waarop dochter zei, nee hoor, 2uur 49, oh zei zoon, ja zo snel reken ik niet. Waarop we er dus achterkwamen dat zoon helemaal niet in de gaten had dat hij dat helemaal niet zelf hoefde uit te rekenen maar dat dat al op de tomtom stond (hij had dat dus de hele vakantie al lopen doen)
Verder kwam man er onlangs achter dat midgetgolf dus letterlijk dwerggolf is (midget = klein) oooh zei hij ineens.... dat de golfbaan klein is... jemig nooit aan gedacht, dacht dat het gewoon een term was. (en dat na 45 jaar)
Oh en met het liedje Lovely Day, van Earth Wind en Fire, dacht ik altijd dat ze "Germany, Germany, Germany, zongen" tot grote hilariteit van een collega van mij,...die dus sindsdien, als het op de radio komt, mijn versie zingt

Wat een leuk draadje

ik zal als ik vanavond wakker lig eens even piekeren wat ik in mijn herinneringen heb opgeslagen. Kan nu even niks verzinnen.

Ja echt leuk!

Wat ik me van de week in de auto opeens bedacht:

Souterrain = sous terrain = onder de grond

Duh! Zo ontdek ik wel meer franse
woordverklaringen sinds ik in ZW woon.

Ps tat-ort, natuurlijk! Ik dacht dat die vent zo heette..

Pps viel me ook veel later pas op dat pael haenen niet alleen bert inspreekt..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Linzel

Check Grover eens, kan toch niet missen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Katrien

Katrien

22-08-2011 om 21:33

Hier

Toen ik nog studeerde reed ik wekelijks heen en terug naar huis vanuit de stad waar ik studeerde. Ik nam op de autostrade altijd een bepaalde afrit waarna ik op het einde van de afrit de weg overstak en terug de oprit nam naar, wat ik dacht, een andere autostrade. Niet dus. Het was gewoon dezelfde autostrade. Ik reed gewoon de autostrade af en terug op.

Een ziekenhuis nabij Leuven ligt in het dorop Pellenberg. Mijn zus moest daar regelmatig naar toe en dan moesten wij vaak mee. Mijn moeder zei dan altijd "Kom, we moeten naar Pellenberg". Ik heb altijd gedacht dat Pellenberg de naam van de dokter was. Tot ik 20 jaar later toevallig door het dorp reed, het naambord zag en plots viel het kwartje. Als kind waren die plaatsnaamborden mij nooit opgevallen...

Katrien

bertje1

bertje1

22-08-2011 om 22:19

Verkeersbord

ik heb jarenlang het plaatje van het verkeersbord met de waarschuwing 'pas op in de berm rijden' (kennen jullie die, met zo'n half autootje en wat opspattende stenen?) aangezien voor een hamertje die op de stenen sloeg en dus ook 'opspattende stenen' veroorzaakte. hahah. let maar eens op!

sinas

sinas

22-08-2011 om 22:28

Vic?

Shell? logo? vorm? help?

Tijgeroog

Tijgeroog

22-08-2011 om 22:34

Sinas

Je weet wat de nederlandse vertaling is van het (engelse) woord shell?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-08-2011 om 22:34

Sinas

Shell = schelp (maar dan in het Engels) en wat is het logo van Shell....

Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-08-2011 om 22:40

Bij verstek veroordeeld

Ik heb jarenlang de overtuiging gehad dat Verstek een plaats was in Belgie. Zo'n plek met een grote rechtbank en veel rechtszaken.Een soort van Neurenberg...
Aagje

Belle Époque

Belle Époque

22-08-2011 om 22:44

'n heel beroemde...

Ik behoor tot de vele christelijk opgevoede kindertjes die zich rond Pasen altijd afvroegen wie Gansje Ruzalem was...!

Wat andere songtekstverhaspelingen betreft: google eens op "mama appelsap"

Boek

Bij een vriendinnetje stond een boek in de boekenkast dat als titel had: "Je zus en ik". Pas veel later zag ik dat het eigenlijk "Jezus en ik" heette, haha.

frattis

frattis

23-08-2011 om 00:12

Zon en feestdagen

op het station zag ik altijd onderaan het bord met aankomst en vertrektijden staan "*met uitzondering van zon- en feestdagen". Ik heb lang gedacht dat de treinen dus niet reden als de zon scheen.....

Valkyre

Valkyre

23-08-2011 om 00:30

Wat een geweldig draadje!

Ik was als kind enorm goedgelovig, maar ik kan maar 1 voorbeeld bedenken: stamppot Italiaanse Sla. Ik lustte geen stamppot andijvie, maar als het werd opgediend als Stamppot Italiaanse Sla (met spekjes), at ik het met smaak op. Ik voelde me zo bedrogen toen ik het na jaren eindelijk doorhad, haha!

En ja, Tatort. Ik was al twee jaar met mijn duitse ega samen toen het me ineens opviel dat hij "Tat-ort" zei, en niet "Taa-tort" zoals ik! Toen viel het kwartje...

Ik kom vast op nog veel meer dingen zoals die van de stamppot... Maar nu even niet.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.