Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 13:01

Dingen die ineens doordringen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2011 om 22:25

Radio

Wij hadden vroeger zo'n houten radio met geluids'roosters' aan de bovenkant en daaronder de frequenties keurig langs de lijntjes en twee draaiknoppen aan weerzijden. Ik heb hem pas vorig jaar weggedaan, hij was niet meer om aan te zien. Als kind lag ik op de grond voor de radio en zag het lichtje door de streepjes van de frequentiebalkjes. "Mamma... zitten daar nou echt kleine mannetjes in die die muziek maken??" "Ja, natuurlijk!", antwoordde mijn moeder. Het heeft even geduurd voor ik door had dat daar heus geen mannetjes in zaten.

Primavera

Primavera

23-08-2011 om 22:59

Wat eten mannetjesmuggen

Ik wist dat het alleen de vrouwtjesmuggen waren die staken, maar il heb me heel lang afgevraagd wat mannetjesmuggen dan aten, zonder ooit de moeite te nemen om het op te zoeken.
En operns kwam las ik toevallig ergens dat vrouwtjesmuggen alleen maar steken als proteinebron om de eitjes te laten rijpen en dat ze voor de rest nectar en plantensappen aten en een belangrijk deel van de bevruchting van planten op zich nemen. Aha, dat eten mannetjesmuggen dus ook.
Helaas kan il aan een mug niet zien of het een mannetje of een vrouwtje is en om maar niet te discrimineren sla ik ze allebei dood.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lennest

lennest

23-08-2011 om 23:06

Veel geleerd!

Ik heb veel geleerd van dit draadje: tatort is er maar 1 van, wist ik veel, Shell kende ik wel, maar zo veel andere dingen dus niet. Al lezende kom ik gelukkig wel tot de ontdekking dat ik niet de enige ben, pff!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

23-08-2011 om 23:19

Wat die mannetjesmuggen doen?

O, dat weet ik wel. Die dansen buiten onder lantarenpalen. De uitslovers.

Tirza

Een slik en een slokdarm...

erg vermakelijk draadje! Nog lang niet alles kunnen lezen. Ga morgen "de rest" lezen, nu al zin in.

De slik en de slokdarm... Bloos: ik was al studerende toen ik er achter kwam dat je maar 1 en niet twee slokdarmen had (1tje voor drinken en 1tje voor eten). Dit had ik ooit bedacht omdat je je altijd verslikt in soep met stukjes als je het probeert te drinken, logisch want er willen stukjes vast door de slikdarm ofzo. Leek me heel logisch.

En toen de computers en het internet nog redelijk nieuw waren en de mogelijkheden onbeperkt leken: ik heb wel eens een half uur voor een "zonnebank online" gezeten Tot grote hilariteit van vriendlief toen hij thuis kwam. (En ik had natuurlijk geen kleurtje gekregen).
groetjes lunamaya

Prakje

Prakje

24-08-2011 om 06:37

Genuin

Collega van mij kwam er op ruim volwassen leeftijd achter dat een Genuin geen lang dun beest was waar ze stropdassen van maakten... Maar dat de term "Genuine leather" betekende dat het product van leer gemaakt was....

grt Prakje

Koud

Mijn moeder was grote fan van het diepvriesmerk Iglo. Pas toen ik het huis uitging viel bij mij het kwartje dat het merk zo heet omdat het om bevroren producten gaat en, inderdaad, ook een iglo van ijs is gemaakt.

Bellefleur

Bellefleur

24-08-2011 om 08:51

Stoepkrijt,

Nu vallen mij de schellen van de ogen! Ik had me dat nooit gerealiseerd! Wat is dit een leuk draadje!

Lieveheersbeestje (uitleg) en nog 1

Dat lieveheersbeestje is gewoon het logo van: "tegen zinloos geweld".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zinloos_geweld
Ook viel me dáárna pas op dat er op sommige plekken in steden ook van die stoeptegels lagen..........
En ik herinner me nog dat ik de eerste keer per ongeluk 'online'was. Wij hadden een p.c. toen nog met ms-dos en man was daar fan van...en 'praatte' wel eens (wat nu pingen heet) met zijn vrienden en speelde partijen schaak on-line (1 zet en dan verbinding verbreken i.v.m. de kosten en dan heel lang denken en weer 1 minuut verbinding, hahaha).
Ik deed wel eens spelletjes zonder verbinding....de bekenden natuurlijk. En ik had ook een spel met blokken die je moest schuiven, die had zelfs al 'levels'. Ik ben hoogzwanger en met zwangerschapsverlof en verveel me en het is ook nog erg warm. Ik speel het hoogste niveau van mijn blokkenspel en krijg het niet voor elkaar.
Tot ik opeens een variant ontdek. Het blokkenspel, maar dan tegen de computer (denk ik), dus ik zit de hele middag tegen de computer te spelen....
En later nog een keer een middagje en nog 's.
Grappig zo met z'n tweeën dat spel.
Tot de rekening van de telefoon kwam....En man maar niks snapte van die hoge rekening. En ik eerst ook niet.
Afijn betaald en toen ik na die rekening zelf weer eens speelde op mijn blokkenspel en daar zat en het met z'n tweeën ingesteld had...drong opeens het besef door:
Ik speel niet tegen de computer, maar tegen een écht mens!!
IeeeKKKKs....van schrik trok ik ook nog de stekker eruit....kreeg ik die rot-computer later met m'n dikke buik niet eens maar aan!
Zó schrok ik van dat besef ineens.
groeten albana

Thursday Next

Thursday Next

24-08-2011 om 09:55

Kerst

Met kerst el jaar zong ik braaf "Stille Nacht" mee. Pas vele jaren later kwam ik er achter dat "Hij der schepselen Heer" betekent: hij, de heer van de schepselen. Ik dacht dat het een soort uitdrukking was: hij der schepselen, heer.
Op de lagere school deed ik ook een ontdekking. We hadden het (in de 2e klas) over een aanrecht, en dat iedereen die thuis wel had. Volgens mij hadden wij er geen een, maar ik hield mijn mond maar. Wij hadden thuis namelijk wel een a-recht.

Dialect

Wij spreken thuis dialect. Mijn moeder had vroeger een kookboek, met recepten voor 'eenpansgerechten'. Ik dacht dus altijd dat dat gerechten waren voor één persoon, dat 'eenpans' nederlands was voor 'één pens'.
En gisteren hadden wij het er over dat mijn oma altijd terugpraatte naar de televisie. Zoon vond dat maar raar. Waarop zijn vader zei dat de mensen in de televisie hem ook konden zien en horen hoor. Haha, dat snoetje! (we hebben hem wel verteld dat hij werd gefopt uiteindelijk hoor)

O ja

Ik kan me nog herinneren dat mijn ouders ergens over aan het praten waren en ik vroeg waarover. Ik was een kleuter en het antwoord van mijn vader was dat hij me dat wel zou vertellen als ik groot was. Dat vond ik toch zo interessant dat ik het altijd ben blijven onthouden. Ik heb mijn vader er nog naar gevraagd. Maar hij weet niet meer waar het over ging ;-(

Hahaha wat een leuk draadje

Het leven zit vol raadsels, dat blijkt maar weer

Die 'ergin' en 'genuine' vind ik nu al klassiekers

Nog zo eentje die altijd voor veel verwarring zorgt: rinse appelstroop. Rinse is helemaal niet het merk, dat is gewoon een woord dat 'fris zuurachtig' betekent. (Geen vergissing van mij trouwens, maar van een familielid.)

En mijn schoonmoeder heeft jarenlang naar de familie Ties gekeken op tv. Femmelie taais dus, op z'n Engels, maar zij sprak het op zijn Nederlands uit. Ze was stomverbaasd toen ik haar uitlegde dat de achternaam van die familie niet Ties was. (Ze heetten Keaton geloof ik.)

En zelf heb ik ook genoeg van die eye-openers à la Tatort gehad in de loop der jaren, alleen kom ik daar nu even niet op.

Horeca

Ik liep met de rest van mijn gezin ergens waar ze aan het bouwen waren. Zoon vroeg wat ze gingen maken en ik zei dat het een horeca iets was. Het was kennelijk een woord dat hij niet kende en ik vertelde dat het stond voor hotel restaurant café en voegde er aan toe dat ik al in de 20 was voor ik daar achter kwam. Hoor ik ineens mijn man naast me zeggen "en ik was 39" hij had tot dat gesprek geen idee
Toen ik klein was hadden we op een bandje dat we in de auto draaiden Vrijgezel van Benny Neyman staan. Jarenlang heb ik bij het eerste stukje "Hij is zo zielig, zo alleen. Z'n eten haalt 'ie uit de muur" beelden gehad van iemand die het mos uit de voegen aan het krabben was om op te eten, pas rond mijn 10 of 11 kwam ik er achter wat er eigenlijk bedoeld werd.

Ja leuk draadje!

Jaren terug kregen we schotel en daarbij ook nieuwe televisiezenders. Ik was meteen enthousiast, want we hadden ook Discovery Channel. "Leuk" riep ik "Een nieuwe muziekzender: disco-very !"

Roosje Katoen

Roosje Katoen

24-08-2011 om 13:26

Horeca!

Nooit geweten, Nerina, haha! En ik ben 38....

Aan/uit

Het heeft eigenlijk ook best wel lang geduurd voor ik die symbooltjes doorgrond had, die op schakelaars stonden. Een streepje en een rondje, wat zouden ze daar toch mee bedoelen? Oooh... een één en een nul, verroest...

Daisy Elderhorst

Daisy Elderhorst

24-08-2011 om 13:52

Hmm

Haha, die is wel heel leuk. Dank je voor het delen; ik heb er smakelijk om zitten lachen.

Tirza G.

Tirza G.

24-08-2011 om 14:26

Horeca

Daar kwam ik in mijn eerste huwelijk achter, bij het bezoeken van vakbeurzen. Verrek. Het is een áfkorting van iets - nou jaaaaaaa zeg. Mijn ex-man was een horecaffer

Tirza

sinas

sinas

24-08-2011 om 14:44

Horeca

41 jaar, en nu pas valt het kwartje.

Vic

Vic

24-08-2011 om 15:19

Aan/uit, een nul?

Ik weet uit mijn hoofd nooit wat de aan en uit is. Zit daar nog logica in? Een is aan, en nul is uit? Ofzo...

Vakantie

Jaren rijden we door en naar Frankrijk en tot een jaar of 2 geleden spraken wij en Mullhouse uit als Muoelhouse tot mijn vriendin lachend zei in een gesprek "ohhh jij doet het ook!!" Het is dus Moeloeze

1 is aan, 0 is uit

Dat klopt wel weer met de digitale logica die ik heb geleerd op school Maar vroeger, als kind, heb ik me suf zitten peinzen. Ik vatte de 1 op als een "dichtgeknepen doorgang" waar dus geen stroom/water/iets anders doorheen kon en de 0 als een open doorgang. Precies andersom van wat bedoeld werd, dus. Hadden ze maar enen met een schreef moeten gebruiken...

Merel

Merel

24-08-2011 om 16:41

Mijn logica

Nul = niks = uit.

Mijn vader had altijd moeite met on en off. Dat kon hij maar niet uit elkaar houden. Het ezelsbruggetje dat in het woord on en aan, allebei een N voorkwam hielp hem wel.

Wilma

Wilma

24-08-2011 om 17:45

Horeca

Net 43 geworden, nooit geweten ...

Ayanna

Ayanna

24-08-2011 om 18:04

Koeien

Mijn man heeft tot vorig jaar altijd gedacht dat je vrouwtjes-koeien had en mannetjes-koeien en dat stieren, gewoon een heel ander soort koe waren waarvan je dan ook weer mannetjes-stieren en vrouwtjes-stieren had.
Het is dat ik tijdens een ritje tussen de weilanden mijn kleuterzoon vertelde wat koeien precies zijn en wat stieren zijn, anders had mijn man het nu nog niet geweten....

Vic

Vic

24-08-2011 om 18:48

Ayanna

Oh, dat zou ik echt erg vinden zeg. Hoe kun je dat nou missen?

Mi amigo

Na het stoppen van Radio Noordzee en Veronica geluisterd naar een Belgische piraat, genaamd Radio Mi Amigo. Pas een klein jaar geleden besefte ik dat die naam niets anders was dan Spaans voor ´Mijn Vriend´.

Oostenrijk heeft een plaats genaamd Innsbruck. Bij sportliefhebbers bekend van 2 x Winterspelen. Na al diverse malen in een kruiswoordpuzzel de Oostenrijkse rivier Inn ingevuld te hebben viel het kwartje nog niets eens zo lang geleden. Brug over de Inn.

Fleur

Fleur

24-08-2011 om 20:50

Deze is echt erg

ik heb altijd gedacht dat zo´n bus,met een harmonica stukje in het midden*pas op zwenkt uit* bedoelt was om extra passagiers in te kunnen stoppen als het druk was,dan maak je de bus gewoon wat groter,echt veel later er pas achter gekomen dat dat stukkie erin zat omdat die bus anders de bocht niet kan nemen,sjonge jonge

liora

liora

24-08-2011 om 21:06

Aan uit

Oh wat leuk!!! Naar de ouderwetse schakelaar die je van 0 naar 1 zette. Dank Genista, ik wist dat niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.