Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Violetta

Violetta

23-08-2015 om 09:30

Door rood gereden.


Krullevaar

Krullevaar

28-08-2015 om 11:01

niet mee eens

Parkeerplaatsen zijn gewoon essentieel voor mensen met een handicap net als invalidetoiletten. Zwaarwichtig daarover doen is verre van hypocriet. Jammer dat mensen dat niet willen snappen. En als hoge boetes nodig zijn om asociaal gedrag in te dammen dan moet dat maar.

Marc de Hondt schreef hier onlangs een mooie blog over: http://www.marcdehond.nl/geweldig-als-iedereen-die-boos-is-op-strandtent-parnassia-zou-zorgen-dat-zijn-eigen-werkplek-rolstoeltoegankelijk-is/

Het is schandalig dat Nederland dat VN verdrag nog niet heeft geratificeerd. Terwijl Nederland altijd het hoogste woord heeft als het om mensenrechten in andere landen gaat. Amerika is in dat opzicht een verademing. Sinds 1990 is het daar verplicht om alle nieuwe gebouwen toegankelijk voor iedereen te maken. Met als gevolg dat je als gehandicapte nu, 25 jaar later, overal naar binnen kan. Waarom zou dat in Nederland niet kunnen? Ik ken best wat ouders met gehandicapte kinderen die elk jaar naar Amerika op vakantie gaan en het daar heerlijk vinden. Zelfs Disney heeft karretje in attracties waar mensen met rolstoel en al in kunnen. Hoef je bij de Efteling niet te proberen. Amerika staat niet bepaald bekend als het meest sociale land maar in dit opzicht lopen ze weer mijlen voor.

Krullevaar

Eens. En dat is al heel lang zo. Ik riep jaren geleden al eens: als ik ooit afhankelijk word van een rolstoel, verhuis ik naar de VS (onzin overigens, het zou niet eens kunnen). Mijn inschatting is dat men daar, en al heel lang, het geven van gelijke toegang aan gehandicapten ziet als een mensenrechtenkwestie, terwijl dat besef in Nederland veel minder leeft. Alsof het regelen van toegang etc voor gehandicapten een soort liefdadigheidsdingetje is, niet een kwestie van gelijke rechten.

Groeten,

Temet

Carla

Carla

28-08-2015 om 11:55

Barvaux

Dat het kan lijkt me logisch, het past dus het kan. Of het dan ook moet?

Gehoorzaamheidstest

"Mijn inschatting is dat men daar, en al heel lang, het geven van gelijke toegang aan gehandicapten ziet als een mensenrechtenkwestie, terwijl dat besef in Nederland veel minder leeft. "

Precies. In Nederland leeft dat helemaal niet.

De boete is hoog ter bestraffing van ongehoorzaamheid (#85 En de boetes zijn er niet alleen om af te schrikken (ter preventie), maar ook ter bestraffing van overtreding van de wet, M. Lavell.) net als de hoge boetes voor door rood licht rijden of wild plassen.

Met voorzien in gelijke toegang voor gehandicapten heeft het niet zo veel te maken. Als het daarom zou gaan zou een efficiëntere manier van parkeerplaats beschermen worden toegepast én zou er wél verplicht voorzien worden in toiletten en toegankelijkheid.

Barvaux

Barvaux

28-08-2015 om 12:41

Carla

Ik begrijp je antwoord niet. Jij vindt werkelijk dat een invalidetoilet leeg moet blijven als er een rij staat voor de dameswc's? Daar zitten geen mensen tussen met de ziekte van Chron of gewoon mensen die nodig moeten?

Carla

Carla

28-08-2015 om 13:29

voor mij

Voor mij is Crohn/darmziekte een dermate handicap dat die mensen gerust op dat toilet mogen. Je ziet immers niet alles aan de buitenkant.
Ik, sprekend voor mijzelf, vind het niet erg om te wachten tot er een gewoon toilet vrijkomt.

Ik vind het eerder bijzonder dat gezonde mensen zo ongeduldig zijn en niet even kunnen wachten tot een ander is uitgeplast. (tenzij het om een jong kind gaat dat anders in de broek plast, maar dan kun je ook vragen of je voor mag bij een gewoon toilet, denk niet dat anderen daar moeilijk over doen.)
Maar goed, zo vind ik het ook heel bijzonder dat mannen wildplassen als vrouwen het ophouden. Dan drink je teveel en plas je te weinig, kwestie van timen; onhoudbare plasdrang bij gezonde mensen komt niet ter plekke opzetten en in de meeste situaties is best een toilet te vinden.

barvaux

barvaux

28-08-2015 om 23:33

onbegrijpelijk

Sorry maar het is echt geheel nieuw voor mij dat er mensen zijn die vinden dat je niet naar een invalidentoilet mag als er een rij staat voor de andere toiletten. Voor mij onbegrijpelijk. Invalide gaat voor maar je laat die ruimte toch niet onbenut?

Carla

Carla

29-08-2015 om 00:45

geheel nieuw

Ah ik leer ook nog steeds nieuwe dingen bij, vind ook wel eens iets onbegrijpelijk, maar dit is hoe ik er zelf over denk en wat ik er zelf mee doe.

Ik geloof best dat je een invalide persoon voor laat gaan, maar wat is nou zo erg aan 2 minuten wachten tot een toilet leeg is? Met hoeveel seconden zou de wachttijd nou helemaal verkort worden als dat toilet steeds gebruikt zou worden. Waar hebben we het dan eigenlijk over? Hoe ongelofelijk belangrijk is dat dan?

Gisteravond in het theater geweest, stond een behoorlijke rij maar ik was binnen 5 minuten aan de beurt samen met de twee andere dames in mijn gezelschap. Mensen vinden zichzelf vaak net iets te belangrijk en hebben te weinig geduld of realiseren zich niet dat het toch allemaal erg handicap-onvriendelijk is totdat ze het zelf meemaken en dan worden ze vaak feller dan fel.

Barvaux

Barvaux

29-08-2015 om 09:08

carla

Ik zie een invalidentoilet gewoon als een ruimte die geschikt is voor iedereen PLUS invaliden. Als er geen invaliden waren in de wereld (!) of als alle wcruimtes toegankelijk waren voor invaliden waren die speciale toiletten er niet. Daar uit volgend moet je die ruimte dus gewoon zien als een toilet waar iedereen gebruik van kan maken.

Verder ben ik van mening dat je er voor moet zorgen dat niemand langer hoeft te wachten voor de wc dan nodig is dus ik begrijp niet wat 'jezelf belangrijk vinden' of 'weinig geduld' hebben daar mee te maken heeft. Ik heb deze vakantie iets te lang gewacht op toiletten dan mij lief is en dan leer je dat soort dingen wel af. Dat heeft helemaal niets met 'handicaponvriendelijk' te maken, er zijn bij valide en invalide mensen evenveel mensen te vinden die niet lang kunnen wachten en als iedereen gebruik maakt van die extra ruimte hoeft ook die mevrouw achter mij minder lang te wachten!

Carla

Carla

29-08-2015 om 10:00

Barvaux

" Als er geen invaliden waren in de wereld (!) of als alle wcruimtes toegankelijk waren voor invaliden waren die speciale toiletten er niet."

Precies, alleen hang ik daar een ander gevolg aan dan jij. Eigenlijk horen alle toiletten rolstoel toegankelijk te zijn, maar omdat dat niet zo is, krijgen ze een eigen toilet.
Hebben ze eindelijk één(!) eigen toilet omdat de rest van de toiletten ontoegankelijk is, moeten er nog haastige validen (met 2-20 toiletten tot hun beschikking) op dat ene speciale toilet.

Barvaux

Barvaux

29-08-2015 om 10:18

onzin

Het invalidetoilet is bijna nooit bezet en dat toilet IS niet alleen voor hun, het is aangepast voor hun. Ik denk dat daar ons verschil van inzicht zit. Het is de enige mogelijkheid voor hun maar dat betekent niet dat zij er alleen maar gebruik van mogen maken. En ALS ergens 20 toiletten zijn dan is dat op een plek waar dat ook nodig is (en reken maar dat ik dat dus deze zomer heb gezien). Het aantal toiletten van validen heeft niets te maken met het wel of niet gebruiken van het invalidetoilet.

rode krullenbol

rode krullenbol

29-08-2015 om 11:31

Als de natuur roept

Laatst ging ik weer eens op pad naar mijn hoogbejaarde moeder. Dit draadje had mij belang doen stellen in de vraag, hoe eertijds de nazi’s hun wetten handhaafden. In principe echt een vraag, waarmee je kunt aankomen bij haar. Zij heeft het immers, zowel in Duitsland als Nederland, aan den lijve ondervonden. En anders zou één van haar buren mijn kennis en inzichten op dit punt misschien kunnen bijspijkeren?

Onderweg werd ik geroepen door de natuur. Niet dat ik hoogstnodig een plas of een zogeheten grote boodschap behoefde te doen, hoor. Ik was zo verstandig geweest om vlak voor mijn vertrek thuis nog even naar het wc te gaan. Niets van dat al! Maar het was in mijn Canta nondeju al even heet en benauwd geworden, als in menige bejaardenwoning. Tot overmaat van ramp had ik bovendien een fietser naast me nadrukkelijk zien gapen. Vervolgens moest ikzelf ook en kon er helaas niet meer mee stoppen.

De ene geeuw volgde de andere op. Mijn ogen begonnen hinderlijk te tranen. “Shit! Straks breng ik nota bene de verkeersveiligheid nog in gevaar”; dacht ik onthutst. “Laat ik maar beter mijn kennelijke slaaptekort enigszins tenietdoen met een dutje.” Een onbezette invalidenparkeerhaven was gelukkig zo gevonden.

Normaal parkeer ik mijn trouwe vierwieler natuurlijk altijd braaf op het trottoir. Maar dit keer was het er dermate rommelig, zo viel me op, dat dat geen optie was. Amai! Een puinzooi? Het leek wel oorlogsgebied! En geen busje van de reinigingsdienst te bespeuren; noch een (onder)bordje met vermelding van hoge boetes!

Even gingen mijn gedachten uit naar de klagers onder dit OO-forum. Hadden zij misschien gelijk? Hebben wij inderdaad van doen met een op alle fronten falende overheid? Nog voordat deze naargeestige gedachte vat op me kon krijgen, viel ik letterlijk om van de slaap. Alles bij elkaar heeft het me waarschijnlijk slechts 1 minuut vertraging gekost. De geplande reis naar dromenland ging door. Uiteraard ontkwam ik er niet aan, dat dit forum (wederom) mijn droombeelden vergaand beïnvloedde.

“Reed ik te gevaarlijk?” vroeg een hoogblond geblondeerde vrouw van middelbare leeftijd olijk vanuit haar raampje aan de motoragent die haar auto, een beige Jaguar, zonet naar de kant van weg had geleid. “Voor mijn gevoel hield ik me netjes aan alle door de heren verkeersingenieur bedachte verkeersregels. Maar goed, dat was in mijn beleving. Ongetwijfeld denkt u er wel anders over. Een vriendin van me waarschuwde me laatst nog. Het is tegenwoordig zo, dat je schuldig wordt geacht, tenzij je je onschuld of verzachtende omstandigheden kunt aantonen; zei ze. Nou meneer agent? Weet u wat? Mijn onschuld heb ik reeds lang geleden verloren en voor verzachtende omstandigheden kan ik zorgen! Ha ha ha!”

Met een van walging vertrokken gezicht draaide de agent zich van haar weg. De vrouw droeg blijkbaar een enorme alcoholkegel bij zich, want hij maakte daarbij wapperende bewegingen met de rechterhand, ter hoogte van zijn neus. Zijn ogen stonden op ‘baalstand’.

Nu hij niet langer naar haar gebogen stond, maar rechtop viel haar kennelijk iets op aan zijn kleding. Ze schroomde zich niet het onverwijld te melden: “Zie ik dat nu goed? U draagt een te grote broek! Begrijp me goed, hik; ik waardeer het enorm als een man zich in het leer steekt, al helemaal als het speciaal voor mij is, maar er moet wel wat te zien blijven. Oftewel: laat je paal maar flitsen!” En wéér barstte ze los in een vreselijke schaterlach.

Eenmaal bijgekomen, kon ze zien hoe ernstig de agent inmiddels keek. Toch zette ze haar grappen voort. “Straf me a.u.b., meneer, als een agent van de oude stempel. Dat vin-ik-heel-erg-llekker! En dan doe ik het noooooit meer!” Ze probeerde hem daarbij ‘stout’ aan te kijken, maar dat ging niet meer. De overheidsfunctionaris had zijn aandacht inmiddels volledig gericht op zijn portofoon.

“Nee, hij is het niet”, hoorde hij haar zeggen. “Andere Jaguar”. Het drong nog niet helemaal tot haar door, wat er aan de hand was. Pas toen de agent zich haastig naar zijn motor begaf en haar met een geërgerde blik ongeduldig gebaarde weer verder te rijden, besefte ze dat de politie niet haar moest hebben, maar een ander. Een tikkeltje teleurgesteld vroeg ze zich af, wie? Zodra ze goed en wel weer meereed in de stroom van auto’s, zette ze de radio aan.

Het duurde even eer het nieuws aan de beurt kwam. Als door een klap in het gezicht herwon ze weer een deel van haar nuchterheid. Onze nationale maffiabaas Holleeder, ‘also known as’knuffelmisdadiger ‘De neus’, bleek met hulp van buitenaf op uiterst gewelddadige wijze ontsnapt uit de gevangenis. Naar de berichtgeving verluidde, reed hij nu ergens rond in een beige Jaguar. Vanwege hun veiligheid waren zijn zussen en het kind dat hij ooit een wapen op het hoofd had gezet, ondertussen in allerijl van overheidswege ondergebracht op een onderduikadres.

De blondine stond in dubio. Ze wilde onmiddellijk een van haar vriendinnen bellen om haar beklag te doen over die oh zo aantrekkelijke, maar ronduit suffe ambtenaar in functie met wie zo bar weinig te beleven viel. “Het leek verdomme wel een robot die nooit fouten maakt!”, wilde ze haar toevertrouwen. Jammer genoeg kon ze echter niet ‘handsfree’ aan de slag met haar mobiele telefoon. Heel even zag ik haar bloeddoorlopen ogen haastig heen en weer gaan. In een vlaag van dronken overmoed besloot ze dat het bellen geen seconde langer kon wachten. Kort daarop schalden een harde knal en luid geschreeuw door mijn oren.

Verdwaast opende ik mijn ogen. Mijn Canta werd belaagd door een stel woedende burgers. Ze schreeuwden van alles en nog wat, waaronder “Neemt u mijn parkeerplaats, neemt u dan ook mijn handicap?” en vooral ook: “U bent hier niet welkom!” De herinnering aan wat ik verkeerd had gedaan, kwam boven. Oh ja; zonder vergunning parkeren binnen de blauwe zone. Dat kon natuurlijk niet.

Opeens voelde ik aandrang. Als een volleerde calculerende burger woog ik af pijlsnel mijn persoonlijke belangen af ten aanzien van die van de samenleving als geheel. In het besef hoe groot de pakkans in mijn actuele situatie was, vroeg ik maar niet de weg naar het dichtstbijzijnde openbaar toilet, maar scheurde ik zo snel als mijn Canta mij brengen wou, weg; naar huis. Hopelijk bleef de schade zodoende beperkt tot wat post in de brievenbus van het Centraal Justitieel Incassobureau.

Onderweg reed ik met mijn opgevoerde Canta niet alleen te hard, maar ook door rood licht. Af en toe begaf ik me op voor mij verboden terrein, zoals de stoep en parkeerplaatsen. Een enkele keer haalde ik noodgedwongen rechts in. Doorgetrokken strepen? Ik heb ze niet gezien! Eenmaal veilig thuisgekomen in mijn straat toeterde ik in mijn euforie zonder geldige reden menigeen uit zijn slaap. Opgelucht verzuchtte ik: “Goddank sta ik continu op scherp, mede door toedoen van de moderne media.”

Het bezoekje aan mijn moeder kon niet meer doorgaan. Naar aanleiding van mijn ervaringen die dag borrelde bij mij echter een nieuwe, prangender vraag op: als democratisch tot stand gekomen wet- en regelgeving niet meer serieus wordt genomen, waar blijven dan je mensenrechten en die van een ander?

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

29-08-2015 om 12:08

Correctie

"Als een volleerde calculerende burger woog ik af pijlsnel mijn persoonlijke belangen af ten aanzien van die van de samenleving als geheel." moet zijn: "Als een volleerde calculerende burger woog ik pijlsnel mijn persoonlijke belangen af ten aanzien van die van de samenleving als geheel."

Carla

Carla

29-08-2015 om 12:23

Barvaux offtopic

Waarom doe je een inzicht af als onzin enkel en alleen omdat jij er anders over denkt en jij vindt dat je gelijk hebt? We kunnen het toch gewoon oneens zijn?

Barvaux

Barvaux

29-08-2015 om 14:26

carla

Omdat ik niet vind dat we hier verschillen van mening maar van inzicht/feiten. Mensen met jouw 'mening' kijken dus mensen met mijn 'mening' er op aan als wij gebruik maken van een invalidentoilet als er een rij staat en dan denken jullie in termen als "jezelf belangrijk vinden" of "weinig geduld" en "handicaponvriendelijk" en dat maakt een 'verschil van mening' of 'akkoord gaan dat we van mening verschillen' veel groter dan dat.

Ik vind het vervelend als er zo over gedacht wordt en ik dacht ook werkelijk dat het niet zo is en dat wij gewoon gebruik kunnen maken van dat toilet zonder dat er mensen als jij zo over 'ons' denken!

Carla

Carla

29-08-2015 om 17:13

Ik denk niet zo snel iets. Zoals ik al eerder aangaf kun je een hoop handicaps niet zien. Daarom heb ik zelden een oordeel klaar als ik zoiets zie gebeuren. Tenzij je er letterlijk bij zou zeggen dat je geen zin hebt om te wachten, zou ik denken dat je iets mankeert en daarom dat toilet gebruikt en zal ik niet reageren.

Waarom mag ik niet zeggen dat ik vind dat mensen ongeduldig zijn en jij wel dat ik onzin praat? Je zou kunnen proberen iets milder te zijn in je reacties, je mening lees ik, neem ik serieus en komt echt wel door. Ik laat het hierbij.

Pot en ketel

"Waarom mag ik niet zeggen dat ik vind dat mensen ongeduldig zijn en jij wel dat ik onzin praat? "
Omdat jouw kwalificatie 'ongeduld' over die mensen onzin is.
Zij maken niet uit ongeduld gebruik van het invalide toilet, maar omdat dat toilet gewoon gebruikt mag worden. Het toilet is er niet om voorrang te verlenen maar om ruimte te bieden aan rolstoelen (kinderwagen, versoonplekken)

" Je zou kunnen proberen iets milder te zijn in je reacties,"
Waarom vind jij jezelf mild als je over mensen die je niet eens kent de kwalificatie 'ongeduldig' uitstrooit?

Omdat lachen best mag


http://youtu.be/_VHXRYXzEVU

De ene mening tegen de andere

Egel

Egel

29-08-2015 om 22:32

grappig ja

Je kunt dus nog wel lachen met jou, Miriam!
Leuk filmpje.

Moni

Moni

29-08-2015 om 22:37

Geweldig, dat filmpje

En voor de rest: Iedereen mag een toilet gebruiken dat geschikt is voor gehandicapten.

Helaas zijn er mensen die willen zeuren over dat die plekken alleen voor gehandicapten zijn, alsof het parkeerplaatsen zijn voor gehandicapten.
Daar is geen enkele regel voor. Triest dat anderen negatief beoordeeld worden, als zij deze toiletten gebruiken.

Verder helemaal eens dat parkeerplaatsen voor gehandicapten niet gebruikt mogen worden door mensen zonder vergunning voor die plekken.

Lobke

Lobke

30-08-2015 om 06:15

Carootje

wat ik me nog afvroeg: je voertuig is die herkenbaar als roelstoelvervoer? Zit er zo'n sticker achterop? Omdat je het hebt over kamikaze acties en dat ik met trailer herkenbaarder ben.

Overigens maak ik ook regelmatig kamikaze acties mee als men vindt dat ik te langzaam optrek.

Gehandicaptentoilet

Hoe gehandicapt moet je zijn om van een gehandicaptentoilet gebruik te maken? Ik heb af en toe behoorlijk last van mijn onderrug, en dan is op mijn werk het gehandicaptentoilet met z'n hoogte heel gemakkelijk. De normale toiletten zijn lager dan thuis, dus dan moet ik even op mijn kiezen bijten als ik ga zitten.

Barvaux

Barvaux

30-08-2015 om 19:06

Moedermop

Lijkt me duidelijk, het gehandicaptentoilet is niet verboden voor mensen zonder rolstoel en zelfs niet verboden voor mensen zonder handicap. In mijn ogen is het gewoon een toilet die óók geschikt is voor mensen in een rolstoel, niet meer, niet minder.

Maartje

Maartje

30-08-2015 om 22:51

ongeduld

Tja, om dan nog maar wat olie op het vuur te gooien. Weten jullie hoe ver ik vaak moet rijden om bij een toilet te komen waar ik dan wel op kan, als ik er al een kan vinden.

Misschien is mijn ongeduld geen ongeduld maar hoge nood.

Hetzelfde geldt voor de parkeerplaatsen. Als iemand er even zijn auto heeft staan, is het voor mij een plaats die bezet is, er staat niet bij hoe lang dat duurt.

Ik zou graag gewoon overal naar een wc kunnen en me niet druk hoeven maken of ik wel een parkeerplaats op een redelijke afstand van mijn bestemming kan vinden. Het is geen luxe maar noodzaak.

Moni

Moni

30-08-2015 om 23:20

De gemiddelde tijd voor wc bezoek is net iets meer dan 2 minuten

Dat geldt voor vrouwen. Voor mannen is het veel korter.
Maartje, je klacht over de parkeerplaatsen snap ik. Als die vrij is, ben jij een heel eind geholpen.
Maar die wc is nou eenmaal niet alleen voor gehandicapten. Daar zul je het mee moeten doen.

+ Brunette +

+ Brunette +

30-08-2015 om 23:37

Gehandicaptentoilet niet gebruiken is asociaal.

Stel, je moet heel nodig naar de wc er staat een rij van zes vrouwen. Uitgaande van 2 minuten per persoon, moet je dan 12 minuten wachten. Dat is heel lang als de nood hoog is. Als drie van hen nou naar het invalidentoilet zouden gaan, zou de wachttijd verkort worden tot 6 minuten. Tenzij er net een rolstoeler naar de wc wil maar hoe groot is die kans?

Invalide?

Maartje, ik wil niet flauw doen, maar ben je aangewezen op invalide parkeerplaatsen/toiletten?

Dit "Ik zou graag gewoon overal naar een wc kunnen en me niet druk hoeven maken of ik wel een parkeerplaats op een redelijke afstand van mijn bestemming kan vinden. Het is geen luxe maar noodzaak."
Gaat voor iedereen op.

Het gebrek aan algemene toegankelijkheid voor invaliden is al aan bod geweest.
Ik wierp al de stelling op dat het fanatisme waarmee bekeurd wordt bij misbruik van invalide parkeerplaatsen niet verward moet worden met betrokkenheid bij intergratie van invaliden in het gewone leven.
Van die intergratie is namelijk nauwelijks sprake. Wetgeving om dat af te dwingen wordt moedwillig niet ingevoerd.

Neemt niet weg dat de invalide toiletten die er zijn, te gebruiken zijn door iedereen.
Als je je al naar dat toilet toe moet wurmen in een rolstoel, dan is dat omdat er dan misschien wel zo'n toilet is, maar dan weer wel op de gang met de andere toiletten: net te smal, zeker als er een rij staat.

Maartje

Maartje

31-08-2015 om 10:30

Het gaat om het oordeel

Het is helemaal niet belangrijk of iedereen of alleen gehandicapten gebruik maken van een toilet. Eigenlijk is het al belachelijk dat hierover een discussie is ontstaan.

De ondertoon die ik, misschien ten onrechte, hoor is dat mensen denken dat een toilet geclaimd wordt door gehandicapten terwijl ook andere mensen hiervan gebruik kunnen maken. Dat heeft te maken met tolerantie.

Het beeld wat er op dit moment in de maatschappij bestaat van een gehandicapte is echt niet heel positief. Ze kosten veel geld en hebben hoge eisen. De werkelijkheid is anders. Het hebben van een handicap is hard werken, met weinig resultaat.

En wat betreft die toilet, gewoon een kwestie van plannen. Vooraf zoeken waar je wel naar de wc kunt en natuurlijk niet teveel drinken als je weggaat, zodat de kans dat je er gebruik van moet maken kleiner is , dat kan iedereen .

Hypercorrect

"De ondertoon die ik, misschien ten onrechte, hoor is dat mensen denken dat een toilet geclaimd wordt door gehandicapten"

Dat is inderdaad ten onrechte.

Er werd hypercorrect moralistisch gedaan alsof invalide toiletten uitsluitend voor invaliden zijn.

"Vooraf zoeken waar je wel naar de wc kunt en natuurlijk niet teveel drinken als je weggaat, zodat de kans dat je er gebruik van moet maken kleiner is , dat kan iedereen ."
Ik denk toch dat dat voor invaliden of chronisch zieken (crohn) een stuk lastiger is.

Barvaux

Barvaux

31-08-2015 om 10:42

'De ondertoon die ik, misschien ten onrechte, hoor is dat mensen denken dat een toilet geclaimd wordt door gehandicapten terwijl ook andere mensen hiervan gebruik kunnen maken. Dat heeft te maken met tolerantie.'

Niet handig om het over 'ondertonen' te hebben. Wat bedoel je precies en wie zegt iets wat leidt tot het denken aan die ondertoon?

Ik heb een geheel en al neutraal beeld over gehandicapten maar ik ben van mening dat hun toilet niet leeg hoeft te staan als ik in de rij sta voor de gewone toiletten. Daar heb ik verder geen ondertoon bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.