Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MCS

MCS

19-08-2014 om 00:57

Douchen, 's ochtends of 's avonds?


Whoopy

Whoopy

05-09-2014 om 21:28

Soms dagelijks een schoon shirt...

Ik vind de actie over maximaal vijf minuten douchen die net is gestart wel goed maar ik zou nooit een timer op mijn douche zetten dat het water na vijf minuten koud wordt. Heb ik dalijk toevallig zeep in mijn ogen en nét te laat. Uitspoelen met koud water, brrr nee dank u.

Ik ben wel benieuwd Viespeuk wat je allemaal nog meer voor offers brengt voor het milieu. Want met water besparen alleen onthef je jezelf niet van egoïsme-vrij zijn. Natuurlijk is het goed om op waterverbruik te letten maar zo te lezen heb je er een beetje meer van gemaakt dan een goede gewoonte en dat vind ik fijn voor jou maar wat mij betreft mag je het bij jezelf houden. Of nog beter; gebruik je fanatisme en ga in de procesindustrie werken om daar milieuvriendelijkere oplossingen te verzinnen die echt zoden aan de dijk zetten. Maar misschien -hopelijk - doe je dat al. Want jezelf niet wassen en viespeuk noemen en met het vingertje naar anderen schudden zet je echt geen zoden aan de dijk.
Maar misschien heb ik het mis, is er iemand die nav de postings van viespeuk minder doucht en soms dagelijks een schoon shirt aantrekt? Ik ben benieuwd.,..,

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2014 om 01:02

Skik

Ja, ik ben ook wel eens in zo'n badkamerwinkel geweest en ik keek mijn ogen uit. Het ziet er allemaal fantastisch uit. Maar dan denk ik aan de gemiddelde badkamer en dan moet ik ook wel een beetje lachen om die overdaad in de winkel.

Kaaskopje

Ja, precies! In de meeste huizen is de badkamer zo krap bemeten dat je al blij mag zijn als er een redelijke wastafel en een redelijk ruime douchecabine in past. Niks welnessonzin. Je hoeft niet eens meer aan het milieu te denken, het past gewoon niet.

Hoewel sommige van die super-de-luxedouchecabines niet veel groter zijn dan een standaard. Maar ik moet altijd een beetje aan een autowasstraat denken, al ontbreekt de automatische handdoek aan het eind.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2014 om 12:23

Temet

Beetje een zijstraat maar toch:


http://youtu.be/vo9wlAWHE3E

sisi

sisi

07-09-2014 om 09:20

vraag me af

Of mensen die volgens sommigen te weinig douchen zichzelf wel ruiken. Mijn dochter begint wat met zweten, maar dat doet ze nog niet altijd. Ik ruik nog soms aan haar gym t shirt of het nog een keertje aankan. Steeds vaker ruikt het wel een beetje naar zweet, maar het ruikt wel lekker vind ik-
Maar soms stinkt haar t shirt zo enorm dat ik echt gelijk terugdeins en zelfs kokhalsneigingen krijg. En wat dan grappig is, als ik het navraag heeft ze dan altijd haar t shirt uitgeleend aan een vriendin. Eerst dacht ik nog jeetje wat ruikt vriendin dan erg. Maar het is nu al bij verschillende vriendinnen geweest. Volgens mij stinkt dochter net zo erg als hen, alleen niet voor mij? Zo van 'eigen zweet' oid.

Barvaux

Barvaux

07-09-2014 om 10:44

sisi

Algemeen bekend, als je 10 vrouwen laat ruiken aan tshirts die van hun 10 mannen zijn dan pikken ze zo hun mans shirt eruit omdat de rest echt stinkt. Ze zijn gewend aan de geur van hun man.

Sisi, douchen en zweten

Een zweetlucht kan je niet voorkomen door regelmatig te douchen. Al douche je 's ochtends en 's avonds, als je van fietsen naar school gaat zweten, van traplopen of in het zonnetje zitten, ruik je toch de rest van de dag naar zweet. Je hebt dan meer aan een goede deodorant. Tenzij je altijd een washandje en zeep meeneemt en je in die gevallen in het toilet je oksels gaat soppen.

skik

Temet en Kaaskopje

Da's mijn nummer 1 ergernis aan woonbladen. Dan staat er op de cover: goede ideeën voor de kleine badkamer/keuken/tuin. En dan is die badkamer 3 bij 4, de keuken 5 bij 5 en de tuin 20 bij 8. Kom d'r maar eens om in 90% van de huizen!

Desondanks heb je hier wel heel veel wellness op een bescheiden vloeroppervlak (150 x 85) voor een bedrag dat je zo kwijt bent voor een gewoon bad, douchecabine en kranen: http://douche-concurrent.nl/stoomcabine-ares-economic. Maar ik ga alleen maar hele simpele low tech dingen uitkiezen voor mijn badkamer, dit lijkt me behoorlijk wat schoonmaakwerk en onderhoud en bij ons gaan ingewikkelde technische spullen toch altijd snel stuk.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

07-09-2014 om 11:23

Zweet

Ja maar je hebt vers zweet en oud zweet. Zweet hoeft in eerste instantie niet persé te stinken. Maar dat wordt anders als je het laat zitten. Als je in plaats van te douchen bij de wastafel met een washandje poedelt ben je volgens mij ten eerste veel tijd kwijt en ten tweede ook best veel water. Bovendien lukt het naar mijn idee bij de wastafel lang niet zo goed om al het oude 'vuil' weg te spoelen als onder de douche. Het zweet op je rug bijvoorbeeld, of in je liezen, onder de borsten, e.d.. Of je moet zo uitgebreid gaan soppen dat het weer veel meer tijd in beslag neemt en het watergebruik misschien niet eens zoveel minder is als wanneer je een paar minuten doucht. Tenzij je de wastafel met water vult en je daar alles mee wast, maar dat vind ik dan weer een minder frisse methode.

zebra

zebra

07-09-2014 om 13:20

kort douchen

zelf ben ik liefhebber van kort en niet te heet douchen en dat houdt in: ff natmaken, kraan uit, mezelf insoppen en daarna afspoelen. Heel soms gebruik ik een bodyscrub en dan duurt het afspoelen wel wat langer.

Kaaskopje, nieuw zweet

Mijn verse zweet ruikt toch echt naar uien hoor, en heb ik soms al vijf minuten nadat ik gedoucht heb, als ik mijn anti-transpirant vergeten ben.

Ik weet eigenlijk niet of vers (of desnoods oud) rugzweet stinkt, maar vers okselzweet in elk geval wel.

skik

vroeguh

Voor de overgang douchte ik elke dag even 's morgens. Na de overgang zweet ik minder. Bovendien eet ik geen scherpe kruiden dat kun je ook tegenkomen in je lichaamslucht. Dus nu is het 1 of 2 keer in de week. De rest hanteer ik gewoon een schoon hempje, een plens water een washandje, net wat ik nodig vind.

Mijntje

Mijntje

07-09-2014 om 15:38

sisi: over het ruiken van je eigen kind

Waarschijnlijk vind jij je dochter lekker ruiken en andere meisjes vies, die moeders van die andere meisjes vinden jouw dochter weer stinken.
Volgens mij is dat iets biologisch. Zo vond ik de poep van mijn kinderen nooit zo vies als de poep van andere kinderen. Niet dat ik het lekker vond overigens, maar van poep van andere kinderen ging ik meer over mijn nek.

Eigen kind ruiken.

Dan ben ik waarschijnlijk toch niet de biologische moeder van mijn zoon. Ik ruik het nog als hij zijn haren zonder shampoo wast, dan ruikt hij naar natte hond en `s avonds ruiken die grote voeten echt vreselijk als ze bevrijd worden uit zijn sportschoenen. Zijn oksels ruik ik tot op heden nog niet. Ook vond ik vroeger zijn kots en poep wel stinken maar was er niet vies van. Heerlijk draadje tijdens een zakje chips....

5 minuten douchen?

Ik overtreed echt alle regels wat betreft douchen...te lang, te heet en teveel doucheschuim. Nog geen milieupolitie aan de deur gehad, dat scheelt.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-09-2014 om 00:13

Te heet en teveel schuim

Oh ja, bij ons staat de douche ook redelijk heet en ik ben niet zuinig met zeep. Jongste dochter wil ook altijd een flink warme douche, omdat het water alweer afgekoeld is tegen dat het bij haar is, aldus dochter. Ze is kleiner dan ik.

Charis

Charis

08-09-2014 om 10:29

Wastafel

Hier ook een wastafelwasser. Bevalt me prima, kan het gewoon af met één wasbak met water, ben snel klaar, stink niet, heb geen last van huidklachten en belast het milieu niet onnodig.

Wat in dat artikel stond klopt helemaal, mensen willen er gewoon niet aan dat elke dag douchen niet noodzakelijk is en in sommige gevallen zelfs af te raden. Je wordt gezien als een freak als je niet elke dag doucht, dus ik heb het er ook nooit over met anderen.

Pien

Pien

08-09-2014 om 11:24

Kaaskopje

Wat een fantastische redenering van je dochter, whahahaha!

Ik douchte tot voor kort een keer of 3/4 per week, meestal 's avonds. De andere dagen waste ik me aan de wastafel. Ik vond het met natte haren gaan slapen echter niks. Nu ben ik over op elke morgen kort douchen, lekker fris en even kort haren wassen. Bevalt prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-09-2014 om 13:18

Wat ik me afvraag

De vrouwen die zeggen amper zeep te gebruiken en/of vooral bij de wastafel te staan... hoe vaak doe je dan met je handdoek/badlaken?

Ik rook vanmorgen aan mijn badlaken of ik hem nog een keer kon gebruiken. De vierde dag inmiddels en hij rook nog zo fris dat ik dat wel aandurfde Ik heb hier in soortgelijke draadjes wel eens gelezen dat sommigen het vies vonden om een gebruikte handdoek nog eens te gebruiken, want stel dat je je gezicht afdroogt met een stukje waar je je 'onderkant' eerder mee gedaan hebt.

Charis

Charis

08-09-2014 om 14:38

Neus

Of ik een handdoek nog kan gebruiken of mijn kleren nog een dag langer kan dragen bepaal ik allemaal op basis van geur. Ik heb een hele goede neus en kan prima inschatten of iets nog fris genoeg is. Als er ergens duidelijk zichtbare vlekken in zitten gaat het overigens na 1 dag wel in de was ook al ruikt het niet.

Van eventuele verontreinigingen die met je neus niet waarneembaar zijn (en die er ongetwijfeld zullen zijn) heb ik nooit iets overgehouden

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-09-2014 om 14:51

Water

Zweet is in principe geurloos; het zijn de bacteriën die voor onaangename geurtjes zorgen. Maar lichaamsgeur is ook afhankelijk van wat je eet, je gezondheid, hormonale veranderingen (pubers!), de zuurgraad van je huid etcetera. En sommige mensen zweten meer dan anderen.
Water alleen reinigt niet voldoende. Sebum (talg) en dode huidcellen lossen niet op in water en bacteriën verdwijnen niet met alleen water (wel met kokend water maar daar ga je je natuurlijk niet mee wassen. Vergelijkbaar met een pan vol vetaanslag; je hebt een reinigingsmiddel dus afwasmiddel nodig om hem volledig schoon en vetvrij te krijgen. De kunst is het vinden van de gouden middenweg; je huid heeft wat sebum nodig om gezond te zijn maar overtollig sebum zorgt voor bacteriën, verstopte talgkliertjes en een vette (hoofd)huid. Een mild, pH-neutraal reinigingsmiddel en lauwwarm water is voldoende om te reinigen.
Wat waterbesparen betreft: koop waterbespaarders. Kost een paar euro en scheelt enorm in het waterverbruik http://www.eco-logisch.nl/Go-Green-Waterbespaarder-kraan-en-douche-2220

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-09-2014 om 16:18

Maar Elisa

Dode huidcellen lossen ook niet op in zeepwater.

Iets reinigen kan op verschillende manieren: zo kun je met een oplosmiddel reinigen. Bij vetten kunnen hiervoor zeepachtigen gebruikt worden. Dit is het zogenaamde chemisch reinigen. Ook kun je mechanisch reinigen, bijvoorbeeld dmv wrijving. En thermisch reinigen is inderdaad ook een optie.

Het een werkt niet noodzakelijkerwijs beter dan het ander.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.