Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

'een beetje een logge boerin'


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

16-10-2011 om 11:34

Hmmm blote benen.

Rieke

Rieke

16-10-2011 om 11:41

Zonder tekst

Nou ja! mijn kind drukt op enter.
Wat ik bedoel is dat panty's eigenlijk helemaal uit zijn, zeker huidkleur. Dan hoor je gewoon blote benen te hebben.
Of een zwarte dunne panty.
Ik draag momenteel een lila dunne maillot op een lila/ grijs velours jurkje. Ik ben dol op maillots en ook op leggings onder een jurk met laarzen erbij.
Wat maakt dat nou uit wat hoort of niet?
Oh ja en nog even over Trinny en Susannah, in het begin nog wel leuk om naar te kijken, maar idd ze rijgen iedere gezette dame in een korset, over de bovenkleding! En dan bubbelt er altijd die buik, die ze willen verbergen eronder uit! Walgelijk eigenlijk! Om jezelf zo terug te zien op televisie.

Gut

oh jemig Tihama, ik vind dat wel apart, van die regels over maillots voor kinderen, leggings voor tieners, panyt's voor vrouwen.

jeetje, ik verbaas me er best over, een beetje bekrompen denk jij wel, maar misschien is het wel verhelderend om dat soort regels te hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2011 om 14:14

Tihama

Ik vind je indeling ook wel erg strikt. Waarom zou je als volwassene geen maillot kunnen dragen als dat past bij je outfit? Waarom mag een volwassene geen legging aan of een kind?
Ik heb ooit naar een show van Oprah gekeken waarin het over kleding ging. Ook daar werd geoordeeld dat je voor iedere leeftijd een bepaalde stijl hoorde te hanteren. Natuurlijk zijn er grenzen en moet je zelf ook aanvoelen wat bij jouw leeftijd passend is, maar waarom zou je als veertiger opeens chique stofjes of panty's moeten dragen. Waarom is spijkergoed dan opeens te jong (was toch een beetje de melding in die show). Mijn schoonmoeder loopt ook altijd in van die typische 'ik ben over de 60' kleding en ik vind het meestal niet mooi.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2011 om 14:20

Slovenië

Wij waren 3 jaar geleden alweer in Slovenië en daar viel ons ook een soort uniforme kledingdracht op. De jeugd zag er inmiddels verH&Md uit. Gewoon vlot, net als hier. Hun moeders waren alweer iets nuffiger gekleed en de leeftijd daarboven leek allemaal een bloemetjesjurk uit hetzelfde rek getrokken te hebben. Heel grappig. Ik denk dat ze ons ook enorme boerenpummels vinden daar, alleen al door onze lengte.

Vic

Vic

16-10-2011 om 15:21

Brrrrr

Ik zit er nog steeds op te wachten dat de tuniek (of is het: het tuniek?) bij wet verboden wordt. Helemaal met een legging, en helemaal met enkellaarsjes. Is volgens mij ook echt een Nederlandse combi, ik denk niet dat je die in Parijs vindt.

Belle Époque

Belle Époque

16-10-2011 om 15:22

Mijn stijl is prima... voor mij!

Ik draag ondanks mijn overgewicht en mijn leeftijd leggings. Met kleurige wijde rokken, of jurken-net-boven-de-knie (zijn me destijds als jurk verkocht, niet als tuniek). Met bijpassende legging. Dit ook, omdat ik steunkousen heb tot onder de knie.

Ik trek daarmee de aandacht, maar dat doe ik vast ook als ik een korset over mijn kleren sjor

Hakken zijn al sinds mijn puberjaren taboe omdat er geen rolstoel of rollator bijgeleverd wordt. Mijn schoenen zijn dus lomp, want geen hak. Met heel veel moeite heb ik iets anders gevonden dan sportschoenen (lastig als je heel moeilijke voeten én maat 43 hebt, maar niet onmogelijk).

Mijn laarzen zijn doodgewone tijdloze zwarte laarzen. Klein hakje eronder. Die draag ik zo over mijn legging en onder mijn rokken. Niks trendy aan, maar ze lopen heerlijk en ik ben superblij dat ik er vorig jaar zomaar tegenaan liep.

Ik draag mijn kleding omdat het fijn en comfortabel zit maar beter staat dan een joggingpak, en ik heb tijd en aandacht besteed aan het uitzoeken van de kleding. Het moest bij me passen en goed zitten, en of het trendy is, is mijn laatste zorg. Leggings horen daar ook bij voor mij.

Verder heb je met overgewicht snel last van over elkaar schurende bovenbeen-binnenkanten (met uitslag en vervelende ellende tot gevolg) en daarom draag ik ook leggings, ook omdat een panty misschien minder opvalt (hoewel... Mag dat ook al niet meer?) maar ook in geen tijd kapot is bij mij. Terwijl ze in maatje méér onbetaalbaar zijn en de panties die nu als maatje 50/52 worden gepresenteerd me al amper pasten toen ik nog een net aanvaardbare maat 44 had (idem dito voor sommige leggings, maar daar zijn goedkope alternatieven voor).

Ik besteed wel aandacht aan mijn kleding, zelfs op vakantie. Ik vind de hemdjes-kortebroeken-vakantiemode ook niet zo leuk, maar vakantie is geen modeshow en ieder moet dat voor zich weten. Ik heb enkele weken geleden in Turkije rondgelopen met alwéér die legging, daarover een mooie kleurige wikkelrok uit India en een bijpassend shirt, en platte Jeruzalem-nikes (zoals ik ooit eens iemand die Grieks-Romeinse sandalen heb horen noemen... Ja, ik heb ze alweer 5 jaar dus die zullen ook wel niet meer kunnen ). Niet trendy, misschien te kleurig, te zwierig, te opvallend. Maar wel helemaal passend bij mij.

Ik zou nog liefst wat meer de nadruk willen leggen op mijn borsten/decolletée (zonder meteen een soort "hipper dan je dochter" te worden), maar helaas hebben de lingeriefabrikanten besloten dat borsten vooral afgeplat moeten worden als ze wat groter zijn (ik vind dat dus niks, he, een dik lijf met ook nog eens afgeplatte borsten) in plaats van bijpassende rondborstigheid. Voor dit probleem wordt nog een (betaalbare!) oplossing gezocht.

Tinny en Susanna zullen klaterend over hun nek gaan als ze mij zien passeren en misschien zijn ze niet de enige. Als ze het lief vragen zal ik een teiltje zoeken maar ik heb besloten verzorgd-zijn te combineren met gemak en vooral mijn eigen smaak, met kleding die ik prettig en mooi vind en bij mijn lijf past (een strak jurkje moet ik dus echt niet doen).

En weet je? Dat bevalt me uitstekend en het is een bevrijding om me niet meer af te hoeven vragen of het "nog wel mag"

Fiorucci

Fiorucci

16-10-2011 om 15:27

Ik ben met je eens dat te wijde kleding als je zwaarder bent averechts kan werken. Daarom vind ik de Miss Etam kleding ook te vierkant van snit. Maar vrouwen met maat 44 in een corset snoeren waar alles onderuit bubbelt werkt ook heel averechts. Een lichte taillering is vaak veel mooier. Wat T en S adviseren vind ik helemaal niet sexy en vrij tuttig.

Fiorucci

Fiorucci

16-10-2011 om 15:28

Vic

Geen idee of je die in Parijs vindt. Ik weet wel dat ik het tegen vond vallen, de parissienes die ik zag. Ik had er oprecht meer van verwacht. De mythe over parijse vrouwen hield geen steek, toen ik er was, slechts een enkeling zag eruit om door een ringetje te halen. Tobberige overwerkte vrouwen die zichzelf vergeten zijn universeel!

Rafelkap

Rafelkap

16-10-2011 om 15:37

Representatief

Ik heb m'n hele leven nog nooit representatief hoeven te zijn, alleen misschien op begrafenissen, een beetje. Toch knaagt er soms wel wat, dat ik leuke kleren aan wil trekken, terwijl niemand me ziet. M'n man kan het ook al niet schelen wat ik aantrek, die ziet het vaak niet eens.
Mantelpakjes en tuttige kleding zal nooit wat worden, m'n tantes zeiden mij als puber dat dat nog wel zou veranderen, nou ik ben nu over de veertig, dat gaat echt niet meer gebeuren. Dat heeft wellicht ook te maken met je functie, als ik zakenvrouw was geworden.

Rafelkap

Rafelkap

16-10-2011 om 15:38

Zin afmaken

.. dan was dat een ander verhaal. Zo, ik brei er maar een eind aan. Breien is ook nooit wat geworden overigens.

Tihama

Tihama

16-10-2011 om 19:58

Functionele kleding

Over transport: liever 10 minuten functioneel gekleed en daarna 8 uur goed gekleed dan 8 uur functioneel gekleed, maar niet mooi. Op de motor trek ik immers ook geen panty aan.

Tihama

Tihama

Tihama

16-10-2011 om 20:01

Fiorucci

Fiorucci:
"Zo weet ik heel zeker dat mijn zoon met zijn lange zwarte manen meer aandacht besteed aan zijn haar dan menige vrouw op OO, en toch menen mensen dat het onverzorgd zou zijn. Omdat het niet mainstream is. "

Ja, maar dat vind ik nou wel weer leuk. De bewuste keuze voor een bepaald uiterlijk. Maar ik hoor van zoveel vrouwen dat ze een bepaald image zouden willen uitstralen, maar dat ze in de winkel dan eigenlijk niet weten wat ze moeten kopen. En dan kopen ze maar wat er op de paspop staat, of wat de verkoopster hen aanraadt. Ik vind dat jammer. Gewoon echt jammer.

Tihama

Tihama

Tihama

16-10-2011 om 20:19

Manda

je schreef:
" Ik vind die leggings warmer en prettiger zitten (zakken niet af) dan maillots, ze zijn ook gladder en dus mooier onder die jurken."

Inderdaad. En een panty (zelfs een 100 denier) is gladder dan een legging en daarmee nog mooier onder jurken. Dus volgens mij zou jij het helemaal met mij eens kunnen zijn

Tihama

Rosase

Rosase

16-10-2011 om 20:43

Vic: ach parijs

Ik vind een tuniek met een legging en enkellaarsjes toevallig wel een mooie combi.

Ik voel me net weer helemaal niet prettig in de combi van Tihama. En ach ja wat ze in Parijs dragen vind ik niet zo interessant. Ik woon immers hier en niet daar.

Smaken verschillen nu eenmaal.

krin

krin

16-10-2011 om 21:33

Buitenlanders

Buitenlanders hebben de Nederlandse vrouwen altijd al gevallen apart gevonden. Ze waren zelfstandiger, mondiger (en properder!) dan menige buitenlandse dame. En nuchter. Praktisch, zou ik bijna zeggen.
"Buitenlandse reizigers noemden de Nederlandse vrouw stoer, ondernemend en bazig. Al in de 16de en 17de eeuw werd sterk de nadruk gelegd op de Hollandse huiselijkheid en properheid. ‘Hun huizen zijn zo keurig dat men er ongemakkelijk van wordt: men durft zich nauwelijks te verroeren of te spugen, uit angst de vrouw des huizes te ontrieven’, schreef de Engelsman John Reresby in 1657.
Volgens deze buitenlanders had de Nederlandse vrouw een hoge status. Zij was weliswaar ondergeschikt aan de man, maar werd in belangrijke beslissingen betrokken en deelde binnenshuis op welhaast tirannieke wijze de lakens uit. Bovendien, en dat vonden buitenlanders nogal opmerkelijk, liet zij zich niet door haar echtgenoot slaan." (Dus dat ze niet van Trinny en Susannah aannemen dat tuniekjes met legging niet kunnen, hoeft niet te verwonderen.)
Uit: Els Kloek - Vrouw des huizes – een cultuurgeschiedenis van de Hollandse huisvrouw.
Dat ze Kloek heet, dat vind ik dan weer erg mooi.

Tihama heeft ook gelijk, daar niet van. Het is een keuze. En daarna een kwestie van wennen. Ik neem me al tijden voor om later als ik groot ben de spijkerbroek in te ruilen voor de pantalon, maar tegen de tijd dat ik echt in actie kom, heb ik vast al de bloemetjesjurkenleeftijd bereikt.

Vic

Vic

16-10-2011 om 21:52

Visie

"Maar ik hoor van zoveel vrouwen dat ze een bepaald image zouden willen uitstralen, maar dat ze in de winkel dan eigenlijk niet weten wat ze moeten kopen. En dan kopen ze maar wat er op de paspop staat, of wat de verkoopster hen aanraadt. Ik vind dat jammer. Gewoon echt jammer."
Ik streef niet zozeer een bepaald imago na. Afgezien van wat 'rare' overtuigingen als geen legging met tuniekje, geen jurk met een broek (tegelijkertijd) en geen ballerina's, heb ik geen bepaalde stijl voor ogen. Als ik thuis ben en geen plannen buitenshuis heb (afgezien van boodschappen doen) loop ik er bij als een zwerver en dat vind ik prima. Voor mijn werk kleed ik me netjes omdat ik dan ook wel begrijp dat ik niet in mijn oude spijkerbroek en vest met capuchon aan kan komen. Omdat ik verder geen kijk heb op wat leuk is bij elkaar, vraag ik aan de verkoopster of ze wat setjes wil samenstellen. En mijn oudste krijgt ook steeds meer inzicht, dus online laat ik haar combinaties uitkiezen.

Asa Torell

Asa Torell

16-10-2011 om 22:02

Keuze

De vraag is natuurlijk wel voor wie je die keuze (voor de panty bijvoorbeeld) maakt. Je medevrouwen in NL hebben ook een legging met tuniek aan en nederlandse mannen vinden het ook prima. Alleen voor het geval je per ongeluk een buitenlandse man op straat tegenkomt die dan met jou in gedachten een onaardig stukje schrijft misschien?
Enfin, dus moet je vaak maar uitgaan van wat je zelf het meest ziet zitten. In mijn geval wel jurken, maar toch heus maillots. Ik vind het zelf best geslaagd (maar ben natuurlijk niet objectief) en zou het jammer vinden voor de keus panty vs. broek te staan. En wie in mijn omgeving zou het opvallen, dat maillot-panty verschil, dat vraag ik me echt af. Mijzelf alvast blijkbaar niet... dus de vraag is alweer of het de moeite loont.
Maar voor een representatieve functie zou ik me heus aanpassen aan het gebruikelijke (en natuurlijk voor de volgende meeting, als Tihama komt ). Overigens, voor 'er goed uit zien' naar mijn eigen idee ben ik wel bereid tot omkleden bij het werk ipv. de hele dag praktisch gekleed gaan, dat dan weer wel.

Vic

Vic

16-10-2011 om 22:05

Compromis

Ik draag dus ook geen leggings (die zijn voor kinderen), maar een dunne panty vind ik in de winter of onder heel korte jurkjes ook niet echt lekker. Daarom draag ik dan een 50 of 60 denier panty.

Asa Torell

Asa Torell

16-10-2011 om 22:07

Scandinavie

Man heeft een tijd in Denemarken gewoond en daar viel op dat veel oudere mensen er echt slechter gekleed bij liepen dan in Nederland, bijna zwerverachtig soms. Zowel mannen als vrouwen. De jonge Deense vrouwen waren ongeveer vergelijkbaar gekleed met de Nederlandse, veel H&M stijl.

Asa Torell

Asa Torell

16-10-2011 om 22:10

Tirza

Sneu van die Amerikaanse dames... het verbaast me, ik vind de Amerikaanse vrouwen die ik tegenkom via het werk, juist vaak zo duidelijk en assertief overkomen. En dan zonder dat het onvriendelijk wordt, ik kan er echt met bewondering naar luisteren.

Fiorucci

Fiorucci

16-10-2011 om 22:26

Tihama ot

Het is erfelijk, die bewuste keuze..) Maar ook in die programma's van Trinny en Susannah en What not to wear wordt het afgekraakt, en worden mensen omgetoverd tot duizend in een dozijn. Jammer toch! Een zeer dierbare vriendin van mij is nu, op haar 45e, nog steeds een overtuigd gothic en ze is prachtig.
Maar nadeel is ook dat zo'n bewuste keuze vaak geld kost. Ik ben zelf kwa kleding meer Anouk-achtig, goeie jeans, shirtje en gympen, maar als ik meer kon missen zou ik het wel weten!

Tihama

Tihama

16-10-2011 om 22:36

Buitenlandse mannen

"De vraag is natuurlijk wel voor wie je die keuze (voor de panty bijvoorbeeld) maakt. Je medevrouwen in NL hebben ook een legging met tuniek aan en nederlandse mannen vinden het ook prima. Alleen voor het geval je per ongeluk een buitenlandse man op straat tegenkomt die dan met jou in gedachten een onaardig stukje schrijft misschien? "

Nee joh, die man heeft dat stukje allang geschreven toen hij mijn regenbroek zag

Die keuze is voor mezelf. Ik zit er door dit draadje over na te denken hoe dit nu eigenlijk bij mij werkt. Als ik een mooi geklede (of een duidelijk apart geklede) vrouw zie, dan geniet ik daar van. Heel vaak zeg ik het trouwens ook spontaan. Als ik daarentegen iemand zie die iets draagt dat helemaal niet mijn smaak is, of iets dat iemand echt lelijker maakt (bijv een kokerrok bij een peermodel, of een hooggesloten kraag bij een flinke cup), dan denk ik wel: wat zonde. En daarna ga ik gewoon weer verder met waar ik mee bezig was.
Behalve als ik per ongeluk beland in draadjes waarin gesproken word over leggings. Dan loop ik ff leeg.

Ik vraag me trouwens wel af of een katoenen legging nu echt warmer is dan een lycra 60 denier panty. Maar ik ga het niet uitproberen.

Tihama

Tihama

Tihama

16-10-2011 om 22:48

Jongens met lang haar (fio)

Zoon van 14 hier kweekt lang haar. Bijna een jaar geleden ging hij naar de kapper. Hij wilde alleen iets model en de kapster sloeg door. Veel te kort. Hij kwam zwaar gefrustreerd thuis. Gisteren zei hij dat hij wel naar de kapper wilde om het model goed te krijgen, maar dat hij geen herhaling wilde. Hoe hij dat moest aanpakken. We hebben afgesproken dat we in de herfstvakantie samen gaan. Ik zal dan wel bewaken dat de lengte intact blijft. Hij is voorlopig nog niet klaar.
Hij krijgt er nu al regelmatig commentaar op, maar ik vind het geweldig dat ie gewoon doorzet. Hij wil graag de lengte van hardrockers. Mooi.

Tihama

Dikke panties

De dikke panties geven niet echt mee. Ik heb hele lange benen, en een panty waar het kruis net boven je knieen hangt zit echt niet lekker. Ook niet met nog een broekje erover.
Ik heb wel leggings van dikke pantystof. Mag dat dan wel? .
Wat ik overigens de lelijkste combi ooit vond, zag ik in een zwembad in Duitsland. Een navelpiercing boven ongeschoren benen, bij een vrouw van middelbare leeftijd. Wat vinden Duitse mannen eigenlijk van Nederlandse vrouwen?

Ely

Ely

16-10-2011 om 23:17

T & s

Volgens mij hebben trinny & suzanna gewoon een paar sponsors en moeten ze het daarmee doen . Heb bij de laatste aflevering eens online zitten kijken en toen viel het kwartje: sponsor niet mijn smaak; t&s niet mijn smaak. Maar ik vind het lekker pratend behang tv, waar we gezellig doorheen kletsen zonder wat te missen . En ik moet soms ook wel om ze lachen, dat dan ook.
Ik vind trouwens niet dat ze eenheidsworst creëren. Het is allemaal wel consequent over-the-top, dat wel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2011 om 23:25

Pantyvoeten

Een van de redenen waarom ik leggings zo prettig vind is dat ik apart van wat aan mijn benen zit sokken kan aantrekken. Panty's in wintertijd zijn koud in de schoenen, doordat het kunststof is krijg ik er klammere voeten mee dan gebruikelijk, en het glijdt ook teveel als je een stukje moet lopen. In de winterperiode heb ik dus lekker warme sokken aan, onder een legging, in laarzen. Of onder een broek natuurlijk.
Ik zie eigenlijk geen verschil in leggings die eruit zien als panty's zonder voeten en panty's van 60 denier mét voeten. Ik had ze vorig jaar van t-shirts stof. Dat draagt heerlijk en verdoezelt heel prettig mijn steunkousen.

Fiorucci

Fiorucci

17-10-2011 om 08:16

Tihama

Volgens mijn dochter, 11 jaar, is een legging absoluut warmer dan een dikke panty. En het is katoen, alleen al daarom draagt zij liever leggings.
Nu het lange haar. Bij mijn zoon mocht er elk half jaar een milimeter af. Inmiddels is hij wel overtuigd dat het beter valt als er dooie puntjes uitgeknipt worden, maar alleen onze thuiskapper luistert echt naar hem. Dus nu gaat er misschien een cm. af, hooguit..

Pluk53

Pluk53

17-10-2011 om 09:30

Opa's onderbroek

de ergste leggings zijn de witte driekwart versies: opa's onderbroek. Je zult ze in de herfst/winter minder zien, maar voor mij komen die als eerst in aanmerking voor een wettelijk verbod.

Lang haar

Zoon van 10 kweekt ook lang haar, hij is al een aardig eind op weg inmiddels, op het langste stuk zo'n 10 cm over zijn schouders. Ook hij kwam redelijk gefrustreerd terug van de kapper (ik was wel daar, maar hield me meer bezig met zijn zusje ofzo), de kapper had besloten dat er een model in moest en stylingprodukten, want anders werd het te meisjesachtig. Mijn weinig assertieve zoon liet het allemaal gebeuren, maar vond het helemaal niks en hij wilde heel lang niet meer naar de kapper.
Uiteindelijk moesten er toch een keer dode puntjes af, vond ik. Lang haar vind ik helemaal prima, maar ik wil wel dat het er verzorgd uitziet. Hoe dan ook, ik mee naar de kapper en ik heb de kapper heel duidelijk vertelt dat hij het lang wil laten groeien, dat hij naar 1 lengte toe wil en er dus geen leuk modelletje in geknipt mag worden en niks met stylingprodukten. Dat heeft de kapper toen braaf gedaan. Sindsdien gaat zoon wel elke keer mee als zijn zus geknipt moet worden en dan laten we de kapper even kijken of het al weer nodig is om de puntjes bij te laten knippen of dat het nog kan wachten. Als hij geknipt wordt gaat er zo min mogelijk af, behalve op de langste stukken, daar gaat iets meer af zodat het op 1 lengte kan komen.
Zoon krijgt zelden commentaar, wel een tijdje van mijn schoonmoeder die iedere keer dat ze hem zag vroeg 'wanneer ga je nou eens naar de kapper' en zoon en ik riepen iedere keer in koor 'niet!', inmiddels heeft ze het afgeleerd. Hij wordt wel regelmatig aangezien voor een meisje, maar dat kan hem niet schelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.