Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

'een beetje een logge boerin'


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

17-10-2011 om 10:24

Maatvoering panty's (belangrijk bericht)

Het is al vaker genoemd in dit draadje, de te krappe panty's. Normaal gesproken heb ik maat 34, maar een panty koop ik minimaal in maat 40. Liefst nog een maat 42/44. Een kleinere maat is altijd te kort, te strak en zit gewoon niet lekker. Ik snap wel waar de aversie vandaan komt als hier iedereen panty's koopt in zijn 'normale' maat. Dat zit vreselijk dan natuurlijk.

ishtar

ishtar

17-10-2011 om 10:48

Lang haar

hier ook een zoon met lang haar. En ook hij wordt regelmatig aangezien voor meisje. Hij vindt het niet erg (ik ook niet )maar de reactie van de zich vergissende is ook altijd weer vermakelijk
Jongste heeft ook een tijdje wat langer haar gehad, maar die is er, vanwege het kammen en de klitten (middelste heeft steil haar, jongste wat krulleriger), toch gauw weer op teruggekomen.

Dat is bekend hoor vic

Natuurlijk koop ik mijn panties 2 maten groter. En tot met 40 denier werkt dat prima, maar daarboven niet meer. Ik ben echt lang, met lange benen. Dus... Daarom zijn ook bijna alle jurken te kort.
Lang leve de legging! En de tunieken. En de laarzen, want pumps onder leggings vind ik geen gezicht.

Tirza G.

Tirza G.

17-10-2011 om 12:24

Lang haar bij jongens (licht ot)

Dames, dat is hartstikke mainstream. Wat een onzin dat dat zo bijzonder zou zijn, alleen hier al zit de een na de andere moeder van een langharige. Eind basisschool-begin VO, daar begint het.

Tirza

Ely

Ely

17-10-2011 om 12:35

Panty's

Idd maten groter kopen en eentje die zogenaamd je figuur corrigeert, anders zit ie niet strak genoeg en zakt ie af.
En ik weiger om een onderbroek over mijn panty te dragen tegen t afzakken, dan voel ik me zo 7.

Maar ik snap niet zo goed hoe je in het algemeen kunt zeggen dat leggings stom zijn en panty's goed want volgens mij is het enige verschil het voetje aan de onderkant. Verder heb je ze beiden in allerlei soorten en kun je dus met beiden miskleunen....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

17-10-2011 om 12:38

Lang haar bij jongens

Is hier juist bij de meerderheid van jongens het geval. Dus als je origineel wilt zijn juist die schaar erin

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Precies

Zoon 2 had al vanaf zijn 5e lang haar. Rond zijn 13e verjaardag moest het allemaal helemaal anders. Hij is nu 14 en loopt gemilimeterd rond. Staat hem ook leuk, maar ik mis die lange zwarte krullen wel.

En ontopic

Irritant hoe sommige draadjes blijven hangen. Zat ik me vanochtend waarempel af te vragen of ik wel Tihamawaardig gekleed was. Bruine broek (geen pantalon, geen jeans) grijs t-shirt met lange mouwen, mosterdkleurige sjaalkraagtrui (eigen breisel). Volgens mij kom ik daar nog wel mee weg. Ook met mijn grijze hakschoenen, maar uh, mag ik van Tihama nu ook pantykousen aan?
'T ging wel helemaal mis toen ik een snelle graai in de kast deed voor een winterjas. In een vlaag van properheid heb ik hem vorig winter gewassen en al weggehangen. Maar mijn mooie wollen ferrarirodejas blijkbaar niet in de wolwas gedaan. De mouwen kwamen tot mijn ellebogen, snif...

Tihama

Tihama

17-10-2011 om 13:05

Lang haar

Ik heb de indruk dat het meer de 30-ers en 40-ers zijn die er moeilijk over doen, want onder de jongens zie ik het wel vaker. Die zeuren over naar de kapper gaan. Kapsters dus ook.

Overigens hebben we het dan over schouderlang, echt lang is niet mainstream.

Ik kende jaren geleden een jongen met heel lang haar. Hij had af en toe een meeting van 'De club van jongens met lang haar'. Bleek een aparte vereniging te zijn die zelfs kampen organiseerde. Allemaal jongens met echt lang haar.

Tihama

Vic

Vic

17-10-2011 om 13:09

Lang haar

Ik heb net aan mijn dochter (brugklas) gevraagd hoeveel jongens in haar klas lang haar hebben. 'Nul' was het antwoord, ook geen schouderlengte of Justin Bieber lokken. Alle jongens hebben gewoon kort haar.

Tihama

Tihama

17-10-2011 om 13:11

Silone: ook gij?

Ik ben geschokt. Wat dacht je van sokken in ballerina's? Die vind ik ook niks.

Ik vind trouwens moderne architectuur zelden mooi, maar ik heb nog nooit een architect ontmoet (en ik ken er best veel) die naar me luisterde. In Almere gaan wonen als je niet van moderne architectuur houdt is gewoon masochistisch. Maar toch vind ik dat ik in de mooiste stad van het land woon, hoewel ik de gebouwen niet mooi vind. Omdat het namelijk om meer gaat dan uiterlijk.

Datzelfde geldt voor vrouwen die de broek aan hebben. Figuurlijk dan. Ik moet nu alleen nog leren kirren als ik een buitenlander aan de haak wil slaan.

Tihama

Ging ik bij de broek al de mist in? Daar heb je 't al. 'k Dacht al, hoe doe ik nu die leuke schoenen aan, sokken dan pas ik er niet in, blote voeten te koud, dus pantykousjes dan maar. Vind Tihama vast niet zo erg

Tihama

Tihama

17-10-2011 om 14:40

Hahaha

Nee, dat 'ook gij' was meer dat jij wel de laatste was van wie ik gedacht zou hebben dat je ook maar 1 seconde na zou denken over mijn stellige kledingmeningen

Tihama

Grijnzz

O, gelukkig maar, dan is dat maar weer uit de wereld. Kan ik weer gewoon ongecompliceerd mezelf zijn

Fiorucci

Fiorucci

17-10-2011 om 15:23

Tirza

Bij mijn zoon zijn er twee jongens met echt lang haar op de hele school. Hijzelf en een vriend van hem. En hij is de enige met zwart lang haar..Dus hier is het niet mainstream.
Overigens is zijn haar al ver over zijn schouders heen, hij heeft nu langer haar dan mij of zijn zusje.

Tirza G.

Tirza G.

17-10-2011 om 17:00

En zo is er ook (nog steeds ot)

Een club voor mannen met bakkebaarden. Tja.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

17-10-2011 om 17:01

Fio

O, echt waar? En jij kent de hele schoolpopulatie? Dan ligt het misschien aan de school, dat kan natuurlijk ook. Op de school van zoon zitten 1400 lln en daar zitten er toch echt echt echt wel meer dan twee met echt lang haar. En dan ken ik alleen maar wat snotneuzen uit de bovenste bovenbouwklassen.

Tirza

1 op school

Bij zoon op school is er 1 jongen met lang haar, hijzelf dus. Er was nog een jongen met lang haar, maar die heeft het 2 jaar geleden kort laten knippen. Er was er ook nog 1 met lange dreads, maar die is van school af. We hebben het hier over een basisschool met nog geen 250 leerlingen waar ik luizencontrole doe, dus ik weet van allemaal wat voor haar ze hebben
Op het vo is het hopelijk anders, want ik heb pas tegen hem gezegd dat hij op het vo vast kinderen leert kennen die zijn zoals hij (ging niet alleen over haar)

Fiorucci

Fiorucci

17-10-2011 om 18:10

Tirza

Je posting komt over alsof ik het leuk vindt zoiets te verzinnen,maar goed, dat zal wel anders bedoeld zijn. En nee, ik kom daar niet, maar mijn zoon natuurlijk wel he, en die kent iedereen van gezicht, ja. De algehele tendens op school hier is kort haar ,tot heel kort. Maar metalheads,punkers etc, dat is een select gezelschap van een kind of 10,hooguit, op 500 leerlingen.

Lol...lang jongenshaar....

Ik heb er ook 2 thuis. De oudste van 14 heeft het echt tot over de schouders & kan makkie een staart in (MOET ie volgens mij zelfs tegenwoordig bij scheikundeproefjes en zo op school). Hij is ongeveer de enige in zijn klas trouwens, en om de stijl-clash compleet te maken...hij is ongeveer het tegenovergestelde van een hardrocker of gothic type. Hij draagt meestal poloshirts of v-hals truien. Ik vind het wel lollig...

Tirza G.

Tirza G.

17-10-2011 om 23:12

Verzinnen niet zozeer fio

Maar ik vind het opvallend dat je jezelf en je kinderen altijd als buitenbeentjes (qua kleding/haarstijl) positioneert. Dat ligt dan toch met name aan de omgeving waar je in zit, lijkt me zo, ik vind wat je beschrijft allemaal niet zo spectaculair. En de bewering: er zijn er maar twee op school met lang haar - tja, dat zou ik niet zo 1-2-3 weten van de VO-school van mijn kroost, want daar kom ik zelden tot nooit. De enkele keren dát ik er kom, zie ik er dus echt wel meer dan twee en dan heb ik alleen nog maar de bovenbouw te pakken.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

18-10-2011 om 08:22

Tirza

Nee, anderen positioneren je zo,als je er 'anders' uitziet. Maar wellicht moet je dat zelf ondervinden om dat te begrijpen/merken. En nogmaals, mijn zoon zit toch al ruim twee jaar op die school?? Die kent iedereen van gezicht en weet dat dus. Wat is daar raar aan?

Fiorucci

Fiorucci

18-10-2011 om 08:25

Berber

Denken dat ze anders zijn....ja,je zou denken he dat ze bewust een image kiezen om anders te willen zijn. Zolang er nog kinderen met een dergelijk uiterlijk in elkaar geslagen en uitgescholden worden, gaat dat er bij mij niet in. Ze willen gewoon dragen wat ze mooi vinden, en betalen daar soms een prijs voor. Was het maar zo dat het gewoon was, dat dat breed geaccepteerd zou worden.

Tihama

Tihama

18-10-2011 om 08:33

Berber

"Ach, dat doen pubers toch? Die kiezen zo'n labeltje, plakken het zichzelf op en denken dan dat ze anders zijn. Doodnormaal, mainstream pubergedrag. Als je het mij vraagt. "

Inderdaad. Doornormaal, mainstream pubergedrag. In mijn tijd hadden we de kakkers, de punks, de alternatievelingen etc. Ik vind het zo leuk om op de middelbare school van zoon zo rond te kijken. Toevallig kom ik daar (om bepaalde redenen) wel regelmatig. Dan zie je dat hele spel gebeuren. Gewoon leuk. Vooral omdat je weet dat 99% tegen de tijd dan ze volwassen zijn dit allemaal weer verlaten hebben. Hoewel ze dat NU nooit zullen geloven.

En Fiorucci: het betalen van een prijs werkt volgens mij heel anders. Ik weet dat ik destijds mijn new-waveuiterlijk vooral deed vanwege die prijs. Ik wilde reactie. Zoals die knul die een verschrikkelijk t-shirt kocht en bij de kassa vroeg: "Als mijn moeder het mooi vindt, mag ik het dan ruilen?".

Tihama

Tihama

Tirza G.

Tirza G.

18-10-2011 om 11:13

Sorry fio

Als er nou íemand anders uitziet, ben ik het wel, thank you very much. Ten eerste had ik al rood haar in een tijd dat dat nog géén mode was en ten tweede zit ik onder de littekens, wat toch ook nog wel reacties op roept. Zeker bij kinderen onder elkaar, waarmee je nog wel eens in gedwongen ontkleed situaties bent.
Zoals jij het beschrijft, koppel je het uiterlijk van je zoon aan het feit dat hij door anderen in elkaar wordt geslagen. Tja, ik niet. Als zijn haar korter geweest zou zijn was hij misschien óók wel in elkaar geslagen - gewoon, omdat de groep die hij tegen kwam zin had om iemand in elkaar te slaan. Er zijn groepen jonge mensen die geen reden nódig hebben om iemand in elkaar te slaan of anders gezegd: die alles als reden aangrijpen.
Als hij er als een kakker had uitgezien, was hij misschien ook wel in elkaar geslagen. Of als hij zwart geweest was. Of de verkeerde scooter had gehad.
En, wie weet, als jouw zoon met een groep gelijkgestemden ergens rondhangt roepen ze misschien ook wel onaangename dingen naar mensen met een ander uiterlijk - je weet het maar niet. Samen staan we sterk.
En, gewetensvraag, mag jouw zoon er mainstream uitzien van jou? Je stelt zo duidelijk prijs op zijn afwijkende uiterlijk en vermeende uniciteit er van, dat hij misschien wel niet eens meer anders durft, je weet het maar niet. De waardering van je moeder verliezen, die jou ziet als een bijzonder en uniek kind valt niet mee.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

18-10-2011 om 14:07

Ooooooo cobi

Had je net zo'n pak als Jerney Kaagman van Earth&Fire? Dat was toch ook een glimmend blauw hansopje?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

18-10-2011 om 14:27

Ooooooooo berber

Ik dacht al dat jij dat misschien dacht, maar ik kon me ook weer niet voorstellen dat jij dat dacht. Jij bent toch nog heel jong? Dan ken je JK toch alleen maar als jurylid van Idols?

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

18-10-2011 om 14:42

Tirza

Deze kinderen worden regelmatig uitgescholden, waarin duidelijk gerefereerd wordt aan hun uiterlijk, er zijn anti-emo hyves. Je mag dat ontkennen,veilig in het zeeuwse, alhier is dat een realiteit. Natuurlijk mag mijn zoon er mainstream uitzien, doet mijn dochter ook over het algemeen. En ik stel prijs op het feit dat mijn kinderen hun eigen weg kiezen, zich niks aantrekken van anderen en zichzelf blijven,ja. Maar als zij geheel mainstream door het leven willen gaan, helemaal prima. De waardering van je moeder verliezen, hoe krijg je het uit je strot. En zelfs de opmerkingen hier dat (hahaha,hilaaaarisch) juist zo'n uiterlijk niet origineel is, kan hen dus ook geen bal schelen. Jullie trekken je wellicht aan wat een ander van je vindt, zij nie Hier zijn deze kinderen ver in de minderheid, worden uitgescholden voor zaken die ik hier niet zal herhalen. Want het lachen zou je echt vergaan.

Fiorucci

Fiorucci

18-10-2011 om 14:47

Ps tirza

Ik heb nog een zoon, ook niet mainstream, die momenteel aan het knokken is om nog wat van zijn net begonnen opleiding te maken, ondanks zijn insulten. Ik ben zo trots op het feit dat hij zo hard knokt hiervoor. En dan kom jij met die belachelijke opmerking dat mijn kinderen mijn waardering zouden verliezen door een te gewoon shirt? Echt, je hoeft voorlopig niet meer op mij te reageren. Laten we maar verder gaan met de oorspronkelijke discussie, voor ik dingen ga zeggen die ik beter niet kan zeggen.

Pluk53

Pluk53

18-10-2011 om 15:34

Fiorucci

misschien chargeerde Tirza enigzins. Misschien is de vraag simpel: ben je extra fier op je kinderen omdat ze niet mainstream zijn; of "boeit" je dat helemaal niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.