Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Een gewone fiets - steeds zeldzamer


Sammy70

Sammy70

04-07-2021 om 23:56

Ingrid18 schreef op 04-07-2021 om 23:49:

Wij rijden gewoon nog op een normale fiets.

Vanmiddag hadden we het er toevallig over dat ook juist steeds meer VO leerlingen op een E bike rijden omdat het te zwaar voor ze is om 10 km heen en 10 km terug te fietsen

Stakkers zijn het en inderdaad zo'n ding kost een godsvermogen en je wordt er dik en lui van.

Wie zegt dat het te zwaar is? Het is gewoon een mogelijkheid. Een prettige mogelijkheid. Je kunt ook 10 km gaan lopen. Of waarom kopen we niet allemaal een fiets van voor de oorlog? Dan leer je pas echt wat conditie is. De huidige lichtgewicht modellen met verbeterde aandrijving is echt iets waar je dik en lui van wordt. Stakker ben je op zo'n fiets. Ergo: de vooruitgang haalt je in. Blijf niet hangen en mekkeren. Ga mee of houd je mond. 

Gelukkig hebben we al die kranige vrouwen van stavast met hun zelfgetrapte fiets, die het land nog behoeden voor degeneratie door de e-bike. 
Dankzij hun getrainde beenspieren en slanke postuur komt alles goed. Dank daarvoor 🙏🏻
Hopelijk is het nog niet te laat nu er een generatie van dikke en luie stakkers aan het opgroeien is. 
Wat een zelfgenoegzame onverdraagzaamheid in dit draadje. 

Ik zou ook maar gauw de wasmachine en droger weg doen. Zelf de was roeren en wringen en dan buiten ophangen is veel gezonder. Daar krijg je pas spierballen van! Een wasmachine maakt je dik en lui.

Rijden op een gewone fiets wordt net zoiets als de krant lezen op papier, aldus een ingezonden brief vandaag in De Volkskrant https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-vreugde-van-gewoon-fietsen-wordt-zoiets-als-de-krant-lezen-op-papier~b732ef8e/

Het OOL-forum heeft een neus voor wat Nederland bezighoudt!

Groeten, 

Temet

Net naar de supermarkt geweest op mijn gewone oma fiets met krat (route geen vals plat) en dan vind ik de gewone fiets meer dan prima. Maar zodra het enorm lange einden zijn (of vals plat tussendoor) dan vind ik het nu wel leuk dat ik toch een elektrische fiets achter de hand heb (zou hem er nooit speciaal voor gekocht hebben) en een tochtje met vrienden is voor mij normaal gezien niet zo leuk omdat ik veel langzamer fiets dan de rest. (kan me niet voorstellen dat het aan de conditie ligt ik loop 3x per week hard, maar fietsen is het gewoon niet zo voor mij)

Ik zit er ook steeds vaker aan te denken om een e-bike aan te schaffen. Ik fiets niet graag en waarom zou ik moeilijk doen als het ook makkelijk kan. 

Ik zie hier inderdaad ook steeds meer jeugd die naar school gaan op de e-bike.

Pief schreef op 05-07-2021 om 08:09:

Ik zou ook maar gauw de wasmachine en droger weg doen. Zelf de was roeren en wringen en dan buiten ophangen is veel gezonder. Daar krijg je pas spierballen van! Een wasmachine maakt je dik en lui.

Hahahaha, precies!

Wat een negativiteit tegenover mensen met een elektrische fiets, zeg. Laat mensen gewoon hun gang gaan. Ik ben van plan er ook een te kopen. Op die manier probeer ik de auto vaker te laten staan en het lijkt me beter voor mijn conditie dan helemaal niet fietsen.

Pief schreef op 05-07-2021 om 08:09:

Ik zou ook maar gauw de wasmachine en droger weg doen. Zelf de was roeren en wringen en dan buiten ophangen is veel gezonder. Daar krijg je pas spierballen van! Een wasmachine maakt je dik en lui.

 Ja en dit.

Test, even proberen

10 jaar geleden werkte ik op 9 kilometer afstand. Ik heb geen auto en vond het voor zo'n afstand ook onzinnig om er een aan te schaffen. Ik heb 7 jaar 3x per week dit ritje gedaan. Dus ook met regen, wind en sneeuw. Een keer opgehaald, omdat het te erg waaide (weerwaarschuwing). 
En ik vond het echt heerlijk. Ook met regen (goede regenkleding). Leuke route ook dat scheelt.

Ik was zelfs vaak sneller dan mijn collega die bijna dezelfde route moest maar met de auto ging wegens file op zijn route

Nu zou ik dit niet meer kunnen omdat mijn gezondheid erg achteruit is gegaan. Maar ik werk inmiddels vanuit huis dus het hoeft ook niet. Maar ik zou dit op een elektrische fiets wel 3x per week kunnen denk ik.
Als mijn huidige fiets op is of wordt gestolen dan ga ik zeker voor een elektrische fiets. Zeker omdat autorijden ook niet meer kan en het OV niet erg voor de deur stopt hier.
Als mijn gezondheid verder achteruit gaat dan ga ik er eerder voor maar zolang ik nog 5 kilometer haal zonder erge gevolgen dan blijf ik bij mijn oude fiets.

Pas wel 2x 6 kilometer gefietst (heen en terug) en dat was helaas teveel. Dus ik begin steeds meer te twijfelen. Ook de kosten houden me tegen. Nieuw ben je toch al snel 1500 euro armer.

Wat is precies het probleem? Als je het niet wil, dan kun je prima op een gewone fiets doorfietsen. Als je het wel prettig vindt om op een electrische te rijden, dan doe je dat lekker. 

Ik moet een beetje lachen om de felheid van sommige reacties. Laat iedereen toch. De ene moet dagelijks 30-40km overbruggen, de ander slechts 10. Daarbij verschilt het waar je woont, hoeveel bagage je hebt, wat je allemaal doet op je fiets, dus een hard oordeel zou ik niet te snel vellen. 

De scholieren gun ik het. Ik baalde vroeger van die afstand in de wind en regen op die rotfiets. Als er toen electrische fietsen bestonden had ik er zeker eentje gewild. 

Ik ben nog even dik, maar het verschil is dat ik niet meer het OV pak en nu alles op de elektrische fiets doe.

Van mijn baas kreeg ik zelfs met terugwerkende kracht een jaar fietsvergoeding omdat ik de ov-kaart inderdaad een jaar niet had gebruikt.

Van vijf euro per maand voor "fietsen naar het station toe" ben ik naar 50 euro per maand gegaan vanwege "fietsen naar het werk toe".

Ik heb een sporthorloge dat ik dagelijks draag en kan dus precies zien hoeveel inspanning verschillende activiteiten mij kosten. 

De ritten op mijn electrische fiets zijn net zo intensief als een wandeling waarbij ik flink doorstap. Het is dus een relaxte activiteit, maar niet alsof je niets doet. 

Sinds vier jaar heb ik een elektrische fiets.

Eerst wilde ik ook niet, maar mijn man moest een scootmobiel gaan gebruiken, het ziekenhuis verhuisde naar een andere plaats. Altijd een brug over, een stuk vals plat en vaak wind tegen. Geen auto, OV lastig, wat baalde ik vaak op mijn gewone fiets.

Nu dus een elektrische fiets en wat ben ik er blij mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.