Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


Tango schreef op 20-07-2021 om 15:35:

[..]

Nou, alleen man dan. Ik moet nog een vaccinatie krijgen. En zoon heeft nog helemaal geen vaccinatie gehad. Ik heb mijn afspraak voor de tweede vaccinatie eind deze week staan, maar ik vrees dus dat ik die moet verzetten...

Ben je de laatste vijf dagen dan met je dochter in aanraking geweest? Jullie zijn toch apart op vakantie geweest? Anders kun je testen en uit quarantaine.

Rhonda schreef op 20-07-2021 om 15:33:

volkskrant, vandaag: NIEUWS Virologen slaan alarm: deltavariant verspreidt zich ook via gevaccineerden

Opnieuw slaan virologen alarm over het coronavirus. De deltavariant is zó besmettelijk dat ook mensen die al volledig gevaccineerd zijn het virus kunnen doorgeven. Dat kan ‘majeure consequenties’ hebben voor het beleid, waarschuwen de wetenschappers.

Nou zo nieuw is dat niet. We weten toch al lang dat gevaccineerden ook besmet kunnen worden en anderen kunnen besmetten. Alleen wel veel minder dan niet-gevaccineerden. En ze worden niet ziek. 

Tango

Tango

20-07-2021 om 15:51 Topicstarter

Pief schreef op 20-07-2021 om 15:43:

[..]

Ben je de laatste vijf dagen dan met je dochter in aanraking geweest? Jullie zijn toch apart op vakantie geweest? Anders kun je testen en uit quarantaine.

Ja klopt, we zijn apart op vakantie geweest en gisteren eind van de dag teruggekomen. Maar zij zit nog in quarantaine dus kan ze ons toch nog besmetten? We proberen wel zoveel mogelijk afstand te houden, maar ze kan niet voortdurend alleen maar op haar kamer zitten natuurlijk, ze wil ook weleens iets eten of douchen of naar het toilet. Ik poets wel extra veel maar heb geen idee of dat voldoende helpt. Dochter heeft sinds donderdag klachten, dus het is inderdaad precies 5 dagen. Zou wel lekker zijn als we gewoon alles mogen doen, al is het maar boodschappen halen en een beetje sporten.  

Tango

Tango

20-07-2021 om 15:59 Topicstarter

Heb net de GGD maar even gebeld en zelfs zij vonden het een lastige vraag. Nu testen heeft nog geen zin zei de mevrouw. Ze adviseerde tot vrijdag te wachten en dan testen. Als het dan negatief is mogen we uit quarantaine. Ga ik in ieder geval doen, want ik wil zaterdag graag die prik halen. Ik hoop alleen dat ik op tijd de uitslag heb, maar werk in de (jeugd)zorg dus hopelijk gaat het dan nog steeds snel. Man hoeft dan dus niet te testen lijkt mij. En zoon wil absoluut niet meer testen sinds hij de test heeft laten doen voor de vakantie. Dus die blijft nog maar even in en om het huis. Vindt hij gelukkig niet heel erg. 

Mag ik je een compliment geven Tango dat je ondanks het ongemak de voorzorgen zeer serieus uitvoert en je hoofd erbij houdt?
Dat soort gedrag is juist weer een beschermende factor in het oplopen van de cijfers.
Hoe ik ook snap dat mensen snakken naar vrijheid, dat komt ons dan weer duur te staan. En het bekende jojo-effect als de grens bereikt is en mensen weer aan den lijve ervaren dat je je wél wil beschermen en de draagvlakcijfers weer oplopen.
Liever houdt je je aan de maatregelen. Ook nog goed voor je eigen gezondheid. Het gebeurt. Inmiddels heb ik dus een oud collega verloren aan Corona en een vriendin die nu worstelt met long covid. Echt geen 'wappies'. Maar werkende mensen die zich niet altijd kunnen beschermen in contacten met het publiek en met anderen.
Wel serieus de maatregelen volgen is ook uit respect voor deze mensen die door moeten werken en niet thuis kunnen werken.

Ja, dankje Angela. In hetzelfde nummer ook Marcel Levi.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/marcel-levi-veel-niet-gevaccineerde-britten-kunnen-doodgaan-dat-is-een-bewuste-keuze-van-de-regering~b6a6ed89/

‘De Engelsen gaan nu wel veel verder met de versoepelingen. Vrijwel alles mag weer. Gelukkig hebben we in Nederland juist een stapje teruggedaan. Dat was denk ik verstandig. Hier ga je nu waarschijnlijk een stabilisatie van het aantal besmettingen zien, hopelijk met niet al te veel ziekenhuisopnamen. Dat geeft wat meer tijd om het vaccinatieprogramma af te maken. Iedere week winst is belangrijk.’

Tango

Tango

20-07-2021 om 17:15 Topicstarter

AnneJ schreef op 20-07-2021 om 16:12:

Mag ik je een compliment geven Tango dat je ondanks het ongemak de voorzorgen zeer serieus uitvoert en je hoofd erbij houdt?
Dat soort gedrag is juist weer een beschermende factor in het oplopen van de cijfers.
Hoe ik ook snap dat mensen snakken naar vrijheid, dat komt ons dan weer duur te staan. En het bekende jojo-effect als de grens bereikt is en mensen weer aan den lijve ervaren dat je je wél wil beschermen en de draagvlakcijfers weer oplopen.
Liever houdt je je aan de maatregelen. Ook nog goed voor je eigen gezondheid. Het gebeurt. Inmiddels heb ik dus een oud collega verloren aan Corona en een vriendin die nu worstelt met long covid. Echt geen 'wappies'. Maar werkende mensen die zich niet altijd kunnen beschermen in contacten met het publiek en met anderen.
Wel serieus de maatregelen volgen is ook uit respect voor deze mensen die door moeten werken en niet thuis kunnen werken.

Dankjewel Annej. Tot nu toe hadden wij geen besmettingen heel dichtbij, behalve mijn schoonmoeder die overigens weinig klachten had. Dit heeft ons weer even wakker geschud. Om tot vrijdag in quarantaine te blijven vind ik nog wel te overzien. Ik ben toch nog druk bezig met het wassen en uitpakken van de vakantiespullen. Afspraken die ik had heb ik afgezegd. Sommige uit voorzorg, want wandelen met vriendinnen had misschien best gekund, maar ik doe het toch even niet. Misschien wel zelf even een ommetje lopen met zoon vanavond. Dat kan hier makkelijk zonder nauwelijks iemand tegen te komen. 

Gelukkig had mijn moeder gisteren boodschappen gebracht bij dochter, dus kan ik nog wel even vooruit. Er ligt ook nog een en ander in de vriezer. En anders stuur ik mijn man maar, die dus niet in quarantaine hoeft, maar ik vind dat nog steeds raar. Bestellen kan natuurlijk ook nog. 

Ik denk overigens wel dat ik er vrijdag wel weer klaar mee ben hoor. Maar ik mag dan in ieder geval de deur uit om te testen

Tango

Tango

20-07-2021 om 17:19 Topicstarter

AnneJ schreef op 20-07-2021 om 16:31:

Ja, dankje Angela. In hetzelfde nummer ook Marcel Levi.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/marcel-levi-veel-niet-gevaccineerde-britten-kunnen-doodgaan-dat-is-een-bewuste-keuze-van-de-regering~b6a6ed89/

‘De Engelsen gaan nu wel veel verder met de versoepelingen. Vrijwel alles mag weer. Gelukkig hebben we in Nederland juist een stapje teruggedaan. Dat was denk ik verstandig. Hier ga je nu waarschijnlijk een stabilisatie van het aantal besmettingen zien, hopelijk met niet al te veel ziekenhuisopnamen. Dat geeft wat meer tijd om het vaccinatieprogramma af te maken. Iedere week winst is belangrijk.’

Ik snap dat dan echt niet. Je ziet toch wat er in Nederland is gebeurd na het openen van de clubs e.d?? Boris Johnsson heeft blijkbaar zelf niet ernstig genoeg Covid gehad om te beseffen wat hij aan het doen is. 

Tango schreef op 20-07-2021 om 17:19:

[..]

Ik snap dat dan echt niet. Je ziet toch wat er in Nederland is gebeurd na het openen van de clubs e.d?? Boris Johnsson heeft blijkbaar zelf niet ernstig genoeg Covid gehad om te beseffen wat hij aan het doen is.

Hij neemt die beslissing niet alleen.  De druk om te versoepelen is enorm. Economisch en sociaal. Lobbyisten zijn ook gewoon aan het werk. 

Tango schreef op 20-07-2021 om 17:15:

[..]

Dankjewel Annej. Tot nu toe hadden wij geen besmettingen heel dichtbij, behalve mijn schoonmoeder die overigens weinig klachten had. Dit heeft ons weer even wakker geschud. Om tot vrijdag in quarantaine te blijven vind ik nog wel te overzien. Ik ben toch nog druk bezig met het wassen en uitpakken van de vakantiespullen. Afspraken die ik had heb ik afgezegd. Sommige uit voorzorg, want wandelen met vriendinnen had misschien best gekund, maar ik doe het toch even niet. Misschien wel zelf even een ommetje lopen met zoon vanavond. Dat kan hier makkelijk zonder nauwelijks iemand tegen te komen.

Gelukkig had mijn moeder gisteren boodschappen gebracht bij dochter, dus kan ik nog wel even vooruit. Er ligt ook nog een en ander in de vriezer. En anders stuur ik mijn man maar, die dus niet in quarantaine hoeft, maar ik vind dat nog steeds raar. Bestellen kan natuurlijk ook nog.

Ik denk overigens wel dat ik er vrijdag wel weer klaar mee ben hoor. Maar ik mag dan in ieder geval de deur uit om te testen

Succes! Ik heb al vijf keer in quarantaine gezeten, dus ik weet hoe lastig het kan zijn. Vooral die kleine dagelijkse dingen, waar je normaal niet eens bij nadenkt.

Dat is nou jammer, Tango ! Eerst krijg je een complimentje, dan kondig je aan misschien een ommetje te gan maken, maar dat mag natuurlijk ook niet.

Hannemeike schreef op 20-07-2021 om 19:42:

Dat is nou jammer, Tango ! Eerst krijg je een complimentje, dan kondig je aan misschien een ommetje te gan maken, maar dat mag natuurlijk ook niet.

Er zijn gebieden waar je niemand tegen komt hoor. Ik heb ook altijd gewoon met de hond gelopen tijdens quarantaine.

Er stond een knipoog, hè. Zo'n akelige Viva-smiley is er van mijn emoticon gemaakt. Gelukkig vindt Tango die wel leuk. Maar volgens de regels is het natuurlijk niet.

Tango

Tango

20-07-2021 om 20:01 Topicstarter

Pief schreef op 20-07-2021 om 19:45:

[..]

Er zijn gebieden waar je niemand tegen komt hoor. Ik heb ook altijd gewoon met de hond gelopen tijdens quarantaine.

Nou inderdaad, dat kan hier in de buurt echt hoor. Ergens lopen waar je nagenoeg niemand tegen komt. Zeker nu er veel mensen op vakantie zijn. Ik wandel normaliter wekelijks met een wandelclubje, dus ik weet precies welke stukken ik nu moet mijden. 

En verder is de must van onze quarantaine natuurlijk een twijfelgeval, omdat dochter al bijna een week klachten had toen we terugkwamen. Het ergste besmettingsgevaar lijkt dus wel geweken maar we doen wel heel voorzichtig.  Morgen nog even tandartsafspraak voor zoon afzeggen, die staat vrijdag gepland. Dat vond hij dan ook weer helemaal niet erg. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.