Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


Wij zijn in Spanje nu, met het vliegtuig. Heel gedoe vooraf, met apps, formulieren, testen, vaccins en qr-codes. Op de vliegvelden geen controle,  pas bij het hotel mochten we alle papieren laten zien. 

Poeh, die Spanjaarden zijn wel serieus met de mondkapjes. Zelfs buiten dragen ze ze, ook al is dat niet verplicht.

Geniet er van Pief. Hopelijk is het het gedoe wel waard. Dit lijkt toch de beste tijd om nog op vakantie te gaan. Even verder en het kan heel moeilijk worden. Morgen kleurt heel Nederland (donker)rood.
In Spanje is al langer sprake van stijgende besmettingscijfers.

AnneJ schreef op 21-07-2021 om 23:36:

Geniet er van Pief. Hopelijk is het het gedoe wel waard. Dit lijkt toch de beste tijd om nog op vakantie te gaan. Even verder en het kan heel moeilijk worden. Morgen kleurt heel Nederland (donker)rood.
In Spanje is al langer sprake van stijgende besmettingscijfers.

Dankjewel AnneJ, wij hadden niet verwacht dat het nog zou doorgaan, maar ze willen ons toch we graag hebbenl. Spanje is nog roder dan Nederland, maar alles is hier open op 1,5 meter. Wel binnen mondkapjes, maar we zijn natuurlijk vooral buiten. Ik vind het hier erg rustig, ik schat hooguit een kwart van de gasten. 

Tango

Tango

24-07-2021 om 12:00 Topicstarter

Gisteren test gedaan, op advies van GGD. Inmiddels negatieve uitslag ontvangen dus ik mag weer naar buiten. Maar wat een waardeloze testlocatie zeg! Ik was 1 keer eerder bij de GGD getest en 1 keer getest voor reizen, maar andere locaties.
Hier begon het al voor de ingang: buiten neus snuiten, die zakdoek moest je maar ergens bewaren, want je moest hem thuis weggooien. Daarna in de rij. Er waren 3 hokjes, maar eentje in gebruik, stond wel aardige rij. En je kon dus vanuit de rij bijna meekijken hoe je voorganger werd getest en in ieder geval mee luisteren! Vond het echt zo raar. Op een eerdere locatie waar ik was, ging je echt een apart kamertje in. Ze prikten ook nog eens extra diep met de wattenstaaf. Zo erg had ik ook nog niet meegemaakt.

Tango

Tango

26-07-2021 om 20:52 Topicstarter



Bij terugkeer naar Nederland gaan vanaf 8 augustus juist strengere regels gelden, om een nieuwe golf besmettingen door vakantiegangers te voorkomen. Alle reizigers van twaalf jaar en ouder die terugkeren uit een land met een geel reisadvies hebben een coronabewijs nodig. Wie volledig gevaccineerd is, kan zo'n bewijs krijgen in de vorm van een QR-code in de CoronaCheck-app.

Anderen moeten in hun vakantieland een PCR- of antigeentest laten doen. Pas als die negatief is, mogen ze Nederland in.

Dit lees ik in het nieuws vandaag. En vind dit dus echt wel heel ver gaan. Je keert terug naar je eigen land en moet verplicht, in het buitenland, waar je misschien de taal niet goed spreekt, op zoek naar een teststraat omdat je anders niet mag terugkeren. En weer worden de jongeren gepakt hiermee, want de meeste 45+ ers zullen inmiddels wel 2 keer gevaccineerd zijn. 

Ik ben echt zo blij dat ik al terug ben van vakantie. Als dit tijdens onze vakantie was gebeurd had ik dus mijn (autistische) zoon die sinds de test voor de vakantie echt niet meer getest wil worden in Frankrijk een test moeten laten ondergaan. Ik moet er echt niet aan denken. 



Dat moeten testen om je eigen land weer in te mogen vond ik ook wel ver gaan.
en wat als je positief test? Hoop toch wel dat je dan gewoon naar huis mag en daar in quarantaine. 

Tango,  ik denk dat dat de reden is dat veel mensen besloten hebben om niet naar het buitenland op vakantie te gaan. 

Pooh-Bear schreef op 26-07-2021 om 21:04:

Dat moeten testen om je eigen land weer in te mogen vond ik ook wel ver gaan.
en wat als je positief test? Hoop toch wel dat je dan gewoon naar huis mag en daar in quarantaine.

Nee je moet daar in quarantaine. Regering geeft aan dat dat het risico is van naar geel land gaan. 

Gr Angela

op zich te verwachten als je ziet dat de nieuwe clusters juist ontstaan in de vakantiegebieden. 
Die wil je niet ongecontroleerd terug hebben.

Wij gaan pas aan het eind van de vakantieperiode weg maar annuleren is tot het laatst een mogelijkheid.  Na 7x testen (buiten de zelftesten voor school) vind zoon dat geen probleem meer. En ik ben gevaccineerd.

Ook de informatie op de site van het land waar we naar toe gaan is duidelijk. We kunnen zelfs op het vakantiepark getest worden al is die dag niet handig voor ons.

En dan vind de voorzitter van de VSNU nu dat na de zomer de universiteiten opengesteld moeten worden voor alle studenten want die hebben te weinig sociaal contact en 'bildung' gehad. Ja, ze moeten wel naar 80 procent gevaccineerd met beide prikken.
'Als je wil studeren, laat je vaccineren'.
Het is toch echt te vroeg. Zorg dan eerst voor die vaccinaties en dan begin je eens over versoepelingen. Er is echt nog een lastige weg te gaan.
Na de zomervakantie komen er mensen terug van vakantie met besmettingen, die al dan niet volledig of onvolledig gevaccineerd zijn. Dat wordt nog een bubbel, al weet men ervan want vanaf 8 augustus moet je dus een negatieve test hebben of anders vermoed ik toch quarantaine.
Onderwijs moet niet de sluitpost zijn, maar de hoogste prioriteit hebben.
Begin dan eerst eens even met beperkt in het gebouw aanwezig zijn, deels en op afstand. Je gaat toch niet alles opgeven om maar 'gewoon' te kunnen doen?
Dat wordt weer een tegenvaller. Het gejojo is hier weer niet van de lucht.

AnneJ schreef op 26-07-2021 om 21:48:

En dan vind de voorzitter van de VSNU nu dat na de zomer de universiteiten opengesteld moeten worden voor alle studenten want die hebben te weinig sociaal contact en 'bildung' gehad. Ja, ze moeten wel naar 80 procent gevaccineerd met beide prikken.
'Als je wil studeren, laat je vaccineren'.
Het is toch echt te vroeg. Zorg dan eerst voor die vaccinaties en dan begin je eens over versoepelingen. Er is echt nog een lastige weg te gaan.
Na de zomervakantie komen er mensen terug van vakantie met besmettingen, die al dan niet volledig of onvolledig gevaccineerd zijn. Dat wordt nog een bubbel, al weet men ervan want vanaf 8 augustus moet je dus een negatieve test hebben of anders vermoed ik toch quarantaine.
Onderwijs moet niet de sluitpost zijn, maar de hoogste prioriteit hebben.
Begin dan eerst eens even met beperkt in het gebouw aanwezig zijn, deels en op afstand. Je gaat toch niet alles opgeven om maar 'gewoon' te kunnen doen?
Dat wordt weer een tegenvaller. Het gejojo is hier weer niet van de lucht.

Echt elke achttienplusser kan voor het nieuwe collegejaar volledig gevaccineerd zijn, dus er is voor die vaccinaties gezorgd. 

AnneJ schreef op 26-07-2021 om 21:48:

En dan vind de voorzitter van de VSNU nu dat na de zomer de universiteiten opengesteld moeten worden voor alle studenten want die hebben te weinig sociaal contact en 'bildung' gehad. Ja, ze moeten wel naar 80 procent gevaccineerd met beide prikken.
'Als je wil studeren, laat je vaccineren'.
Het is toch echt te vroeg. Zorg dan eerst voor die vaccinaties en dan begin je eens over versoepelingen. Er is echt nog een lastige weg te gaan.
Na de zomervakantie komen er mensen terug van vakantie met besmettingen, die al dan niet volledig of onvolledig gevaccineerd zijn. Dat wordt nog een bubbel, al weet men ervan want vanaf 8 augustus moet je dus een negatieve test hebben of anders vermoed ik toch quarantaine.
Onderwijs moet niet de sluitpost zijn, maar de hoogste prioriteit hebben.
Begin dan eerst eens even met beperkt in het gebouw aanwezig zijn, deels en op afstand. Je gaat toch niet alles opgeven om maar 'gewoon' te kunnen doen?
Dat wordt weer een tegenvaller. Het gejojo is hier weer niet van de lucht.

Liever een lockdown met alleen het onderwijs helemaal open dan geen maatregelen maar alleen het hoger onderwijs dicht. Dat kunnen ze nu echt niet meer maken. De universiteiten hebben groot gelijk. Nu moeten zij maar eens op 1 staan!

Hollen of stilstaan vind ik paniekvoetbal een academische instelling onwaardig.

Alle vrienden van mijn dochter staan te popelen om hun werk prik te krijgen. Zag net bij nieuwsuur studenten die bereid zijn om ELKE DAG te testen als ze maar normaal naar college kunnen. 

En we weten hoe dat gegaan is met testen voor toegang.
Maar we gaan het zien. Een aantal universiteiten zal verstandig zijn en hooguit meer 'hybride' les gaan geven en meer met het houden van afstand en deels op locatie les. En een aantal zal de boel losgooien en dan volgen vanzelf de besmettingen en gaat de zaak weer dicht.
Het gaat hier wel om 800.000 jongeren, volgens Nieuwsuur, en daar zal een deel na besmetting ziek worden en/of long covid ontwikkelen.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/coronabesmetting-tast-intelligentie-langdurig-aan
Ook zonder dat je ziek wordt tast besmetting je IQ aan.

We hoopten op een zorgeloze zomer zeker na de voortvarende vaccinatierondes, maar helaas gooide de deltavariant roet in het eten. We zitten nu al met een vierde golf en de zomer is nog niet eens afgelopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.