Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


Die winkelwagenmuntjes hoeven van mij niet terug. Als het tijdens corona zonder kon, kan het daarna ook.

MamaE schreef op 15-06-2021 om 09:21:

Die winkelwagenmuntjes hoeven van mij niet terug. Als het tijdens corona zonder kon, kan het daarna ook.

Het kon vooral zonder omdat ze in de gaten werden gehouden omdat ze schoongemaakt werden. Nu worden ze weer gewoon meegenomen en ik zie er bij mij in de wijk al weer diverse zwerven. 

Hier worden ze al maanden niet meer schoongemaakt en ook niet in de gaten gehouden. Als ik er een mee wil nemen, kan dat gewoon. Doe ik niet hoor, maar als ik zou willen zou het makkelijk kunnen.

EmmaT schreef op 15-06-2021 om 09:12:

Heb ik eindelijk in elke jas-, broek-, vestzak en tas een mondkapje zitten, hoeft dat straks ook al niet meer

Ik heb er standaard een paar in mijn jas, maar met dit mooie weer loop ik dan 'even naar de bakker' om daar er vervolgens achter te komen dat ik geen mondkapje bij me heb . Inmiddels standaard ook eentje in mijn achterzak...

Al jaren is dinsdag bij mij boodschappen dag. Vandaag dus ook. Wat mij opviel is dat heel veel mensen geen mondkapje meer dragen in winkels. Met de laatste versoepelingen moet je toch nog steeds een kapje op in winkels?

Ben naar de markt geweest,  buiten, dus geen kapjes. Daarna bij de drogist was ik van de 5 klanten de enige met kapje. In de supermarkt ben ik ook 6 mensen tegengekomen zonder kapje. Daarna nog met zoon op pad voor wat tshirts en daar ook tuig mensen in de winkel zonder kapje. Zo vreemd na zoon lange periode met kapjes. 

Oh heerlijk. Voor mij persoonlijk had de lockdown ook veel voordelen, (ik moet echt weer heftig wennen aan de drukte en stiekem vond ik veel minder sociaal gedoe een poos heerlijk) 

Maar de mondkapjes, geweldig dat ze weggaan! Hoewel bij ons nog iedereen er mee loopt. En ik vandaag het bonuskaartje niet mocht lenen van een andere klant, want kruisbesmetting etc 

Ik zit wel nog met een flinke voorraad…

Voorraad wegwerpkapjes want ik kon de stoffen echt niet verdragen, dacht dat ik stikte. 

Bij ons in de Appie allemaal nog mondkapjes (buitenwijk grote stad).

gr Angela

Stelle schreef op 15-06-2021 om 20:30:

Oh heerlijk. Voor mij persoonlijk had de lockdown ook veel voordelen, (ik moet echt weer heftig wennen aan de drukte en stiekem vond ik veel minder sociaEhl gedoe een poos heerlijk)

Maar de mondkapjes, geweldig dat ze weggaan! Hoewel bij ons nog iedereen er mee loopt. En ik vandaag het bonuskaartje niet mocht lenen van een andere klant, want kruisbesmetting etc

Ik zit wel nog met een flinke voorraad…

Eh... de mondkapjes gaan nog helemaal niet weg hoor! (Op termijn wel als het goed is, maar er is zeker nog geen datum voor genoemd).

Jesse_1 schreef op 15-06-2021 om 21:13:

[..]

Eh... de mondkapjes gaan nog helemaal niet weg hoor! (Op termijn wel als het goed is, maar er is zeker nog geen datum voor genoemd).

Ik denk dat de verplichting er heel snel af gaat. Behalve in het OV. Vrijdag persconferentie. Zou me niet verbazen als het daarna al finito is.

En sowieso is dit Nederland, dus als steeds minder mensen een mondkapje dragen is het ook gedaan met de mondkapjes. Niemand die dat handhaaft.

Daar hebben we dus afspraken over Pief. Als het niet afgeschaft wordt wordt het niet afgeschaft. Dat jij dan concludeert 'omdat er niet gehandhaafd wordt is afschaffen niet nodig' is jouw conclusie. Je praat jezelf altijd graag rijk in dit soort discussies maar er zijn ook veel mensen die anders redeneren. En dan denk ik dat jij net zo plichtsgetrouw bent dat je het wel blijft dragen indien het niet afgeschaft wordt. 

gr Angela

Ik kijk al vanaf het begin hoe de eigenaar van de winkel het wil. Heeft het personeel mondkapjes op dan doe ik dat ook. Zo niet, dan doe ik het ook niet. Zo ook op de locaties van mijn klanten  Ik vind het zelf niet nuttig, maar als ik ergens te gast ben dan pas ik me aan. Is het rustig in de trein dan doe ik hem af als ik zit. 

Die regel over de mondkapjes, daar hecht om niet zoveel waarde aan. Ik weet nog goed waarom die plicht er is gekomen en dat is niet omdat RIVM en kabinet het nuttig vonden.

Maar over het algemeen genomen werken coronamaatregelen alleen als mensen zich er aan houden. Als ze dat niet meer doen, dan kun je strenger handhaven (wat nu echt niet gaat gebeuren), negeren of afschaffen. Ik denk dat het kabinet heel snel voor het laatste gaat kiezen.

Pief schreef op 15-06-2021 om 23:11:

Maar over het algemeen genomen werken coronamaatregelen alleen als mensen zich er aan houden. Als ze dat niet meer doen, dan kun je strenger handhaven (wat nu echt niet gaat gebeuren), negeren of afschaffen. Ik denk dat het kabinet heel snel voor het laatste gaat kiezen.

dan hebben we het over mondkapjes. Vind je dat dat ook geldt voor jongeren aan wie dringend wordt "geadviseerd" zich te laten testen bij terugkeer uit Spanje of Portugal? Dat is niet te handhaven maar ik maak me er iets meer zorgen over. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.