Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

28-06-2011 om 08:17

En hier is het weerdraadje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

28-06-2011 om 10:20

Drechtsteden meld zich

Als dat alles is valt het reuze mee. Ik had mijn mooie plantenbakken al onder de tuintafel gesleept voor de hagel en wind, maar dat heb ik vooralsnog voor niets gedaan. Hier is het bijna opgehouden met regenen en ik heb de ramen weer verder open gezet, want het is nog flink benauwd in huis. ( 25.6 in mijn kantoortje).
M.

Achterhoek

is nog steeds een heteluchtoven. En als ik de buienradar moet geloven zijn de buien leeg tegen die tijd dat ze hier aankomen. Ik denk dat ik zo meteen het badje van jongste op het terras zet en er zelf in ga liggen.

Brianna F

Brianna F

28-06-2011 om 10:26

Limburg

Blauwe hemel, wat sluierbewolking, volgens de buienradar krijgen we niks.

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2011 om 10:28

Druppels

Dikke druppels nu!

Thursday Next

Thursday Next

28-06-2011 om 10:32

Midden nl hier

Tot nu toe wat lichte bewolking. Bij buienradar lijkt het er op dat we de komende uren nog geen onweer krijgen.

Zwolle meldt zich

bewolkt en drukkend warm. Volgens buienradar krijgen wij geen regen, maar het zou wel lekker zijn.
En even voor de statuten...elf jaar geleden was het een soort gelijke dag. Toen lag ik zwetend in het kraambed en mijn oudste zoon lag prachtig te wezen naast me!

groetjes van Purk

p.s. de foto's op nu.nl zijn trouwens wel prachtig met al die donkere wolken en bliksemschichten

Nehalennia

Nehalennia

28-06-2011 om 10:41

Gerommel in de verte

De eerste buiengolf is het ergste volgens buienradar. Nou ja, ik zie wel hoe nat ik word.

pooh bear

pooh bear

28-06-2011 om 10:55

Zuid holland

Hier begon het om een uur of 9 al met flinke regen en onweer.
De regen was ineens zo hevig dat het water uit de wc naar boven kwam.
Ook viel het stroom even uit tijdens het onweer.
Nu is het alweer een half uurtje stil. Maar of dat zo blijft.
Ook hier zou groep 8 vandaag hun afscheid feestje hebben met veel buitenactiviteiten. Hoop dat ze een alternatief programma hebben.

krin

krin

28-06-2011 om 10:55

Net nog snel naar de winkel op en neer gesjeesd (net als de rest van de wijk, het was beredruk), en nog zijn we hier niet verder dan een lekker koel windje en een heel beschaafd buitje. Nou ja, het verkoelt wel.

neteret mut

neteret mut

28-06-2011 om 10:57

Gehad of moet nog komen?

Ik weet het niet. Vanochtend om 8 uur warm met witte wolkjes in de lucht. Om kwart voor 9 was er gerommel te horen en vanaf 9 uur heeft het af en toe wat geregent, gewoon minibuitje/ droog + zon/ buitje/ zon enz. Wel zitten er witte wolken in de lucht waar de zon meer dan geregeld doorheen schijnt. Belgie dus. Het mag nu ook wel gaan afkoelen. Dat vind ik altijd zo vervelend aan onweer/regen na echt warm weer. Je kunt je huis niet goed open zetten tijden sde buien want dan wordt ook alles binnen nat terwijl het juist dan lekker waait. Ik zal zometeen buienradar eens opzoeken, of we het "ergste"al gehad hebben of dat er nog vanalles komt.

Purk gefeliciteerd!

...met je elfjarige!

Ingrid (Net die foto's op NU even bekeken. Ik wou dat ik in Zierikzee woonde...wow! wat een lucht. Maar net als bij jullie denk ik dat we hier voorlopig ook geen drup krijgen, laat staan een flits....jammer, ik houd wel van een flinke onweersbui!)

Ingrid

Waait over

nou ik had mij erg verheugd op een flits en een knal met een stortbui, dat vind ik namelijk echt geweldig om te zien. Maar het waait over, of iig wordt het niet erger dan dat wolgerige lichtgrijs boven mijn hoofd.

Wilma

Wilma

28-06-2011 om 11:14

Zuidlimburg stikheet en blauwe lucht

Waarachtig daarnet een klein wazig wolkje, maar verder weer strakblauw. Zucht. En ik mag zometeen overblijven op badjesdag op school, joepie (NOT).

Ingridt

Hoort dat bij een +2SD loop-en praattempo?
Want ik ben ook verzot op onweer.
Niet dat ik je wil inkapselen ofzo... maar het kan mij niet hard genoeg donderen en bliksemen.

kersenbloesem

kersenbloesem

28-06-2011 om 11:27

Ook zuid-limburg

Hier net als de anderen uit limburg: een stoomoven! Het zweet loopt me over mijn rug na iedere geringe inspanning. Verder nog geen enkel teken van een bui of verkoeling. Arme kinderen: die moeten nu leren voor de proefwerkweek voor de overgang. Vorig jaar was het ook al zo warm tijdens de proefwerkweek.

Ayanna

Ayanna

28-06-2011 om 11:44

Nou zeg

Volgens buienradar piessen we in Limburg weer naast de pot. Blijft nog zeker tot een uur of twee droog.
En het is warm hier....echt niet leuk meer. Ben net met mijn waterpokken-kind toch even de deur uit gemoeten voor wat boodschappen. En uit elke porie, kier, spleet en plooi van mijn lichaam sijpelt water. Ik heb best veel en lang krulhaar (nu opgestoken in een knot) en ik heb nu gewoon een laagje water op mijn hoofd liggen. Bleeeeh!

Beuk, ik denk het.

Ik ben in staat de wekker te zeten midden in de nacht als er iets verwacht wordt...stel je voor dat ik er onverhoopt doorheen slaap! En dan moet ik me ook nog inhouden om niet alle kinderen wakker te maken, mocht er eentje doorslapen. Heerlijk, onweer.

Ingrid (zit een beetje sip naar buienradar te staren. bah! Al dat gestook van weermannen over hagelstenen van 5 cm. Allemaal lekkermakerij, volgens mij hebben ze er zelf ook gewoon stiekem zin in.)

Een druppel

en toennet ook wat gerommel, helaas geen fikse onweersbui. Ik heb zo'n uitbouw met serre dak, dan kan je lekker op de grond gaan liggen en door het glas alle heftigheid zien, jammer ook deze keer niet.

Ingridt en rodebeuk

Geen onweer zo mooi als onweer wat je over het water aan ziet komen.
Het is nog leuker als je aan groot water bent waar ineens met een bloedvaart alle surfers (inclusief ondergetekende) hun zeil platleggen en de onervaren zeilers de scheuren in hun zeilen varen om op tijd terug te zijn. Ah, natuurgeweld en leedvermaak, geen leukere combinatie...

Belle Époque

Belle Époque

28-06-2011 om 12:16

Ik kijk net op de radar

Die heftige buien van vanmorgen zijn inmiddels net het Katholieke Onzevader: de Kracht en de Heerlijkheid zijn er uit...

Achterhoekse mopper

De hoge bewolking die vanmorgen nog enige hoop bood is intussen ook verdwenen. Ik wil wolkbreuken! Hagelstenen als duiveneieren! 1250 ontladingen per minuut! Rolwolken!

Ayanna

Ayanna

28-06-2011 om 12:37

In de tussen tijd...

Terwijl we zitten te wachten op dingen die wel of niet gaan komen: wie wil er een ijsje????

Vera*

Vera*

28-06-2011 om 12:46

Foei ayanna

Het is tijd voor boterhammen. Het ijs komt straks wel in de vorm van hagelstenen.

Vera

Drenthe nog droog

Het is hier stikbenauwd, maar verder nog niets te zien. Zal mij benieuwen of de zwemles (18.15 uur) doorgaat.

Guinevere

Guinevere

28-06-2011 om 12:49

Stelde niks voor

Tot nu toe stelde het hier niks voor. Een enkel stortbuitje van 5 minuutjes. Ik was zonder paraplu in het dorp en ben nauwelijks nat geworden.

Sascha2

Sascha2

28-06-2011 om 13:07

Sjonge

Hier Noordoost-Brabant. Vanmorgen in alle hitte toch maar gauw even het centrum ingedoken voor de hoognodige boodschappen. Uit voorzorg ook maar een terrasje gepikt, want toen kon het nog. Daarna onder het genot van steeds grijzer wordende wolken naar huis gegaan. Maar toen.... helemaal niets! Geen beloofde onweersbuien, geen verkoelende regenbuien, geen zuchtje wind. Af en toe een grijze pluk wolken, daartussen steeds blauwe lucht. Temperatuur nog tropisch en benauwd. En daar kan ik zo slecht tegen! Brrr, de hele dag alweer hoofdpijn . Maar goed, ik vertrouw op het gezegde: stilte voor de storm.
En ook ik ben dol op flinke onweersbuien, voor zover iedereen veilig thuis is dan. Alleen al de mooie flitsen boven de weilanden voor ons huis, prachtig. Ik kan er uren naar kijken, onder het genot van een glas rode wijn

Belle Époque

Belle Époque

28-06-2011 om 13:12

Nah...

Zijn wij eindelijk aan de beurt, verkruimelt die hele buienlijn...!

Maar volgens kenners moeten we "een front" in de gaten houden dat vanavond overtrekt. Daar zou het nog wel eens lelijk kunnen gaan spoken (zeggen ze).

Ik hou de buienradar in de gaten...

ayla

ayla

28-06-2011 om 13:26

En hier

nog steeds blauwe lucht met wat schapenwolkjes

Vanuit het noorden

Vanuit het noorden

28-06-2011 om 13:33

Fryslan

Hier in het Friese land viel het vanochtend nog wel mee. Maar net kinderen terug naar school gebracht en de hitte valt opeens als een te zwaar dekbed over je heen. Zo drukkend, felle zon en geen wolkje aan de lucht.
Van de buien in het zuiden is volgens buienradar weinig meer over.

We wachten af!

Toch survivallen

Uiteindelijk heeft het hier maar 1,5 uur geregend en wat gerommeld. Dus dochter kwam snel thuis sportspullen halen want ze gingen toch maar wel survivallen. En gelijk hebben ze, het is hier sinds 12 uur weer zonnig, om niet te zeggen: stralend.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.