Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

07-12-2009 om 21:37

Erg genoten van oude draadjes

Ik heb vandaag zitten zoeken op mijn eigen naam in het archief ( nou mijn oude nick dan) en ik heb vreselijk genoten van draadjes over verdwenen schoenen, verdwenen zonnebrillen, mannen en tekentafels, allerhande stunts van mijn zoons, mijn eigen nominatie voor moeder van het jaar!, hoe ik vervolgens die prijs weer in moest leveren. geweldig gelachen.. kan het iedereen aanraden. Mijn hele hebben en houden van de afgelopen jaren kan ik nazoeken op Ouders Online... echt super.. ik hoop dat het ook nooit verloren gaat.. dat ik later als ik 85 ben in het verpleegthuis nog steeds oude draadjes na kan lezen en kan geniet van mijn eigen stommiteiten.

doen jullie dat ook wel eens?
wat is je favo oude draadje??

groet, polly


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

08-12-2009 om 00:03

Net ook

even. Zwanger worden september 2001, permanente wachtlijst. Wel zwanger niet zwanger...wel zwanger en dat 10 dagen lang..

heerlijk om dat nog eens terug te lezen: het allereerste begin van onze heerlijke man die boven in zijn bedje ligt te slapen!

Bellefleur

Bellefleur

08-12-2009 om 09:14

Mijn favoriete draadje

Is die toch met de huishoudblunders. Met als topper de banaan met daarop banaan geschreven. Ik ool wel eens stiekem op het werk, maar dat ging niet goed met dit draadje. Ik moest zo vreselijk lachen, ik kon niet ophouden. Genant
Verder las ik laatst een oud draadje en las een bijdrage die ik bijzonder wijs vond. Eén keer raden wie 'm had geschreven. Bellefleur...

amk

amk

08-12-2009 om 09:16

O, ja,

en daarom bestel ik mijn oude draadjes uitgezellig en die print ik dan uit. Heerlijke pakketten zijn dat om door te bladeren. Zeker nu ons draadje vanaf 28 december precies 5 jaar onafgebroken bestaat.

Hoe lang verhuizen de spotters al? Die waren er toen ook al. Wat is eigenlijk het langst lopende OO draadje?

Ja bijzonder

ik doe dat ook wel eens, vind dan ook tig draadjes waar ik met de halve Ouders Online cummunity in de clinch lig.

Maar ook het draadje in zwanger worden, mijn angsten en gevoelens vreselijk zware tijd was het. En de ontzettend lieve meelevende reacties toen het niet gelukt was en 2 maanden later de stroom aan felicitaties toen het wel gelukt was, echt heel bijzonder. Fantastisch. Ze is nu 5 maanden oud en alles gaat zo goed met haar, elke dag besef ik wel even hoeveel geluk we toch ook gehad hebben dat het toen wel gelukt is.

Secret message

Met stip staat bij mij het draadje blunders waarbij iemand vertelde over haar ervaring als hotelreceptioniste (dacht ik..) en de "secret message" die zij beslist niet verder mocht vertellen. Alles ging goed, totdat die ene Japanner opdook....
Echt geweldig!!
n@nny

liora

liora

08-12-2009 om 16:42

Niet altijd leuk

Hoi,

Ik ben heel slecht in het terugvinden van oude draadjes en ik vind ze ook niet altijd fijn. Ik vind mezelf bijvoorbeeld heel stom toen ik net op dit forum verscheen.. ik ging toen iedereen tips geven in babytijd, kan het echt niet meer aan om dat terug te lezen... En ook in latere jaren weleens erg onaardig geweest.

Het mooiste vind ik het draadje waarin ik voors en tegens van wel of geen tweede kind afweeg, om dat nu te lezen nu ik mijn tweede al heb en ken, dat ontroert me. Ik realiseer me nu ook dat heel veel van die twijfels uiteindelijk totaal niks met een kind te maken hebben.

Liora

amk

amk

08-12-2009 om 17:36

Liora: deze is wel leuk

op 16 april vorig jaar een berichtje van jou: het antwoord op de vraag wat wil je worden:

Heb het net aan zoon van bijna 5 gevraagd. Zijn antwoord: broer.

Ai oei, kan soms toch echt confronterend zijn zo'n zoon!

Liora

Ja, maar het is hem wel gelukt!!!! met dank aan jou.

liora

liora

08-12-2009 om 18:51

Prachtig!

Dank je Amk... ja hij is het nu en zal het altijd blijven!

Laatst nog gedaan

..toen ik me afvroeg of ik een nickwissel moest overwegen. Ook mijn vorige nick gecheckt, en vooral de uitwisselingen met Manda en Inger69 en nog wat mensen rond mijn rampbevalling en het gedoe over een tweede en de geslaagde bevalling van tweede grijpen me aan. We hadden een rampbevallingsclubje, vind dat maar eens in real life.

Volgens mij kan ik inmiddels nickwisselen wat ik wil want ik heb al zoveel en zo vaak gezegd dat ik twijfel over een nickwissel dat je me daar zo weer aan herkent.

Ik mis nog steeds mensen die ik dan pas een half jaar later weer herken. Ook omdat ik tussendoor weleens een tijdje weinig geweest ben. Bleehh.. had ik de laatste meeting maar niet moeten overslaan.

Gelukkig hebben de meesten wel stokpaardjes, zo vind je de mensen weer terug. Maar mamasan, mammie2, Yaraah.... ik heb geen idee waar die gebleven zijn.

Ik reken er trouwens niet vast op dat ik de boel hier eeuwig kan teruglezen. Volgens mij is dat digitale ook vluchtiger dan we nu denken. Je weet maar nooit. Een enkele belangrijke uitwisselingen heb ik gekopieerd maar verder zal het gewoon verloren gaan vroeg of laat...

Deze

Vooral voor oudgedienden erg leuk en eigenlijk vooral omdat het de herinnering terughaalt aan de meligheid toen.
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&zoek=napoleon&thread=25839&forumsel=0&forum=8&post=333764

Haha

Lollig draadje was dat. Helemaal toen ik ontdekte dat zich dat grotendeels heeft afgespeeld terwijl ik van mijn 2e kind lag te bevallen
Draadjes uit die zwangerschap of de tijd daarvoor lees ik nog wel eens terug. Nostalgie...

Amk

Het langst lopende Ouders Online-draadje? Ik denk het kaarsjesdraadje in V&V... dat is er al ongeveer 10 jaar . Ontstaan uit een een-tweetje van een andere forummer en ik, en nooit meer weg gegaan.

Meestal rol ik er onverwacht in

Als ik in het archief zoek (en dat gebeurt geregeld) dan rol ik vaak zomaar in zo'n oude draad, zonder dat ik specifiek dat onderwerp gezocht heb. Voor je het weet, zit je twee uur te verdoen in het rijke archief

Polly Shearman

Polly Shearman

09-12-2009 om 12:34

Maar hoe in de toekomst?

blijft het archief echt bewaard? ik hoop het zo.. lijkt me zalig om over 10 jaar nog eens terug te lezen.
Ik kan echt niet alles kopieeren en uitprinten, want dan gaat het nog sneller zoek neem ik aan.

groet, pol

Polly

Het archief van de versie vóór dit forum bestaat ook nog gewoon en is ook nog te doorzoeken. Ik heb goede hoop dat ook dit archief blijft bestaan.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-12-2009 om 14:24

Dat oude draadje genista!

dat is zeer geestig, Dat is de eerste keer dat ik Mevrouw Lavell zie slapouwehoeren over NIKS! heel bijzonder!

Oude draadjes zijn te bestellen

toch??

Ik heb toentertijd het december 2001 draadje besteld (ben em inmiddels wel weer kwijt door een computercrash) dus als je heel graag de hele draad van je zwangerschap of zo..

even mailen met het beheer (meen ik?)

Jakiro

Jakiro

10-12-2009 om 10:56

Oooooh

Al die namen, ze komen me zo ontzettend bekend voor ************Maar ik zou écht niet weten hoe de mensen van toen, nu heten.
Alleen van *********** heb ik een vermoeden...
En oh, ik ga bijna Thieu missen, nu ik zijn naam gezien heb..
In dit archief kom ik mezelf tegen in 1999, terwijl ik zeker weet dat ik in 1997 hier al zat. Waar staan de berichten van toen dan ?
Maar inderdaad nostalgie in de draadjes van toen. Ik lees over mijn dochter van toen 3, die wel heel erg bijdehand was voor haar leeftijd en inderdaad nu op brugklas VWO zit. Het zat er toen dus al in
Ik ga weer even verder nostalgiën...
Jakiro

*** namen verwijderd door Forumbeheer]

Gallifrey

Gallifrey

10-12-2009 om 12:24

Nee toch?

********
Als ik teruglees zie ik heel veel namen waar ik destijds heel veel aan gehad heb. Ik had geen moeders in de buurt en haalde alle informatie op dit forum. Het klinkt wel erg dramatisch maar vooral *********** hebben "mijn leven veranderd". Nu begrijp ik dat ze, misschien onder een andere naam, nog steeds schrijven. Ik ben waarschijnlijk weer de laatste die dat doorheeft...

Jakiro

Jakiro

10-12-2009 om 12:27

Gallifrey

Mieke schrijft inderdaad onder een andere naam, maar ondertekent nog wel met Mieke.
Annelies weet ik niet, ik geloof het niet.
Maar ik heb ook al die nicknames niet door hoor, ik heb nu een vermoeden waar******* gebleven is en ************ maar de rest ???????
Jakiro

Anne Marie van Osch

Anne Marie van Osch

10-12-2009 om 13:22

En ik ben er ook nog steeds

tijd voor een jubileum dacht ik eigenlijk wel

Gered

Vorig jaar, toen ik van die ontzettend irritante, luidruchtige buren had, hebben jullie me echt gered met jullie lollige postings. Ik heb het draadje uitgeprint. Het Ouders Online orkest, de erwtensoep, de luidruchtige bevalling en het straatfeest voor de deur van de buren... hadden we het maar echt gedaan
Gelukkig heb ik nu al maanden een rustige, gezellige buurvrouw. Het is hier best gehorig en bij de dingetjes die ik hoor raak ik bijna vertederd omdat zij zo heerlijk rekening met ons houdt (en wij natuurlijk met haar)!

Tirza G.

Tirza G.

10-12-2009 om 17:06

Mieke wel

Annelies niet, voor zover ik weet schrijft die hier niet meer of hooguit zéér sporadisch.
Overigens ben ík altijd de laatste die een nickwissel doorheeft.

Tirza

Nee hoor....

Zo bont als ik het maak met dat geverwissel, maakt niemand het.
Daar is geen ontkennen aan.... Tirza!
Groet,
Miriam Lavell

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

10-12-2009 om 18:09

Nee, we noemen geen namen (verzoek aan iedereen)

Het is hier zo gezellug dat het bijna geen OT meer is, maar ik wil iedereen vragen om het algemeen te houden en geen anderen bij hun oude nick of echte naam te noemen.

Forumbeheer Ouders Online

PS Oude draadjes zijn inderdaad (tegen betaling) te bestellen. Kijk op http://www.ouders.nl/forum.htm#bestellen

liora

liora

10-12-2009 om 18:47

Wie wie wie

Tirza, ben benieuwd wie jij dan wel bent..

Mamasan inderdaad ook kwijt.

Ik ben heel slecht in het herkennen van nieuwe nicks.

margje van dijk

margje van dijk

10-12-2009 om 19:21

Maar mag ik dan nog wel even zeggen dat...

Mieke van Rijn toch écht niet dezelfde is als Mieke V.? Ik krijg bijna een lachstuip. Dat kan je gewoon niet zo laten, dat moet even rechtgezet worden.

Jakiro, het klopt dat Mieke het zelf gezegd heeft in dat draadje, maar heb jij de bakkenvol ironie dan niet opgevangen die ervanaf dropen?

Eenieder die zich Mieke V. herinnert weet 100% zeker a) dat we bijna niemand zo missen als Mieke V. en b) dat Mieke van Rijn hoog of laag kan springen maar aan Mieke V. kan ze toch echt niet tippen (sorry Mieke). (Ook met literflessen ironie, ik zet het er voor de zekerheid maar even bij

Margje (ook ooit van nick gewisseld. En ik weet lekker ook wie Tirza is

Jakiro

Jakiro

10-12-2009 om 19:51

Euh?

Namen verwijderd die gewoon in het archief staan, zonder verwijzing naar de nieuwe nick ? Beetje ovetrokken forumredactie
Maar dat jubileum klopt wel, volgens mij ben ik 12,5 jaar OOL-er....
Maar ik ben wel benieuwd wie mij van toen kent.
Jakiro

Mamasan

Mamasan

10-12-2009 om 20:23

Was ik kwijt?

En dat terwijl ik toch dacht heel herkenbaar te zijn, zelfs met nieuwe naam.

reina

reina

10-12-2009 om 20:27

Opgezocht

Ik ben ook even gaan zoeken Inderdaad leuk om te lezen die oude draadjes, ik zie dat ik me zorgen maakte toen mijn dochter op haar 16e plannen maakte op kamers te gaan (ik reageerde zojuist in een ander draadje over de leeftijd van de deur uitgaan ), ze ging op haar 17e idd op zichzelf wonen, mijn zorgen waren voor niets (zoals zoveel zorgen achteraf voor niets bleken te zijn...). Ik kom mijn naam voor het eerst tegen in najaar 1999, ik denk dat ik toen inderdaad zo'n beetje begonnen ben op Ouders Online te lezen/reageren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.