Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

costa

costa

27-09-2009 om 19:40

"erge" woorden

In gezondheid was een ot discussietje ontstaan over "erge" woorden. Iemand had het woord ongi gebruikt voor ongesteld zijn. Dat vind ik niet zo heel erg, maar wat ik zelf zó irri (haha grapje, irritant dus) vind als mensen het over "de kids"hebben. En wat zijn jullie erge woorden??


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stelle

Stelle

01-10-2009 om 13:52

Naartoe

Ik kan maar niet wennen aan de veelgebruikte constructie 'naar.. toe' terwijl er helemaal niets naar iemand toe moet/ gaat. "Ik vind dat oneerlijk naar mijn kids (/buuf/ ventje) toe." Gruwelijk.
En volgens mij gruw, en niet gruwel, je van iets.
Slipje is ook een heel vies woord, dat ga je vanzelf zo ssslissend uitspreken waardoor het al heel plakkerig klinkt. 'Broekje' voor onderbroek vind ik ook een hoog pedo-gehalte hebben.
Dus.

Bellefleur

Bellefleur

01-10-2009 om 13:55

Vals. fladder...

LOL! In het draadje hieronder over hoe je je partner noemt, leg ik net uit hoe erg het is als ik 'lieverd' wordt genoemd. We gaan toch niet vals doen he? Want dan krijg ik echt de neiging om in jouw waar te knijpen.

Bellefleur

Bellefleur

01-10-2009 om 15:22

Fladder,

't Is al goed hoor schat

Ayanna

Ayanna

01-10-2009 om 17:04

Waar staat deze in de top 10?

Significant!
Het meest achterlijke woord ooit!

Tirza G.

Tirza G.

01-10-2009 om 18:28

Stout

Dat vind ik nou zo'n "ik ben een hele gekke meid"-woord, brrrrrrr. Heleen van Rooyen, brrrrr. Ik ben en stout meisje. Rottochop. Jip en Janneke, díe waren stout. Als jij het met de buurman doet, ben je gewoon ontrouw.

Tirza

En deze

Van de week hoorde ik toevallig de intro van Kabouter Plop weer eens en het viel me weer op: "Dit hier is Kwebbel ..." Dit hier? Zo duid je een ding aan, of een verschijnsel. Dit hier is een fiets. "Dit hier" om Kwebbel aan te duiden klinkt tamelijk denigrerend

reina

reina

02-10-2009 om 09:39

Tirza

Inderdaad! "Ik ben zo'n gekke meid", "Dat zijn stoute meisjes", en dan over volwassenen, vreselijk vind ik dat klinken!

Genista

... als dat nou nog het ergste was aan Kabouter Plop...

En anders past het niet in het metrum, snap dat dan!

En bedankt nog verder he, mijn leven is momenteel (door veranderingen in de ochtendroutine) redelijk Ploploos, maar nu heb ik de rest van de dag dat liedje in mijn hoofd.

Het is trouwens ook 'dit hier is Klus, die knutselt toch zo graag', dus in dit opzicht gelijke behandeling m/v.

(en sorry, maar nu ga ik door ook: is het nu 'en ik zal nu vertellen wat er is gebeurd vandaag' of, Belgisch, 'ik zal u vertellen wat er is gebeurd vandaag'?)

Groeten,

Temet

Haha temet

Gelukkig zijn wij de Plop-fase zo goed als door en hebben we K3 vrijwel overgeslagen
Maar inderdaad, van specifieke vrouwonvriendelijkheid kunnen we de heer Plop niet beschuldigen, want hij zingt ook "dit hier is Klus". En duh, metrum... Daar valt wel wat beters van te bakken. "Hier zien we Kwebbel" en "Zijn naam is Klus", om even snel een evenmin briljante, maar wel betere versie te geven Overigens heb ik altijd verstaan dat hij NU gaat vertellen wat er vandaag is gebeurd.
Wij hadden ook nog ergens een ander liedje van de Plopfamilie over vroeg opstaan in de zomer. "Alles is mooi als de zon schijnt," en dan een opsomming van beestjes, bloemetjes enz. Daar zat ook een regel in die ik voortdurend misverstond. "Met de wrede gluctomaan" was de eerste indruk. Pas na veel vaker luisteren en enige toepassing van logica kwam ik erachter dat zij waarschijnlijk zingen: "Uit de veren, vlug, kom aan".

reina

reina

02-10-2009 om 12:59

Oudje

Ik had ooit een paar jongens in de klas die regelmatig melden dat ze een 'brainwave' hadden (en dan kakkerig uitgesproken), dát vond ik toen zo'n vreselijk woord !

Haha reina

Doet me denken aan André van Duin en Frans van Dusschoten. "Ik krijg ineens een brainwave!" "O jee, is dat besmettelijk?"

Tirza G.

Tirza G.

03-10-2009 om 16:13

Dames

Ik wil jullie niet van een illusie beroven, maar kabouters bestáán niet. En dus kun je ook niet zeggen dat Dit Hier Klus of Kwebbel is, want er ís niks. En al helemaal geen op mensen gelijkend klein poppetje met puntmuts.

Tirza

Tirza

Jij hebt makkelijk praten, Tirza, volgens mij zijn jouw kinderen al zo groot dat jij een Plopvrij bestaan hebt kunnen leiden.

Geloof me, voor iets dat niet bestaat zijn die kabouters behoorlijk aanwezig. Alomtegenwoordig, zou ik bijna zeggen. Het lijkt Sinterklaas wel.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

03-10-2009 om 22:14

Ik had plop niet

maar.........in mijn tijd (oftewel: toen mijn kinderen klein waren) waren kabouters ook behoorlijk popi. De boeken van Rien Poortvliet, wie kent ze nog........
En er was ook een vreselijk TVkaraktertje: David de Kabouter. Brrrrrrrr. Ik heb expliciet verboden mij kraamkadootjes te geven met die kabouter er op, erg he
Maar zo erg als die debielen van Plop is het gelukkig niet geweest

Tirza

tonny

tonny

03-10-2009 om 22:55

Hee tirza

maar je hebt toch vast wel dat kaboutervrouwtje met een tweeling aan de borst?
Ik heb 'r gehad, maar een van de kindertjes is kwijt.
Niet goed aangelegd ;(

Tonny

tonny

tonny

03-10-2009 om 22:56

Erge kindertijd

Jaja, ouders van nu hebben heel wat te doorstaan.

In onze tijd geen Plop, geen K3, geen teletubbies.

Maarrrr.... ik ga oma worden, bij leven en welzijn. Dus dan krijg ik een herkansing.

Tonny

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2009 om 23:34

Oh tonny

wat leuk! Gefeliciteerd)

Tonny! en tirza

Tonny, echt? Wat leuk, gefeliciteerd!

En Tirza, die inderdaad vreselijke David was zover ik weet gebaseerd op die Poortvliet-kabouters. Waar ik trouwens wel erg fan van was (zowel van de heer P. als van zijn kabouters)

Massi Nissa

Massi Nissa

04-10-2009 om 08:14

Ooo leuk!

Gefeliciteerd, Tonny!
On topic: "Dit hier is Kwebbel", waarom mag dat nu precies niet? Als je iemand op een foto aanwijst, zeg je toch ook: "Dit is tante Janneke"? Komt het door dat 'hier', wordt het dan meer 'dit ding hier'? Ik bedoel, het klinkt mij ook niet fraai in de oren, maar ik zou graag willen weten wat er precies fout aan is.
Groetjes
Massi

Bastet

Bastet

04-10-2009 om 08:34

Tonny!

Wat leuk,van harte gefeliciteerd!!!
Bastet

Tonny ot

wat een geweldig nieuws,gefeliciteerd met deze nieuwe fase in je leven!

Rembrand

Rembrand

04-10-2009 om 09:55

Tonny!

Gaaf !
Heb je een zwangere dochter of een zwangere schoondochter ?
M.

tonny

tonny

04-10-2009 om 15:20

Ha meiden!!! (oei, draadvervuiling...)

Dankjewel hoor!

Mijn zoon wordt vader, mijn schoondochter wordt moeder.

Ze kwamen op verjaarsvisite met een heel speciaal cadeau. Dochter herkende het prenatal-papier.
Een slabbetje 'I love opa' en een speen 'I love oma'.

Maar raar hoor, hoe je dan gaat reageren. Ik zat alleen maar razendsnel te denken 'Oei oei nu moet ik het goed doen!' en zag voor me hoe ándere mensen zouden reageren, bere-enthousiast met 'Oeh' en 'Ah' en 'Fantastisch', compleet met tranen van emotie!

(Mijn eigen moeder reageerde destijds voornamelijk zorgelijk, en dat vond ik een enorme afknapper. Ik snap nu wel hoe dat kwam, ze was zelf net heel plotseling weduwe geworden, ik was nog maar kort getrouwd en nog knap jong, ze zag vooral de verantwoordelijkheid... )

Maar goed, ik reageerde in eerste instantie wel wat nuchter. Het bericht voelde gewoon nogal vanzelfsprekend op een of andere manier. Raar hoor. Ik schaam me wel.

Heb later nog een heel persoonlijke brief geschreven hoe ongelooflijk speciaal het voelt, voor het eerst een kindje op komst.

De aanstaande oom en tantes reageerden wél heel enthousiast, dat scheelt

Nu aan de slag om een goeie oma te worden.
En geen concurrentie aan te gaan met de andere oma.
Ik lees in deze OO-kolommen geregeld zoveel schoonouderleed...

Tonny

reina

reina

04-10-2009 om 17:16

Tonny

Dat lijkt me helemaal geweldig, gefeliciteerd, wat spannend!!!

krin

krin

04-10-2009 om 20:19

Tonny!

Wat leuk, gefeliciteerd. Wel bijzonder, zo'n eerste, toch?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-10-2009 om 22:06

Leuk tonny

Gefeliciteerd!!!

grt Dendy

Er schreef laatst

... ik weet niet meer in welke rubriek of draadje, ook een (mij onbekende) oma mee! Dus er zijn er vast meer. Maar Tonny jij bent de eerste echte OO-oma die ik ken! Een OOma dus

Tirza G.

Tirza G.

04-10-2009 om 23:39

Oooooooo

Wat ontzettend leuk! Ontzettend gefeliciteerd Tonny!!! Heb je nog een boekje voor ze liggen )))

Ik heb de tweeling van Rien P alleen als plaatje, niet als beeldje. Die zou ik wel willen voor mijn verzameling!

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

05-10-2009 om 00:19

Mickey

Zo moet de nieuwe rubriek heten `OOma en OOpa`

Tonny

Hartelijk gefeliciteerd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.