Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Winterslaap

Winterslaap

26-11-2010 om 01:41

Geen zin in de winter


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

28-11-2010 om 09:03

Mwah

Toen ik gister door een sneeuwbui fietste vond ik dat best weer leuk, zo'n kinderpret-gevoel. Maar ik heb nu alweer pijn in al mijn spieren, die hebben warmte nodig en ik weet dat gladheid ook erg slecht is voor mijn been. Dat maakt dat ik heel blij ben als het buiten weer droog en warm is en daarbij ben ik een enorme koukleum.
Ik ga nog steeds voor een paar dagen ijs zodat er geschaatst kan worden, daarna een paar dagen dik pak sneeuw, dat moet snel weer weg zijn en daarna lente
Voorlopig zie ik een hele koude wereld buiten, waar ik nog wel even in moet om het een en ander in de tuin te redden, brrrr

Nasha 1st

Nasha 1st

28-11-2010 om 15:11

Vorige winter vond ik al niks...

en nu begint de ellende nog vroeger....morgen verwachten ze al sneeuw, Hallo! Het is NOVEMBER!!! Hou op schei uit! Brr....Nee, laat mij maar lekker lente en zomer, en een stukje herfst als het mooi blijft en meer niet....

Nasha 1st

Nasha 1st

28-11-2010 om 20:48

**kreun**

de voorspellingen van deze week voorspellen niet veel goeds....ik wil niet....

Guinevere

Guinevere

28-11-2010 om 22:21

Genieten

Mensen, volgens mij hebben jullie nu al een winterdepressie.
Ga gauw een voordeelpak thermo-ondergoed halen, zet een grote muts op je hoofd en ga naar buiten! Moet je eens voelen hoe diep je kunt ademhalen in die frisse koude lucht! Kijk 's avonds hoe mooi de sterren in die pikdonkere nacht staan te fonkelen en zodra de zon schijnt ga je naar buiten om ervan te genieten.
Jullie kunnen het! Gogogo!
Overigens, ik heb vorige week nog in de tuin gezeten. In mijn T-shirt in de zon, toch zeker een uur.

fladder

fladder

29-11-2010 om 07:58

Stukje klimaatgeschiedenis

Eind november, begin december 1973 was het bijzonder koud, incl. sneeuw. Rond Sinterklaas begon het te dooien. Daarna volgde één van de zachtste winters van de eeuw.

Er is hoop

fladder

fladder

29-11-2010 om 07:59

Eigenlijk...

...is het geen klimaatgeschiedenis maar weergeschiedenis. Excuses, het is nog vroeg

Vic

Vic

29-11-2010 om 10:21

Mijn 5-jarige

Dochter had gisteren haar wanten, muts en snowboots klaar gezet. Viel dus wel even tegen dat er vanmorgen geen sneeuw lag. Ik vind het wel schattig om te zien dat ze zo dolenthousiast wordt van die kou en alleen al het vooruitzicht op sneeuw. Oudste lijkt wat dat betreft wat meer op mij. Mopperdemopper wat is het koud, glad en als het morgen sneeuwt moet je me naar school brengen. Och, dan sta ik 's morgens in het donker alle ruiten te krabben, autoruiten beslagen, glad, ellendig. Van mij mag het heel snel lente worden.

koentje

koentje

29-11-2010 om 11:31

Het sneeuwt

jippie.....................!!!

reina

reina

29-11-2010 om 13:49

Het ergste

Hier geen sneeuw, maar alleen ijskoud ! Het ergste vind ik de dagen dat ik 's ochtends in het donker naar de bus loop om te gaan werken en na m'n werk weer in het donker naar de bus loop om naar huis te gaan, zoals morgen, overmorgen, donderdag, vrijdag....), ik heb dan het gevoel de dag gemist te hebben!
December vind ik van alle koude maanden het best door te komen, vanwege de afleiding die de sint, kerst en oud-en-nieuw brengen, maar verder , ik hoor eigenlijk in de tropen thuis, geloof ik!
Nu ga ik heel dapper de kou in om naar het dorp te fietsen!!!

Ach joh

Wat zeuren jullie nou, in delen van Engeland schijnt gisteren 35 cm sneeuw te zijn gevallen. Dat is pas afzien...

Qua natuurongemak komen wij er hier over het algemeen zeer genadig af vergeleken met de rest van Europa.

Chris

reina

reina

29-11-2010 om 15:37

Chris

Tja, in Siberie is het nog veel erger
Ik vind sneeuw in mijn hart best heel leuk, ben net gefietst door een sneeuwbui en voel me dan net een kind..., maar ik weet ook dat het erg slecht is voor mijn been en rug, paar dagen glijden betekent paar weken pijn, dus je snapt misschien dat ik er niet echt gelukkig van wordt ( als ik nou gewoon thuis kon blijven...... ) Mij hoor je niet kermen als het 30 graden is, dat vinden anderen weer een ramp, ik ben dan op m'n best !

reina

reina

29-11-2010 om 15:38

Het sneeuwt

Hier inmiddels ook sneeuw en ja, dat vind ik dan wel weer leuk, het is een mooi gezicht! Aan het geglibber morgenochtend in het donker naar de bus denk ik nog even niet

Guinevere

Guinevere

29-11-2010 om 16:49

Sneeuw

Ha, nog even en dan kan de slee tevoorschijn komen! Nog een half uurtje gok ik zo.

Ook hier

ligt inmiddels een dik pak sneeuw.

Massi Nissa

Massi Nissa

29-11-2010 om 19:48

Geweldig en ook een beetje vervelend

Prachtig vond ik het vanmiddag, kwam om half zes het schoolgebouw uit na de laatste vergadering en o wat was het mooi, zo'n pak sneeuw. En toen daalde de werkelijkheid neer. Ik durfde nog wel op de fiets naar de bso, maar niet meer met dochter achterop en kind in de buik op de fiets naar huis. Ik zag iets teveel rampscenario's voor me. Dochter was blij dat we liepen, want die kon dan twintig miljoen sneeuwballen maken en heerlijk schoppen en glijden. Ik sjokte naast de fiets en voelde me een oud wijf, haha.
Al met al is het gewoon leuk, hoe vaak sneeuwt het nu zo dat er een pak ligt zoals vandaag? Alleen jammer dat ik te laat thuis was om nog een sneeuwpop te maken met dochter.
Groetjes
Massi

Nasha 1st

Nasha 1st

29-11-2010 om 20:10

Kijk en dat bedoel ik dus

sta je dan met zijn allen in een lange wachtrij om thuis te komen, dáárom alleen heb ik al een bloedhekel aan de winter! Hoeveel maanden nog tot de lente????

fladder

fladder

29-11-2010 om 20:11

Mijn favoriete winterweer

Een mild najaar met mooie kleuren, een flinke kou-inval met 2 meter sneeuw tussen kerst en oud en nieuw, dan één week warmwaterregen om de troep op te ruimen en daarna snel weer lente
Oh, enne, Berber, ik ben verwekt aan het begin van de strengste winter van de 20e eeuw... (eind '62)

fladder

fladder

29-11-2010 om 20:13

In de rij

Ik sprak daarstraks iemand die van Utrecht naar Almere kroop over de A27. Oorzaak: strooiwagens afwezig. Kort daarop zat de boel muurvast, ook op de A12 en elders.

Nasha 1st

Nasha 1st

29-11-2010 om 20:26

Las net

op TT een file van 42 km....ik zou gék worden!!!!

reina

reina

30-11-2010 om 06:36

Winterslaap

Ik vind het dubbel. Ook hier een pijnlijk lijf zodra het koud wordt. M'n dochter belde dat ze het dodeng vond in de auto, ze werkt in en nieuw stadsdeel waar heleaal niet gestrooid was, de volgende keer als het sneeuwt laat ze de auto staan en gaat met het OV (gelukkig...). Maar als ik dan gisteravond laat met de hond door een wit landschap loop vind ik het wel weer geweldig (met de wetenschap dat er een warm huis op me wacht... . Maar ik heb nog niet veel zin om zo richting bus te lopen ....

Chippie

Chippie

30-11-2010 om 09:53

Heerlijk!

Even wat tegengewicht! Ik vind dit Winterse weer heerlijk. Dat laagje knisperende sneeuw, kinderen met rode konen buiten spelen in de sneeuw, chocolademelk met slagroom, stoere winterlaarzen aan, schaatsen op natuurijs, gezellig op de bank voor de open haard, spelletjes doen, de verwondering van de jongste over de vlokjes. Ik voel me helemaal gelukkig als ik de mand met handschoenen, moonboots, thermo-ondergoed en schaatsen van zolder haal.

mirreke

mirreke

30-11-2010 om 12:26

Wel heerlijk!

Ik vind het heerlijk, die kou, het witte, het geknisper, het gedoe op de weg, de rode konen, de verkleumde handen, en dan soms die strakblauwe lucht, die prachtige helderheid. Ja toe maar, de winter.
Maar ik ben ook altijd heel blij als de lente weer in aantocht is. En ik ben blij als het de langste nacht is geweest, dan gaan we weer de goede kant op.
Beide dus: ik ben blij dat ik woon in een gebied waar de seizoenen zoveel wisselen. Denk je eens in: van de zomer was het nog bijna 40 graden, en in de winter kan het 's nachts wel eens meer dan twintig graden vriezen. Wat een spectrum, heerlijk!!

reina

reina

30-11-2010 om 18:51

Ov,brrrr

Reizen met openbaar vervoer is met dit weer gewoon niet leuk. Na ijn werk: eerst een kwartier glibberen naar de bushalte (niet gestrooid, dus doodeng) en dan heeft de bus uiteraard vertraging en sta je daar in de snijdende wind te wachten. Wat had ik het koud!! En morgenochtend om kwart over 7 mag ik lekker weer

Nasha 1st

Nasha 1st

30-11-2010 om 19:45

Chipknip

opgeladen, want als ik aankomende week bij de tramhalte weer iets over storing ofzo lees, rij ik mooi door met de auto!

fladder

fladder

01-12-2010 om 09:09

Berber, toen was het nog kouder!

Dat liedje is gemaakt n.a.v. de extreme januarikou in 1987. Er stond toen bij -10 graden een stevige wind waardoor het nog veel kouder was dan nu. Het was echt een extreme kou en het KNMI waarschuwde binnen te blijven.

Chippie

Chippie

01-12-2010 om 09:31

Ik vind het nu ook iets minder...

Ik ben eerlijk. Vandaag vond ik het met die snijdende wind & akelige kou iets minder. Maar binnen is het heerlijk!

Rembrand

Rembrand

01-12-2010 om 09:33

Berber nu weet ik dat ik echt oud ben!

In die winter ging mijn vriend naar Nieuw Zeeland en we wisten geen van beiden zeker of hij nog terug zou komen. Ik maakte een sneeuwpop en liet mezelf met sneeuwpop op de foto zetten. Als onderschrift schreef ik erbij dat wij smolten van verlangen naar hem !
En dat stuurde ik op per slakkenpost, want ik had nog geen computer en volgens mij bestond er nog geen email. Het was onwijs koud en bleef dat ook lang. Toen hij na zes weken thuis kwam kon hij in de tuin nog net een klein plasje smeltwater van de sneeuwpop aanschouwen. We zijn nog steeds samen.
M.

Tijgeroog

Tijgeroog

01-12-2010 om 10:19

Rembrand

"En dat stuurde ik op per slakkenpost, want ik had nog geen computer en volgens mij bestond er nog geen email."

Jaja, zelfs in 1987 bestond er al e-mail. Bij ons in huis iig al wel. Niet dat iemand je geloofde als je dat vertelde... (en er waren dus ook neit zo heel veel mensen om mee te mailen)

De kou dat jaar kan ik me niet herinneren. Toen was ik nog te klein. Nu krijg ik het wel lekker warm, met m'n winterjas aan op de bank. (ik ben net op de fiets boodschappen wezen doen, dapper he. )

Rembrand

Rembrand

01-12-2010 om 10:42

Tijgeroog

Het jaar erna woonden wij samen en toen hadden we ook mail ( compuserve). En inderdaad niemand om mail naartoe te sturen haha.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.