Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Winterslaap

Winterslaap

26-11-2010 om 01:41

Geen zin in de winter


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

5 jaar geleden en fladder

Dat van 5 jaar terug dat pak sneeuw was niet in maart. Het was in november. En kwam zeer plotseling en onaangekondigd en was ook nog zeer plaatselijk...aleen hier en in zo'n 60 km omtrek. Wel viel hier het meeste...de wind draaide ergens boven ons en het sneeuwde achter elkaar aan 1 stuk dikke vlokken van s'morgens rond 8.00 uur (je kon dus nog wel naar je werk of school) tot 's avonds rond 18.00 uur. Om een uurtje of 11.00 begonnen de bomen te vallen...Het was best redelijk zacht weer geweest ervoor en daardoor zaten nog veel bomen en struiken in het blad en dus bleef alle sneeuw erop zitten. Ik weet ook zeker dat het toen was...want oudste was die dag jarig! En die kwam erg blij om 12.00 uur uit school, want de school moest op last van de brandweer dicht omdat er 3 bomen op neerstorten stond naast school en er ook al een gang tussen de oudbouw en nieuwbouw was ingestort. Ik maakte me thuis alleen druk om hoe ik in hemelsnaam die taart moest ophalen die ik besteld en betaald had en later alleen om een boom die zeer dreigend over onze aanbouw hing en heen en weer zwiepte over onze tuin op enkele centimeters van ons slaapkamerraam...De gemeente (van wie die boom was) kwam voorlopig nog niet want is was nummer 187 die belde en als die andere 186 geweest waren was ik aan de beurt
Met wat buurtgenoten hebben we geprobeerd wat sneeuw van die boom af te 'zwiepen' met bezems en lange stokken (2 bezemstelen aan elkaar) en dan meppen tegen de takken als ie voorbij zwiepte in de wind....Daar was natuurlijk geen beginnen aan want het sneeuwde ondertussen gewoon door. De aanbouw had ik al tot onbewoonbaar gebied verklaard (allemaal meubels in de weg geschoven). Bij elke windvlaag stonden we te juigen omdat er dan weer wat sneeuw van de boom waaide,hahaha.
En dan sprong ie weer even ietsje rechter op.
Tot de boom uiteindelijk afbrak ergens in een windvlaag, hemeltje dank net dwars in de tuin (waaide dus net weg van de aanbouw). De opluchting was groot..ik ben nog nooit zo blij geweest met een afgebroken boom!
Ondertussen was oudste erg blij met d'r vrije middag...en wilde dat ik alle bezoek zou bellen dat ze eerder kwamen...ships,hoe vertel ik dat kind dat er w.s. niemand komt door die sneeuw???? Uiteindelijk kwamen de buren nog wel,dus een beetje verjaardag had ze nog wel.
Maar oudste's beste vriendin zat dus ondertussen vast op een station..die was 1 van de kinderen die dus om 12.00 uur door de politie werd thuisgebracht. Ondertussen belde haar moeder mij een heleboel keren om d'r ongerustheid en de steeds grotere paniek te bedwingen.
Het was echt een drama.
Man kwam lopend thuis van werk omdat de auto aldaar was ingeneeuwd. Pas de volgende dag werden de wegen weer enigzins begaanbaar voor auto's. Man is de dag erna naar het werk gegaan met wat collega's om de auto's uit de sneeuw te scheppen,hahaha.(was zaterdag) en ik was toen al lopend naar het werk. Fietsen was echt onmogelijk. De wegen waren erg smal door die grote sneeuwhopen die ernaast lagen, er kon nét krap aan 1 auto door...voor een tegenligger moest je al de sneeuwhopen in. En dat zorgde voor veel vastzittende auto's en dan al die bomen over de wegen nog! Waarvoor je dan moest omrijden.
In dat stukje naar het werk heb ik ik weet niet hoeveel auto's moeten losdrukken die vast stonden.
Wel was de saamhorigheid groot. Iedereen hielp elkaar. dat is dan weer wel leuk. Want je kwam toch te laat en niemand was daar verbaasd over.
En fladder, als je in de buurt bent kom je maar langs hoor!
groeten albana

Nouhou albana...

Ik weet toch zeker dat er eind februari een jaar of 4-5-6 terug hier (noorden) uit het niets zo'n 30 cm sneeuw is gevallen. Niet zo dramatisch veel als vorig jaar, maar wel zo erg (en zo plotseling) dat alles hier aardig plat lag. Mijn oudste was 2 dagen later jarig (daarom weet ik het nog zo goed) en toen durfden we net weer een beetje de auto in. In diezelfde periode heeft het toen ook nog absurd gevroren (idd -15, of lager, en dan echte temperatuur. over gevoel wil ik het niet eens hebben). Was de eerste keer dat we een bevroren (en geknapte!) waterleiding hebben gehad.

Ingrid

Oh, en voor silone...

We hebben hier nu ook een paar cm sneeuw! Gelukkig weinig genoeg om het zo van het ijs te kunnen vegen, maar een witte Sinterklaasintocht op school was wel heeeel bijzonder...

Ingrid

Rembrand

Rembrand

03-12-2010 om 09:37

Kaaskopje

Dat van die vreselijke storm weet ik ook nog wel. Wij woonden toen ook een flat en ik zag gewoon de ramen naar binnen buigen door de wind ! Mijn vriend ( huidige man) moest vanuit Scheveningen naar Ridderkerk komen en er was inderdaad sprake van dat hij moest overnachten bij familie. Volgens mij is hij toen toch nog thuis gekomen, maar hoe weet ik niet meer.
M.

Sancy

Sancy

03-12-2010 om 09:40

Ha!

Wat Pelle zegt, dat klopt denk ik. Bij Albana (en mij) lag toen inderdaad een belachelijk pak sneeuw en zijn er veel bomen omgegaan.

krin

krin

03-12-2010 om 10:08

Die lag er zeker

Want toen moest ik met redelijk verse baby in loodzware maxicosy aan de arm glibberen en glijden om bij het ziekenhuis te komen voor de nacontrole bij de verloskundige.
En toen, eerlijk is eerlijk, was ik dus echt niet blij met de kou en de sneeuw.

2005

Het pak sneeuw in 2005 was begin maart. Zeker weten. Ik was net zwanger, ik had een vrije dag, en ik liep in het Oosterpark naar alle uitgelaten kindertjes te kijken, en naar alle sneeuwpoppen. En ondertussen floten de vogeltjes al, want ja, het was wel maart.
Het was toen al een aantal dagen koud, want vriend is een paar dagen eerder jarig en ik zie ons nog over een parkeerterrein naar het restaurant lopen door een snijdende wind, volgens mij lag er toen ook al wat sneeuw (maar nog geen pak).

Groeten,

Temet

Vic

Vic

03-12-2010 om 10:28

Pelle

Ik dacht dat jij het wel zou weten want toen ik ooit vertelde dat mijn oudste tijdens een hittegolf was geboren, kon jij me vertellen dat het toen slechts 22 graden was.
Nou ja, inmiddels heb ik gegoogled op die sneeuw - het was een halve meter - in 2005. Dat was inderdaad in februari (jongste is van 22/1), en we hebben toen ook een nacht gehad met -20.

Sancy

Sancy

03-12-2010 om 10:50

En...

Nu weet ik het weer helemaal: die dagen hadden verschillende collega's van mij die in Haaksbergen woonden bijna 3 dagen lang geen stroom.

neteret mut

neteret mut

03-12-2010 om 10:57

Re kaaskopje 1990

die winter van 1990 januarie . Aan het begin van die storm waren wij nog in S. en moesten naar huis met in de kofferbak een nieuwe fiets. Tijdens de rit is toen de paardedeken losgewaaid en weggevlogen. Jammer maar verder niet erg. Thuis eten gekookt, en toen visite. Een tijdje later vreselijk veel lawaai. En die schoorsteen waar jij toen bang voor was , was dus bij ons wel van het dak gewaaid. Had een gat geslagen waardoor de regen in de babykamer liep. Alles was net klaar voor de te komen baby. Kleertjes, behang, tapijt, alles vies en nat. En de straat vol stenen en hout van de grote houten kap bovenop de schoorsteen. Op 1 febr. is mijn oudste geboren en alles was toen gelukkig weer in orde.

fladder

fladder

03-12-2010 om 11:44

2005

Die van maart 2005 staat me nog het beste bij, maar inderdaad, november had ook een flinke sneeuwdag, met een enorme verkeerschaos... Sorry voor de verwarring!

fladder

fladder

03-12-2010 om 11:46

Maart 2005

Dat pak sneeuw van begin maart 2005 was, voor zover ik me kan herinneren, vooral boven de rivieren, en dan tot 50 cm in Friesland. Die sneeuw van november hield hier minder huis, zodoende was ik die wat vergeten, maar ik herinner het me weer.

2005

tjee wat een consternatie om maart of november terwijl ik op mijn werk ben........
En Pelle heeft gelijk...ik bedoelde dat de periode die fladder aangaf (maart 2005) niet de periode was die ik bedoelde. Gelukkig gaf stancy al de link waar je het kan terugzoeken....en ik weer het gewoonweg zeker. Elk jaar op oudste's verjaardag word er weer aan gememoreerd...en jullie kunnen je oudste's reactie wel voorstellen toen dit jaar voor dezelfde datum wéér een sneeuwstorm was aangekonigd. Gelukkig viel er dit keer (naar verhouding) maar een beetje. Ik gaf toch ook al aan dat het erg plaatselijk was????? Dat het in wikipesdia is opgenomen geeft ook wel aan hoe extreem het was.....die van maart 2005 staat er niet in (tenminste ik kan 'm niet vinden). Ik kan die van maart me ook niet herinneren...tenminste niet in termen van extreem....
Nou over extreem gesproken...afgelopen zomer (gelukkig waren wij er niet) hebben we hier 2 (nou ja dezelfde draaide en kwam terug) heuse windhozen (ook wel tornado of rolwind genoemd0 gehad en 2 (of 3?) jaar daarvoor ook al.
Toen waren hele bossen plat, en nog meer bomen om.
En een hele camping weggewaaid.
In ieder geval kan het nu fijn sneeuwen...we weten zeker dat alle zieke en zwakke en niet stabiele bomen toch al om zijn, dat is wel een hele geruststelling, hahaha.
Wat extreem weer betreft (qua kou, winden en sneeuw) staan we dus bij alle metereologen in nederland bekend, vandaar dat fladder meteen mijn woonplaats wist.
Nou ja, dat is beter dan onbekend zullen we maar denken.
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

03-12-2010 om 15:06

78/79

Liep ik een van mijn eerste stages op een polikliniek. Nou nou nou nou, wat heb ik tóen een hoop gebroken polsen gezet. Lopende band werk

Tirza

Massi Nissa

Massi Nissa

04-12-2010 om 10:55

Zenuwen

Man en dochter zijn een weekendje naar Brussel. Vanochtend vroeg vertrokken. En hoewel ik niet in een god geloof, doe ik toch schietgebedjes of er vandaag aub geen Fiat Panda's mogen verongelukken. Het zal wel de zwangerschap zijn, maar ik ben pas gerust als man belt dat ze veilig aangekomen zijn.
Verder ben ik vooral blij dat je weer overal heen kunt fietsen zonder glibberen, maar voorlopig kom ik de deur niet uit - grote schoonmaak.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

04-12-2010 om 11:47

Iemand al een kerstboom?

Ik denk eraan om hem dit weekend op te zetten als verrassing voor als dochter morgen thuiskomt.
Berber, in welke regio woon jij? Hier valt er wat nattigs uit de lucht, maar sneeuw kan ik het niet noemen (033).
Groetjes
Massi

Tirza G.

Tirza G.

04-12-2010 om 11:54

Sneeuw

Het sneeuwt hier (Zeeland) al urenlang. En dat is echt uitzonderlijk. Forse wind erbij (dát is dan weer normaal in Zeeland), brrrrrrrr.

Tirza

Sneeuwstorm

Ai, ik heb vandaag eigenlijk zo veel buitenshuis te doen (kindvrij weekend, dus nu moeten alle grote boodschappen etc etc gedaan worden). Het sneeuwt hier in de Haarlemmermeer al uren flink. Op de tafel in de tuin ligt nu ruim 10 centimeter. Gezien de fileinfo op de anwbsite is het in de hele westelijke randstad net zo. Dit jaar misschien geen witte kerst, maar toch zeker wel een witte sinterklaas (hebben we dat ooit eerder gehad??).
Ik verlang naar een knapperend haardvuur, snik, ik heb geen open haard....

Massi Nissa

Massi Nissa

04-12-2010 om 12:24

Ik neem alles terug

Het sneeuwt hier als een bezetene inmiddels. Man heeft de auto mee (en is veilig aangekomen, pfff, heerlijk om even die stemmen te horen), dus ik zal met de slee boodschappen moeten doen.
Ik heb geen haardvuur, maar ga wel flink wat kaarsjes aandoen vanavond.
Groetjes
Massi

Wilma

Wilma

04-12-2010 om 13:08

Hier een strálende dag zonder vallende sneeuw

Wel ligt er een pak van de afgelopen dagen, maar vandaag is 't heerlijk droog en een dapper zonnetje schijnt op de sneeuw die op de grond ligt. Zálig.

Altijd raar om te lezen dat 't dan elders in 't land flink sneeuwt op dit moment.

Ben wel benieuwd of er nu uitgebreid op 't journaal over bericht wordt. Dat doen ze zelden als 't alleen Limburg (waar ik woon) is, waar 't gesneeuwd heeft ...

Groetjes,
Wilma (níet dol op sneeuw en al helemaal niet op kerstbomen ... )

Wilma

Wilma

04-12-2010 om 13:09

Oh ja, ingridt (volledig ot)

Hier gaat mijn golfende man ook gewoon hoor, desnoods met oranje golfballen omdat je de witte zo slecht vindt in de sneeuw.

En waar blijft de beloofde foto ?

Groetjes,
Wilma

Nasha 1st

Nasha 1st

04-12-2010 om 14:18

Drechtsteden

zijn ook onder een witte deken bedekt, het sneeuwt hier ook al uren aan een stuk door....ik moet eigenlijk nog even langs bij mijn vader, maar het is geen doen om er nu doorheen te gaan, morgen maar....

Rembrand

Rembrand

04-12-2010 om 14:41

Ook drechtsteden

Ik moest eigenlijk nog de deur uit ( mijn surprise staat nog op mijn werk), maar ik maak nu maar een nieuwe ( mijn man is er nu mee bezig
Ik ga mijn leven daar niet voor riskeren. Ik moest gisterenavond met een auto vol kinderen (kinderfeestje jongste) nog een flinke rit maken en ik was blij dat ik ze allemaal heelhuids kon afleveren thuis.
M.

Tirza G.

Tirza G.

04-12-2010 om 15:18

Ik kan nog net

de kamer-buitendeur naar de tuin opendoen zonder sneeuw opzij te schuiven. Het is hier (Zeeland) nu nét opgehouden met sneeuwen, het heeft hier vanaf een uur of half 10 gesneeuwd. Wauwiedepauwie. Wat een witte wereld.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

04-12-2010 om 15:21

Waar ongeveer tirza

in Zeeland? Dan kan ik inschatten wanneer het hier stopt....

Fiorucci

Fiorucci

04-12-2010 om 15:38

Troost je tirza

Ook hier bij Den Haag heel veel sneeuw, met harde wind..De sneeuw begon om een uur of 10,
pas sinds half 2 droog.

Fiorucci

Fiorucci

04-12-2010 om 15:39

Kerstboom

Nee, ik wacht altijd met de boom tot na sinterklaas, maar dit jaar doen we dat niet, want twee jonge katers in huis..

Nasha 1st

Nasha 1st

04-12-2010 om 15:59

Eindelijk gestopt

met sneeuwen, maar er ligt zeker 10 cm...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.