Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Winterslaap

Winterslaap

26-11-2010 om 01:41

Geen zin in de winter


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

04-12-2010 om 17:15

Hier ook gestopt

Amersfoort ligt onder een prachtige witte deken. Mijn huiskamer is zo mooi met de kerstboom en alle kaarsjes! Ik ben een beetje vroeg, maar volgend weekend zijn we te druk en daarna is het al bijna kerst.
Ik heb wel enorm geschoven met alle meubels en bedacht dat we een hocker en een tapijt moeten hebben om het af te maken. Lekker een beetje rondkijken de komende weken.
Sjonge, toch wel lekker hoor, even alleen thuis. Dat schiet tenminste op. Ik heb vandaag meer gedaan dan normaal in vier zaterdagen.
En nu boerenkool.
Groetjes
Massi

Nasha 1st

Nasha 1st

04-12-2010 om 17:17

Berber

het zal niet veel schelen, want ik woon ook vlak bij Rotterdam, net als jij...

Fiorucci

Fiorucci

04-12-2010 om 17:41

Ongelofelijk...

Hier dus een flink pak sneeuw, harde wind,dus het was een echte blizzard vanmorgen. Oudste zoon loopt post, komt er moeilijk door met zijn postkar. Krijgt in een straat zes maal een bak koffie aangeboden, en in een andere straat: Mopperdemopper,wat ben je laat.
Goh, hoe zou dat nou komen.....

Puck

Puck

04-12-2010 om 17:50

Fio

Stoere baan met dit weer heeft je zoon. En die mopperige mensen hebben kennelijk geen inlevingsvermogen. Lekker laten gaan en genieten van de koffie die wél inlevende mensen je aanbieden.

En hier

ligt een dik pak sneeuw,prachtig om te zien.
de hond heeft er een probleem mee,gaat ze zitten om te poepen ,zit ze in de sneeuw met haar kont en poept ze niet.
na drie kwartier vond ze een oplossing:eerst even de sneeuw weg graven,dan rustig poepen.............wat een opluchting

Tirza G.

Tirza G.

04-12-2010 om 19:37

Het stopte

Om 3 uur met sneeuwen. De temperatuur was rond zessen boven nul en nu regent het. Zachtjes.

Tirza

Hier,

In het midden van het land heeft het bijna de hele dag gesneeuwd. Af en toe even droog, maar dan gaat het weer sneeuwen. Ik vind het heerlijk! Morgen gaan we kijken of we weer een helling in de tuin kunnen maken om met de slee vanaf te gaan,dat hebben we vorig jaarook gedaan en was een groot succes. Ik ben vanochtend boodschappen gaan doen en in een sneeuwstorm naar huis gelopen, ik durfde niet te fietsen met 1 tas aan het stuur of achterop vasthoudend.

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2010 om 06:47

Puck

Zeker stoer, hij was vandaag van 11.00 tot 17.30 zoet met twee wijken. Ik ben vroeg op vandaag,maar ondanks dat het nog maar net ochtend is, zet de dooi al in hier.

Massi Nissa

Massi Nissa

05-12-2010 om 08:14

Dooi

Hier heeft de dooi ingezet, de sneeuw slinkt bijna zienderogen. Gelukkig maar, want man en kind moeten een heel eind rijden vandaag en dan heb ik liever dat het boven nul is (geen ijs op de wegen).
Groetjes
Massi

Sneeuw bijna weg

Hier heeft het vannacht ook flink gedooid. Fijn voor alle mensen die vandaag naar buiten moeten, jammer voor de kinderen die gisteren zoveel sneeuwpret hadden.
Kinderen hier in de straat hebben gisteren een heuse iglo gebouwd! Bijna 2 meter hoog en 1.5 meter doorsnee. Helaas is er nu al vrijwel niets meer van over...

reina

reina

05-12-2010 om 09:10

Veel

Er is gister veel gevallen hier, halverwege de ochtend begon het te sneeuwen en dat ging door tot halverwege de middag, 's avonds begon het weer. Nu is het duidelijk aan het dooien, de wegen zijn schoon, maar het is nog wel veel witter dan ik verwacht had. Hoewel het voor veel mensen lastig was heb ik zo'n dag vol sneeuw liever in het weekend dan doordeweeks. Ik had er nu best lol in, de rest van de week, met het verplichte geglibber 's ochtends in het donker, vond ik het helemaal niks!

Auto-toto-los (lang)

Hier sneeuw gisteren van 14.00 uur tot ong. ergens midden in de nacht (heb het niet afgewacht) en nu ligt het nog wel...maar ik hoor aan het gedruppel dat het hardstikke dooi is....
Wel weer op een erg geschikte tijd...met een sintviering op mijn werk en 2 zwarte-pieten in huis die door de sneeuw natuurlijk ook niet op de fiets kunnen....
Jee-minee hoe gaan we dat doen?
Oudste moet geminckt en wel naar de Sint (wordt door mij geminckt) en jongste(ook piet) moet bij mij blijven en tijdens de sintviering op mijn werk als ze heeft opgetreden nog naar andere adressen. En ik kan moeilijk én werken én als dubbele taxi-chauffeur optreden en tot overmaat van ramp is man ook nog aan het overwerken (gewoon zijn eigen werk) i.v.m. een spoedorder.
Als ze beiden al in de verf zitten en ik tegen alle bezoekers al met stralend gezicht heb verteld dat ik speciaal voor hén die sneeuw 'besteld' heb om het heerlijk avondje aan te kleden...maak ik me eigenlijk alleen maar zorgen over hoe we het nu moeten oplossen...De mensen die ik in nood kan bellen hiervoor nemen allemaal niet op,hebben hun mobiel uit, je kent het wel...Gelukkig vind oudste zelf een oplossing......die word door de Sint-himself opgehaald ( deze Sint word ergens anders geminckt), wel erg grappig want het moet erg stiekum want onze eigen Sint zit al kant en klaar boven met jongste en nog een andere zwarte piet...en 2 Sinten tegelijk kan natuurlijk niet. En ze mogen oudste gemickt en wel natuurlijk ook niet zien...want onze Sint en pieten horen pas over een 3 kwartier aan te komen.Jee-minee...alles loopt bijna in het honderd zo,door die sneeuw (ze had al een half uur geleden moeten aantreden).
Afijn die is weg. Nu alleen nog wat regelen voor jongste. En ondertussen zing ik vrolijk alle sintliedjes mee met alle bezoekers,ik voel me eigenlijk meer een slechte actrice in een slecht toneelstuk. Uiteindelijk vind ik na nog wat rondgevraag en gebel tussendoor een chauffeur voor jongste en die word daar weer opgepikt door oma en dan weer verder gebracht.
De opluchting is groot dat ik het eindelijk geregeld heb voordat de hele happening met alle toeters en bellen bij ons begint. De hele Sint-viering (die ik toch eigenlijk altijd maar 1 chaos vind worden) verloopt daarna gladjes op mijn werk. Jongste vertrekt op tijd met de auto dus geen uitgelopen sminck en alleen een knagend gevoel blijft over of dat allemaal wel goed zal gaan (heb ik het wel goed uitgelegd,de goede adressen genoemd?) maar daar heb ik eigenlijk ook geen tijd meer voor over met de drukte die nu onstaan is.
Ik weet alles tot een goed einde te brengen, ruim de zaal op en drink nog wat na met alle hulp en daarna ruim ik alleen nog alle sminck,pruiken,zakken op en verdeel alle overgebleven snoepgoed en pepernoten.
Pffff....
Ik ben ondertussen nog misselijk ook van alle snoepjes die ik gedachtenloos,denkend aan mogelijke oplossingen in m'n mond heb gestopt. En ik vind het meeste niet eens lekker! (veel te zoet,bah.)
Dus zo rijd ik naar jongstes laatste adres, waar ze als het goed is zit te wachten (met de auto).
Het is behoorlijk glibberen hier,maar je kan wel rijden. Alleen de bochten zijn spekglad.Ik kies voor de zekerheid maar de grotere wegen ook al is dat iets om.
Als ik eindelijk bij jongste ben is het 18.30 uur. Man heeft al gebeld waar ik blijf...(jaha,kom er aan!)
Natuurlijk moet ik even binnenkomen en krijg weer schalen vol snoepgoed voor mijn neus (euh,nee dank u).
Na afwimpeling van alle goedbedoelde koffie en fris en zelfs bier krijg ik eindelijk jongste mee. Pff naar huis.
"En hoe was het?" vraag ik aan jongste...verwachtend dat ik nu alle pietenverhalen krijg te horen.
Maar jongste is alleen nog maar druk en aan het vertellen over die auto die ze onderweg heeft gezien...een 'toto-los' auto volgens jongste. En nog gesmickt en wel (ze ziet er bedriegelijk écht uit...ik moet iedere keer nadenken dat het écht mijn kind is dat eronder zit) verteld ze in geuren en kleuren tot in de kleinste details hoe dat gebeurde en hoe die auto eruit zag voor de tijd en erna...
Wel een rare situatie een échte zwarte piet op de achterbank die alleen maar onder de indruk is van die toto-los-auto en nergens anders meer over praat.Zo écht als alleen een kind dat kan.
"En verder dan?" vraag ik nog...."Nou verder ging het goed hoor." That's it.
Nou ja zal morgen dan wel komen.
Thuis moet er eerst gedoucht worden, met hulp van mij (enige keer per jaar dat dat nog mag) en gegeten en daarna komt oudste nog en die moet hetzelfde en verder zitten wij alleen maar zelf ook tot-los op de bank.
Alle lekkers dat hier nog staat (we houden altijd over) staat onaangeroerd op tafel. Zelfs chocolademelk kunnen we niet meer zien.
groeten van de moeder van 2 pieten.

Ik ga er morgen meteen eentje zoeken denk ik

dat had ik 20 jaar geleden niet gedaan, maar hebben is hebben

Wat heeft het hard gedooid

maar het mag nog best iets harder, want als ons woonerf nu weer gaat bevriezen is het morgen doffe ellende!

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2010 om 01:43

Arme dochter

Ze moet morgen naar haar stage, maar ziet fietsen voor deze keer niet zitten. Het is momenteel spékglad buiten en dat is morgenochtend om 8 uur waarschijnlijk nog niet weg. Dat wordt de bus dus. Maar de bus heeft geen halte bij haar stageplaats. De halte is nog een flink stuk lopen van haar stage vandaan. Maar het lastige is dat de bus wel langs haar stage rijdt en daar voor de terugweg keert. Rare situatie, maar goed. Nu is ze moed aan het verzamelen om de buschauffeur te vragen of hij voor deze éne keer de deur open wil doen bij haar stage. Normaal is ze nog geen kwartier onderweg, nu moet ze drie kwartier eerder weg. Je hebt ze af en toe nodig... bussen, maar voor je er dan bent!

Polly Shearman

Polly Shearman

06-12-2010 om 19:45

Kaaskopje!

wat je in een kwartier kan fietsen, kan je in een half uurtje wel lopen hoor, daar hoef je dus niet 3 kwartier eerder voor weg.
en fietsen is prima te doen, al moet je wel voorzichtig zijn, op de openbare weg word goed gestrooid toch?

groet, polly
die vanmorgen om half 7 ontdekte dat de brandgang achter ons huis een ijsbaan was geworden hihih

Fraz

Fraz

06-12-2010 om 22:06

Idd

lopend gaan en gedeeltes dat ze kan fietsen gaan fietsen. 's middags kan ze dan tenminste gewoon naar huis fietsen. Mijn werk is ook 15 minuten fietsen van huis maar nu ga ik gewoon een kwartiertje eerder weg en loop/fiets ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2010 om 23:37

Polly en fraz

Polly en Fraz... hoe kunnen jullie nou weten of het in een half uur te doen is en de weg heel erg meevalt? Je weet toch niet waar ze moet fietsen en wat de afstand precies is? Mijn dochter kan naar mijn begrippen erg hard fietsen. Waar zij een kwartier over doet, doe ik in een klein half uur volgens mij. Nee, dit is geen half uur lopen. Het is in een totaal ander deel van de stad. Op de stoep was het vreselijk lopen. Op wegen waar gestrooid wordt rijden meestal ook auto's dus daar kun je als voetganger niet naar uitwijken. Wat is er trouwens mis met een keertje bussen?
Ik moet even iets rechtzetten geloof ik, jullie doen nu alsof ze zich aanstelt, maar het zijn mijn moederlijke gevoelens die er een 'arme dochter' van maken. Zelfs iemand die altijd heel stoer is (scouting, afstanden lopen, bij kou en regen gewoon onder een tentzeil in een hangmat slapen, dat soort stoerheid), mag soms wel een beetje medeleven als het buiten ongewoon glad is toch? Mijn andere dochter vertelde dat bij een deel waar zij op de fiets langs moest, haar school staat hier niet ver vandaan, iedereen van de fiets stapte omdat het daar zo spekglad was. Gewoon op de weg waar auto's en bussen rijden. Ondanks het strooien waren er verraderlijk gladde stukken op de weg. En misschien heb je op het nieuws gezien dat er aardig wat ongelukken zijn gebeurd op wegen waar neem ik aan gestrooid wordt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.