Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Geloven jullie Rutte?

"Omtzigt positie elders" staat er in de notities van Ollongren. Rutte een week geleden "ik en Kaag hebben niet over Omtzigt gesproken". Rutte vandaag (nadat het even duurde voordat de gespreksverslagen kwamen): "ik heb een ministersfunctie voor Omtzigt voorgesteld". 

Wat denken jullie hiervan?


Er staat letterlijk boven de titel off-topic discussies😂

hoe komen mensen met dit soort topics naar ouders.nl?🙄😂daar heb je youtube voor ofso daar heb je genoeg flinke discussies over rutte

Rachel. schreef op 06-04-2021 om 13:03:

Er staat letterlijk boven de titel off-topic discussies😂

hoe komen mensen met dit soort topics naar ouders.nl?🙄😂daar heb je youtube voor ofso daar heb je genoeg flinke discussies over rutte

Misschien vanwege de rollen van Rutte en Omtzigt in de toeslagenaffaire?

Rachel. schreef op 06-04-2021 om 13:03:

Er staat letterlijk boven de titel off-topic discussies😂

hoe komen mensen met dit soort topics naar ouders.nl?🙄😂daar heb je youtube voor ofso daar heb je genoeg flinke discussies over rutte

OT: Ouders zijn ook gewoon mensen. Die wisselen hier meningen en vragen uit, vormen een gemeenschap. Soms heb je dan dus ook zin om te schrijven over dingen die niet per se iets met ouderschap te maken hebben. En discussiëren op Youtube? Ik ben kennelijk een boomer, zie totaal niet hoe je daar een dynamiek van uitwisseling met verschillende mensen zou moeten krijgen zoals je die hier hebt. 

Rachel. schreef op 06-04-2021 om 13:03:

Er staat letterlijk boven de titel off-topic discussies😂

hoe komen mensen met dit soort topics naar ouders.nl?🙄😂daar heb je youtube voor ofso daar heb je genoeg flinke discussies over rutte

Het is andersom Rachel, mensen komt hier op ouders.nl en zijn meer dan ouders alleen. Of mag je niet meer over andere dingen nadenken dan luiers, fruithapjes, kinderpartijtjes en puberruzies als je een ouder bent?

Maar nu gaan we off-topic van het off-topic onderwerp.

Mija schreef op 06-04-2021 om 13:28:

[..]

OT: Ouders zijn ook gewoon mensen. Die wisselen hier meningen en vragen uit, vormen een gemeenschap. Soms heb je dan dus ook zin om te schrijven over dingen die niet per se iets met ouderschap te maken hebben. En discussiëren op Youtube? Ik ben kennelijk een boomer, zie totaal niet hoe je daar een dynamiek van uitwisseling met verschillende mensen zou moeten krijgen zoals je die hier hebt.

ik voelde ook een generatiekloofje opkomen 😅. 

Granola schreef op 05-04-2021 om 16:39:

Was natuurlijk omdat de VK niet bekend staat als pro-VVD maar het nu voor hem opneemt.

Verwijs je naar een column uit de VK of naar een tweet van een columnist die ook voor de VK schrijft? Als dat laatste geval is vind ik de uitspraak "De VK die het voor de VVD opneemt wel een bijzondere  

Mija schreef op 06-04-2021 om 13:28:

[..]

OT: Ouders zijn ook gewoon mensen. Die wisselen hier meningen en vragen uit, vormen een gemeenschap. Soms heb je dan dus ook zin om te schrijven over dingen die niet per se iets met ouderschap te maken hebben. En discussiëren op Youtube? Ik ben kennelijk een boomer, zie totaal niet hoe je daar een dynamiek van uitwisseling met verschillende mensen zou moeten krijgen zoals je die hier hebt.

o die heb je wel hoor onder de videos worden deze onderwerpen flink besproken en word er flink over gediscussieerd ,maar ik begrijp wat je bedoeld inderdaad vond het zo appart want ik was gewend dat ik voornamelijk dingen over het onderwerp ouders zag maar ik begrijp nu dat je hier dus ook andere topic's kunt bespreken 😉

AIxia. schreef op 06-04-2021 om 14:18:

[..]

ik voelde ook een generatiekloofje opkomen 😅.

nee hoor totaal niet ik weet gewoon dat op YouTube deze onderwerpen flink besproken worden in de comments en dat iedereen daar zijn mening aan elkaar geeft erover nog iets heftiger dan hier vandaar dat ik dat voorstelde 😉heeft niks met generatiekloofjes te maken was een advies omdat daar ook enorm veel volwassenen zijn die dit onderwerp met elkaar bespreken en er zijn miljoenen reacties erover nogmaals vandaar dat ik dit voorstelde aangezien dit een hele hype op YouTube is tegenwoordig 😁heel interessant hoor misschien toch maar eens kijken als je het onderwerp interessant vind 

MeikeT schreef op 06-04-2021 om 13:19:

[..]

Misschien vanwege de rollen van Rutte en Omtzigt in de toeslagenaffaire?

ja ik denk het ook het is ook echt een flink onderwerp waar iedereen graag hun zegje opgeef vandaar dat ik zeg mensen kijk eens op YouTube voor degene die dit interessant vinden daar ga je nog meer meningen en reacties vinden van mensen die ook gewoon op jou berichten antwoorden en reageren 

Niet dat dat hier niet mag hoor maar ik had het verkeerd begrepen ik dacht dat ouders.nl vooral over ouders en kids ging wist niet dat je dit soort topics hier ook kan bespreken 

Jesse_1 schreef op 06-04-2021 om 13:33:

[..]

Het is andersom Rachel, mensen komt hier op ouders.nl en zijn meer dan ouders alleen. Of mag je niet meer over andere dingen nadenken dan luiers, fruithapjes, kinderpartijtjes en puberruzies als je een ouder bent?

Maar nu gaan we off-topic van het off-topic onderwerp.

nee hoor heb je ergens gelezen dat ik zei dat ouders deze gedachtes niet mochten hebben gelukkig heb ik al uitgelegd gekregen hoe het hier werkt aangezien ik dacht dat je alleen topics over kids en ouders hier had 

na die uitleg begrijp ik dat je hier dus ook deze topics kan bespreken aan die uitleg had ik iets meer dan jou reactie want die ging nogal off topic idd 

 ik ga nu ook mee doen met deze topics vind in interessant bedankt voor de uitleg😊

Mija schreef op 06-04-2021 om 13:28:

[..]

OT: Ouders zijn ook gewoon mensen. Die wisselen hier meningen en vragen uit, vormen een gemeenschap. Soms heb je dan dus ook zin om te schrijven over dingen die niet per se iets met ouderschap te maken hebben. En discussiëren op Youtube? Ik ben kennelijk een boomer, zie totaal niet hoe je daar een dynamiek van uitwisseling met verschillende mensen zou moeten krijgen zoals je die hier hebt.

je kan daar zegmaar onder de video's over het onderwerp praten mensen reageren op elkaar of op jou reactie hier krijg je dan ook en melding van en dan kan jij weer reageren op dat bericht mocht je dat willen 

ook krijg je meldingen als er nieuwe reacties zijn van mensen over dat onderwerp wat ze dan bespreken plus je krijgt ook meldingen als er dan nieuwe video's over rutte of een debat komt ik ben daar ook pas sinds een maand achtergekomen 🤣maar vond het wel interessant 

Rachel. schreef op 07-04-2021 om 11:05:

[..]

nee hoor heb je ergens gelezen dat ik zei dat ouders deze gedachtes niet mochten hebben gelukkig heb ik al uitgelegd gekregen hoe het hier werkt aangezien ik dacht dat je alleen topics over kids en ouders hier had

na die uitleg begrijp ik dat je hier dus ook deze topics kan bespreken aan die uitleg had ik iets meer dan jou reactie want die ging nogal off topic idd

Het gebruik van de LOL smiley, die nogal uitlacherig overkwam, was misschien in dat kader niet zo slim.

Rachel. schreef op 07-04-2021 om 11:16:

[..]

je kan daar zegmaar onder de video's over het onderwerp praten mensen reageren op elkaar of op jou reactie hier krijg je dan ook en melding van en dan kan jij weer reageren op dat bericht mocht je dat willen

ook krijg je meldingen als er nieuwe reacties zijn van mensen over dat onderwerp wat ze dan bespreken plus je krijgt ook meldingen als er dan nieuwe video's over rutte of een debat komt ik ben daar ook pas sinds een maand achtergekomen 🤣maar vond het wel interessant

Wat ik merk op FB en wat naar ik vermoed ook bij YouTube zo is, is dat er voornamelijk gescholden wordt en mensen erg kort door de bocht reageren. Gewoon omdat iedere gek er zijn mening kwijt kan (waardoor de waardevolle bijdragen met een lampje te zoeken zijn). Hier is een redelijk beperkte 'gemeenschap' waardoor je meer een inhoudelijke discussie kunt voeren - en ja, ook hier ontspoort het wel eens.

Het kabinet is gevallen vanwege de toeslagenaffaire en die had alles te maken met ouderschap. Het vervolg had weer te maken met degene die die toeslagenaffaire voortdurend onder de aandacht heeft gebracht. Als iemand die kritisch is op een zeer relevant punt voor ouders zomaar weggepromoveerd wordt, of erger, dan raakt dat vooral eerst de betrokken ouders, maar in feite iedereen, want iedereen kan zomaar ergens een verkeerd vinkje neerzetten en in dezelfde ellende belanden als waar nu zoveel ouders in terecht gekomen zijn.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.