Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Geloven jullie Rutte?

"Omtzigt positie elders" staat er in de notities van Ollongren. Rutte een week geleden "ik en Kaag hebben niet over Omtzigt gesproken". Rutte vandaag (nadat het even duurde voordat de gespreksverslagen kwamen): "ik heb een ministersfunctie voor Omtzigt voorgesteld". 

Wat denken jullie hiervan?


Rachel. schreef op 07-04-2021 om 11:16:

[..]

je kan daar zegmaar onder de video's over het onderwerp praten mensen reageren op elkaar of op jou reactie hier krijg je dan ook en melding van en dan kan jij weer reageren op dat bericht mocht je dat willen

ook krijg je meldingen als er nieuwe reacties zijn van mensen over dat onderwerp wat ze dan bespreken plus je krijgt ook meldingen als er dan nieuwe video's over rutte of een debat komt ik ben daar ook pas sinds een maand achtergekomen 🤣maar vond het wel interessant

Waarom zou ik dat willen als ik hier al een fijn forum heb?

Rachel is  nieuw en reageert in een topic. Wederom wordt iemand eigenlijk direct aangevallen. Ze geeft niet meer dan tips. Overigens kijk ik ook live de debatten via kanaal NOS of You Tube. De wereld is groter dan alleen reacties lezen op dit forum toch? De reacties op You Tube kunnen net zo persoonlijk zijn als hier, alleen is de gemeenschap veel groter, dat kan ook voordelen hebben. 

Rachel. schreef op 06-04-2021 om 13:03:

Er staat letterlijk boven de titel off-topic discussies😂

hoe komen mensen met dit soort topics naar ouders.nl?🙄😂daar heb je youtube voor ofso daar heb je genoeg flinke discussies over rutte

Rachel gaat zelf eerst in de aanval door te beweren dat we naar youtube moeten gaan. Als nieuweling.

Pief schreef op 07-04-2021 om 16:53:

[..]

Nou, in dit geval niet hoor. Ik heb een abonnement op het nrc een ze zijn meestal niet op de hand van Rutte.

De auteur: "Jan Driessen is oud-campagnestrateeg van de VVD en Mark Rutte."

Pief schreef op 07-04-2021 om 16:53:

[..]

Nou, in dit geval niet hoor. Ik heb een abonnement op het nrc een ze zijn meestal niet op de hand van Rutte.

het is een opiniestuk, dus iedereen kan dit aanbieden aan NRC. Of het geplaatst wordt is een tweede maar dat wil niet zeggen dat het de mening van de redactie zou vertegenwoordigen.

gr Angela

D'66 is beloond voor het feit dat Kaag Rutte niet liet vallen.

Mija schreef op 07-04-2021 om 16:51:

[..]

Gevalletje 'Wij van WC-eend adviseren WC-eend en uiteraard vinden wij de concurrent pruts".

Klopt, maar staat er iets in wat niet klopt? Rutte is ongekend loyaal, ook aan niet-partijgenoten. Kaag is nu in een week over meerdere partijgenoten gewalst. Alles is geoorloofd voor eigen succes kennelijk. Voor mij echt een eye-opener want ik had haar hoog zitten.

Granola schreef op 07-04-2021 om 19:31:

[..]

Klopt, maar staat er iets in wat niet klopt? Rutte is ongekend loyaal, ook aan niet-partijgenoten. Kaag is nu in een week over meerdere partijgenoten gewalst. Alles is geoorloofd voor eigen succes kennelijk. Voor mij echt een eye-opener want ik had haar hoog zitten.

Ik heb dat precies zo. Fijn dat nieuwe leiderschap, van de regen in de drup.

Pief schreef op 07-04-2021 om 19:47:

[..]

Ik heb dat precies zo. Fijn dat nieuwe leiderschap, van de regen in de drup.

Grappig dat juist de Rutte fans in deze draad teleurgesteld zijn in Kaag. 

Alkes schreef op 07-04-2021 om 20:53:

[..]

Grappig dat juist de Rutte fans in deze draad teleurgesteld zijn in Kaag.

Tja, dat klopt dus niet. Ik heb vanwege Rutte voor het eerst in jaren niet op de vvd gestemd. Ik zag meer in Kaag als mp. Maar nu niet meer. 

Vind ik niet zo raar hoor. VVD en D66 zijn beide liberale partijen en liggen qua ideeën dichtbij elkaar. Ik ken veel VVD'ers die dit keer Kaag hebben gestemd, omdat zij verandering wilden en dat als enige fatsoenlijke alternatief zien. Ik heb zelf ook lang getwijfeld.

Overigens noem ik mijzelf geen Rutte fan, ik vind alleen dat hij nu echt genaaid is en dat deze hele klucht nergens over gaat.

Voor de statistieken: Ik vind de stijl van Kaag ook tegenvallen. Ik had gehoopt op verbinding, maar ze gedraagt zich nogal autoritair en onnodig hard. En ik vind Rutte een goed politicus en MP, al zal ik nooit VVD stemmen. Ik vermoed dat hij deze storm ook gaat overwinnen, en dat is toch best wel knap. Het helpt natuurlijk wel dat de VVD nodig is voor een coalitie en de partij Rutte niet laat vallen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.