Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Geloven jullie Rutte?

"Omtzigt positie elders" staat er in de notities van Ollongren. Rutte een week geleden "ik en Kaag hebben niet over Omtzigt gesproken". Rutte vandaag (nadat het even duurde voordat de gespreksverslagen kwamen): "ik heb een ministersfunctie voor Omtzigt voorgesteld". 

Wat denken jullie hiervan?


Heel jammer dat Arib haar periode niet verlengd is. Maar natuurlijk verdient Vera Bergkamp ook een kans.

Ik had alleen verwacht dat men toch liever Arib had omdat zij als lid van de PvdA geen regeringspartij vertegenwoordigt en met Vera Bergkamp D66 heb je dat risico natuurlijk wel.

AnneJ schreef op 07-04-2021 om 22:32:

Heel jammer dat Arib haar periode niet verlengd is. Maar natuurlijk verdient Vera Bergkamp ook een kans.

Ik had alleen verwacht dat men toch liever Arib had omdat zij als lid van de PvdA geen regeringspartij vertegenwoordigt en met Vera Bergkamp D66 heb je dat risico natuurlijk wel.

Ja, ik vind dat ook een vreemde keuze van een Kamer die juist terug wil naar een grotere scheiding tussen kabinet en Kamer. 

Alkes schreef op 07-04-2021 om 20:53:

[..]

Grappig dat juist de Rutte fans in deze draad teleurgesteld zijn in Kaag.

Ik heb SP gestemd hoor ...

AnneJ schreef op 07-04-2021 om 22:32:


Ik had alleen verwacht dat men toch liever Arib had omdat zij als lid van de PvdA geen regeringspartij vertegenwoordigt en met Vera Bergkamp D66 heb je dat risico natuurlijk wel.

Dat speelt helemaal geen rol. PvdA heeft voor de motie van wantrouwen gestemd dus Arib maakte geen schijn van kans (meer).

Ik geloof niet dat dat een rol heeft gespeeld. Er is op de achtergrond ook kritiek geweest op Arib, o.a. over haar omgang met medewerkers, rond de corona-maatregelen en rond de renovatie.

De keuze is al in de eerste ronde gemaakt, dat is stevig.

Als je iemand uit de oppositie wil zou Bosma de aangewezen persoon zijn geweest: zijn partij is de tweede van het land, maar wel gegarandeerd in de oppositie. Zijn standpunten zijn echter onverteerbaar voor de meeste andere partijen.

Er is nu nog geen regering, dus er is nu ook nog geen oppositie. VVD kan nog over rechts, als CDA mee wil doen, wat twijfelachtig is. Als ik de PvdA was zou ik alle kaarten open houden voor een grote combinatie op links, met D66 en CDA. Ik had eigenlijk gehoopt dat er al enige toenadering was geweest in de periode van bezinning, maar daar lijkt het helemaal niet op. Het wordt een potje moddervechten, zo lijkt het.

Tsjor

MeikeT schreef op 07-04-2021 om 15:17:

[..]

Waarom zou ik dat willen als ik hier al een fijn forum heb?

ik leg het uit ik zeg tegen niemand dat je verplicht bent daar te kijken en reageren 

MeikeT schreef op 07-04-2021 om 15:55:

[..]

Rachel gaat zelf eerst in de aanval door te beweren dat we naar youtube moeten gaan. Als nieuweling.

is geen aanval hoor maar zo te zien zijn de meeste snel op hun teentjes getrapt 😉

wil40 schreef op 07-04-2021 om 15:48:

Rachel is nieuw en reageert in een topic. Wederom wordt iemand eigenlijk direct aangevallen. Ze geeft niet meer dan tips. Overigens kijk ik ook live de debatten via kanaal NOS of You Tube. De wereld is groter dan alleen reacties lezen op dit forum toch? De reacties op You Tube kunnen net zo persoonlijk zijn als hier, alleen is de gemeenschap veel groter, dat kan ook voordelen hebben.

juist dankjewel en het was niet mijn bedoeling dat mensen zich aangevallen voelden 

wou het inderdaad uitleggen aangezien er door sommige in omlijnen gezegd werd dat ze er niet bekend mee waren dat je daar ook topics kan bespreken 

MeikeT schreef op 07-04-2021 om 15:17:

[..]

Waarom zou ik dat willen als ik hier al een fijn forum heb?

en nogmaals ik legde het uit voor de mevrouw die in omlijnen vertelde dat ze daar niet bekend mee is of niet ziet hoe mensen daar onderwerpen met elkaar als deze kunnen bespreken.

niet ieder bericht is voor jou mevrouw 🙂


Rachel. schreef op 08-04-2021 om 07:58:

[..]

ik leg het uit ik zeg tegen niemand dat je verplicht bent daar te kijken en reageren

In feite zeg je dat juist wel

Rachel. schreef op 06-04-2021 om 13:03:

Er staat letterlijk boven de titel off-topic discussies😂

hoe komen mensen met dit soort topics naar ouders.nl?🙄😂daar heb je youtube voor ofso daar heb je genoeg flinke discussies over rutte

Ik denk dat de mensen hier daarom ook zo reageren ("daar heb je youtbue voor" zegt in mijn oren dat je daar dus er wel over mag praten en hier niet). Maar goed, dit past hier helemaal niet in de draadje en vind ik zonde van de discussie hier. Mijn laaste woorden dus hierover.

Ik begreep dat de coalitiepartijen mogelijk ook van Arib af wilden omdat ze bij hoofdelijke stemmingen de gelegenheid willen hebben om de stemming iets later te houden zodat mensen aanwezig kunnen zijn. Dan krijg je niet meer dat kamerleden weglopen zodat het quorum er niet is en de stemming dus niet door kan gaan. (Als toen met de zorgsalarissen).

Ik vind dat ook een rare gang van zaken trouwens; dan kun je dus eerst de kamer rondkijken, wie is er allemaal, o, met deze bezetting gaan we het wel halen, ik vraag terplekke een hoofdelijke stemming aan.

Is voornamelijk een corona-dingetje (als ik het goed begreep) omdat de bezetting in de kamer dan lager is.

En het niet digitaal aanwezig kunnen zijn voor het quorum (volgens Arib), wat in de EK wel kan nu met corona inderdaad.

Maar ik vond Arib wel sympathiek en correct overkomen altijd. Ik geef meteen toe dat ik er geen verstand van heb

Jesse_1 schreef op 08-04-2021 om 13:06:

[..]

In feite zeg je dat juist wel

Rachel. schreef op 06-04-2021 om 13:03:

Er staat letterlijk boven de titel off-topic discussies😂

hoe komen mensen met dit soort topics naar ouders.nl?🙄😂daar heb je youtube voor ofso daar heb je genoeg flinke discussies over rutte

Ik denk dat de mensen hier daarom ook zo reageren ("daar heb je youtbue voor" zegt in mijn oren dat je daar dus er wel over mag praten en hier niet). Maar goed, dit past hier helemaal niet in de draadje en vind ik zonde van de discussie hier. Mijn laaste woorden dus hierover.

en ik heb mij daarna ook hersteld en mezelf uitgelegd toch  nogmaals het is niet dat je hier er niet over mag praten tuurlijk mag dat maar had het eerlijk gezegd niet verwacht op ouders.nl het hoeft niet alleen over kinderen te gaan maar verwacht hier meer topics waar ouders of gezin mee struggelen of vragen over hebben of hun verhaal willen doen ik verwacht op deze site niet gauw topics discussies en meningen over rutte en dat soort dingen dat verwacht ik meer op YouTube en dat soort platformen dat is nog steeds mijn mening 

wil niet zeggen dat het NIET MAG 

maar toch vind ik het een beetje apart maarja wie weet zie je mijn naam straks zo tussen een van die discussies aangezien die hier toch worden gehouden 🙂

Rachel. schreef op 08-04-2021 om 13:45:

[..]

en ik heb mij daarna ook hersteld en mezelf uitgelegd toch nogmaals het is niet dat je hier er niet over mag praten tuurlijk mag dat maar had het eerlijk gezegd niet verwacht op ouders.nl het hoeft niet alleen over kinderen te gaan maar verwacht hier meer topics waar ouders of gezin mee struggelen of vragen over hebben of hun verhaal willen doen ik verwacht op deze site niet gauw topics discussies en meningen over rutte en dat soort dingen dat verwacht ik meer op YouTube en dat soort platformen dat is nog steeds mijn mening

wil niet zeggen dat het NIET MAG

maar toch vind ik het een beetje apart maarja wie weet zie je mijn naam straks zo tussen een van die discussies aangezien die hier toch worden gehouden 🙂

Echt een beetje vreemde redenering hoor. Er zijn zat fora waar het over allerlei zaken gaat. Op het viva forum gaat het ook over actualiteit, politiek, werk, reizen, gezondheid, etc.. Fok idem dito en zo zijn er vast nog veel meer.

Misschien kunnen jullie een aparte draad starten over de vraag of je als nieuwe forummer verbaasd mag zijn en vanuit je verbazing mag redeneren en reageren, of je je deze verbazing als forummer met lange staat van dienst erg moet aantrekken en kunt zien als een veroordeling... en of YouTube al dan niet een geschikt discussieplatform is. 

Ik begrijp dat jullie er graag over doorgaan, om duidelijk te krijgen wie hier wel of niet fout zat / gelijk had, maar het leidt nogal af van het onderwerp. 

😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.