Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

20-02-2010 om 16:25

Gemeenteraadsverkiezingen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ow en als je deze reactie bedoeld

voor bovenstaande draad kan ik je mededelen dat ik ook die reactie niet snap.

Ik heb het niet over Wilders. Ik vind de verwijzing van een indirecte stem op Wilders geven absurd.

Ik heb het niet over autochtonen en het boeit me derhalve niet of Wilders wel of niet autochtoon is.

Die hele Wilders boeite me niet, wat me wel boeit zijn de reacties die deze man oproept.

Nederland heeft niks bijgeleerd!

shami trustfull

shami trustfull

22-02-2010 om 22:41

Wilders

En hoezo is Wilders griezelig.
Er is niks griezelig aan iemand die eens hard op durft te zeggen waar het op staat.
De 2 personen voor hem zijn van het leven beroofd dat zegt genoeg.
Zijn standpunten hebben niks te maken met racisme maar puur met hoe de dingen zich ontwikkelen, en daar moet een eind aan komen.
Angst heeft Nederland gebracht waar die nu is, heel jammer dat niemand zijn mening durft te uiten uit angst voor een bom op z'n hoofd.
En dat juist in een land waar vrijheid van meningsuiting voorop staat.
Mensen uit het buitenland zijn hier simpelweg te gast en moeten respect hebben voor het feit dat dit Nederland is met Nederlandse regels.
Er is al genoeg aangepast en zodanig veranderd dat zelfs mensen met een voor Nederland verkeerde instelling hier prima kunnen leven.
Leven en laten leven! hier word meer dan genoeg gedaan voor mensen uit het buitenland.
Het moet niet zo worden dat mensen zich in hun eigen land bekrompen en bang voelen.
Nederland moet eerst zorgen dat de Nederlandse mensen zich optimaal thuis voelen voor ze zich met andere gaan bemoeien.
Respect moet er zijn maar als dit zo door gaat krijgt het nare wendingen.

Ho ho fladder

Hoewel ik geen Wilders fan ben heeft hij in de kern wel wat punten.

Er is een hoop onvrede in Nederland en die is er niet zomaar gekomen.

Door de mensen af te doen als schaapjes die blaten doe je ze een hoop onrecht aan.

Ik heb een hele intelligente goed opgeleide vriendin en die zeer sociaal voelend is en ze heeft het meer dan gehad met de lastige moslims. Discriminatie? Welnee, gewoon overlast! Het verschil met de groep niet deugende antilianen is dat deze een stuk minder luid roepen. Ze zijn gewoon crimoneel i.t.t. tot de marrokkaanse crimineeltjes, die grijpen gelijk terug op discriminatie en daar zijn wij Nederlanders nog o zo gevoelig voor.

Antilianen hebben voor zover ik weet ook nog nooit een terroristische aanslag gepleegd uit naam van Allah!

Tinus_p

Tinus_p

23-02-2010 om 12:01

Slecht geheugen izar

Nikus:
"Antilianen hebben voor zover ik weet ook nog nooit een terroristische aanslag gepleegd uit naam van Allah!""
Izar:
"Nederlandse Marokkanen of Turken bij mijn weten ook niet."
Goh, zijn we Mohammed Bouyeri alweer vergeten?

Tinus_p

Tinus_p

23-02-2010 om 13:56

Theo van gogh

Izar:
"Zijn alle allochtone moslims in NL verantwoordelijk voor de moord op Theo Gogh?"
Ah, een stropop.
Let even op het verloop van de discussie totnogtoe (en de naam van Theo van Gogh correct spellen maakt ook een betere indruk).

Nou is het rottige, dat die stropoppen niet, en dus ook echt helemaal NIET, helpen tegen Wilders, nouja, komt hij weer:
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/3613/De_elite_heeft_niet_geleerd_van_Fortuyn

Hannes

Hannes

23-02-2010 om 14:36

Weet het nog niet

Ik ben via mijn werk goed bekend geraakt met de lokale politiek en eerlijk gezegd valt me dat helemaal niet mee. Ik had gedacht dat ik me meer betrokken zou gaan voelen maar om het nou maar heel ongenuanceerd uit te drukken: nu ik er met mijn neus bovenop sta, vind ik het nog erger dan vroeger toen ik van niks wist.
Wat ik in ieder geval zie is dat persoonlijkheden heel belangrijk zijn. Hier zit een lijsttrekker/fractievoorzitter van een partij met standpunten waar ik best sympathie voor heb maar die man lokt consequent conflicten uit met iedereen waar hij mee te maken krijgt: college, burgemeester, ambtenaren, andere raadsleden. Constant op ramkoers, ik verdenk hem serieus van een psychiatrische stoornis. In de media komt dat gespierde gedoe heel stoer over maar in de praktijk is die man een absolute stoorzender voor het hele politieke proces, ook omdat zijn optreden de groepsdynamiek in de raad heel negatief beinvloedt.
Als ik ga stemmen, wordt het waarschijnlijk de PvdA. Daarvan vind ik de lijsttrekker het meest afgewogen en genuanceerd. En de richting waarin die partij met de gemeente wil gaan, komt redelijk overeen met mijn voorkeuren. De andere linksige partij in mijn gemeente vind ik te abstract. Die hebben het over de klimaatcrisis maar zeggen weinig over concrete lokale keuzes.
De lokale partij in mijn gemeente mist in mijn ogen de competenties om mee te beslissen. Die weten in de raad maar halve tijd waar ze over praten. Ze kunnen bij wijze van spreken nog sputteren tegen gedrag van ambtenaren dat veroorzaakt wordt door verordeningen die ze zelf mee hebben vastgesteld. Het niveau van die mensen is simpelweg te laag. Wat ik overigens als een serieus probleem zie van onze democratie: zeer complexe problematiek in samenhang met ontzettend ingewikkelde regelgeving van europese, landelijke en provinciale overheden waardoor je minstens hoogopgeleid moet zijn om er iets van te brouwen. En dan nog, ik snap er zelf vaak ook weinig van. Het abstractieniveau is ontzettend hoog. Hoe moeten mensen daar nou nog enige affiniteit mee voelen, zeker als je laagopgeleid bent en het niet begrijpt? Ik snap heel goed dat maar de helft van de mensen gaat stemmen. En ik zie al helemaal niet hoe laagopgeleide mensen op een zinvolle manier als gemeenteraadslid kunnen optreden. Ik vind dat een fors probleem. Ik denk namelijk dat alle groepen in de samenleving zich vertegenwoordigd moeten kunnen voelen om een goed functionerende democratie te kunnen handhaven. Maar door de complexiteit van het werk zie ik geen reële mogelijkheden voor.
Groet, Hannes

Pluk53

Pluk53

23-02-2010 om 15:06

Lokaal

ik woon in een "grote" stad. Het besturen is grotendeels aan het oog onttrokken. Alles wordt in commissies en werkgroepen voorgekookt, en in de raadsvergadering vind dan nog een rituele dans plaats, en dat is de hedendaagse gemeentelijke democratie.
Mijn stem gaat naar "Leefbaar-XXX"; is hier niet groot, en zal ook niet in het college zitten. Maar is wel goed voor kritische noten.

Polly Shearman

Polly Shearman

23-02-2010 om 15:44

Geef me advies

Ik stem altijd op partij A zowel landelijk als gemeentelijk.
Maar toen ik dit jaar de stemwijzer invulde kwam er een heel andere partij uit X ( het tegenovergestelde)
Ik sta met mijn hele hart achter partij A waar zij voor staan, echter wil in mijn gemeente partij X ook precies het sportveld waar ik het wil hebben, willen ze ook precies de straat die ik belangrijk vind 30 km zone maken en nog meer van dat soort voorbeelden...
dus wat nu???

Nasha 1st

Nasha 1st

23-02-2010 om 16:37

Vandaag

kreeg ik weer een flyertje in de bus voor de gemeenteraadsverkiezingen....Vorige week kreeg ik die van de SGP....Vandaag D66....met daarin het plan om binnen 3 jaar zacht water in onze gemeente te hebben hahahahahahaha (vorige week stond in de krant dat het waterbedrijf dit jaar zacht water gaat leveren!)

reina

reina

23-02-2010 om 18:06

Nikus ....

"Het verschil met de groep niet deugende antilianen is dat deze een stuk minder luid roepen. Ze zijn gewoon crimoneel i.t.t. tot de marrokkaanse crimineeltjes, die grijpen gelijk terug op discriminatie en daar zijn wij Nederlanders nog o zo gevoelig voor." Hé, apart, laat ik die uitspraak nou veel vaker horen van Antilliaanse jongeren dan van Marokkaanse....

Reina

Dat kan!

Polly Shearman

Polly Shearman

24-02-2010 om 13:28

Nou ik vind het maar behoorlijk ingewikkeld

gisteren gesprek gehad met iemand van partij A, en gevraagd wat hun nou precies vinden van de 3 belangrijkste punten voor mij persoonlijk.
Ik kreeg geen duidelijk antwoord...

jammer jammer, ik neus nog wel verder.

Hillary

Hillary

24-02-2010 om 14:36

Ingewikkeld

Ingewikkeld is het zeker. Sowieso bekijk ik mijn stem per keer. Meestal stem ik landelijk niet hetzelfde als lokaal. om echt te weten hoe de lokale politiek in elkaar zit moet je het echt heel goed volgen. Heb dat de afgelopen weken gedaan. Programma's naast elkaar gelegd, debatten bezocht etc. Zo kan het zomaar gebeuren dat op een debat heel wat anders wordt gezegd dan in het programma staat. Het is zelfs gebeurd dat de nr.3 van een partij achter de tafel bij een debat A zei en dat de lijsttrekker op hetzelfde moment B twitterde. Tja wat moet je daar dan nog mee he.

Ik hoop dat

ik hoop dat voor de nieuwe formatie de voorspelling van Van Rossum uit gaan komen; paars +
D66, groenlinks, VVD en PVDA. Maar dit gaat niet over de gemeenteraad natuurlijk. Was wel een grappig stuk van hem bij Netwerk gisteren vond ik. Hij zou maanden in een depressie komen als de PVV een grote rol zou gaan spelen.

Gemeente, ja tuurlijk stemmen! Blijft altijd spannend wat er uit zo'n stemwijzer komt. Gelukkig voor mij groenL op 1, daarna SP en daarna partij v/d dieren. Je zou maar op de PVV uit komen... k zou er wakker van liggen. Gelukkig zitten ze niet bij ons denk ik dan...
Maar ik blijf het wel heftig vinden hoor, het signaal wat er van zo velen komt, en daar moet wel echt iets mee!

Groetjes lunamaya

vlinder72

vlinder72

25-02-2010 om 21:25

Moeilijk, moeilijk

Ik heb net in het lokale sufferdje de standpunten van alle partijen gelezen. Maar ja, ze willen allemaal van alles en zeggen vooral wat mensen willen horen. Zoals sluipverkeer van de wegen af. Maar hoe je dat dan wil gaan doen daar staat natuurlijk niets over vermeld. En natuurlijk veel voor de "zwakkeren in de samenleving". Alle partijen die het hebben over de zwakkeren in de samenleving vallen bij mij af. Ik ga over mijn nek van die bewoording. Je zou toch maar zo genoemd moeten worden. Verder natuurlijk veel geblaat over overal blauw op straat en zero tolerance. Hoe? Ik lees niets over bezuinigingen die nodig zullen zijn. Beetje jammer. Nou ja dan stem ik maar weer standaard op Groenlinks.

tonny

tonny

02-03-2010 om 20:03

En, gaan jullie stemmen morgen?

Al verzonnen op wie?

En stempas niet kwijt?

Een paar jaar geleden kon het stembureau in zo'n geval ter plaatse een nieuwe maken, maar die mogelijkheid is vervallen.
Het wordt de kiezer niet echt makkelijker gemaakt. ID mee. Kopie van ID als je voor een ander komt stemmen... Allemaal dingen waar je aan moet denken voor je van huis gaat.

tonny

Natuurlijk ga ik stemmen

Nog even flink inlezen vanavond, want de definitieve keuze is nog niet gemaakt.

tonny

tonny

02-03-2010 om 23:02

Kijk eens aan, da's mooi!

Maarre - ik lees hier dus maar weinig stemmers. Gaan jullie niet?

margje van dijk

margje van dijk

03-03-2010 om 00:40

Tuurlijk tonny

Ik ga zelfs voor mijn man stemmen, die in China zit.
Twee stuks hier dus.
Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

03-03-2010 om 00:58

Zoekerdezoek

Ik moet zo inderdaad even zoeken:-S Als ik ze gevonden heb ga ik uiteráárd stemmen. Ik benadruk bij mijn dochter ook dat ze van dat recht gebruik moet maken. Ze gaat stemmen tellen, dat is ook belangrijk

Biene M.

Biene M.

03-03-2010 om 06:51

Zeker wel tonny

Maar dat hadden we eerder in deze draad toch al gemeld?

Bastet

Bastet

03-03-2010 om 07:41

Ik ga zo stemmen voor mij en mijn man,op de school van mijn dochter,erg makkelijk.
Bastet

krin

krin

03-03-2010 om 09:26

Gedaan

bij het naar school brengen, in het speellokaal. Zoon meegenomen, dus het zaadje van de democratie is meteen ook gezaaid bij de volgende generatie.

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2010 om 09:44

Hier ook

Dochter van drie had een rood potlood meegenomen, maar mocht geen 'hokje kleuren'. Ze kreeg wel een snoepje en veel aandacht van alle opa's en oma's bij het stembureau. "Wanneer mag jij ook stemmen?" vroeg een oma. "Als ik vier ben," zei dochter beslist.
Groetjes
Massi

Op school...

dus dan moet je wel heel erg je best doen om een reden te bedenken waarom het niet gelukt was, dat stemmen.

Jakiro

Jakiro

03-03-2010 om 11:12

Op wie?

Tonny:"En, gaan jullie stemmen morgen ?"
Nee dus.
Jakiro

Tuurlijk

Ik stem altijd. Deze keer in het dorpshuis, waar eerder ook de vaccinaties gegeven werden (mex griep). Mijn 2 jongsten waren haast niet naar binnen te praten ("stemmen, wat is dat mama, ik geloof er niks van, is gewoon een smoes voor wéér zo'n prik" .

Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2010 om 11:24

Stemmenland

Dochter (3) net: "Oma, ik was met mama in stemmenland."
Mijn moeder vertelde dat zij ooit met een peuterzoon ging stemmen. Toen ze weer naar buiten liepen, barstte zoon in tranen uit: "Mama, ik heb helemaal geen stemmen gehoord!".
Groetjes
Massi

Nasha 1st

Nasha 1st

03-03-2010 om 13:14

Ik stem altijd!

Als je niet stemt, moet je ook niet zeuren, heb ik altijd geleerd.....en dus stem ik.... (dan mag ik tenminste zeuren hahahahahaha)

tonny

tonny

03-03-2010 om 13:24

Geweest

en het was érg rustig...

Mijn echtgenoot is lijsttrekker. Ben heel benieuwd naar de uitslag.

Als er een andere coalitie komt, moet hij op zoek naar een andere baan... De stem van het volk - maffe term- beslist of je verder kunt met je werk. Of er vertrouwen is. En of degenen die vertrouwen in je hebben inderdaad komen stemmen in plaats van stilzwijgend aan te nemen dat het zo allemaal ook wel doorgaat.

Normaal gaat een sollicitatiecommissie over je baan; nu is het een héle grote en je weet niet eens wie er allemaal in zitten ;

Natuurlijk geheel terecht dat democratie zo werkt, daarover geen misverstand! Maar ik merk dat het toch een raar gevoel is, als wederhelft-van. )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.