Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

20-02-2010 om 16:25

Gemeenteraadsverkiezingen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mag je aan iemand vragen wat die gestemt heeft?

ik voel mij een beetje onbeschoft (heb het vandaag aan een paar mensen gevraagd) achteraf want dat mag je eigenlijk niet vragen aan elkaar toch ? Of is dat tegenwoordig wel een normale vraag ?

Sancy

Sancy

03-03-2010 om 16:19

Vragen staat vrij

maar je hoeft geen antwoord te geven omdat er in Nederland vrije en geheime verkiezingen zijn.
Ik heb ook gestemd natuurlijk.

Jakiro

Jakiro

03-03-2010 om 16:48

Tonny

Op zoek naar een andere baan eventueel en lijsttrekker...dus ik naam aan dat hij nu wethouder was ?
Als hij heel goed is in z'n vak dan kan hij toch wethouder blijven ? Ongeacht z'n politieke kleur ? Alleen 1 der coalitiepartijen moet het willen.
Maar ik hoop voor jou dat hij z'n baan kan houden, wachtgeld en zoeken naar een andere baan is nou niet écht de ideale situatie.
Alhoewel ik weer niet snap dat de wethouderkandidaat als lijsttrekker staat. De inwoners stemmen op hem, terwijl het eigenlijk niet de bedoeling is dat hij de gemeenteraad in gaat, maar wethouder wordt. Ik weet dat bijna alle partijen het doen, maar eigenlijk vind ik het een beetje raar als je je realiseert dat mensen op een persoon voor de gemeenteraad stemmen.
Jakiro

Fatima

Fatima

03-03-2010 om 17:45

Vragen

De leerkracht vroeg volgens mijn kind in de klas of je wist waar je ouders op gingen stemmen. Ik weet natuurlijk niet hoe het precies ging maar ik vond dat wel vreemd.

Ja hoor manda

groen links. In onze stad hebben ze een flinke lepel in de pap en ik ben zeer content met een aantal dingen hier (cultuur, natuur, woningbouw en behoud, milieu etc.) Enige is dat ze een ontiegelijk jonge lijsttrekker hebben (24) dat vind ik zelf wel wat aan de jonge kant. Maar ik heb dan ook niet op hem gestemd.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom het voor zo veel mensen zo'n groot "geheim" is waar ze op stemmen. (misschien kan iemand dat uitleggen?) Ik snap dat het je recht is om het geheim te houden, maar in een vrij land als NL is er niets wat ik te verbergen heb.

Fatima

Fatima

03-03-2010 om 18:54

Ik bedoelde

Ik bedoelde dat mijn kind in de klas moest zeggen waar de ouders op gingen stemmen als je dat wist.

Yta Chalne

Yta Chalne

03-03-2010 om 20:09

Net geweest..

..en het was flink druk hier. Er waren zeker tien wachtenden voor me.

reina

reina

04-03-2010 om 00:02

Ik zit, zoals de meesten denk ik, de uitslagen te volgen en ik merk dat ik het nog veel erger vind dan ik dacht dat die ene partij de meeste stemmen heeft in mijn woonplaats. In de stad die zolang hij bestaat multicultureel geweest is en die dat hoort te blijven, de stad waar het criminaltiteitscijfer helemaal niet zo hoog is, maar waarover men steeds maar roept dat het veiliger moet worden. Ik ben er beroerd van.....

Jujube

Jujube

04-03-2010 om 00:48

Balen reina

Ik kan me voorstellen dat je baalt, Reina. Onbegrijpelijk dat zo'n partij zo groot wordt, in Den Haag zijn ze de op 1 na grootste.
In onze stad is GroenLinks de grootste; ik heb er ook op gestemd. Joho!
Groet,
Jujube, die, nu ze de uitslag weet, kan gaan slapen.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-03-2010 om 01:02

Reina

Man en ik zeiden nog tegen elkaar dat jij inderdaad moet balen als een stekker!

tonny

tonny

04-03-2010 om 01:07

Met dank aan de landelijke politiek...

... fundamentele verschuivingen. Niet in overeenstemming met hoe het plaatselijk toegaat. De sfeer was de laatste tijd goed en opbouwend, het bestuur ging meetbaar de goede kant op.
Maar wordt die inzet beloond? Hm. Nee. Zeer ten dele.

Er komen bijzonder lastige coalitieonderhandelingen, het kan alle kanten op.

Ik vind het heel, heel jammer dat mensen die zich plaatselijk enorm inzetten worden afgerekend door gedoe in Den Haag.
En dat mensen die nog niets hebben gepresteerd succes hebben omdat iemand in Den Haag succes heeft.

Het leven is niet eerlijk.
Het is niet anders.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-03-2010 om 01:46

Tonny

Het heeft toch geen gevolgen voor jullie?

reina

reina

04-03-2010 om 07:04

Kaaskopje

Nou, dat doe ik inderdaad, niet alleen balen, ik was er echt naar van.
Ik ben bang dat dit grote landelijke gevolgen gaat hebben.. Ik verwacht nl. dat ze het er idd op aan gaan laten komen dat ze niet in de raad komen en dan gaan roepen dat ze weer buitengesloten worden, wat hen mogelijk bij de landelijke verkiezingen in de kaart kan spelen, want in situaties verdraaien is Wilders erg sterk. Gisteravond hoorde ik hem roepen (op tv hoor, niet in het echt, brrr) dat ze hun beste man naar Almere gestuurd hebben en dat dat heeft gewerkt! Beste man?? De beste man heeft niets ingebracht, liet het steeds afweten, had bij het laatste debat de lef om kort van tevoren een sms-je te sturen dat hij plots buikgriep had (neem een imodium, zou ik zeggen). Ook de andere kandidaten hielden stijf hun mond dicht. En dat is dan de club waar massaal op gestemd wordt! Ik snap er niks van, maar ik begrijp, om het op z'n Wilders te zeggen, die ultra-rechtse kerkleden dan ook helemaal niet.... en aangezien ze zich niet bekend maken (ik spreek nooit iemand die zegt op de PVV te gaan stemmen) kun je ook niet met hen in gesprek.

Yta Chalne

Yta Chalne

04-03-2010 om 08:27

Ha!

Ik ben zo blij met mijn stadje! Geen enkele bizarre uitwas van een partij heeft hier poot aan de grond gekregen, en mijn stem is gegaan naar de partij die de grootste is geworden.
Maar ik schrok van Den Haag, van Almere zat het er in (hoe ellendig ook) na al die media-aandacht, maar Den Haag? Waar gaat dat over??

bloem

bloem

04-03-2010 om 10:23

Tihama

"Ik vrees dat hiermee de framingacties van Wilders weer gewerkt hebben. Door zijn stellingen dwingt hij de andere partijen in de verdediging. Het zou me niet eens verbazen als de PVV straks gaat beweren dat ZIJ al die extra handhaving geregeld hebben".

Heel goed Tihama en misschien is dat ook wel goed om hier eens goed over na te denken. En weet je, Wilders dwingt de andere partijen inderdaad om hun ogen eens te openen voor de werkelijkheid zoals die nu helaas in veel gemeenten nog steeds is en waar het helaas bar en boos gesteld is met de veiligheid. Wilders zal jullie initiatief zeer op prijs stellen denk ik. Ik vind het in ieder geval heel goed, maar er is nog een hoop werk te verrichten in ons land op o.a. dit punt en dat moeten we natuurlijk niet vergeten.

bloem

bloem

04-03-2010 om 10:43

Lorwyn

Echt Lorywyn, je mag van mij links denken. Maar wat je zegt:

"mensen die zich niet aanpassen moeten oprotte".....hoor nu wat je zegt.

Nee, Wilders zegt, als je als allochtoon in Nederland komt wonen en werken, pas je dan aan en daarmee bedoelt hij, de taal leren en de wetten van het land respecteren en naleven en niet je eigen moslimwetten naleven zoals radicale moslims propeganderen die de westerse samenleving vuile honden noemt.
Ik denk dan: als je dan zo extreem denkt, blijf dan alsjeblieft in je eigen land en je eigen cultuur en kom dan niet naar een land als Nederland met een democratische cultuur en vrijheid van meningsuiting.

Dat is wat wij als PVV'er bedoelen met aanpassen. Niet je cultuur verloochenen, maar wel aanpassen aan de maatschappij waarin je komt wonen en werken. Het is toch van de zotte dat er geluiden op gaan om op scholen marokaanse les te willen geven zodat we met elkaar kunnen blijven praten. Ik ben blij dat dat de kop is ingedrukt zeg. Ze draaien de boel gewoon om hier. Wij moeten ons aanpassen aan de allochtoon in plaats van andersom. In andere landen lachen ze ons vierkant uit.

"Ik ken in mijn familie (ik kom uit een nogal christelijk nest)helaas heel wat mensen die zonder nadenken op CDA stemmen omdat zij nu eenmaal een C hebben. Een oom stemt zelfs SGP, brrr."

Tja, ik ken ook aangetrouwde familieleden die om die reden op de CDA stemmen. Soort van gewoonte denk ik. Je kunt beter kijken waar ze voor staan, toch? Maar goed, ieder zijn eigen ding net als de SGP. Tja, ik ben er ook geen fan van, maar als anderen zich daar prettig bij voelen.....
Hoe het ook zij, ze roepen hun volgelingen niet op om anderen om zeep te helpen wat die radicale imams dus wel doen. Ze roepen om het hardst dat ze de grondwet niet willen naleven omdat het niet in hun geloofswereld past?!! Wat doen je hier dan!! Dan kun je beter je biezen pakken en weer teruggaan naar je land waar ze wel gehoor vinden. Maar dat doen ze niet want (en dat is nu het gekke) daar zijn ze te streng en hebben ze geen vrijheid van meningsuiting!!! Kom op zeg!!

bloem

bloem

04-03-2010 om 10:49

Lorwyn

Denk je nu echt dat het opruiende gedrag van de PVV de veiligheid vergroot??? Hele groepen mensen worden nu als paria behandeld, door die instelling. Deze groep gaat dan ook verharden, lijkt me heel logisch.

En welke groepen bedoel je dan? Ik zie het trouwens niet als opruiend gedrag hoor. Is het opruiend gedrag om te zeggen dat je meer agenten op straat wilt? Dat er eerder en harder ingegrepen wordt? Het is een contatering van de keiharde feiten waartegen eens flink opgetreden moet worden!

Of wil je dat er weer een goed gesprek moet volgen met dergelijke groeperingen die zich schuldig maken aan onveiligheid op straat? Nee, Dat helpt zeg!

Kaaskopje

Kaaskopje

04-03-2010 om 10:52

Bloem

Ik denk dat het een duidelijk signaal moet zijn van de maatschappij hoe die nu tegen de dingen aankijkt.
Een signaal kan niet regeren. Ik denk overigens dat 'de maatschappij' een veel te ruim begrip is. Het is een deel van de maatschappij en ik vraag me oprecht af van wat voor niveau dit deel is. De mensen die ik irl ken met een serieuze of lichte voorkeur voor de pvv blinken niet bepaald uit in verstandig redeneren.

bloem

bloem

04-03-2010 om 10:52

Helaas emma b

ik zou er ook depressief van worden....van mensen die de waarheid niet willen of durven onder ogen te zien. Trek je maar lekker terug en slaap maar lekker verder en maak je verder maar nergens druk om zou ik zeggen...dan hebben personen als radicale imams dadelijk de boel in handen en kun jij straks verplicht met een burka over straat.

Tinus_p

Tinus_p

04-03-2010 om 10:54

Framing

Tihama:
"Ik vraag me af of al die PVV-stemmers in Almere wel weten wat er al gedaan wordt om criminaliteit terug te dringen. Oja, dit is dus allemaal uitgevoerd door een combinatie van VVD-CU-CDA-PvdA. Ik vrees dat hiermee de framingacties van Wilders weer gewerkt hebben. Door zijn stellingen dwingt hij de andere partijen in de verdediging. Het zou me niet eens verbazen als de PVV straks gaat beweren dat ZIJ al die extra handhaving geregeld hebben."
Maar waarom lukt het de zittende bestuurders dan niet om hiermee te scoren? Wilders doet aan framing, maar de anderen laten zich ook framen.
Zijn ze bang om stemmen te verliezen van de tegenstanders van een harde aanpak? Dat kan me rijkelijk voorstellen, maar dan is de les dat 'je niet uitspreken' op korte termijn voordelig kan zijn, maar op de lange duur contraproductief is.

Kom naar haarlem!

GroenLinks: 7
PvdA: 7
D66: 7
SP: 6
VVD: 5
CDA: 3
ActiePartij: 1
Partijspaarnestad: 0
Trotsopnederland: 1
Partijmoedercao: 0
Ouderenpartijhaarlem: 2
Christenunie: 0
Forzahaarlem: 0

bloem

bloem

04-03-2010 om 10:59

Kaaskopje

Nee, Emma B, een signaal opzich kan niet regeren nee, goed gezien van je. Ik zou het toch haast verkeerd zien.

Ik zal het wat duidelijker voor je maken:
Het feit dat de PVV zoveel stemmen heeft, is een belangrijk signaal ja van een grote groep mensen binnen deze maatschappij.

tja, en wat het verstandig redeneren aangaat, zo kunnen mensen met een serieuze of lichte voorkeur voor de PVV ook denken over anderen.....en zo generaliseren we weer lekker verder....

Leuke aanval trouwens op mensen die anders tegen dingen aankijken.
Ik vind het juist goed al die verschillende meningen, ideeen en visies.

Pvv..pffff

Dat de PVV zo groot wordt binnen Den Haag en Almere is niets minder dan een signaal.

Ik las ergens binnen deze draad, dat de groeperingen gaan verharden door Wilders. Dat is een denkfout. Wilders is er gekomen door ale misstanden binnen de grote steden. Als ik lees hoe het in Almere toegaat en hoeveel toezichtsmaatregelen er zijn genomen krijg ik het spaans benauwd. In een dergelijke stad wil ik niet wonen. Ik stem zeker niet op de PVV maar ik begrijp de explosieve groei wel als ik her en der eens lees.

Dat wil niet zegen dat ik het toejuich, maar ik begrijp het wel.
Overigens heb ik als tegenhanger van ons linkse dorp VVD gestemd.

Binnen ons dorp heeft een lokale partij gewonnen en ook ik hou mijn hart vast. Dit meer omdat ik bang ben dat we volledig bankroet gaan. Dat zijn we al maar het kan natuurlijk altijd erger.

bloem

bloem

04-03-2010 om 11:08

Lorwyn

Weet je, ik ken ook allochtonen die moslim zijn en zich prima aanpassen. Die ergeren zich juist rot aan diegenen die zich niet aanpassen en vinden die radicale imams juist verschrikkelijk. Ik heb ze echter niet horen zeggen dat ze zich niet welkom voelen. Ze zetten zich juist af tegen die groepen die zich niet willen aanpassen. Ik denk dat dat meer een persoonlijk iets is dan en ik vind het naar voor moslims als ze zich onterecht aangesproken voelen.

Inderdaad al dat gezeik over geloof, cultuur etc...stoort inderdaad steeds meer de politiek. Het zou afgeschaft moeten worden! Maar dat is helaas niet zo. We moeten roeien met de riemen die we hebben.

Dat intolerante voel ik ook wel. Maar dat het probleem met de Islam door Wilders wordt verergert.....ik weet het zo net nog niet. Hij verwoord toch wat heel veel Nederlanders voelen. Ik schrik toch behoorlijk wanneer ik hoor van een radicale imam die mensen recruteert om een jihad voor te bereiden tegen de westerse beschaving en onze grondwet niet eens wil respecteren....dat gaat in mijn ogen toch echt ver en daar kan een Wilders toch niets aan doen?

Kaaskopje

Kaaskopje

04-03-2010 om 11:13

Kaaskopje

en vervolgens Emma B. in je antwoord. Dit soort vergissingen mag de pvv dus echt niet maken. De een is de oorzaak en de ander krijgt de schuld...
Bloem, ik probeer me echt in te leven in mensen die er anders tegenaan kijken. Ik kan me oprecht voorstellen dat mijn kennis die middenin een wijk woont met meer moslims zich meer aan bepaalde zaken ergert dan dat wij dat doen in onze wijk zonder noemenswaardige problemen. Ik kan me best voorstellen dat een bewoner van de stationsbuurt ándere problemen heeft dan een bewoner aan de buitenrand van de stad. Dat is echter geen reden om te begrijpen dat mensen uit stadsdelen met meer problemen nu een hele bevolkingsgroep afserveren als probleemgeval. Ik zou me als moslim nu doodongelukkig voelen in dit land.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-03-2010 om 13:45

Foute conclusie

"Minstens zo gevaarlijk als de islam die ze bestrijden."
De Islam als 'verschijnsel' is niet gevaarlijk. Het is 'slechts' een geloof. Mensen die dit geloof aanhangen kunnen er hun eigen draai aan geven en het daardoor tot iets negatiefs maken. Net zoals dat bij het Christendom en Jodendom opgaat. Ik wil door aanhangers van geen enkele religie een bepaalde levensstijl opgelegd krijgen. Geen haar op mijn hoofd dus die in het hol van de bijbelbelt wil wonen, net zo min als ik zin zou hebben om naar Iran te emigreren.

bloem

bloem

04-03-2010 om 13:56

Lorwyn

Ik denk wel zeker dat de media smult van een radicale imam en ook van het uitvergroten, opblazen en zelfs verdraaien van de uitspraken van Wilders. De media speelt hierin zeker een grote rol. Kijk maar eens hoe ze steeds de woorden van Rita Verdonk verdraaien.

Maar dat een gematigde moslim hiervoor de rekening krijgt gepresenteerd door onnadenkende personages als die opgeschoten jochies....dat vind ik erg ver gaan, maar ik denk dat dat niet alleen bij moslims voorkomt.

"Maar waarom is Wilders alleen tegen de islam en niet tegen het christendom? De katholieke kerk is toch ook heel fout bezig met die communie-homo kwestie? En het vrouwbeleid bij de SGP?"

Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe Wilders daar tegenaan kijkt. Misschien dat je nog eens verbaasd zult zijn van zijn houding mbt. de katholieke kwestie en het vrouwbeleid bij de SGP (wat ik overigens erg storend vind; Jezus had immers ook vrouwen aan zijn zijde).

Het christendom veroordeelt onze grondwet niet en noemt bevolkingsgroepen geen vuile honden en hoeren die afgemaakt moeten worden. Ik denk dat als wij als Christenen dat in een moslimland zouden roepen dat het dan snel met ons gedaan zou zijn. Daar maken ze namelijk wel korte metten met andersdenkenden hoor.

bloem

bloem

04-03-2010 om 13:58

Kaaskopje

Precies. Dat vind ik dus ook.

reina

reina

04-03-2010 om 15:37

Bloem

Omdat ze in moslimlanden (althans een aantal...) verkeerd omgaan met andersdenkenden wil dat nog niet zeggen dat wj hier intolerant moeten worden. Ik denk dat je zou schrikken van de dingen die tegen je gezegd zouden worden als je een poosje met een hoofddoekje zou gaan lopen, intolerantie lijkt hier ook gemeengoed te worden. Ja, ik ben ervan overtuigd dat de intolerantie door Wilders en volgelingen vergrott worden, door hun uitspraken zetten ze de stekels overeind van bevolkingsgroepen die zich hier niet meer thuis en prettig voelen, wat uiteraard geen positief effect heeft op integratie. Veel Wildersaanhangers vinden andersdenkenden naief, ik vind het naief om te denken dat je zo tegen een groep mensen aan kunt schoppen zonder dat dat scheuringen teweeg brengt. Ik schrik telkens weer als ik Wilders hoor, ook gister weer in z'n toespraak in Almere, zijn denigrerende taalgebruik, de onfatsoelijke manier waarop hij zich uitdrukt, hoe hij over zijn 'collega's praat, en dan straks zogenaamd jammeren als niemand met hen wil besturen, het doet me denken aan dat ettertje wat iedereen tegen de schenen schopt en daarna gaat janken omdat niemand met hem wil spelen. Ik vind dat stemmen op de PVV om een signaal af te geven onbegrijpelijk, als je dat signaal wilt afgeven stem dan op de partij voor de dieren ofzo, die hebben tenmninste gezonde denkbeelden.
Ik woon in Almere (en dan ook nog in een zgn achterstandswijk....), ik zou me er bijna voor gaan schamen, maar herken het beeld wat de media en Wilders van de stad neerzetten niet, ik zie gelukkig veel autochtonen en allochtonen die samen werken, met elkaar optrekken, samen leven, ik zie veel minder criminaliteit dan er geroepen wordt. Het aantal Wildersstemmers hier is hoog, veel te hoog wat mij betreft, maar gelukkig is het aantal niet-wildersstemmers nog véél hoger. Ik woon hier nog altijd met heel veel plezier en wil hier echt niet weg, al was dat plezier gisteravond even ver te zoeken..... En ja, al die verschillende meningen en visies zijn juist goed, maar let vooral op ál', sluit de meningen die je niet aanstaan niet op de Wilders-manier uit...., op een manier waarbij respect voor andersdenkenden heel ver te zoeken is.

Tinus_p

Tinus_p

04-03-2010 om 16:02

Lorwyn

Lorwyn:
"Maar waarom is Wilders alleen tegen de islam en niet tegen het christendom? De katholieke kerk is toch ook heel fout bezig met die communie-homo kwestie? En het vrouwbeleid bij de SGP?"
Een intrigerende gedachte: Wilders is volgens sommige bronnen joods -en er is aardig wat antisemitisme in de islam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.