Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

20-02-2010 om 16:25

Gemeenteraadsverkiezingen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jujube

Jujube

04-03-2010 om 17:40

Emma

Ja EmmaB, kom lekker in Utrecht wonen...veel leuker dan R´dam! Ik ben voor mijn werk geregeld in R´dam en ik vind de sfeer niet goed daar.
Groet,
Jujube

Jakiro

Jakiro

04-03-2010 om 19:23

Epidemioloog

Dat was haar oorspronkelijke beroep, zal ze vast wel weer in terug gaan.
Ik denk dat de nekslag voor haar geweest is gisteravond, toen ze zich weer eens buitensporig zat op te winden, op te dringen en er doorheen zat te schretten en Pechtold haar op haar nummer wees als een klein meisje....
Jakiro

reina

reina

04-03-2010 om 19:38

Emma

Ja, ik vind het ook jammer dat Agnes kant opgestapt is. Gisteravond kwam ze doodop over, te fel. Maar ik vind haar een gedreven politica, ik had haar nog graag langer gezien.

margje van dijk

margje van dijk

04-03-2010 om 20:28

Gaat mij ook aan het hart

Erg jammer dat ze weggaat.

Margje

Koos

Koos

04-03-2010 om 21:08

Kant

Pff... al die jaren maar staan schreeuwen in de Kamer en het zogenaamd allemaal beter weten. En nu krijgt ze een beetje tegenwind en gooit ze het bijltje er bij neer. Slap hoor. Blij dat ze weg is. Hoop dat haar opvolger een beetje normaal kan debatteren.

Goede beslissing

we hoeven niet allemaal een charismatische uitstraling, rust en leiderschap te hebben. Kan ze mooi terug in de kamer haar passie botvieren, laat Marijnissen het maar weer doen.

(overigens net gehoord dat een vriend hogerop de politiek in gaat bij de Sp, erg leuk, mag verder niets vertellen !)

Mijn voorspelling over almere

Ik heb medelijden met Almere. Ik geloof namelijk helemaal niet dat de pvv zo betrokken is bij Almere. Al meteen roepen dat hoofddoekjes in gemeentelijke (gesubsidieerde) instellingen een breekpunt is is wel heel tactisch van Wilders. Geen partij kan het daar mee eens zijn, is volgens mij ook juridisch niet mogelijk.

Dus pvv breekt en wil geen coalitie vormen. Kunnen ze weer roepen dat ze buitengesloten worden. Ondertussen is 3 maanden in de oppositie natuurlijk heel wat veiliger dan bestuursverantwoordelijkheid in het college nemen. Want 3 maanden in het college vlak voor de parlementsverkiezingen met alle ogen op je vraagt om echte oplossingen ipv alleen wat schreeuwen en dat kan de pvv niet goed.

Volgens mij is Almere alleen maar een springplank voor de verkiezingen in juni. Sterkte voor iedereen in Almere!

Emma b

oh je hebt gelijk, ze stopt helemaal ! Nou wat ontzettend jammer zeg.

tonny

tonny

04-03-2010 om 23:38

Agnes

Ik vind het erg sneu. Agnes kreeg de schier onmogelijke taak Jan op te volgen. Nu valt het allemaal tegen, zoals verwacht. Waardeloos voor haar dat ze dit moedige besluit moest nemen.
Spannend hoe de partij verder gaat, zo kort voor de verkiezingen met iemand anders.

tonny

reina

reina

05-03-2010 om 09:58

Ekeim

Je haalt me de woorden uit de mond, ik denk precies zo, dat is de enige reden dat ze hier in Almere zijn gekomen!

Tihama

Tihama

05-03-2010 om 11:17

Exact, ekeim

Dat was precies wat ik gisterochtend ook bedacht. Briljant plan. Wilders heeft spindoctors die geniaal zijn.
En er is niets dat we ertegen kunnen doen.

Want damned if you do, damned if you don't.

Gisteren beschreef ik hoe Almere al jaren investeert in criminaliteitsbestrijding. Bloem was blij, Nikus zei dat ze in zo'n stad niet wilde leven. Dus als de andere partijen zich hierop zouden laten voorstaan (zoals Tinus voorstelt), dan verliezen ze de kiezers die geen politiestaat willen.

Overigens: ik woon hier nog steeds heel graag.

Tihama

Tinus_p

Tinus_p

05-03-2010 om 11:48

Ja maar, ja maar

Tihama:
'Gisteren beschreef ik hoe Almere al jaren investeert in criminaliteitsbestrijding. Bloem was blij, Nikus zei dat ze in zo'n stad niet wilde leven. Dus als de andere partijen zich hierop zouden laten voorstaan (zoals Tinus voorstelt), dan verliezen ze de kiezers die geen politiestaat willen."
Ja maar, ja maar...
Nu steunen die andere partijen dat strenge politiestaatbeleid wel, maar zonder zich er op te laten voorstaan. Blijkbaar doen die partijen streng, zonder te zeggen dat ze streng zijn. Dat vind ik ook niet helemaal kosjer :-S Zeg dat je lief bent, en doe dan ook lief, of zegt dat je streng bent, en wees dan ook streng.

Jujube

Jujube

05-03-2010 om 14:44

Opstapje

Ik denk ook dat de PVV niet van plan is verantwoordelijkheid te nemen in Almere en Den Haag. Ze zullen zorgen dat niemand met ze wil samenwerken (idd meteen zeuren over geen hoofddoekjes in ´t gemeentehuis), zodat ze ´zonder smet op hun blazoen´ door kunnen naar de landelijke verkiezingen. Want stel je voor dat mensen die nu op hen gestemd hebben teleurgesteld gaan worden als de PVV in de gemeenteraad gaat komen en blijkt dat ze niks klaar maken...
Groet,
Jujube

reina

reina

05-03-2010 om 14:58

Welnee

"Nu steunen die andere partijen dat strenge politiestaatbeleid wel, maar zonder zich er op te laten voorstaan" Het is geen politiestaatbeleid, maar er wordt wel veel meer gedaan dan de wildersaanhangers suggereren, evenals de suggestie die zij doen dat Almere een ontzettend onveilige stad zou zijn. De partijen die zorgden voor meer blauw op straat, voor camera's in het cenrum etc doen dat helemaal niet zonder dat de burger dat te weten komt. Je kunt je bijv inschrijven voor een panel waaraan door de gemeenteraad en de politieke partijen allerlei vragen gesteld worden die mogelijk als voorstel ter tafel gaan komen en daar doen erg veel burgers aan mee. Onlangs ging het over de vraag of de camera-toezicht zich alleen tot het centrum van A-Stad moet beperken of dat er ook camera's in het cebntrum van Haven moeten komen te hangen. Iedereen die zich heeft ingeschreven 9o en dat staat iedere Almeerse burger vrij) is dus op de hoogte van zo'n plan en kan zijn mening geven. Er wordt nu een karikatuur van een stad neergezet door mensen die helemaal niet weten waar ze over praten ( inclusief Wilders dus, zijn Almeerse club had kennelijk spreekverbod, dus hij is de enige die iets gezegd heeft tot nu toe).

reina

reina

05-03-2010 om 18:33

Fladderbeestje

Als je, zoals ik, meer dan 20 jaar in het Gooi werkte en in Almere woonde (en daarvoor in het Gooi woonde, maar daar snel weg wilde ) én als je mans familie in het Gooi woont, ben je zo gewend aan de negatieve kritiek dat je het op den duur vanzelf van je af laat glijden Men wil geen positief nieuws over Almere horen, nou dan niet, lekker weg blijven Ik ben bang dat de huizenmarkt hier nu helemaal instort....

Bastet

Bastet

05-03-2010 om 19:54

Bloem

Weet je,ik kan me op zich voorstellen dat mensen zich aangesproken voelen door het program van Wilders,maar ik ben verbijsterd dat men dat ene partijpunt,namelijk het ageren tegen een bevolkingsgroep zo makkelijk terzijde schuift als zijnde: Tja,ik hoef het toch niet met alle punten eens te zijn.
Als ik het al eens zou zijn met het verdere programma,zou dat ene punt voor mij al genoeg zijn om nimmer op die partij te stemmen.
Bastet

Tihama

Tihama

05-03-2010 om 20:04

Tinus: wat reina zegt dus

Er is niets geheimzinnigs aan geweest. Het stond in de Almere Vandaag, in de Almare en in de Almere Deze Week. Alle huis-aanhuisbladen schreven en schrijven erover. De raadsdebatten zijn online te volgen. Het kwam op FlevoTV etc.
Er was niets geheims aan.
De partijen spraken zich er gewoon over uit.

En ja, ALS dat dan zo was, dan had de overheid er méér aan moeten doen om ze dit te vertellen. Ik weet het.
In een democratie moet je het demos immers op alle mogelijke manieren betrekken bij het besluitvormingsproces. Ik zie steeds meer voordelen aan een meritocratie

Tihama

Tinus_p

Tinus_p

06-03-2010 om 15:26

Tihama, wat dan wel?

Tihama:
"Er is niets geheimzinnigs aan geweest. Het stond in de Almere Vandaag, in de Almare en in de Almere Deze Week. Alle huis-aanhuisbladen schreven en schrijven erover. De raadsdebatten zijn online te volgen. Het kwam op FlevoTV etc."
OK, jij weet wat er werkelijk gebeurt in Almere, ik niet.

Wat ik wel steeds minder snap, is waarom de bestaande partijen niet in staat zijn de credits van hun beleid te scoren.

In iets ander verband (dit is het gemeenteraad-draadje, maar ik nu toch ff landelijk): PvdA ex-minister Eberhard van der Laan zet een stop op importbruiden: http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1210764.ece/Van_der_Laan__import_bruiden_moet_stoppen en http://www.telegraaf.nl/binnenland/4099912/__Stop_op_importbruiden__.html?p=2,1 . Een typisch LPF/PVV punt, dat in 2002 waarschijnlijk 'racistisch' zou zijn genoemd. Nu scoort hij hier maar marginaal mee. Waarom niet? Wat dan wel? Kweetutooknietmeer, maar t houd me bezig.

reina

reina

06-03-2010 om 16:30

Tinus

"Wat ik wel steeds minder snap, is waarom de bestaande partijen niet in staat zijn de credits van hun beleid te scoren' Dat snap ik ook niet. Daarom ook mijn vraag aan de PVV-stemmers wat ze nou écht willen en verwachten ( en dan niet in one-liners, maar concreet) maar helaas reageren de PVV-stemmers daar niet op.

Tinus_p

Tinus_p

06-03-2010 om 18:30

Uit de volkskrant

Reina:
"Wat ik wel steeds minder snap, is waarom de bestaande partijen niet in staat zijn de credits van hun beleid te scoren' Dat snap ik ook niet. Daarom ook mijn vraag aan de PVV-stemmers wat ze nou écht willen en verwachten ( en dan niet in one-liners, maar concreet) maar helaas reageren de PVV-stemmers daar niet op."
Ik las in de Volkskrant van vandaag (Katern het vervolg) een fascinerende slotzin, die wel een en ander verklaart:
'[politicoloog Sarah de lange] Vanuit het perspectief van de kiezer is het nuttig op een extreme partij te stemmen. Je trekt het beleid jouw kant uit, of de partij nu gaat meeregeren of niet. Uit onderzoek blijkt dat veel PVV-kiezers dat ook willen. Ze vinden Wilders te extreem, maar hopen wel dat het beleid die kant opgaat.'
Mijn aanvulling: De impliciete gedachte is dan, dat de bestaande partijen niet geloofwaardig zijn in hun verrechtsing, en dat 'de kiezer' die partijen wil dwingen om te blijven verrechtsen, door zo rechts mogelijk te stemmen.

reina

reina

06-03-2010 om 20:06

Tja

Dus de oplossing is dat nederlands veel rechtser moet worden? Dan is er weer een andere groep die zich niet prettig gaat voelen in dát Nederland en die zal dan extreem-links moeten gaan stemmen .... Houdt het wel levendig

Tinus_p

Tinus_p

08-03-2010 om 11:44

Reina -links

Reina:
"Dus de oplossing is dat nederlands veel rechtser moet worden?"
Nouja, dat is blijkbaar wat de kiezer wil, en in een democratie heeft de kiezer altijd gelijk

Om over na te denken (ook al is dit idee gekleurd door mijn denkbeelden): Ik geloof dat veel LPF/PVV-stemmers willen dat de overheid hun probleem oplost, en dat is een typisch LINKS uitgangspunt. Vergeet niet dat Pim Fortuin ex-PvdA-lid is geweest, sterker nog, dat Rita verdonk ooit lid van de PPR was. En dat de Leefbaren, ooit onder aanvoering van Jan Nagel en VARA-presentator Hen Westbroek, in feite een afsplisting van de PvdA waren. En dat de linkse SP met 25 zetels in de kamer zit. Het geklaag over de PvdA en de 'linkse kerk' komt -geloof ik tenminste- niet omdat men zo rechts is, maar omdat men eigenlijk heel links is, en tegelijk zwaar teleurgesteld in de traditionele linkse partijen.

Ik geloof dus ook, dat de oplossing niet ligt in 'verrechtsing', maar in een heruitvinding van links.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.