Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jip

Jip

08-08-2012 om 16:06

Geschoren oksel bij mannen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kaaskopje, we zijn het niet zo eens

Ik heb niets gezegd over onnatuurlijk blikkeren van gebleekte tanden. Ik heb alleen gesteld dat dat ook "voor de mooi" is, net als ontharen. Ontharing is geen onderhoud, want je huid wordt daar niet langer of beter houdbaar van. NB: dat is geen oordeel, maar een feit. Tanden poetsen is onderhoud, daardoor blijven je tanden langer houdbaar.

vaste OOL-er

vaste OOL-er

22-08-2012 om 20:34

Als harig persoon

In het bezit van een schitterende badkamer, zeep en handdoeken, houd ik me meestal verre van deze discussie.

Maar het moet me van het hart dat de link beharing-viezigheid me onaangenaam raakt. Echt, zolang er voldoende wasmogelijkheden zijn ben ik helemaal happy met mijn snor, mijn wenkbrauwen, mijn eerste baardharen, het oerwoud tussen mijn benen, en die heerlijke zwarte haren die mijn onder- en bovenbenen bedekken.

En ik vind het heel zielig voor al die haartjes die moeten wijken overal.

Okselhaar verwijder ik altijd, omdat het scheelt kwa stinken, maar verder is het allemaal ijdelheid wat mij betreft, of conventie, of hoe je het maar wilt noemen. Dus mijn benen scheer ik in de zomer (binnen een dag weer stoppels, voordeel is dat ik het kan laten staan zodra het een paar dagen Hollands weer is en ik weer een broek aan heb), maar dat was het dan ook. Schaamhaar, ze wennen er maar aan. Ik vraag me af of ik binnen kort de enige ben bij de gynaecoloog waar er nog wat zwarts (inmiddels neigend naar grijs) te doorkruisen valt.

Gelukkig heeft mijn dochter de blonde vlashaartjes van haar vaders kant, dus ik hoef er niet goed over na te denken wat ik aan haar voor denkbeelden mee geef.
Maar wat ik hier lees geeft mij alleen maar een heel onfris gevoel. Wat een puur esthetische keuze is wordt in het gebied van de hygiëne getrokken. Totaal onterecht. En daarmee wordt geoordeeld over anderen op een manier die mijn haren overeind doet staan. En dat zijn er nogal wat!

Overigens waren ze de vorige keer in het ziekenhuis teruggekomen op het scheren van de operatieplek omdat de kleine wondjes die ontstaan bij het scheren meer nadeel hebben dan het voordeel van het verwijderen van schoon haar.

Ely

Ely

22-08-2012 om 20:53

Ach chris

Blijkbaar heb je zo ontzettend mijn punt niet begrepen van mijn vorige posting dat ik maar even het beperk tot het volgende verzoek:

wil je mijn nick buiten beschouwen laten als je een generalisatie doet (ik verwijs hier naar: 'de Ely's van deze wereld') want je betrekt daarmee mij in iets waar ik me niet over uitgelaten heb en niet in betrokken wil zijn.

Je kunt vast je punt net zo krachtig maken zonder mij er onterecht bij te slepen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2012 om 22:23

Cobi

Oké, mogelijk doe ik iets te luchtig over het onderhoud van behaarde benen. Mijn beste vriendin van vroeger was ook nogal rijk bedeeld en ook zij moest daarmee in de weer om te voorkomen dat de haren uit haar panty krulden. Een andere vrouw, een kennis van mij, heeft haar benen een keer 'gedaan' met een Epilady waar ik bij zat en ja, zij zat inderdaad ook te zuchten over zoveel werk en marteling, maar ja... het moest nu eenmaal.
Ik heb het overigens niet over scheren. Ik vind scheren de achterdeur uit. Er komen vervelende harde stoppels voor terug en het lijkt wel of je de haargroei stimuleert met scheren, maar dat kan mijn verbeelding zijn. Ik ontken het probleem dus echt niet, maar ik zie het bijhouden toch als een soort noodzakelijk kwaad. Ik bof dat ik dat niet hoef.

Vic

Vic

22-08-2012 om 22:36

Ontharingscreme (kaaskopje)

Dit is niet de eerste keer dat ik met verbazing het ontharingscremeverhaal van Kaaskopje lees Ik heb dat vroeger wel eens geprobeerd, met heel andere ervaringen. Sowieso zit na 5 of 10 minuten het meeste haar nog vast, maar zelfs na een kwartier moet je nog heel hard schrapen om het eraf te krijgen. Met waxstrips heb ik hetzelfde euvel. Blijkbaar zit mijn beenhaar héél erg vast (ik zou willen dat mijn hoofdhaar van hetzelfde soort was). Ook het een keer in de twee maanden oksels ontharen herken ik niet. Komen daar geen stoppels dan, of staan er maar 3 haren?
Ik kwam trouwens in het zwembad een Oosteuropese vader tegen met geschoren rug- en borsthaar, mét stoppels dus. Dan kun je volgens mij beter een matrasje hebben. Staat veel beter en die stoppels lijken me nogal jeuken.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2012 om 22:40

Genista

We zijn het eens over het gebleekte tanden fenomeen, de blikkerende tanden zijn voor mijn rekening
Of ontharing nu wel of geen onderhoud is, hangt misschien af van hoe je ertegenover staat. Ik zie het als onderhoud van je verschijning. Er zijn ook situaties denkbaar dat tandenpoetsen geen invloed heeft op de houdbaarheid van de tanden. Dan zou je ook niet kunnen poetsen en het effect daarvan oninteressant kunnen vinden. Ik las een tijd terug dat een actrice of zangeres, dat weet ik niet meer, van het gevoel van ongepoetste tanden houdt, dat ruwe gevoel vindt ze prettig. Ieder zijn meug uiteraard, ik poets liever. Zo ook met okselbeharing, ik haal het er liever af. Dat vind ik 'netter' staan. Mijn geheel persoonlijke smaak is dus dat ik okselhaar niet mooi vind. Hier in dit draadje praat ik daar eerlijk over, maar in het 'echt' praat ik daar niet over. Zelfs niet met mijn vriendin. Zij heeft ook een bos haar onder haar oksel, loopt topless op het strand en ik loop blij naast haar te babbelen over alles behalve haar okselhaar en topless verschijning. Ik zou het beide niet doen. Zij wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2012 om 22:47

Vic

Ik moet zeggen dat ik wisselend succes heb bij mijn 'bikinilijn' (en de rest). Dat zijn stuggere haren dan onder de oksel. Okselharen krijg ik er moeiteloos mee weg. Over het algemeen krijg ik de haardjes vrij goed weg met een washandje.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2012 om 22:47

Branderig zaakje

Niet mijn haardjes natuurlijk, maar haartjes

Ellen

Ellen

23-08-2012 om 00:00

Over scheren..

"Ik vind scheren de achterdeur uit. Er komen vervelende harde stoppels voor terug en het lijkt wel of je de haargroei stimuleert met scheren, maar dat kan mijn verbeelding zijn"..

Dat is idd jouw verbeelding. Het is nl. een hardnekkige fabel dat door scheren de haren sneller en dikker terugkomen.

Primavera

Primavera

23-08-2012 om 00:52

Hoezo noodzakelijk onderhoud?

Ik vind het toch opmerkelijk hoe bijv. door Kaaskopje het weghalen van lichaamsbeharing als noodzakelijk onderhoud wordt gezien.
Het is echt puur een kwestie van mode waar je aan mee kan doen of niet.

Het duidelijkst blijkt dat wel uit het bikinlijn gedoe. Eerst schrijft de mode voor dat we broekjes aan moeten die zo hoog uitgesneden zijn dat het schaamhaar zichtbaar wordt en vervolgens wordt er gejammerd dat je met die broekjes er haren zichtbaar zijn. En dan vooral niet de broekjes aanpassen aan het lichaam, welnee we passen het lichaam aan de door mode voorgeschreven broekjes aan en dus moeten die haren weg.

Nou daar doe ik dus niet aan mee. Wat mode betreft vind ik kale onderbenen en enigsinds bijgeknipt okselhaar wel genoeg en ik ben me bewust dat ik me daar dus ook door laat beinvloeden.

Ik weiger voor de rest om me te laten leiden (of lijden door wat 'men' er wel niet van zal denken of over heeft te smoezen. Ze doen maar wat ze niet laten kunnen. Ik ga echt niet in de zoveelste hittegolf iets met mouwtjes aantrekken omdat men er wel eens aanstoot aan zou kunnen nemen dat mijn oksels niet modegevoelig kaal zijn. En ook al ben ik dik, il trek aan het strand lekker toch een bikini aan. Dat vind ik handiger en bovendien heb ik nou eenmaal liever een bruine dikke buik ipv een witte dikke buik.

Primavera

Maar *wat* voor bikini dan? Opgesneden of niet?

Groeten,

Temet
(met een badpak met pijpjes, scheelt een hoop gemier)

lange broek

lange broek

23-08-2012 om 11:16

Geen hirsutisme

Ik heb geen zwarte snorharen of baardgroei en ook geen zwarte haren op mijn armen, maar een soort van blond haar. Als je donker haar onder je oksels of op je benen hebt, zie je haartjes gewoon veel beter zitten, ook stoppeltjes. Kost dus meer 'onderhoud'. Mijn eveneens donkerharige zus doet iets met Veet onder haar armen en scheert haar benen (Veet werkt daar niet goed en van harsen en waxen krijgt ze zo'n uitslag dat ze dan ook een lange broek aan moet, nouja doet) en dat doet ze in de blote armen en benentijd om de twee dagen. Je krijgt als donkerharige namelijk ook al na een dag een RuudLubberswaas onder je armen.
Niet op de persoon spelend maar het gaat misschien wel om de kwestie of we ons iets aantrekken van de cosmetische industrie die ons van allerlei nieuwe normen aanpraat die luidruchtig door de stem des volks worden overgenomen en of we ons daar dan iets van aantrekken. Die opmerkingen zijn net zo intimiderend als wat bepaalde groepen jongens tegenwoordig op straat naar meisjes en vrouwen roepen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2012 om 13:41

Gelukkig

Fijn dat het geen hirsutisme is, dat lijkt mij echt vervelend.
Ik probeer mij zo min mogelijk van de heersende grillen aan te trekken, maar ik heb zelf toch ook wel een bepaald beeld van wat 'verzorgd' is. Dus toen ik een methode had gevonden om mijn oksels zonder snij-gevaar te ontharen, was ik daar blij mee. Haartjes op mijn gezicht doe ik zoveel mogelijk met een pincet, maar ik zit in de 'meer testosteren'-fase dus dat worden er steeds meer, dus ook daar doe ik wel eens een voorzichtig Veet-rondje. Dat werkt minder stoppelig dan met scheren. Ik wil voorkomen dat ik net zo stoppelig wordt als bij de schoonmoeder van mijn vriendin. Bij haar was het net of je een man kustte.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2012 om 13:58

Primavera

Primavera: Het duidelijkst blijkt dat wel uit het bikinlijn gedoe. Eerst schrijft de mode voor dat we broekjes aan moeten die zo hoog uitgesneden zijn dat het schaamhaar zichtbaar wordt en vervolgens wordt er gejammerd dat je met die broekjes er haren zichtbaar zijn. En dan vooral niet de broekjes aanpassen aan het lichaam, welnee we passen het lichaam aan de door mode voorgeschreven broekjes aan en dus moeten die haren weg. ===
Tja, zo is dat nu eenmaal. Eerst mocht je als vrouw helemaal niet in de zon liggen, want daar werd je bruin van en kijk jou nu eens: lekker in de zon met een binini! En dat allemaal door een niet te stuiten mode-industrie, een scheutje seksuele vrijheden, veranderde moraal, etc.. Ik pak daaruit wat ik prettig vind. Zo vind ik het dragen van een bikini niet prettig met mijn postuur (appel-model). Ik laat mijn buik normaal nooit aan iemand zien, behalve mijn gezin, dus voor wie moet mijn buik bruin zijn?

Primavera: Nou daar doe ik dus niet aan mee. Wat mode betreft vind ik kale onderbenen en enigsinds bijgeknipt okselhaar wel genoeg en ik ben me bewust dat ik me daar dus ook door laat beinvloeden.
===
Binnen 1 reactie aangeven dat je er niet aan mee doet en meteen erachteraan .. toch wel. Dan doe je echt niet veel meer dan ik. Ik scheer mijn onderbenen nooit, hoeft niet. Ik onthaar mijn oksels met Veet, dat vind ik sowieso veiliger dan knippen en scheren, dus ook een praktische keus en ik onthaar de benedenverdieping ook als ik daar zin in heb en tijd voor heb. Ik verklap de reden: mijn man wilde het wel eens zien. Ik heb lang geaarzeld, omdat ik het niet natuurlijk vond. Maar eenmaal kaal beviel mij dat zo goed dat ik het prettiger vind. Omdat man nu weet hoe dat is, is hij er niet meer nieuwsgierig naar en vindt zowel kaal als behaar om het even.
Verder maak ik mij nooit op en verf ik mijn haar al heel lang niet meer. Soms heb ik daar zomaar zin in, eens in de zoveel jaar of maanden. Ik heb zichtbaar een pluk grijze haren.

krin

krin

23-08-2012 om 14:07

Het kan altijd erger

In China wordt een gebruinde huid zo boers geacht dat dames zelfs een bivakmuts aandoen als ze naar het strand gaan: http://www.telegraph.co.uk/travel/picturegalleries/9489745/Face-kini-Chinas-new-swimwear-trend.html
Het voordeel is dan wel weer dat je die snor ook kunt laten staan.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2012 om 14:10

Haha

Nou ik zou minder van haar schrikken met een bruin gezicht geloof ik

Kale sauna

Valt me op dat er een aantal postings zijn over kaal in de sauna. Ik weet niet waar jullie dan heen gaan maar in de sauna's waar ik kom, zie ik mannen met en zonder geschoren benen, ruggen, billen, ballen. Wat is er mis met haar? Ok, liefst geen rug- en bilhaar, maar als het nou netjes verzorgd is!
Ik denk dat het een trend is, over 10 jaar is het misschien wel weer shag wat de klok slaat

Ely

Ely

29-08-2012 om 16:01

Berber

En hoe ziet onverzorgd rug- en bilhaar er dan wel niet uit?
(net weer het eerste hoofdstuk van De Griezels voorgelezen)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Verzorgd bilhaar

Met een keurige scheiding, neem ik aan. Beetje glittergel op hoogtijdagen. Het rughaar dan netjes gevlochten, met kraaltjes?

Ely

Ely

29-08-2012 om 20:34

O genista

En een roze lintje op valentijnsdag )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naked salute to harry

De foto's van ontblote mannenoksels vliegen je om de oren momenteel (heb er vanochtend in de krant bij het ontbijt nog een flink aantal kunnen bestuderen). En misschien kijk ik met een selectieve blik maar de meeste lijken behaard

Chris

Chippie

Chippie

29-08-2012 om 23:46

Kaaskopje

"Wat het bleken van tanden betreft ben ik het met je eens. Ik vind die oogverblindend blikkerende tanden onnatuurlijk."

Tanden bleken vind jij onnatuurlijk. Maar wat is er natuurlijk aan het weghalen van lichaamsbeharing?

Wel grappig dat je dan Veet gebruikt: jeetje, die chemische troep stinkt zo godsgruwelijk. Daar is in ieder geval niets natuurlijk aan. Ik vind Veet duur en helemaal niet makkelijk: met een scheermesje gaat het een stuk sneller.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-08-2012 om 02:33

Chippie

Daar heb je me, ontharen is in die zin ook onnatuurlijk.
Mijn man is niet zo'n tuinier. Hij ziet het verschil niet tussen 'wildgroei' en bewust geplant. Hij snapt niet zo goed waarom een mooi onkruid niet in de tuin mag staan. Ik begrijp zijn gedachtengang,maar ik leg dan uit dat het als slordig wordt gezien als je je tuin laat overwoekeren door onkruid.
Het is misschien een beetje kromme vergelijking, maar zo zie ik lichaams'onderhoud' wat beharing betreft ook. Wildgroei is misschien natuurlijk, maar daarom hoef je het nog niet te laten gebeuren.

Onderhoud

Kaaskopje, jij definieert onderhoud anders dan ik deed, dat discussieert lastig. Onderhoud zorgt ervoor dat iets langer blijft functioneren cq niet kapot gaat. Tanden poetsen is onderhoud. Je kunt nog discussiëren over hoe vaak per dag optimaal is, maar zonder tandenpoetsen rotten je tanden eerder en vallen ze eerder uit. Tanden bleken is voor de mooi, niet voor onderhoud. Lichaamsbeharing verwijderen is voor de mooi, zeker niet voor onderhoud. Ik moet zelfs extra onderhoud gaan plegen als ik onthaar, want mijn huid reageert er bepaald "verschrikt" op (als ik het even netjes formuleer).

Fiorucci

Fiorucci

30-08-2012 om 12:26

Metropolis

Vanavond komt Metropolis op tv, alle kanten van dit onderwerp worden belicht:
http://www.metropolistv.nl/nl/themas/haar/mooi-borsthaar-in-pakistan

Kaaskopje

Kaaskopje

30-08-2012 om 12:44

Leuk fiorucci

Ik probeer het te onthouden

Kaaskopje

Kaaskopje

30-08-2012 om 12:46

Genista

Nou ja, hoe je onderhoud ook gebruikt... ik zie het als iets wat nodig is. Een onthaarde oksel blijft naar mijn idee langer fris dan een behaarde, dus in die zin wel degelijk onderhoud als je onthaart. Het is m.i. niet alleen voor 'de mooi'.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-08-2012 om 15:18

Cobi

Ik antwoord omdat ik dat netjes vind. Zal ik daarmee stoppen?
Als ik lees hoeveel aandacht jij er aan moet geven bof ik inderdaad. Ik zeg overigens niet dat ik pas met 2 maanden weer genoeg haar heb om sowieso af te kúnnen scheren/Veeten. Ik doe maar wat. Net heb ik het met een schaar geprobeerd omdat de Veet op is en ik nog naar de winkel moet. Geen succes vrees ik. Ik knipte gelijk bijna in mijn velletje. Ik zie niet wat ik doe. Daar is Veet voor míj dus ook een voordeel mee. Ik hoef niet precies te zien wat ik doe. Insmeren en met een washand stevig weer ontveeten. Het is voor mij dus een praktische oplossing. Dat hoeft het niet voor een ander te zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-08-2012 om 15:22

Gale

Ook over wat schoner is, kun je van mening verschillen. Als puntje bij paaltje komt vind ik blote oksels voor míj schoner. Bij hevig zweten (ik ben 50+, dat zegt genoeg) vind ik kale oksels toch net iets langer fris blijven dan behaarde oksels.

Ik heb daar jaren over na kunnen denken
Maar ik val inderdaad in herhaling zoals Cobi ook al opmerkte, dus ik laat het hier maar bij.

Fiorucci

Fiorucci

30-08-2012 om 18:11

Mja

Ik heb inderdaad dezelfde ervaring als Kaaskopje, geschoren oksels stinken minder snel. En of een ander dat dan ook doet zal me een worst zijn,ik vind het prettiger. Kwa sauna: Daar zie je van alles, van geheel kaal tot extreem behaard.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.