Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jip

Jip

08-08-2012 om 16:06

Geschoren oksel bij mannen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

21-08-2012 om 13:38

Ely

VOlgens mij heb jij een sterk talent voor gruwen. Klotsende behaarde oksels, afgekloven teennagels (ik denk toch dat dat maar heel weinig mensen lukt), zwarte vingernagels, plukjes haar die uit een bikinibroek piepen, behaarde benen: zolang ik het niet in mijn soep vind, kan het me niet boeien. Ik vind niet dat de rest van de mensheid verplicht is mijn esthetische gevoeligheden te ontzien.

Ely

Ely

21-08-2012 om 14:44

Zo dan krin

Interpreteer je nu expres mijn teksten verkeerd en breid er een enorm verhaal aan vast of is het horn effect zo groot dat je je niet eens van bewust bent hoeveel woorden je me in de mond (toetsenbord) legt? Wat je vliegt wel behoorlijk uit de bocht zo.

Ik gruw helemaal nergens van. De lijst die jij opnoemt is voor het overgrote deel uit jouw brein ontsproten en is blijkbaar jouw persoonlijk associatie met 'gruwen'.

Maar ik zal het nog een keer proberen: ik denk dat getrimde oksels voor mannen een nieuw element is in de lijst met uiterlijke verzorging conventies die al aardig lang was en steeds langer lijkt te worden. Ik denk dat die lijst deels modegevoelig is maar deels ook onderwerp is van steeds meer hang naar hygiene. Ook denk ik dat niet iedereen zich aangesproken voelt door alle items op die lijst en sommigen zelfs door geen maar dat grosso modo de meesten als een soort algemeen aanvaard worden beschouwd. Overigens tot verdriet van sommigen, zooals dit draadje wel bewijst. Maar ik denk dus dat, los van het feit dat getrimde oksels voor heren misschien nieuw is, het helemaal niet zo 'anders' is dan vele andere punten op diezelfde lijst. Om mijn punt te verduidelijken heb ik een aantal punten genoemd die mi op die lijst staan en volgens mij algemeen geaccepteerd worden en waarvan het niet als kwetsend wordt gezien als anderen daar een negatieve mening over hebben. Ergo; waarom mag iemand wel afgekloven teennagels onfris vinden maar rijk behaarde oksels niet?

Last but not least; we zijn toch veel meer dan alleen dat stukje van ons uiterlijk? En zeker als het een keuze vanuit je hart is dan is het toch prima? Ik heb ook bewuste keuzes gemaakt die je terug ziet in mijn uiterlijk. En ook daar zijn mensen die zich daarover uitlaten of mij menen te moeten adviseren. Soms komt daar een boeiend gesprek uit, meestal leg ik het gewoon naast me neer. Mijn lijf, mijn keuzes, en zij hebben op een volgende saaie verjaardag weer wat om over te praten..

krin

krin

21-08-2012 om 14:52

Zo dan, ely

Zo zwaar was het allemaal niet bedoeld. Sorry dat ik op je (vast fraaie tenen heb gedanst. Mijn punt, zo ik dat heb, is dat ik alleen vuil onfris vind. En haren in mijn soep. Haren op een lijf vind ik haren op een lijf, wel mooi of niet mooi, maar nooit onfris, tenzij vuil.

effe anno

effe anno

21-08-2012 om 17:31

Met lange broek eens!

Ik herken het verhaal van je tante. Als ex-dikke vrouw (ooit maat 54) heb ik tussen de oren nog steeds last met de gevolgen van het openlijk afzeiken van dikke mensen. Er was een operatie voor nodig om me slanker te maken, maar in mijn hoofd spoken nog steeds de opmerkingen van toen als ik met een volle winkelwagen in de supermarkt sta, als ik een kopje koffie drink op een terrasje, als ik uit eten ga en als het warm is. Ik heb me heel veel ontzegd na elke pijnlijke ervaring als dikke vrouw: strand, terrasjes, etentjes, opvallende kleding, al te vrolijk gedrag. Jezelf wegstoppen was de eis, want dik was vies, dikke mensen zijn lui, hebben een slap karakter en geen baas wil ze hebben.
Als ik dit hardop zei, kreeg ik alle tegenwind: ik haalde het me maar in mijn hoofd, het zat tussen mijn oren, echte schoonheid zit van binnen of ik stelde me aan. Terwijl ik nu toch echt meemaak hoe mensen me anders benaderen nu ik geen maat 54 meer ben, dat ik weer over straat kan zonder gegrinnik te horen, op een terrasje kan zitten zonder luide opmerkingen (alsof we ook doof zijn). Met elke kilo die ik verlies neemt het gegrinnik af, de net iets te luide opmerkingen, het gegluur in boodschappenwagentjes, de goedbedoelde opmerkingen van familieleden en collega's over dat laatste dieet van de zoveelste dieetgoeroe...
En toch voel ik me nog steeds onbehaaglijk buiten de deur, al begint het nu wel wat beter te worden. Maar strand en zwembad is me nog een boel stappen te ver, want in plaats van vet heb ik nu vellen, die ik gelukkig wel weer onder mijn kleding kan verbergen, in tegenstelling tot vet.

Ik ben, sorry, blij met verhalen als die van je tante, want het bevestigt dat dit soort oordelen echt niet tussen de dikke oren zit, maar dat (veel) mensen echt geen fatsoen in hun (perfecte?) lijf hebben. Vorige week was er nog een programma op tv over wat dikke mensen naar hun hoofd krijgen. En het mág allemaal, want "het is hun eigen schuld".

En dat begint ook steeds meer te gelden voor uiterlijkheden als lichaamsbeharing. En gebitten ook. Want lichaamsbeharing kan je "gewoon even" weghalen en gebitten kan je rechtzetten, en "wie beugels niet kan of wil betalen is een pauper". Het perfecte lijf móet, en het kán, als je maar wíl.

Maar moeten we dat wel willen, die hysterie, die perfectie ten koste van alles........?

Zielig

Het lijkt mij zo pijnlijk als je rug- en borsthaar weggewaxed wordt. Dat is toch zielig voor zo'n man? Laat maar lekker zitten. Op het strand aan de Middellandse Zee was man lang niet de harigste .

Ely

Ely

21-08-2012 om 20:48

Krin en fay

@krin, waar denk je dat het voorbeeld van de afgebeten teennagels vandaan komt?

@Fay, zielig? Zijn vrouwen die zich harsen niet zielig dan? Ik ga er toch vanuit dat de mannen die zich harsen dat zelf beslissen, het is iig niet iets wat je even stiekem bij hem kunt doen terwijl hij slaapt of even niet oplet

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Karina

Karina

21-08-2012 om 21:12

Man wil haren op rug laten waxen

Mijn man wil juist nu zijn haren op zij rug laten weghalen. Misschien omdat het nu niet meer gek gevonden wordt als je het laat doen ? (als man?)
Ik had het hem al jaren eerder aangeraden, maar hij wilde nooit. En het is niet omdat ik het niet mooi vind, maar hij loopt altijd te klagen dat hij het zo snel warm heeft, tja, door zo'n tapijtje op je rug heb je eigenlijk altijd een t-shirt extra aan, zo zie ik dat maar, het is gewoon een stuk warmer. Dus het leek mij jaren geleden al een uitkomst als hij die haren daar kwijt was, zal een stuk koeler aanvoelen voor hem.

Guinevere

Guinevere

21-08-2012 om 21:24

Karina

Als hij die haren niet wilt, dan kun jij ze toch even snel weghalen met zijn scheerapparaat? Je krijgt wel wat stoppels maar dat heb je met waxen ook. En het is snel en pijnloos, en niemand die het opvalt als de haartjes weer wat aangroeien hoor. Of dan pak je nog een keer het apparaat, 2 minuten werk en klaar. Of het koeler is betwijfel ik trouwens, maar ik ken de dikte van zijn vacht natuurlijk niet.

krin

krin

21-08-2012 om 22:20

Teennagels

Ik weet niet waar de teennagels vandaan komen, eerlijk gezegd. Het maakt me ook niet uit. Wat mij steeds weer laat reageren, terwijl ik dat eigenlijk niet wil, is die schijnbaar onverwoestbare, maar niet bestaande link tussen hygiëne en scheren. En ja, die leg jij ook. Schoon = fris. Geschoren = kaal. Zo simpel is het.

krin

krin

21-08-2012 om 22:49

Maar goed, ely

Jij kunt dus niet alleen je eigen teennagels afbijten, maar doet dat ook echt? Lekker fr fr fr... freaky.

Karina

Karina

21-08-2012 om 23:26

Guinevere

Maar met waxen krijg je toch veel zachtere stoppels dan met scheren? Stoppels op zijn rug, dat wil hij nou juist niet. (ik heb nog nooit gewaxt dus weet het niet helemaal precies, maar dacht dat de haren dan juist zachter werden, dus bijna geen stoppels)

Ely

Ely

21-08-2012 om 23:46

Simpel ach

Lange broek legt het verband tussen lange haren en hygiëne uit, Krin. Zo heb ik m ook geleerd, iig. kan me dus vinden in haar uitleg.

'Schoon = fris. Geschoren = kaal'
weet ik niet wat je ermee bedoeld.
Maar dat ligt misschien aan mijn insteek, ik heb het voornamelijk gehad over getrimde oksels (kaal mag voor mij maar hoeft zeker niet) en ik heb gereageerd op een verhaal over een behaarde rug. Maar misschien voel ik me onterecht aangesproken

O enne.... Als 'onfris' een veroordeling is waar men ontstemd en verdrietig van wordt, wat is 'freaky' dan?

Maar fijn dat je mijn punt bewijst .

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2012 om 00:26

Lange broek

Toch snap ik niet helemaal waarom jij doet wat je doet (om het even simpel neer te zetten).

Je zegt dat je het zat bent dat mensen veroordelend naar je benen en armen kijken omdat je zichtbare beharing hebt. Maar je weigert die opvallende haren weg te halen, omdat je die haren nu eenmaal hebt. En vervolgens klaag je dat je daarom een broek en lange mouwen aan moet doen om van opmerkingen en eventueel gestaar verlost te zijn.

Geen zin hebben in ontharen tegenover die lange broek om overal vanaf te zijn vind ik vreemd overkomen. Als je er zo'n last van hebt dat mensen naar je haren staren dat je er een broek over aantrekt, dan begrijp ik niet dat je er geen moeite voor wilt doen om die haren te verwijderen. Ik vind dat een wonderlijke koppigheid. Ik had bijvoorbeeld een slecht gebit. Ik durfde daardoor niet breeduit te lachen. Daar heb ik iets aan gedaan en sindsdien durf ik vrij te lachen. Naar jouw redenatie, had ik boos moeten worden op de mensen die het waagden om mijn gebit lelijk te vinden en uit protest mijn lelijke gebit moeten behouden. Ik had vervolgens staren en commentaar onfatsoenlijk moeten vinden. Ik heb ervoor gekozen om het probleem aan mijn kant op te lossen en ik voel me er beter bij. Ik kan lachen wanneer ik dat wil, zonder me druk te hoeven maken over mijn mondinhoud.

Ik heb andere uiterlijkheden die niet door mijzelf op te lossen zijn. Ik heb bijvoorbeeld nog maar 1 volledige grote teen en 1 halve. Ik kan daar op twee manieren mee omgaan: ik lap gestaar en opmerkingen aan mijn laars, óf ik trek schoenen aan die mijn tenen bedekken. Ik heb er geen zin in om mij bekeken te voelen over iets waar ik echt niets aan kan doen en gelukkig kan ik dat dus met schoenen oplossen.

Als hoofdmotivatie van het waarom dat je je beenharen niet weghaalt geef je op dat je wel wat beters te doen hebt dan die haren weg te halen. En sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik best een vreemde reden. Daar kan ik héél veel op gooien: tandenpoetsen, douchen, nagels knippen, de kapper, schone kleren, stofzuigen, de afwas doen, etc. etc.. Laat dat weg en je houdt zeeën aan tijd over voor 'belangrijkere' zaken. Ik promoot wel vaker de ontharingscrème van Veet en geloof me, het kost je maar 5... nou vooruit uiterlijk 10 minuten. Spul erop smeren, 2 minuten in laten trekken, onder de douche je haren wassen en je bovenlijf inzepen en dan is de tijd van het intrekken om en kun je met een soort krabbertje zo je haren weghalen. Of nog aardiger voor je huid: met een washandje. Supergladde benen. Aan tandenpoetsen ben je maar een klein beetje minder tijd kwijt, tenzij je een langpoetser bent.

Het kan zijn dat jij te maken hebt met een vorm van overbeharing, dat weet ik niet. Dan zou je wel kunnen spreken van een 'handicap'. Dat is vervelend en ik kan me in die situatie voorstellen dat je moe wordt van het feit dat je daar je leven lang meer extra energie in moet steken. Maar je kunt een buitenstaander niet kwalijk nemen dat hij/zij iets langer naar opvallende lichaamsbeharing (of iedere ander 'afwijkend' kenmerk van een ander) kijkt, zo gaat dat nu eenmaal met afwijkende uiterlijkheden. Dat is onplezierig, maar wel menselijk. Maar ook als je niet aan overbeharing lijdt, maar 'gewoon' donkere haren hebt die meer opvallen dan blonde haartjes, dan is dat voor wat gebruikelijk is voor 'de vrouw' opvallend en dús is het menselijk als een ander daar naar kijkt. Dat hou je niet tegen. Juist als mensen geforceerd niet kijken, wordt dat heel ongemakkelijk. Het is natuurlijk wel een teken van fatsoen als 'men' zijn mening in dit soort situaties voor zich houdt, maar verder kun je er weinig van zeggen.

Wees een kameleon of zeur niet...

Dat is in feite samengevat wat jij zegt, Kaaskopje.

Nou, kameleon

dat is wel een zeer korte samenvatting.

Het is nu eenmaal zo dat uiterlijkheden die anders dan anders zijn opvallen, daar kan geen mens wat aan veranderen. Vervolgens kunnen mensen verschillend reageren: of ze smoezen tegen elkaar (die hebben geen opvoeding genoten), of ze negeren het opvallende detail zo onopvallend mogelijk. Meer smaken zijn er niet volgens mij, zij het dat optie 2 snel gaat leiden tot opvallend onopvallend wegkijken. Laatst zag ik een mevrouw met een ongelooflijk ernstige huidaandoening; nou, die had alleen aan een burka genoeg gehad om van allerlei blikken verlost te zijn, vreselijk lijkt me dat.

On topic lange broek: Ik zou echt niet met dit warme weer met een lange broek gaan lopen, en toch heus even een scheermesje of ontharingscreme pakken, gewoon voor de zomerperiode. Dan kun je in alle andere weken de boel de boel laten. Dit langebroekengedoe lijkt me onnodige zelfkwelling. Maar we leven in een vrij land, als dit jouw oplossing is, prima!

Guinevere

Guinevere

22-08-2012 om 09:10

Karina

Ik denk wel dat de stoppels met waxen iets zachter zijn, ja. Maar bij scheren valt het best mee, het is op een rug toch niet zo dicht behaard als op een kin. Ik zou het gewoon een keertje proberen, en als het niet bevalt kan hij altijd nog gaan waxen!

krin

krin

22-08-2012 om 10:05

Hygiëne

Laatste poging. Zonder haar is hygiënischer, is de stelling. In een geschoren kruis zal geen schaamluis zitten, dat is waar. In de rest van de gevallen is eerder het tegendeel het geval. Of precieser: de handeling van het scheren draagt niet bij aan de hygiëne. Al in de jaren tachtig wees onderzoek uit dat preoperatief scheren de kans op postoperatieve infecties verhoogde (http://www.ntvg.nl/publicatie/het-al-niet-tevoren-verwijderen-van-haar-het-operatiegebied-en-de-preventie-van-wondinfec/volledig), en in een recentere tekst wordt ontharen dan ook afgeraden in de week voor een operatie:
"2.3 Niet pre-operatief ontharen
Door preoperatief ontharen met een scheermes
kunnen huidbeschadigingen optreden, waardoor
een infectierisico ontstaat. Het vermijden
van ontharen, waar mogelijk, is daarom aan te
raden. Bij elke patiënt die geopereerd wordt,
dient de chirurg te bepalen of het operatiegebied
onthaard moet worden om operatietechnische redenen."
Ook bij scheren om cosmetische redenen bestaat het gevaar van infecties: "‘Jonge patiënten met abcessen in de schaamstreek zagen we vroeger in ons ziekenhuis nooit; nu zien we er wel vijf tot tien per jaar,’ zegt Van der Does. ‘Het zijn altijd meisjes, trouwens. Hoe vaak scheren bij jongens problemen geeft, weet ik niet." (bron: http://seksualiteit.startpagina.nl/prikbord/8236895/schaamhaar-en-hygine)
En toch scheer ik me. Het voelt (vind ik) niet frisser, het is niet schoner, het is mode. Ik ben een kameleon.

Ely

Ely

22-08-2012 om 10:57

Operatie krin?

Nee dank u, ben pas ziek geweest
Ik had het over dagelijkse omstandigheden. Bij mij wordt er dan gelukkig niet in mijn oksels gesneden. O en sar is dit jaar wel gebeurt maar over wel niet ontharen is niet gerept door iemand uit het ziekenhuis.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

22-08-2012 om 11:16

Argh

Men zegt dat men (onder andere) scheert omdat het hygiënischer zou zijn. Ik voer aan dat scheren voor operaties, vroeger om hygiënische redenen gepropageerd, is afgeschaft omdat het meer infecties oplevert dan voorkomt. Als in ziekenhuizen al is afgestapt van het 'geschoren=hygiënisch" principe, mag de rest van de wereld in de dagelijkse omstandigheden wel eens volgen.
Kale oksels zijn namelijk niet schoner, bedoel ik te zeggen, maar een voedingsbodem voor méér bacteriën vanwege het scheren. Oftewel, korter door de bocht: kale oksels zijn viezer, want bacterierijker, dan gewassen behaarde oksels. Scheren is dus niet hygiënischer, en ongeschoren is dus niet onfris.
En je eigen teennagels afknabbelen is knap. Als iemand dat tegenover me in de trein zou doen, zou ik de blik niet kunnen afwenden, maar bewonderend toekijken.

lange broek

lange broek

22-08-2012 om 11:25

Commentaar en normen verschuiven

Het gaat me eigenlijk nog het meest om de openlijke opmerkingen die mensen tegenwoordig menen te mogen maken, het wordt echt intoleranter allemaal. Vandaar ook dat ik mijn dikke tante erbij haalde.
Het meest belachelijke wat ik een keer naar mijn hoofd kreeg was 'Vieze Turk', in het blonde noorden des lands. En dat terwijl Turkse vrouwen een echte scheertraditie hebben en mijn gezichtsbeharing weinig mediterraan aandoet (flauwe grap, okee). Ik heb ook niet overdadig veel haar, alleen is het goed zichtbaar vanwege de kleur.
Mijn tweede punt is dat er een steeds groter wordend pakket aan lichaamsverzorging met 'normaal/gebruikelijk' en bovenal met 'schoon zijn' wordt geassocieerd en nu ook meer en meer op mannen wordt toegepast. In de reactie van Kaaskopje lees ik dat ook terug, die eerst stelt dat het niet gebruikelijk is dat je een vrouw met haar op de benen in het wild aantreft, en vervolgens stofzuigen en tanden poetsen op een lijn met je benen scheren stelt.
Mijzelf of mijn huis schoonhouden heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met scheren, naar de kapper gaan of een beugel nemen.
Mijn zeer behaarde man heeft ook nog eens lang haar op zijn hoofd. Hij is metalhead en wast zijn haar speciaal voor een concert met *Z* babyshampoo. Want dan zwiert het zo lekker tijdens het headbangen. Doen ze allemaal, die metalheads. Houden jullie dit beeld even vast?

Haar is vies

Mijn broer heeft een groot deel van zijn leven lang haar gehad, want ook metalhead. Goed verzorgd, schoon lang haar. En toch werd dat door veel mensen als 'vies'gezien. Dat vooroordeel heeft zich blijkbaar nu ook doorgezet naar oksel- en schaamhaar. Ik denk dat het niet uitmaakt hoeveel voorbeelden je hier geeft dat haar niet vies hoeft te zijn, de Ely's van deze wereld zullen het toch gelijk blijven stellen aan gebrek aan verzorging.

Chris

Dat gebit

Daar blijf ik me over verbazen, die vergelijking. Tandenpoetsen is onderhoud, je tanden blijven er langer goed van. Lichaamsbeharing verwijderen is geen onderhoud, mijn huid wordt daar zelfs slechter van. Als je het dan wilt vergelijken, doe het dan met tanden bleken, dat is ook voor de mooi, maar heeft niets met onderhoud te maken. En dat is ook zoiets dat steeds meer mensen gaan doen, waardoor de indruk ontstaat dat het zo hoort of mooier is dan de gewone, ietwat gelige tint van tanden.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2012 om 14:34

Lange broek

Ik stel stofzuigen en tandenpoetsen alleen op 1 lijn met ontharen omdat jij zegt dat je geen zin hebt om je tijd te verspillen aan scheren/waxen/harsen. Ik vind dat een vreemde redenatie. Er is wel meer wat ik zonde van mijn tijd vind, maar wat wel moet gebeuren.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2012 om 14:49

Cobi

Kan het zijn dat jij te weinig uiterlijke afwijkingen hebt om dit fenomeen niet direct te begrijpen?
Geloof me, ik heb rijmpjes te horen gekregen over mijn voeten en mijn ogen, terwijl ik gewoon boodschappen ging doen voor mijn moeder. Waarom denk je dat ik geen open schoenen meer draag? Mensen staren naar mijn voeten. Ik vind dat ongemakkelijk, ik ben er dus gevoelig voor, maar ik begrijp de reflex. Ik vind dat niet triest. We mogen allemaal menselijke trekjes hebben nietwaar? Pas als mensen gaan schelden of hoorbaar gniffelen, dan kun je stellen dat dat geen reflex is maar een bewuste keus. Daar heb ik geen begrip voor. De kunst is om te leren hoe je daar boven kunt staan.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2012 om 15:01

Genista

Ik heb tandenpoetsen erbij gehaald in het kader van 'zonde van mijn tijd'. Persoonlijk, geldt voor mij dus, zou ik het weghalen van beenbeharing ook als onderhoud zien. Ik heb het voordeel dat ik schaars behaard ben. Een keer in de twee maanden ontharen is genoeg om mijn oksels weer even bij te werken. Ik zie dat dus als onderhoud. Mijn benen hoef ik nooit te doen, daarnaast zitten daar altijd steunkousen overheen.
Wat het bleken van tanden betreft ben ik het met je eens. Ik vind die oogverblindend blikkerende tanden onnatuurlijk.

Fiorucci

Fiorucci

22-08-2012 om 15:09

Lange broek

Bedankt voor de Z tip,ik geef het door aan mijn zoon..)

Ely

Ely

22-08-2012 om 15:09

Excuse me chris?

'Dat vooroordeel heeft zich blijkbaar nu ook doorgezet naar oksel- en schaamhaar. Ik denk dat het niet uitmaakt hoeveel voorbeelden je hier geeft dat haar niet vies hoeft te zijn, de Ely's van deze wereld zullen het toch gelijk blijven stellen aan gebrek aan verzorging.'

Wil je je generalisatie kunsten aan mijn naam voorbij laten gaan? Ik heb niets gezegd over hoofd en schaamhaar en okselhaar nooit gekoppeld aan verzorging.

Wat een trieste manier van discussiëren zeg.

En met 'toch gelijk blijven stellen' wordt er ook nog een nare persoonlijke suggestie gedaan over hoe ik me de toekomst zou opstellen.

Prima als je alle nuance in een discussie laat varen maar hou mij erbuiten. Dit is jouw manier van denken, niet de mijne.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-08-2012 om 15:10

Hirsutisme

Ja precies, ik had dat ook gevonden, vandaar mijn toevoeging dat het ook mogelijk is dat Lange Broek aan overbeharing lijdt. Ik wilde vermijden dat ik met namen gooi zonder er echt verstand van te hebben. Het lijkt me echt vervelend als je daar last van hebt, het lijkt mij heerlijk om daar van bevrijd te worden. En dat schijnt dus te kunnen.

Fiorucci

Fiorucci

22-08-2012 om 15:11

Chris

En dan te bedenken dat mijn zoon bijna dagelijks zijn enorme lange haar wast...en inderdaad,men staart wat af,alsof hij een soort catweazle is.... En het is zo mooi en het ruikt zo lekker!

Ach ely

Ely, ergens aan het begin van dit draadje heb je het volgende geschreven:

"Ik zie een aantal mogelijkheden:

-Degenen die 'negatief' reageren scheren zelf hun oksels niet (en ruiken daarom de consequenties van het niet scheren niet, noch bij zichzelf, noch bij anderen)

- men zweet zelf stinkend op het hoofd het maakt daarom geen onderscheid tussen oksels en hoofd."

Jij koppelt hier toch echt ongeschoren oksels aan stank. Maar misschien heb je dat niet zo bedoeld?

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.