Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jip

Jip

08-08-2012 om 16:06

Geschoren oksel bij mannen.

Tijdens het kijken naar de OS viel het mij op dat meer dan de helft van de mannelijke deelnemers geschoren oksels had. Onlangs had ik op mijn werk hierover nog een discussie. Veel vrouwen, en nog meer mannen vinden dit verwijfd. Ik zelf hou totaal niet van zo'n wildernis onder de armen, vreselijk. Volgens mij is het veel hygienischer om alles weg te scheren, ook bij mannen. Als compromis kan ik ook nog leven met net kortgeschoren okselhaar.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

08-08-2012 om 17:24

Jip

Eens

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

08-08-2012 om 18:37

Zelf weten

Ik vind dat iedereen dat zelf mag uitmaken, en vind het veel erger dat mensen die het niet doen onfris worden genoemd.

Tirza G.

Tirza G.

08-08-2012 om 18:58

Wat ik me dan wel eens afvraag

Is of de mensen die okselhaar bij een ander onfris vinden, zelf ook hun hoofdhaar afscheren. Want dat is ook niet echt een smakelijk verhaal natuurlijk. Brrrrr.

Tirza

Vic

Vic

08-08-2012 om 20:09

Grappig

Op telegraaf.nl las ik dat okselhaar juist weer helemaal terug is, zowel bij mannen als bij de vrouwen (maar dan alleen de gewichthefsters Gelukkig maar, want een man met geschoren oksels vind ik een stuk minder aantrekkelijk.

Jip

Jip

08-08-2012 om 20:40

Maar

Zo'n bosje haar onder je armen waar het zweet in blijft zitten is in mijn beleving echt niet fris. Waarom scheren vrouwen anders hun oksels? Ik ken geen vrouwen in mijn omgeving die het laten groeien maar misschien zijn er die wel??? Het gaat mij ook vooral om het verschil dat vrouwen wel hun okselhaar scheren en mannen het niet doen. Dat is voor mijn gevoel nogal scheef.

Ely

Ely

08-08-2012 om 20:59

Ach jip

Ik zie een aantal mogelijkheden:
-Degenen die 'negetief' reageren scheren zelf hun oksels niet (en ruiken daarom de consequenties van het niet scheren niet, noch bij zichzelf, noch bij anderen)
- oksels worden wel geschoren maar om andere redenen dan frisheid.
- voor mannen gelden andere dingen dan voor vrouwen.
- men zweet zelf stinkend op het hoofd het maakt daarom geen onderscheid tussen oksels en hoofd.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

08-08-2012 om 21:05

Nah, dat lijkt me niet

"Zo'n bosje haar onder je armen waar het zweet in blijft zitten is in mijn beleving echt niet fris. Waarom scheren vrouwen anders hun oksels?"
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat alle vrouwen hun oksels scheren vanwege de zweetlucht. Ik denk dat 99% van de vrouwen dat doet omdat het 'mooier' gevonden wordt. Ik moet bekennen dat ik zelf ook gladde oksels heb, eigenlijk alleen maar omdat je anders vervelende reacties krijgt. Van mij mag het net zo goed blijven zitten.

Gala

Ik was eens op een gala en zag een vrouw met een strapless jurk en ongeschoren oksels. Het haar kwam echt tussen haar oksels uit als ze gaar armen gewoon naar beneden had hangen. Dat was dus echt geen gezicht.
Ik scheer mijn oksels in de zomer heel regelmatig, maar in de winter kunnen de haartjes maar zo een cm lang zijn. Ik heb wel het idee dat mijn oksels dan wat sneller zweterig gaan ruiken.
Mijn vriend scheert ook wel eens zijn oksels. Daar heb ik geen problemen mee, maar hij neemt ook wel eens zijn borst- en schaamhaar mee. Vreselijk! Nog niet eens omdat het er zo kaal uitziet. Vooral omdat die stoppeltjes zo vervelend aanvoelen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Aïda

Aïda

08-08-2012 om 21:58

Wel jakkes

nou iedereen zijn eigen idee, ik scheer mijn oksels wel net als mijn vriend.
En ik ken er genoeg die het niet doen, prima moet iedereen zelf weten..

MAAR dan moeten ze in de zomer, wanneer ze een mouwloos hempje dragen, niet hun arm om me heen leggen want dat vind ik wel zo ontzettend goor.. Dat is dan zo vies en klam en je ruik het..

En nee haren zelf zijn inderdaad niet vies, haren zijn mijn werk, maar echt smakelijk vind ik het niet, wanneer ik op die manier er kennis mee maak.

Vic

Vic

08-08-2012 om 22:03

Aïda

Heb je het dan over mannen? Ik ken nl nagenoeg geen vrouwen die hun okselhaar laten staan. En mannen zouden geen mouwloos hemdje moeten dragen in het openbaar. Geen gezicht.

Sinilind bedankt

Dankzij jouw kale ei heb ik vandaag toch nog hardop gelachen

mix

mix

08-08-2012 om 23:03

En ook vond ik het

erg vermakelijk dat je op het naakte strand hebt gezeten

Aïda

Aïda

08-08-2012 om 23:08

Idd mannen

inderdaad gebeurt dat wel eens (dus niet wekelijks of zo) bij mannen die dat doen..

een beetje zoals Paul Turner tijdens een uitzending van The Voice toen sloeg hij zijn arm om Martijn heen, met hele plukken sjag lekker klam van zijn optreden, ik kan nog zo zien hoe Martijn toen keek

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2012 om 01:11

Natuurlijk moet iedereen het zelf weten

maar een mannenoksel met een dikke bos eronder vind ik toch echt niet fraai. Geschoren oksels zien er wat mij betreft lekker fris en totaal niet verwijfd uit.
Bij een onderwerp als dit vind ik het altijd zo grappig hoe verschillend iedereen erover denkt.

Jip

Jip

09-08-2012 om 07:43

Inderdaad kaaskopje

Op mijn werk is er dus ook een hele discussie ontstaan terwijl ik dacht dat okselhaar bij mannen toch echt iets van vroeger was. Men zou het mannelijker vinden wat ik persoonlijk weer grote onzin vindt. Maar ook hier op het forum nogal wat verschillende meningen.
Overigens stinken oksel mét haar sneller dan oksels zonder haar.Uiteraard stinkt het haar niet zelf maar de zweetlucht blijft er wel langer in hangen. Manlief heeft dit jaren geleden al proefondervinderlijk vastgesteld.

Jip

Jip

09-08-2012 om 07:48

Oh ja aïda

Die Paul Turner van the Voice met zijn bosjes shag onder zijn armen. Ik heb vreselijk zitten griezelen toen...

Egel

Egel

09-08-2012 om 07:53

Lekker, zweet

Wat is er mis met vers mannenzweet?

Jip

Jip

09-08-2012 om 08:42

Het stinkt

Het stinkt egel. En ik behoor niet tot de categorie vrouwen die kikt op een penetrante mannengeur. Ik hou van schoongewassen gladgeschoren mannen. Ieder zijn ding ;P.

suus36

suus36

09-08-2012 om 09:01

Huh het stinkt?

Ik ben van de categorie die mannenhaar wel mannelijk vindt. Ook onder de oksels dus. Maar om nu klakkeloos ervan uit te gaan dat het stinkt? Wat een onzin zeg. Er zijn ook nog mannen die douchen en deo gebruiken hoor. Ik leg best wel eens mijn neus in een behaarde mannenoksel, maar ervaar echt geen standaard stank hoor. Behalve na sporten en nog niet gedoucht hebben bijv.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geen stank

Mijn geschoren pubers die ruik ik weleens. Maar mijn man stinkt nooit naar zweet. Hij scheert zijn oksels niet.
Maar ik moet toegeven dat ik het okselhaar van Paul Turner ook niet zo smakelijk vond. Maar niet alle mannen hebben van nature zo'n lange baard onder hun oksels hangen.
Ik merkte in de sauna wel dat mijn man uit de toon viel. Zag zelfs wat mensen smoezen en kijken. Beetje jammer. Ik vind compleet kale mensen niet zo mooi, maar ik ga ze niet uitlachen.

Ely

Ely

09-08-2012 om 09:37

Je hebt zweet en zweet

Vers zweet ruikt anders de 'oud' zweet en in behaarde oksels blijft het oude zweet langer hangen. Vers zweet lekker schijnt linea recta in verband te staan met erotiek heb ik mij laten vertellen, dat staat bol van de feromonen. Nu weer even aan Martijn en Paul denken ook Een kwestie van (zeer persoonlijke) smaak dus, of je zin hebt in iemands feromonen. En dan heb je nog dat sommige mensen sneller, meer en riekender zweten dan anderen.

Ik vind trouwens bij heren een gekortwiekte oksel vaak ook prima.
Fay;
Het verband tussen een man die bekeken wordt omdat hij de shag onder zijn oksels weelderig laat tieren en een man die uitgelachen wordt omdat hij kaal is ontgaat mij trouwens. Of bedoelde je met kaal, het onder de oksels kaal zijn?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Snuggle's

Snuggle's

09-08-2012 om 09:43

Mooier

Ik vind geschoren mannen mooier. Ik denk wel dat je ongeschoren oksels in principe net zo schoon kan houden.
En ik hou ook van kale eieren haha! Van die behaarde ballen, brrr.

Ik was pas in de sauna en ga ook regelmatig naar naturisten campings en de trend is (daar) toch wel dat veel mannen zich scheren of op z'n minst kort trimmen. Hele bossen haar vallen echt op.

Grappig dit

Oksel- en schaamhaar zijn geslachtskenmerken. Wat zegt het eigenlijk over ons dat het sinds een jaar of wat ook bij mannen de trend is om alles weg te scheren?

Persoonlijk vind ik een man die zich niet ontdoet van al zijn lichaamsbeharing er wel degelijk mannelijker uitzien. Grote bossen vind ik minder.

Chris

Ely

We waren in de sauna en mijn man was zo'n beetje de enige man met lichaamsbeharing. Dat zijn geen weelderige bossen, maar gewoon lichaamsbeharing, overal. Daar werd om gelachen. Man had het zelf niet door, maar het interesseert hem ook geen biet. Ik vond het heel bizar om te merken dat daarover gesmoesd/gelachen wordt. 20 jaar geleden viel hij niet op in de sauna. Raar dat zelfs lichaamsbeharing een modegevoelig iets is.

Ely

Ely

09-08-2012 om 10:46

Je staaft alleen maar mijn posting van eerder vanmorgen en ik ben het met Jip eens

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

09-08-2012 om 10:53

Fay en chris

Fay: echt overal? Ook billen en rug? Tsja, de teddybeer look is idd niet bijzonder populair . Maar dat was volgens mij decenia geleden ook niet iets wat enorm werd gewaardeerd maar werd er minder over gesproken. Althans, zo ervaar ik het. Maar ik heb iig nooit eerder een vrouw enthousiast horen doen over mannen met behaarde billen en rug.

Chris:
'Oksel- en schaamhaar zijn geslachtskenmerken. Wat zegt het eigenlijk over ons dat het sinds een jaar of wat ook bij mannen de trend is om alles weg te scheren?'
Tsja, wat's gebeurd met de lange, woeste baarden? Ook geslachtskenmerk. Lekker met veel etensresten
Volgens mij lopen er twee dingen door elkaar: mooi en fris. Ik vind zeer harige oksels niet fris. Ik vind bil en rughaar niet mooi. Ik geloof dat ik van de middenweg ben
Wat ik wil zeggen is dat er denk ik niets over te zeggen is omdat het niet sec over 'mooi' gaat.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mode in lichaamsbeharing

Eeuh Fay, lichaamsbeharing is al sinds de oudheid onderhevig aan trends. Grieken en Romeinen schoren hun schaamhaar al en in islamatische culturen gebeurt dit geloof ik ook (uit religieuze overwegingen). En met dank aan Google: In Korea schaffen mensen daarentegen speciale schaampruikjes aan voor een aantrekkelijke, zware beharing .

Ely, die lange woeste baarden zijn er (gelukkig!) niet meer, maar de bebaarde man daarentegen is nu wel een trend. Toeval?

Chris

Maylise

Maylise

09-08-2012 om 10:58

Liever niet te veel

Een beetje haar onder de oksel van een man kan ik wel meeleven maar enorme bossen haar vind ik niet echt aantrekkelijk. Liever dus een man die zich scheert.

In het openbaar wens ik trouwens afgezien van op het strand geen enkele mannenoksel te zien. Hemden bij mannen in het openbaar vind ik echt een no go.

Ach

Ik heb een aantrekkelijke man. Wel eentje met haar, maar geen gorilla of beer .

ilsepilse

ilsepilse

09-08-2012 om 11:11

Allemaal scheren

mannen en vrouwen scheren hier thuis, ok jongste is 13 dat hoeft nog niet zo, maar die van 18 wel, vorig jaar met basketballen, het was wat langer gaan groeien, ik zeg scheren die handel, straks valt de tegenstander dood neer.lol
Alle jongens vh team scheren trouwens ook.
Man ook dat wordt in zijn cultuur ook gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.