Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Help ik word oud! herkenbaar?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sus-anne

sus-anne

13-10-2008 om 17:33 Topicstarter

Tirza?

Hij? bedoel je dat pluk een man is???
hmm, dat zou een hoop verklaren van zijn reactie namelijk.

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 17:34

(ot) tirza, stoppen

"Er is meer voor nodig om te stoppen" (..dan wilskracht...) Ik zou werkelijk niet weten wat je meer nodig hebt.
En ik ben niet fanatiek tegen roken. Iedereen mag van mij roken, zolang het niet binnenskamers is waar ik ook aanwezig ben ( en als ik daar gast ben, dan houd ik ook mijn mond).
Maar ik vind het wel ongelooflijk smerig, en ook ongelooflijk stom om daar mee door te gaan, gezien de huidige zeer gedetailleerde kennis mbt de gevolgen voor de roker, én de meerokers ( kinderen!).

reina

reina

13-10-2008 om 17:34

Maakbaar

Volgens mij vind Pluk dat de mens maakbaar is, dus heeft alles in eigen hand, ook verslaving.... .

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 17:49

Reina

"Volgens mij vind Pluk dat de mens maakbaar is, dus heeft alles in eigen hand, ook verslaving.... "
~zoals ik er over denk; tenminste als je het over rook-verslaving hebt. En er zijn zwaardere verslavingen dan roken. En toch lukt het mensen om al of niet met hulp te stoppen. Als het werkelijk onmogenlijk was om te stoppen, dan mocht tabak toch helemaal niet meer verkocht worden.

Kiki

Kiki

13-10-2008 om 18:29

Sorry pluk, ik vind het van arrogantie spreken

Kijk mij eens even fijn gestopt zijn, wat ben ik goed, wat heb ik een sterk karakter en dan met een vermanend vingertje naar Sus-anne wijzen. Heel paternalistisch en een vreemde reactie op een lollig draadje.

Het zijn jouw/onze zaken niet wie er rookt of niet rookt en al zou Sus-anne ieder weekend tegen de ochtend, straalbezopen en doorrookt haar bed invallen, is dat niemands zaak. Behalve die van haar (en eventuele partner en kinderen natuurlijk)
Je mag haar draadje flauw vinden, maar haar achtervolgen in andere onderwerpen en haar terecht wijzen vind ik een beetje vreemd van iemand die zelf tien jaar nodig heeft gehad voor hij doorhad dat roken een slechte gewoonte heeft.

reina

reina

13-10-2008 om 18:47

Denk je , pluk?

"Als het werkelijk onmogenlijk was om te stoppen, dan mocht tabak toch helemaal niet meer verkocht worden." Daar geloof ik niks van, puur uit economisch belang zal het verkocht blijven worden. Ik denk trouwens dat stoppen met roken bijna altijd wel kan, maar dat het voor de een véél moeilijker is dan voor de ander. Mij kostte het absoluut geen moeite, ik heb gewoon geluk gehad.

Sancy

Sancy

13-10-2008 om 18:55

En daarmee

heeft Pluk nog stééds mijn originele vraag niet beantwoord: "ik vraag waarom jij je geroepen voelt Sus-anne zo *persoonlijk* aan te spreken"
Dus?

sus-anne

sus-anne

13-10-2008 om 20:43 Topicstarter

Pluk?

pluk zegt:ik was 37 toen ik stopte. Ik was dus iets eerder begonnen met "proberen" .

dat betekend?: dat jij een beter mens bent?
dat je het recht hebt om rokers te veroordelen?
Dat je je arrogant mag opstellen?
Dat je mag blijven drammen?

sus-anne

sus-anne

13-10-2008 om 20:46 Topicstarter

Fladderbeestje

ik ben blij met alle positieve reacties van velen.
maar ik laat me niet verbitteren hoor,ik vind Pluk eigenlijk een beetje zielig,heb een beetje medelijden met hem/haar?
want je zal maar zo communiceren met anderen,dat is toch te triest voor woorden?

Hillary

Hillary

14-10-2008 om 08:46

Baas boven baas.

Als je zo verstandig bent en zo sterk in je schoenen staat, begrijp ik echt niet dat je ooit aan roken begonnen bent hoor. Ik ben er gewoon nooit aan begonnen, lijkt me een stuk beter dan op je 37e beginnen met er 8 jaar lang over doen om te stoppen.

Pluk53

Pluk53

14-10-2008 om 10:20

Glazen huisjes en boter op hoofd

Er wordt selectief gelezen, maar daar heb ik ook wel eens last van. Commentaar naar mij is ten dele terecht. Toch even verduidelijken:
- stalken van Sus-anne: betreft één reactie op een door mij selectief gelezen posting. Ging over een tandenprobleem, de keus tussen implantaat ( met bot-transplantatie) of een brug. Ik zelf zal die keus ook "ooit" moeten maken, en daarom was ik geïnteresserd. Maar met mijn diagonale lezen had ik gemist dat S de keuze al op de brug had bepaald. En was mijn link naar de 3-7 maal grotere risico's voor rokers bij een implantaat/bot-transplantatie overbodig.
- ik heb niets tegen rokers, maar ik vind roken smerig. Ieder heeft de vrijheid om zich de longen uit het lijf te roken.
- stoppen met roken: moet ieder voor zich weten. Hoe moeilijk dit ook mag zijn, het is niet onmogenlijk, voor niemand.
- "persoonlijke" benadering van Sus-anne? Niet bewust. Het is niet uit arrogantie als "geslaagde" ex-roker dat ik op "roken" reageer, maar ik gun het iedere roker dat hij/zij de verslaving achter zich kan laten. Maar die keuze mogen ze helemaal zelf maken .
- mijn interesse in dit draadje werd getriggerd op "de (lichamelijke) consequenties van het ouder worden". Ik vond en vind dat een boeiend onderwerp, hoe daar mee om te gaan. En uiterlijk is slechts een van de vele facetten daarvan.

Pluk53

Pluk53

14-10-2008 om 11:00

Niet onmogenlijk

"Hoe moeilijk dit ook mag zijn, het is niet onmogenlijk, voor niemand." , moet natuurlijk zijn: is voor niemand onmogenlijk. ( of: niet onmogenlijk, voor iedereen ) )

tonny

tonny

14-10-2008 om 11:55

Eh... pluk (zeer o.t.)

het is onmogelijk. Zonder die n.

tonny

Pluk53

Pluk53

14-10-2008 om 12:01

(ot) tonny

eigenlijk, mogelijk, ik blijf daar fouten mee maken.

Pluk53

Pluk53

14-10-2008 om 14:55

Cameron, ouder worden

ik zal in off-topics aftrappen. Dan komt het uiteindelijk wel bij gezèllug, of bij gezondheid terecht naar gelang de wending die het neemt

Pluk53

Pluk53

17-10-2008 om 08:58

Sus-anne, humor, uiterlijk, nicomarket

mag deze wel in dit zelfspot-draadje: http://www.nicomarket.com/nl/nicoclean.php

sus-anne

sus-anne

18-10-2008 om 17:25 Topicstarter

Pluk

ja hoor,deze kan ik wel waarderen,daar zie ik de humor wel van in.
hoe vind jij hem trouwens?

Pluk53

Pluk53

18-10-2008 om 17:40

Sus-anne

akelig realistisch, net als alle andere "producten" op deze site. De boodschap is nogal crue, maar dezelfde boodschap staat al jaren op elk pakje.

sus-anne

sus-anne

18-10-2008 om 18:47 Topicstarter

Pluk ,blijf je aan de gang?? ??!

Pluk,ik heb je al eerder gezegd: IK KEN alle gevaren van het roken,ik WEET wat er allemaal kan gebeuren met mijn gezondheid,Ook de teksten van de pakjes sigaretten ken ik uit mijn hoofd!( ik zie ze immers dagelijks.)WAAROM blijf je me achtervolgen met realistische producten en waarschuwingen??
WAT WIL JE NOU EIGENLIJK???????
ik ben een volwassen vrouw en kan heel goed zelf nadenken.
Ik vind je niet alleen irritant ,maar ik word ook behoorlijk moe van je!
dus bij deze mijn vraag: Wil je nu stoppen??
ga wat leuks doen!

Emmawee

Emmawee

18-10-2008 om 21:49

Huh?

Sus-anne, je vraagt toch zelf aan Pluk wat hij ervan vindt?
Groeten, Maw.

sus-anne

sus-anne

19-10-2008 om 10:41 Topicstarter

Ach ja

jullie hebben gelijk,ik vroeg erom.
de link die pluk aanhaalde was voor hem waarschijnlijk bloedserieus bedoeld ,en ik heb hem met humor bekeken.
maar daarna komt pluk weer met de bloedserieuze opmerking dat het op elk pakje te lezen staat.
en dat viel even verkeerd bij mij,ik lees dat namelijk ook elke dag.
maar nogmaals,dit draadje was voor mij niet begonnen om constant te horen hoe slecht roken voor mij is,dit was een draadje met zelfspot en humor,en geen wereldprobleem voor mij.
ik vind het gewoon jammer dat Pluk dingen blijft zoeken om mij te overtuigen hoe slecht is voor mezelf zorg door te roken.want hij hoeft mij niet te overtuigen ,dat weet ik echt zelf wel.

Jose van Polanen

Jose van Polanen

19-10-2008 om 19:55

Sus-anne heeft gelijk

elke roker weet dat roken slecht is. Iemand daar op wijzen is volstrekt zinloos en inderdaad alleen maar irritant. Denken dat iemand die rookt er zelf niet van doordrongen is, dat het slecht is, is een beetje wereldvreemd. Het interessante is nu juist dat iemand in die wetenschap toch door rookt. Daar gaat het om bij roken en daar moet ook de oplossing worden gezocht.
groet van een gelukkige ex-rookster,

sus-anne

sus-anne

20-10-2008 om 23:12 Topicstarter

Haha nikus

leuk geschreven

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.