Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 13:43

Help, ik zie de tepels van mijn collega!

Tja... fijne titel he? Het volgende is het geval. Ik heb een vrouwelijke collega met een bedroevend slechte kledingkeus. Loopt altijd in t-shirt met vest+capuchon van Le Coq Sportiv. Afzakkende spijkerbroek (bij hurken zien we de bilspleet) en gympen. Om het plaatje compleet te maken, zwaar voetbalsupporter, niet 1 van de dunsten. Nou ja, plaatje duidelijk?

Daarbij heeft ze een flinke boezem die ze steevast in een bh 2 maten te klein perst, gevolg... 4 borsten! En de laatste tijd zie ik haar tepels door bh/t-shirt heen. Echt een naar gezicht, ik zit niet op de tepels van mijn collega te wachten, brrrr!

Ik wil hier graag wat aan gaan doen, maar hoe pak je dat aan? Ze is heel onzeker en ik ben bang dat als ik haar erop aanspreek (ik ben behoorlijk direkt...) ze enorm schrikt en/of gaat huilen. Dat zou ik sneu vinden. Maar ik wil er toch wat aan doen, want ik word niet blij van de tepels van mijn collega.

Mijn vraag dus, hoe zouden jullie dit aanpakken? Overigens ben ik een vrouw en even oud als mijn collega (begin dertig).

Dank voor jullie reacties! Konijntje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gallifrey

Gallifrey

22-02-2010 om 14:04

Andere kant opkijken?

Ik snap het niet zo goed. Is het doorschijnend of zie je de bultjes? Als het dat laatste is zou ik me er in elk geval niet mee bemoeien. Vrouwen hebben nu eenmaal tepels. Soms lijkt het wel alsof we, naast alle seks op TV, steeds preutser worden. Als het echt dooorschijnend is dan is het iets lastiger. Zeker als je denkt dat ze het helemaal niet in de gaten heeft.
Maar ik vind je, eerlijk gezegd, zo negatief over je collega dat ik me afvraag of jij degene bent die haar een vriendschappellijke tip moet geven. Je vindt het vooral een probleem omdat jij er zelf last van hebt. Dan kun je toch gewoon de andere kant opkijken?

Helemaal eens met de voorganger

Ik zou je niet als mjn collega willen hebben.

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 15:13

Nadere uitleg

Collega ligt inderdaad niet lekker in de groep op onze afdeling. Punt is dat we enigszins representatief gekleed moeten zijn omdat we af en toe contact hebben met klanten. Het betreft hier een de afdeling administratie van een vrij groot bedrijf. Wij lopen regelmatig via de ontvangsthal naar toilet/andere afdelingen en zien vrijwel dagelijks klanten die hier wachten op hun afspraak.
Mijn leidinggevende (man) durft haar niet aan te spreken, is bang dat ze niet voldoende geld heeft om nieuwe kleding (representatief) te kopen.
Probleem is dat "de tepels" niet alleen mij opvallen, maar meerdere collega's van andere afdelingen hebben er tegen mij of elkaar regelmatig opmerkingen over gemaakt.
Kortom, achter haar rug om wordt ze besproken vanwege haar te krappe bh en opvallende tepels. Ik vind dat sneu. Waarschijnlijk (en da's vaker het probleem met geschreven woord) komt mijn beschrijving lullig over, maar zo bedoel ik het niet helemaal. Ja, ze is heel anders dan ik, heel anders dan de andere collega's op de afdeling en valt daardoor buiten de groep. Maar om haar nou achter haar rug om te laten uitlachen gaat me wat ver en daarom wil ik graag advies over hoe ik dit kan oplossen.
Opmerkingen als "ik zou jou niet als collega willen hebben" vind ik dus niet passen, dat zoek ik niet. Ik zoek juist advies om haar te helpen. En nee, mijn vriendin is het niet, zal ze ook niet worden, maar gewoon als collega's met elkaar omgaan lijkt me prima zat toch?

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 15:14

Nikus, lorwyn

bedankt voor jullie non-bijdrage

Maxime.M

Maxime.M

22-02-2010 om 15:35

Taak leidinggevende

Hoi,

Tja, dit is toch een taak van de leidinggevende. Ik heb voorheen wel eens gesprekken met werkzoekende moeten voeren, die bijvoorbeeld wel interesse hadden in een gastvrouwfunctie maar dan bij mij kwamen in een hardrock t-shirt en ongekamde haren. Het is altijd lastig maar ik benoemde dan wel voorzichtig wat ik zag, en vroeg wat ze aan zouden trekken naar hun sollicitatie gesprek. In dit geval is het wat lastiger maar leidinggevende zou haar toch een keer moeten uitnodigen voor een persoonlijk gesprek en dan ook zeggen dat hij het moeilijk vind dit met haar te bespreken, en dan vervolgens toch moeten benoemen dat haar kledingkeuze niet representatief genoeg is. In plaats van een capuchonvest zou ze bijvoorbeeld beter een overhemd kunnen dragen (en dan alleen de 2 bovenste knoopjes open. Dan ben je al grotendeels van het borstenprobleem af.
En als hij dat echt niet wil/durft dan zou een van de vrouwen die er bijvoorbeeld al heel lang werkt (ik bedoel iemand die in haar ogen ook het recht heeft haar hier op aan te spreken) eens een gesprek moeten hebben met haar. Dan kan je ook makkelijker over een niet goed passende bh beginnen, of het zien van tepels.
Heel lastig hoor, wij hebben op het werk heel lang getwijfeld of we iets moesten zeggen over de zweetlucht van een van de collega's. We hebben het nooit gedurft en het probleem loste zich op toen ze ging verhuizen naar een stad ver weg en dus een andere baan nam.

Maxime

Nou sorry hoor

Als je niet het lef hebt om haar zelf aan te spreken blijft mijn mening van kracht.

Hoezo je kan haar niet aanspreken? Waarom niet?
Je baas kan ik snappen omdat het een man is en vaak zijn ze wat onhandig. Maar juist jij als vrouwelijke collega zou haar een eindje op weg moeten helpen.

Wees gewoon recht door zee.

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 15:42

Dank maxime

voor het meedenken! Ik vind het zelf ook de taak van de leidinggevende, hij zelf ook maar hij vindt het moeilijk. Is daarbij wat laks en laat het dus maar een beetje doorsudderen. Maar ik vind het voor haar heel sneu! Misschien moet ik het toch zelf eens aankaarten. Even meenemen naar een kamertje apart en het erover hebben. Zal dit idee eerst met mijn leidinggevende bespreken. Wellicht is hij wel opgelucht als ik het "slechtnieuws"gesprek voor mijn rekening neem. Overigens werk ik al bijna 10 jaar bij dit bedrijf, dus in die zin geloof ik wel dat ze het van me aanneemt.
Blijft een lastige kwestie...

Maxime

Raar dat je wacht tot een probleem zichzelf sanneert.

Ooit hebben wij een Maatschappelijk werkster gehad in het ziekenhuis die nogal onhygienisch was. Zo erg dat als ze uit de rumte was dat je dan daadwerkelijk het raam moest openen om de geur weg te krijgen.

Niemand van het ziekenhuispersoneel durfde haar aan te spreken.

Uiteindelijk heb ik haar erop aangesproken als client. Ze wilde bij me thuis komen en ik heb dat vriendelijk afgewezen en de reden erbij verteld. Te zot voor woorden toch dat ik dat als client moest doen??

Verder een goed gesprek gehad en dat ook keurig afgesloten. Pas na dat gesprek is het echt gaan leven en werd er wat aan gedaan intern. Overigens was het een hele goede vakvrouw!

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 15:44

Nikus

Ik wil best recht door zee zijn, maar zie dat als eerste als taak voor mijn leidinggevende. Daarbij ben ik bang dat ze het niet goed kan "handelen" en ik wil haar niet van streek maken!

Jujube

Jujube

22-02-2010 om 15:46

Sneu gedoe

Wat een sneu gedoe zeg. Jullie werken dus gewoon op een administratie afdeling en zien alleen af en toe een klant in de hal zitten die op iemand wacht....
En daar maak je je druk over? laat die vrouw lekker in haar te kleine bh lopen. Het stoort haarzelf blijkbaar niet.
Ik word altijd een beetje geïrriteerd van vrouwen die zo ontzettend op andere vrouwen letten
En als 't je zo ontzettend dwars zit, moet je zelf maar wat zeggen. Maar ik denk niet dat 't in goede aarde valt, eerlijk gezegd. Misschien kun je beter dat geroddel eens aanpakken, dat is funest op zo'n afdeling.
Groet,
Jujube

Konijntje

Ik denk dat ze je dankbaar is. Als je het op een rustige manier verteld en haar vooral in haar waarde laat dan kan ze dat best handelen. Denk je niet dat ze eerlijkheid meer op prijs stelt dan gesmoes achter haar rug om?

Benoem dat je daar voor wilt zijn en dan zal ze je dankbaar zijn

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 15:49

Jujube

Het is niet alleen het door de hal lopen, regelmatig komen ook klanten bij ons op de afdeling. Dus in die zin zien we vaker klanten dan alleen het door de hal lopen.
Voor wat betreft het roddelen, heb je gelijk in. Alleen betreft het niet alleen roddelen binnen onze eigen afdeling, collega's van andere afdelingen valt het op. Die spreken mij er over en spreken er ook met hun eigen collega's binnen hun afdeling over. Dat kan ik niet allemaal aanpakken ben ik bang. Binnen onze afdeling zou zeker minder geroddeld kunnen worden. Ik ga er voor mezelf eens goed op letten!

Konijntje

Konijntje

22-02-2010 om 15:50

Nikus

blij dat je me nu beter begrijpt. En ik jou ook
Jouw suggestie dat ze me dankbaar zal zijn laat ik even zakken. Vanuit dat oogpunt had ik het zelf nog niet bekeken eerlijk gezegd...

amk

amk

22-02-2010 om 16:04

Jujube

"Jullie werken dus gewoon op een administratie afdeling en zien alleen af en toe een klant in de hal zitten die op iemand wacht.... "

Dit kan je klanten kosten. Meestal zijn het de dure klanten die over de vloer komen. Bij ons is het zeker voor de bewoners van de begane grond niet gewenst om in de hierboven beschreven kleding rond te lopen. En dan hebben wij geen direct contact met klanten of komen ze bij ons op de afdeling.
Aziaten en militairen zijn nogal gesteld op uiterlijk vertoon.

Een spijkerbroek kan voor vrouwen nog net, maar voor mannen zeker niet. Tenzij ze overduidelijk stagier of technicus zijn. Korte broeken of minirokken al helemaal niet.

Fraz

Fraz

22-02-2010 om 16:24

Amk

wat vreemd dat een spijkerbroek voor een vrouw wel kan en voor een man niet.

Ik zou zeggen of allebei niet of allebei wel waarbij ik eerder voor niet zou kiezen als je een representatieve functie hebt.

Lies

Lies

22-02-2010 om 16:42

Positieve insteek

hoi
ik had ooit een collega tegenover me zitten die vaak achterover leunde waardoor ik mooi uitzicht had op de grote gele vlekken in zijn overhemd. onder het doorzichtig wit-gele overhemd zo'n hema-hemd, en op z'n neus zo'n grote uilenbril, een echte nerd zeg maar.

ik had er verder geen echte problemen mee maar fris waren die (altijd wit met gele) overhemden niet. ik heb geprobeerd om het eens met een positieve insteek aan te kaarten.

'goh... weet je wat jou leuk zou staan... zo'n mooi helderblauw overhemd wat je tegenwoordig wel vaak ziet. dat staat zo vlot en zou bij je blauwe ogen goed uit komen'.
tsja het klinkt wat vergezocht maar ik meende dat het wel en het is net hoe je het brengt.

het weekend er na kwam ie in een mooi donkerblauw overhemd op de afdeling, geen vlek te bekennen en uiteraard overladen met complimentjes.

volgende stap was de bril, toen er tijdens de lunch ook een collega aan tafel zat met een leuk model bril. joh wat een leuke bril.... collega, die zou jou vast ook leuk staan, zet die eens op? Gooooooh wat leuk!!!

binnen een paar weken daarna was de transformatie gelukt en het leuke is dat ie ook veel meer zelfvertrouwen uitstraalde!

Lies

Lies

haha zo hebben wij ook eens een collega hipper dan hip gemaakt.

Het mooie is, het werkt!

amk

amk

22-02-2010 om 17:07

Fraz

een vrouw kan net iets meer. Het hangt ook van model en uitvoering af, maar echt blij wordt men er niet van.
Mijn rode pluk (binnenkort helder blauw) is ook al beoordeeld / veroordeeld.

Maxime.M

Maxime.M

22-02-2010 om 17:29

Nikus

Klopt helemaal hoor, alleen werkte ik daar op dat moment nog maar net en de oude garde was inderdaad nogal van achter de rug om lullen. Tja, wat moet je dan als nieuweling en jong broekie? Later liet ze dus eens ontvallen (toen we het niet over het onderwerp hadden) dat ze allergisch bleek te zijn voor deodorant, dus toen had al helemaal niemand meer zin om het er met haar over te hebben, want wat kon ze er dan nog aan doen. (ze had namelijk wel iedere dag schone kleding aan)
Maar inderdaad is het het beste, hoe moeilijk ook, om dit zo snel mogelijk met diegene te bespreken, en niet eerst uitgebreid achter haar rug om met de rest van de collega's te bespreken.

Maxime

Zusenzo

Zusenzo

22-02-2010 om 23:42

Flap uit

Ik ben nogal een onnadenkende flapuit. Heb dus wel eens geroepen tegen een collega dat een goede deo geen overbodige luxe was en zou ook zo roepen < oeps ik zie je tepels>. Gewoon zeggen, waarschijnlijk heeft collega het zelf niet door. Wordt collega boos dan er verder het zwijgen toe doen, is ze genegen te luisteren dan kun je haar evt. nog wijzen op een beter passende bh. En niet 's ochtends om 10.00uur beginnen te roepen, dan moet ze nog de hele dag, da's sneu. Niet overlaten aan baas, jij ziet het, het stoort jou, dus zeggen, klaar. Kiest ze voor dan zie jij dat maar dan moet je voortaan idd maar de andere kant op kijken.

tepeltje

tepeltje

23-02-2010 om 10:57

Jemig de kremig

Wat is nou weer het probleem van tepels zien. Iedereen heeft die toch. Waar je je al niet druk over maakt zeg.

Gewoon zeggen

hé ik hoop niet dat je het lullig vind dat ik het zeg maar ik kan je tepels een beetje zien. En dat met een vriendelijke glimlach.

tonny

tonny

23-02-2010 om 11:09

Ik zie je tepels

pfff wat moet dat mens met zo'n opmerking.

Ik heb laatst erg veel zorg en geld (ggg) besteed aan de aanschaf van een nieuwe bh,juist vanwege dat tepelzicht, maar als ik 's ochtends in de spiegel kijk en een heel glad shirtje aan heb, zie ik nog steeds details die ik niet wil zien. Later trekt het vaak weg, ze zijn niet de hele dag zo zichtbaar.
Nou ja, als ik zeker wil zijn doe ik een blouse aan. Of een giletje. Of iets met veel dessin. Of een shawl om.

Maar ja, het is natuurlijk maf, deze vraag. Borsten hebben tepels (gelukkig wel zeg).

Gaan we ook letten of in herenbroeken al dan niet helder zichtbaar is of iemand links- of rechtsdragend is?

Moeten we naar een sekseloze samenleving?

Vier borsten

Ben het eens met Tonny. Ik geloof ook niet dat je van het zichtbaar zijn van tepels nou een probleem moet maken. Dat je collega niet-passende bh's draagt, waardoor ze vier borsten krijgt, kijk, daar zou je wel een opmerking over kunnen maken. Iets van dat heel veel vrouwen hun juiste bh-maat niet weten, en dat ze je bij Hunkemöller ofzo daar prima bij kunnen helpen.

Wijlen Bril heeft nog eens een stukje gewijd aan het verdwijnen van tepels uit het straatbeeld. Dat hij dit erg jammer vond. De oorzaak is volgens mij dat tegenwoordig 60% van de bh's van die t-shirt bh's met vulling zijn. Zelfs mijn favoriet Triumph-bh is niet meer te krijgen en vervangen door zo'n padded geval. Als je collega dus eindelijk een goedpassende bh krijgt aangemeten, is dat hoogstwaarschijnlijk een opgevulde, en is het tepel-'probleem' meteen verholpen.

Chris

Minke

Minke

23-02-2010 om 13:27

Emma b!

Je schreef
Wat ben ik toch blij dat ik in het onderwijs zit. Bij ons kan zoooo veel, als ik om me heen kijk )))
Als ouder spreek je de leerkracht er niet zo snel op aan maar ik heb toch wel meermaals meegemaakt dat leerkrachten er onfatsoenlijk bijliepen. Vooral in het voortgezet onderwijs is het belangrijk dat leerkrachten een beetje netjes gekleed gaan, hoeft echt niet opgeprikt. Op de basisschool maakt het de kinderen niet zo veel uit maar als ouder voel je je behoorlijk opgelaten bij het 10 minuten gesprek als juf een diep decollotee heeft. Diezelfde juf op een feestje met het decollotee is geen probleem.

Trix

Trix

23-02-2010 om 13:55

Tonny: toch niet! (ot)

Lees ik dit draadje en klik daarna op mijn mapje 'nieuws' om te zien of er nog wat gebeurd is in de wereld. Staat er bovenaan de Telegraafwebsite dit bericht: http://www.telegraaf.nl/buitenland/6117156/__Penisbroek_hit_op_catwalk__.html?p=2,2
Een penisbroek, hoe verzin je het... Maar of we er zo blij mee moeten zijn?

Gebekt

Ik heb dat een keer mee gemaakt en zei toen: Heb je het koud of ben je blij mij te zien?
Ik keek toen wijzend met mijn hoofd naar haar borsten.

Sarcas

Sarcas

23-02-2010 om 15:43

Tof

Nikus schreef:
“Je baas kan ik snappen omdat het een man is en vaak zijn ze wat onhandig.”

Eh?

Je bedoelt dat de vaak lompe, grof besnaarde man zich niet kan inleven in het delicate gevoelsleven van de tere vrouwenziel? Of dat de vaak door holbewoners-instincten aangedreven man zich op het sociale vlak geen raad weet met de verfijnde vorm van hoogontwikkelde communicatie die vrouwen zo eigen is? Of misschien dat de vaak aan het autistische grenzende mannelijke psyche niet is toegerust om het warme en rijke emotionele scala van de vrouwelijke geestelijke diepten te doorgronden?

Graag wel een beetje duidelijkheid. Ik ben slechts een eenvoudig man, en begrijp het allemaal niet zo. Behalve dat van die tepels. Tepels ken ik. Van die ronde dingen met een dingetje erop. Ja hoor, tepels. Tof. Mmm.

Sarcas

Rafelkap

Rafelkap

23-02-2010 om 17:32

Ik neem toch aan

de de mevrouw zelf ook wel eens in de spiegel kijkt. En het ziet, die tepels. Misschien vindt zij het wel mooi. Je moet tenslotte het mooie aan jezelf accentueren Wie weet zitten er wel piercings in. Wat zou het? Ik zou er niks van zeggen. Ik zie ook wel eens een bilspleet.

Maxime.M

Maxime.M

23-02-2010 om 19:51

Maar hoe zie je die tepels?

Hoi,

Zie je de tepels omdat haar truitje te doorzichtig is? Dus donkere rondjes? Of zie je tepels omdat je kleine bobbeltjes in haar shirt ziet? Dat laatste zou je mij mij ook wel eens kunnen zien (alleen als het koud is) en ik een wat strakker of aansluitend zittende trui aan heb. Ik heb namelijk geen padded bh's, dus soms zie je dat. Dat kan ik alleen voorkomen door padded bh's te dragen of nooit meer strakke shirtjes of truitjes aan. (ik ben echt niet ordinair gekleed trouwens hoor)

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.