Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe vieren jullie kerst?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fred de Velde

Fred de Velde

07-12-2012 om 12:12

Alleen zitten

"Maar mijn moeder alleen laten zitten? Geen haar op mijn hoofd. Je hebt echt wel makkelijker praten als je ouders elkaar nog hebben."

Mijn oma is jaren alleen geweest, en regelde altijd wel wat met kerst, kleinkinderen, iemand van het kaartclubje, of een buurvrouwtje dat alleen zit. (ze heeft nu weer een vriend)

Zou ze mij vragen dan zou ik ook niet actief nee zeggen, hoor. Het gaat er meer om dat niet alles afhangt van mij. Ik ben gewoon een van de opties. Oma zou niet lijdzaam afwachten tot de kleinkinderen lang kwamen, ookal is ze slecht ter been. Ze nodigt gewoon zelf mensen uit.

Alleen of alleen

"Mijn oma is jaren alleen geweest, en regelde altijd wel wat met kerst, kleinkinderen, iemand van het kaartclubje, of een buurvrouwtje dat alleen zit. (ze heeft nu weer een vriend)"

Dus was je oma niet alleen. Want kleinkinderen, buurvrouwtje enzovoorts.

Ligt er maar net aan wat je definitie is van alleen. Dat je eigen kind je niet uitnodigt en daarom wat anders gaat doen met andere mensen of dat je in je eentje thuis zit omdat alle andere mensen andere bezigheden hebben. Dat laatste laat ik met mijn moeder dus niet gebeuren. Dat vind ik zielig.

skik

Miekemieke

Miekemieke

07-12-2012 om 16:40

Skik

Het zou heel goed kunnen dat ik dezelfde leeftijd heb als jouw moeder. Als je mijn dochter zou zijn zou ik dus niet willen dat je zo zou denken. Mijn kinderen hoeven mij niet uit te nodigen, ik wil dat ze mij uitnodigen alleen als ze daar zin in hebben. Ik nodig ze uit als ik daar zin in heb hoewel het een beetje anders is omdat ik het ouderlijk huis ben, een plek waar kinderen altijd welkom zijn.
Ik wil niet door 'de kerstdagen' als een soort van zielepiet worden beschouwd ingeval niemand mij uit zou nodigen. Als ik met anderen samen wil zijn en dat lukt niet met kerst nou dan maak ik het voor mijzelf gezellig, dat is niet zielig! Echt niet!!!!

Hanny61

Hanny61

07-12-2012 om 18:23

Mijn moeder

Mijn moeder vond het vervelend om alleen te zijn met Kerst. Haar kinderen vonden haar vervelend, maar ook het idee dat ze alleen zou zijn met Kerst. Het was ieder jaar een tombola wie haar uiteindelijk zou 'krijgen' met de Kerst. Op aanraden van mijn echtgenoot ben ik daar een jaar of vijftien geleden mee gestopt. Mijn moeder is sindsdien ieder jaar één van de Kerstdagen bij ons geweest. Dat scheelde mij een hoop stress en uiteindelijk was die ene dag ook nog heel gezellig. Dit jaar zal ze er voor het eerst niet bij zijn, omdat ze is overleden, en ik zie gewoon tegen de Kerst op. Dus, Miekemieke, ook al was het in het begin een soort van 'plicht' dat mijn moeder met Kerst kwam, het is een dierbare traditie geworden. Zo kan het ook.

Even voor de duidelijkheid

Ik heb een hekel aan Kerst, niet aan mijn moeder. De enige reden dat ik met Kerst wel eens lekker op vakantie zou willen, bij voorkeur naar een islamitisch land, is om Kerst te ontlopen. Maar als ik weet dat mijn moeder helemaal in haar eentje thuis zou zitten op die dagen, dan zit ik ook niet lekker op mijn vakantieadres.

skik

Fred de Velde

Fred de Velde

10-12-2012 om 13:20

Wel alleen, niet alleen

"Dus was je oma niet alleen. Want kleinkinderen, buurvrouwtje enzovoorts."

Ik bedoel, daarmee dat je mits niet heeel oud en zwaar gehandicapt, het zelf in de hand hebt of je alleen zit of niet, en dat dat niet van je kind hoeft samen te hangen.

Jij zegt dat je 'dat niet laat gebeuren'. Maar moeder kan zelf toch ook wat aan zo'n situatie doen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.