Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

P

P

20-12-2012 om 15:45

Idee voor kerst?

Wie heeft er nog een leuk idee om te doen met kerst? We zijn een beetje aan huis gebonden omdat Pman storingsdienst heeft en we hebben vanaf kerstavond tot halverwege de middag tweede kerstdag niets op het program.

Iets om samen te doen thuis, te maken samen of iets anders wat je in de buurt kan doen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier is simpel favoriet

Het aller leukst vinden mijn kinderen met Kerst spelletjes doen. En met een groep (familie of vrienden) thuis lekker eten aan een hele grote tafel.
EN we gaan naar de kerk, meestal naar de Kerstnacht op 24 december en kinderkerstfeest dat hier op 25 december om 16 uur is. de rest van de 1e en 2e kerstdag is dus gevuld met spelletjes, domino, mens-erger-je-niet, risk, klaverjassen, pimpampet enz.
Dit is al jaren vaste prik. En de kinderen verheugen zich er enorm op, ook al zijn ze ondertussen 13 en 16.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-12-2012 om 16:30

Misschien ben ik uit het verkeerde hout gesneden

maar ik vraag me af waarom dagen als kerst altijd zo georganiseerd doorgebracht moeten worden? Ik vind het al leuk genoeg dat we meer werk van het eten maken, lekker bij elkaar zitten voor wie daar behoefte aan heeft, gewoon knus. En wie zich verveelt kan altijd een voorstel doen. Dus wat je vraag betreft P, kun je ook afwachten of je zoons met voorstellen komen.

P

P

20-12-2012 om 16:31

Kaaskopje

Als dat zo zou zijn had ik mijn vraag niet gesteld hier
Ik hoop gewoon op een origineel idee wat we zouden kunnen doen. Overigens is bijna 48 uur lang ongeorganiseerd doorbrengen wel erg lang hoor! Dat doen we al vaak een dag in het weekend.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-12-2012 om 17:00

Ja maar

Het is toch nog geen kerst? Het kan toch dat ze op de dag zelf komen met 'zullen we een spelletje doen?'

P

P

20-12-2012 om 17:11

Kaaskopje

Heb je enig idee hoe vaak we een spelletje doen

Kom op, niet zo negatief, ik hoop gewoon op een origineel idee waarmee ik een stukje van die bijna 48 uur kan vullen. Waarom nou zo negatief?

Ik kan nu bijv iets kopen als iemand met een leuk idee komt maar waar je iets voor moet aanschaffen bijv.

Fred de Velde

Fred de Velde

20-12-2012 om 17:12

Speciale kerstwandelingen

Op 2 de kerstdag zijn er vaak speciale kerstwandelingen overal. Google eens op 'kerstwandeling' plus naam woonplaats.

Fred de Velde

Fred de Velde

20-12-2012 om 17:15

Schaatsbaan

Of de schaatsbaan. (als je er 1 in de buurt hebt) Beetje klooien op het ijs met warme choco toe.

Tineke

Tineke

20-12-2012 om 17:25

Marathon

Hier zijn marathons favoriet, qua films dan. Dus een tafel vol lekkers, gordijnen dicht, en dan bijv. alle Harry Potter films achterelkaar. Of LOTR, of desnoods Home Alone 1,2,3, of star wars, ouwe gouwe disney-tekenfilms. Etc. Korte plaspauze toegestaan.

Fiorucci

Fiorucci

20-12-2012 om 18:21

Inderdaad een filmmarathon, en anders een kerstcircus?

P

P

20-12-2012 om 19:05

Yep

We zouden best willen schaatsen ofzo maar we lopen dus dan het risico dat we in 1x moeten inpakken om naar huis/werk te gaan. Vandaar dat een kerstcircus ook niet gaat.
Een wandeltocht kan dus ook niet om die reden omdat we dan niet snel genoeg weg kunnen.

We kunnen wel ergens naar toe als dat in een bepaalde straal van het werk ligt en we meteen weg kunnen dus dat maakt het zo lastig anders kan ik ook heel veel verzinnen natuurlijk.

Fred de Velde

Fred de Velde

20-12-2012 om 19:17

Voor lief nemen

Als je absoluut niet het risico wil lopen dat je een activiteit af moet breken..

Dan kun je inderdaad weinig doen. Maar dan lukt een marathon ook niet.

Ik zou gewoon leuke dingen doen, mits je snel genoeg weg kunt, en dat het risico dat je voortijdig naar huis moet voor lief nemen.

liora

liora

20-12-2012 om 19:20

Vroeg naar bed

Hoi P,

Vroeg naar bed met je man en koeken en je kinderen beneden laten zitten....

Sorry, ik kon het niet laten.

Liora

Liora

Je bent de smileys toch wel vergeten, hoop ik ?

Spelletjes doen

is wel echt Nederlands ? Onze Amerikaanse schoondochter verheugt zich er al weer op ( sjoelen, kaarten ) en jongste zoon die Xmasday bij zijn Schotse schoon(groot)ouders gaat doorbrengen zuchtte al, dat daar de TV wel de hele dag aan zal moeten staan. Maar wel kalkoen daar :o)

Idee

Paar jaar geleden hebben wij met kerst met de hele familie (opa, oma, broer, zus, wij, kinderen) een complete kerststal bij elkaar zitten kleien. Het is een wonderlijk geheel geworden, maar het staat ieder jaar weer onder onze kerstboom (die eigenlijk een olijfboom is, die staat nou eenmaal toch al binnen in de winter en is ook best toepasselijk, toch?).
Het was erg leuk om te doen en het resultaat wordt ons alleen maar steeds dierbaarder.

Relithe

Relithe

20-12-2012 om 21:30

Schaatsen

WIj gaan schaatsen op tweede kerstdag, ideetje van onze oudste zoon Verder brengen we de kerstdagen net zo door als een gewone dag, ik hou niet zo van poespas, we gaan alleen wel bijzonder eten (gourmetten)

Mussie

Mussie

20-12-2012 om 22:16

Spelletjes

Ik zou denk ik het spelletjes doen in een heuse competitie. Verzin er 6, en maak scoreformulieren. En hang er prijsjes aan (desnoods;
Hoeft niet te helpen met opruimen na diner etc).
En ik zou ze echt aan het koken zetten.Kan me niet schelen hoe simpel, desnoods scheppen ze ijs in een bakje als dessert, maar laat ze iets doen.
Nou, en dan nog een film of een serie, en klaar ben je. Mijn kinderen zijn helemaal erlangd aan Lost en volgens mij zijn ze ongeveer net zo oud als die van jou.

judiths mama

judiths mama

20-12-2012 om 22:18

Koken?

Ik hou wel van een beetje aanklooien in de keuken en mijn man en dochters ook. Dus ik heb al plannen om 's ochtends hapjes te maken voor de lunch en 's middags een 3 gangen diner voor te bereiden. Daar vullen we geen hele dag mee, natuurlijk, maar toch wel een deel. En ik vind het erg gezellig, samen in de keuken en daarna genieten van wat er gemaakt is.

Is dat wat voor jullie?

Mussie

Mussie

20-12-2012 om 22:18

Aaarghh

Ik word gek van die spelling. Excuses voor fouten!
En wat ook leuk is, is zo'n enorme puzzel. Vinden die van mij in ieder geval leuk!

Een hindernisbaan bouwen van

dominosteentjes( dat deden jullie kinderen toch graag of niet? Kijken hoe ze nu bouwen)

speksteen halen en figuren laten schuren( schuurpapier,vijl ,schroevendraaier voor de lijntjes) Geeft wel stof als je droog schuurt.( nat is dat minder)

Wij hebben een keer een heel groot kleed vol zitten tekenen met de familie, met allerlei kerstwensen etc.

Sjoelcompetitie

P

P

21-12-2012 om 06:27

Leuk

Kijk eens aan, daar komt wat los maar graag meer!

Al denk ik toch dat ik voor het idee van Liora ga: beide kerstdagen met mijn man in de slaapkamer film kijken en de jongens alleen op de bank beneden. Dat vinden ze vast best aangezien mijn jongens het hele jaar een moeder én een vader om zich heen hebben om te leren hoe een relatie werkt (en nee ik vergeet geen smiley's).

48 uur ongeorganiseerd

Allereerst P hoop ik dat je leuke kerstdagen zal hebben. Maar ik moet toch wel lachen om jouw opmerking:"48 uur ongeorganiseerd is lang hoor". Probeer het eens .
Fijne dagen!

krin

krin

21-12-2012 om 10:47

48 uur ongeorganiseerd

Zou hier betekenen dat man en kind zich achter pc, laptop en/of tv verschansen en ik er geen boe of bah uitkrijg, de hele kerststol van nijd in mijn eentje opeet en na 24 uur luid gillend het huis verlaat, in overspannen toestand natuurlijk, op de vlucht voor zoveel zwijgzaam dubbel einzelgängersgedrag.

Rafelkap

Rafelkap

21-12-2012 om 11:00

48 uur ongeorganiseerd

betekent hier niet haasten, eerst allemaal aankleden, naar buiten kijken (en evt op buienradar) en daarna bedenken waar we zin in hebben. Wij zijn tweede kerstdag door omstandigheden ook totaal ongeorganiseerd dit jaar en ik vind het het heerlijk rustig idee!

Krin

Je kunt dan ook lekker op de bank gaan zitten met een dik boek, een stuk kerststol en een bak koffie.

Vic

Vic

21-12-2012 om 11:26

48 uur ongeorganiseerd

Oh, dat kunnen wij wel. Ik denk dat we dat dit weekend maar eens gaan doen. Hoewel, ik moet wel nog twee cadeautjes kopen en boodschappen doen, maar verder lekker niets. Oudste vermaakt zich wel achter haar pc, met jongste hoef ik hooguit eens een spelletje te doen, en het wordt toch geen weer om naar buiten te gaan.

krin

krin

21-12-2012 om 11:49

Fayw

Ja. Inderdaad. Doe ik.

Merel

Merel

21-12-2012 om 12:04

Nee dat doen we al zo vaak

Wij zijn bijna ieder weekend ongeorganiseerd bezig, lijkt me dus daarom wel eens leuk om iets wél te organiseren. Ik vind de spelletjes wel leuk (doen we niet vaak) en verder lees ik mee of er nog leuke dingen voorbij komen. Ik heb bij de blokker al een set met 3 kerstfilms gekocht, maar dat is weer minder leuk met visite erbij vind ik.

Anneke

Anneke

21-12-2012 om 13:42

Heerlijk ongeorganiseerd

Eerste kerstdag gaan we naar schoonfamilie om te gourmetten.
De rest van de tijd verdoen we met een nieuw spel, uitgebreid ontbijten, nieuwe kerstfilm kijken, kleine wandeling, chocolademelk, kokkerellen (iedereen doet wat met hulp van paps en mams in ons geval), wijntje drinken, kerstpakket, reisgidsen doorbladeren. We komen tijd tekort.

Onder de kerstboom ligt dit jaar een nieuw Wii spelletje en een grote familiepuzzel voor ons allemaal.

Fiorucci

Fiorucci

21-12-2012 om 13:43

Heerlijk

Mijn hele vakantie is vrijwel nog ongeorganiseerd,zalig. Ik werk twee a drie ochtenden en verder doe ik NIKS.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.