Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

13-06-2022 om 21:47

Iedere dag iets positiefs


Hallo, een positief moment van de dag, ik had vandaag de gelegenheid om nieuwe mensen te ontmoeten en een nieuwe vriendschap te sluiten! Ik vind dit buitengewoon en het feit dat men zijn comfortzone verlaat is een echt pluspunt!

Bijtje en Max88, het mooie van positieve momenten beleven is dat je nog meer open gaat staan voor positiviteit; het verandert je mindset.
Dat leerde mijn moeder mij doordat ze opvallend vaak stil stond/staat bij kleine dingen waar ik in alle haast  aan voorbij ging en als vanzelfsprekend beschouwde.

Wat mooi Flanagan! Deze herinnering zal je bij blijven en steun geven. Juist in moeilijke periodes ga je kleine dingen vaak extra waarderen is mijn ervaring. 

Onze zoon appte deze week of we het goed vonden dat hij as weekend naar huis komt. Ja, natuurlijk vinden we dat goed. 

Ik had vandaag eigenlijk geen puf om mijn ingeroosterde taak op het werk te doen en wenste me zelf stilletjes een andere taak toe. Soms worden stille wensen verhoord: ik kreeg een andere taak (die ik met veel plezier heb uitgevoerd) Daarna ging de rest van de dag ook lekkerder.

yeahhh dochter heeft -als het goed gaat verder- een baan 😅😁 En wat een lekker weer vandaag. Tijdens mijn afwezigheid is de was in zon en wind gedroogd. 

Man en ik zaten gisteravond het programma 'handen aan de couveuse' terug te kijken. Het bracht nogal wat herinneringen en emoties naar boven.
Dochter kwam onverwachts naar beneden en wilde daarna tussen ons in liggen om ons te troosten. Vanmiddag ging ze 'buiten spelen' en ondertussen stiekem met haar zakgeld naar de bakker om iets lekkers te halen 'om te vieren dat alles goed gekomen is met haar en omdat ze ons de allerliefste ouders ooit vond'.

MamaE schreef op 07-10-2022 om 16:15:

Man en ik zaten gisteravond het programma 'handen aan de couveuse' terug te kijken. Het bracht nogal wat herinneringen en emoties naar boven.
Dochter kwam onverwachts naar beneden en wilde daarna tussen ons in liggen om ons te troosten. Vanmiddag ging ze 'buiten spelen' en ondertussen stiekem met haar zakgeld naar de bakker om iets lekkers te halen 'om te vieren dat alles goed gekomen is met haar en omdat ze ons de allerliefste ouders ooit vond'.

Wat is je dochter toch een schat!

De afgelopen tijd ben ik, voor mijn doen, druk bezig met opruimen. Al een aantal zakken met kleding en schoenen weggegeven voor een kledingbeurs bij ons in het dorp, uiteraard wel de nog bruikbare spullen. Bewuster bezig met eten door een weekmenu te maken en nog wat kleine dingetjes die me wat meer energie lijken te geven. 

Zaterdag werd ik 40 en het was de eerste dag van de herfstvakantie hier. 's Ochtends kwam dochter met mij knuffelen en voor mij zingen in bed en terwijl we lekker lagen te chillen zegt ze 'weet je wat dit moment nog perfecter zou maken? een ijsje!'
Dus ik zeg 'ach, ik word maar één keer veertig, ga maar ijsjes pakken' en even later zaten we samen in bed intens te genieten van ons ijsje.
Geheel tegen mijn principes in en echt pedagogisch verantwoord was het vast ook niet maar geluk zit echt wel in dit soort kleine dingen. 

Bijtje82

Bijtje82

27-10-2022 om 23:01

MamaE schreef op 27-10-2022 om 19:46:

Zaterdag werd ik 40 en het was de eerste dag van de herfstvakantie hier. 's Ochtends kwam dochter met mij knuffelen en voor mij zingen in bed en terwijl we lekker lagen te chillen zegt ze 'weet je wat dit moment nog perfecter zou maken? een ijsje!'
Dus ik zeg 'ach, ik word maar één keer veertig, ga maar ijsjes pakken' en even later zaten we samen in bed intens te genieten van ons ijsje.
Geheel tegen mijn principes in en echt pedagogisch verantwoord was het vast ook niet maar geluk zit echt wel in dit soort kleine dingen.

Het leven zit vol met moetjes en hoe het heurt. Soms mag je hier best even aan ontsnappen. 

Ik lag deze week met m'n dochters tot laat in de ochtend te knuffelen en kletsen in mijn bed. Het ontbijt was pas tegen 11:30. Soms moet dat gewoon mogen.

sw4

sw4

29-10-2022 om 19:57

gisteravond het 21-diner voor dochter verzorgd. Wat een leuke groep vrienden heeft ze! Alle gerechten waren heerlijk gelukt, de sfeer was geweldig en er bleven ook nog 7 mensen slapen. Echt heel geslaagd!

Gisteren in vol ornaat halloween gevierd door snoephuis te zijn! Superleuk gehad!

Vandaag in de buurwijk een rondje halloween met onze zoon gedaan!

Heerlijk weekend zo!

Decembermamma schreef op 08-09-2022 om 13:40:

Inmiddels 7 kilo afgevallen door elke dag een uur te wandelen.

Ik zit inmiddels op 16 kg afgevallen. Hoewel ik weet dat ik al ff bezig was voor ik begon met wegen en nu besef dat ik waarschijnlijk voor die tijd al 10 kg was afgevallen.

Het is best duur dat afvallen, waar ik broeken nog kan aansnoeren met mijn riem staat een broek 2 maten kleiner mij inmiddels echt een stuk beter. Dus wel wat nieuwe broeken en ook shirts moeten kopen. Straks mijn horlogeband maar even een schakel verkleinen.

Decembermamma schreef op 05-11-2022 om 09:09:

[..]

Ik zit inmiddels op 16 kg afgevallen. Hoewel ik weet dat ik al ff bezig was voor ik begon met wegen en nu besef dat ik waarschijnlijk voor die tijd al 10 kg was afgevallen.

Het is best duur dat afvallen, waar ik broeken nog kan aansnoeren met mijn riem staat een broek 2 maten kleiner mij inmiddels echt een stuk beter. Dus wel wat nieuwe broeken en ook shirts moeten kopen. Straks mijn horlogeband maar even een schakel verkleinen.


Mijn zus appte mij gisteren dat ze 16 kg afgevallen is, ze wil nog 14 kg kwijt. 

Inderdaad wel een uitgave, nieuwe kleding maar wel een grote stimulans uiteraard. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.