Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

13-06-2022 om 21:47

Iedere dag iets positiefs


Bijtje82

Bijtje82

16-11-2022 om 13:47

Vandaag mijn vrije dag gewoon echt aan mezelf besteed ipv werk. 
Net heel even 10 minuten thuis de werklaptop aangezet omdat ik wist dat ik belangrijke info zou krijgen die ik voor einde dag moest doorsturen. 
Maar verder gewoon eens nee gezegd tegen steeds maar opdraven voor het gemak van een ander. 
Ben wel al 6x gebeld voor vanalles, maar ipv het zelf te regelen heb ik uitgelegd hoe ze het zelf kunnen oplossen. 
Dus ben best trots op mezelf 😁 

Bijtje82 schreef op 16-11-2022 om 13:47:

Vandaag mijn vrije dag gewoon echt aan mezelf besteed ipv werk.
Net heel even 10 minuten thuis de werklaptop aangezet omdat ik wist dat ik belangrijke info zou krijgen die ik voor einde dag moest doorsturen.
Maar verder gewoon eens nee gezegd tegen steeds maar opdraven voor het gemak van een ander.
Ben wel al 6x gebeld voor vanalles, maar ipv het zelf te regelen heb ik uitgelegd hoe ze het zelf kunnen oplossen.
Dus ben best trots op mezelf 😁

Nu alleen nog leren om je (werk)telefoon niet op te nemen op je vrije dag 👍️

Bijtje82

Bijtje82

16-11-2022 om 14:07

Jippox schreef op 16-11-2022 om 13:55:

[..]

Nu alleen nog leren om je (werk)telefoon niet op te nemen op je vrije dag 👍️

Het is mijn privé telefoon. Ik heb en wil geen werktelefoon, want dan ben je bijna verplicht om altijd op te nemen.

Ik neem liever op om de situatie te sturen en gezamenlijk op te lossen, dan dat ik niet op neem en ik morgen een bak ellende moet oplossen. 

Die jongen die mij belde zit nog in het leerproces, dus dan begeleid ik hem daar liever bij. Heb dan liever dat hij 6x belt, dan dat hij zelf gaat proberen en de boel verkloot. Dat kan een hoo geld kosten.

En die ander mag mij altijd bellen, hij belt alleen als het echt noodzakelijk is. 

Het ging mij er nu meer om dat ik niet de hele dag verspil aan werk. Een telefoontje aannemen vind ik dan niet zo'n probleem. 

Ik heb afgelopen weekend gewoon alles gedaan gekregen wat ik wilde doen. Vaak is mijn planning te optimistisch of wil ik te veel waardoor niet alles lukt en ik geregeld teleurgesteld raak in mezelf. Maar als het dan een keertje wel lukt geeft dat wel een goed en voldaan gevoel.

Heerlijk zo hebben ik vorige week vrijdag ook mijn vrije dag gepakt en mocht oppassen op een heel lief meisje. 

Vandaag kwam een collega die gaf aan dat ik haar aan het lopen heb gekregen, minder dan ikzelf maar ze ging het wel mee oppakken! 

Het is vandaag wereld prematurendag. Zo'n dag waarop ik vooral heel veel dankbaarheid ervaar dat ons lieve meisje het gered heeft zonder er al te veel aan over te houden. 
Dat ik naar haar kijk en overvallen wordt door een gevoel van allesoverheersende liefde en haar het liefst helemaal plat wil knuffelen. 

Gisteren een nieuwe baan aangenomen! Heb nu een ruim uur reistijd iedere dag, straks werk ik letterlijk aan straat verder. Ik ga 8 uur meer werken maar dat ga ik dus nauwelijks merken, wel in salaris 🙃.
Het voelt goed, al was ik niet eens op zoek omdat ik het nu ook erg naar mijn zin heb. Vandaag mijn werkgever ingelicht, die vindt het vreselijk. Ik ook, 5 jaar met ontzettend veel plezier hier gewerkt, maar soms krijg je een kans die je niet kan laten lopen.

MadgeTheBadge schreef op 17-11-2022 om 22:12:

Gisteren een nieuwe baan aangenomen! Heb nu een ruim uur reistijd iedere dag, straks werk ik letterlijk aan straat verder. Ik ga 8 uur meer werken maar dat ga ik dus nauwelijks merken, wel in salaris 🙃.
Het voelt goed, al was ik niet eens op zoek omdat ik het nu ook erg naar mijn zin heb. Vandaag mijn werkgever ingelicht, die vindt het vreselijk. Ik ook, 5 jaar met ontzettend veel plezier hier gewerkt, maar soms krijg je een kans die je niet kan laten lopen.

Dit ik heb een paar jaar geleden ook gedaan, ik werk nu op zo''n 900 meter van huis, 5-10 minuten fietsen ofzo. Hier niet meer gaan werken maar bij mijn oude werk moest ik ineens op locatie gaan werken dat heb ik een half jaar gedaan 32 uur werken en 3 dagen van een uur of 5 onbetaalde reistijd. Echt het werken om de hoek van je werk is ideaal! Nooit file, als er thuis iets is kun je even op een meer.

30.kg afgevallen ! En ik ga nog door! 

Onze zoon belde ons vandaag om te zeggen dat hij woonruimte had gevonden in het midden van het land voor hemzelf en zijn vriendin en dat na korte tijd. 

Decembermamma schreef op 12-12-2022 om 21:01:

30.kg afgevallen ! En ik ga nog door!

Jeetje, dat is goed zeg! Mijn zus is ook al veel afgevallen en dat vind ik al een mooie prestatie.

Bijtje82

Bijtje82

18-01-2023 om 13:15

kreeg zojuist een parkeerboete op de deurmat.. Op zich natuurlijk niet positief.
En eigenlijk is hij ook wel terecht. Want kwam er pas na een half uur film achter dat ik was vergeten om de app aan te zetten, dus alsnog gedaan.
Tijdstip van constatering is echter 7 minuten later dan dat ik de app heb aangezet. Dus ik heb toch maar bezwaar gemaakt. 

Misschien niet heel netjes om te doen, maar goed soms mag het ook wel eens meezitten. 

Mijn dochter van 24, die op de basisschool enorm is gepest en die door de meester van groep 6 een "sloom schaapje en typisch VMBO'ertje werd genoemd, is afgestudeerd als arts en gaat volgende week de Eed van Hippocrates afleggen. Ze heeft meteen een baan in een ziekenhuis gevonden en is gaan samenwonen met haar ontzettend leuke vriend. Wat heeft ze hard moeten werken om zover te komen en wat hebben al die pesters en de meester ongelijk gehad toen ze haar stom, dom, sloom en niets waard noemden. En wat is het knap dat ze in zichzelf is blijven geloven. Daar ben ik nog het meest trots op! 

Heel mooi Dymo! Krijgt die meester van groep 6 nog een uitnodiging voor die eedaflegging van haar?

Wauw Dymo, van harte gefeliciteerd met je dochter! Daar mogen zij en jij echt ontzettend trots op zijn!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.