Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

17-09-2008 om 23:14

'iedereen' probeert als puber weleens een blowtje?

Dat oppert iemand in een draadje bij puberteit.

Even checken hoe braaf wij met ons allen zijn...

Ik heb ooit 2 sigaretten gerookt, uit stoerigheid, omdat ik ze aangeboden kreeg en geen nee wilde zeggen, de persoon in kwestie was veel te interessant.

Dronken ben ik nooit geweest, zelfs niet aangeschoten. Ik geef gewoon te weinig om alcohol (wel om chocola!! Maar ja, tegen die verslaving wordt zelden geageerd).

En geblowd? Neuh, de enige wietdampen die ik inadem, zijn de dampen op straat.

tonny


Nee, moet er niet aan denken

Ik heb zowel sigarettenrook als bierlucht altijd al zo vreselijk vies gevonden, dat het alleen daarom al niet in me op zal komen een sigaret of een biertje te proberen.
Oei.... toch 1x een Corona gedronken (weddenschap, jaja).
Blowen is nóg weer een stap verder. Ook daar staat de smerige dampen me al zó tegen dat ik er niet aan moet denken.
Geerke (braaf pubertje geweest als ik het zo nalees)

Noor

Noor

17-09-2008 om 23:37

Puberteit

In mijn puberteit begonnen met roken (en rook nog steeds). In die tijd dronk ik niet, dat leerde ik later als student (en doe mij maar nog een glaasje). Nooit geblowd oid. Wel in het ziekenhuis ooit "drugs" gekregen, ik voelde vrij snel: hier zou ik zo verslaafd aan kunnen raken (dus nee, ik wil geen spuit meer).

Tirza G.

Tirza G.

17-09-2008 om 23:52

Ja hoor

Ik ben verslavingsgevoelig en nu er steeds meer ontdekt wordt over de invloed van "middelen" op puberhersenen, zou ik wel eens in een onderzoek willen zitten om te kijken of dat daar vandaan komt.
Ik ben op mijn 11e begonnen met roken, op mijn 14e, 15e met softdrugs, daarna kwamen de wat sterkere middelen (amfetamines etc) en mijn alcoholperiode ligt half de 20. Alles op en af in meer of mindere mate. Toen de alcohol kwam, stopte ik met blowen enzo - alhoewel ik toen wel eens recreational drugs gebruikte, zoals dat zo mooi heet. Eind 20 was ik er klaar mee en ben ik over geschakeld op geaccepteerde verslavingen, zoals die aan koffie. Roken ben ik tot ergens begin 30 blijven doen. Inmiddels rook ik niet meer, drink ik 2-5 alcoholische consumpties per jaar (met een piek in de decembermaand) en van drugs is al jaren geen sprake meer. Wel gebruik ik behoorlijk wat pijnstillers, in variabele sterktes, ik ben net Dr. House af en toe
Ik ben nog van de oude stempel, roken mocht (zelfs leraren in de klas rookten.......), drank ook en qua drugs: er waren nog geen XTC-pillen of paddo's. Om te trippen gebruikte je LSD - bestáát dat nog?

Kortom: ik ben een lichtend voorbeeld voor mijn kroost.

Tirza

amk

amk

18-09-2008 om 00:06

Wel geprobeerd

die sigaret maar helaas mocht in in het ziekenhuis bekennen aan mijn ouders waarom ik afgevoerd was.
Vond ik niet zo'n fijne ervaring, dus daar is het bij gebleven.
Ik kom uit een deel van Nederland waar al sinds de jaren 70 speciale anti alcohol programma's zijn voor de jeugd wegens het hoge verbruik. Zelf dronk ik toen helemaal niet en nu nog bijzonder weinig.

Blowtje, na de bovenstaande ervaring nee, toch maar niet.

Ik ben ook gewoon vreselijk braaf geweest en nog.

groet,
angela

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2008 om 02:35

Niet als puber

Als puber rookte ik. Ik begon te roken zodra ik op het voortgezet onderwijs zat, 12 dus. Bij enkele gelegenheden tijdens mijn schooljaren dronk ik al een lekker glaasje mee, maar pas toen ik het huis uit was en uit ging dronk ik tijdens het uitgaan best veel, later omschreven als 'gestaag drinken'. Ik heb denk ik zo'n drie jaar met enige regelmaat geblowd. Los daarvan heb ik wel eens in situaties gezeten waarin ik mijn dochters liever niet zie: lurkend aan een waterpijp, een niet erg geslaagd avontuur met speed en een keer was ik in gezelschap van heren waar mijn vriend ook bij hoorde, maar mij toch meende te moeten beschermen tegen hun 'waar'. "Zij niet!" was het. En zie mij nu. Er staat al weken een flesje rosé bier in de koelkast. Tijdens een verjaardag doe ik wild met zo'n 3 glazen wijn.

En ik

ben begonnen met roken op mn 13e, en nog steeds. Ik heb vroeger veel geblowd, mee gestopt toen ik zwanger bleek te zijn, daarna nog wel een aantal keren over de jaren, maar verder geen behoefte aan. Bier vind ik lekker, wijn als ik "speciaal" kook, of tijdens uit eten. Ik heb wel eens "game nights" met een aantal vriendinnen, want ik ga verder nooit uit of naar de kroeg, en dan worden we af en toe echt dronken. Maar dan blijven we dus ook gezellig allemaal slapen, zodat we onder het genot van een sterke bak koffie na kunnen kletsen...
Dus niet héél braaf, maar ik ben verder een lief mensch

reina

reina

18-09-2008 om 07:00

Niet

Ik heb vroeger wel gerookt ( maar toen ik wilde stoppen was dat helemaal geen probleem, dus verslaafd was ik niet), maar nooit geblowd, al is het me vaak genoeg aangeboden. Ik drink graag een glas wijn (of een paar glazen), maar dronken ben ik ook nooit geweest. Mijn man heeft ooit wel eens geblowd, inderdaad om het een keer te proberen, maar kennelijk beviel het niet

Lynna

Lynna

18-09-2008 om 07:11

Ook saai

Nooit gerookt, weet zelfs niet hoe een sigaret smaakt. Soms ben ik daar wel eens nieuwsgierig naar, maar ik bedwing die behoefte.

Toen ik 18 was, kreeg ik Pfeiffer en mocht ik niet meer drinken voor een flinke tijd. Daarna was ik het zo afgewend en heb jarenlang niet meer dan zo eens in de maand iets gedronken.

Laatste paar jaar lust ik best graag een glaasje port, rode wijn of rose gaan er ook wel in. Maar omdat ik na 1 glas al flink de hoogte krijg, drink ik bij voorkeur niet in gezelschap Of doe met 1 glas over een hele lange avond.

Biba Banaan

Biba Banaan

18-09-2008 om 07:12

Tot 5 jaar geleden

Rookte, blowde en dronk ik zowat iedere dag, ik raakte zwanger en ben met alles gelijk gestopt. Nu drink ik heel soms nog een klein beetje alcohol.

Bastet

Bastet

18-09-2008 om 07:50

Oh ja hoor

Van pakweg mijn zeventiende tot mijn eerste zwangerschap.
Ik dronk en drink zelden.
Bastet

Ook saai

Nooit geblowd. Ook nooit gerookt en dronken/aangeschoten geworden. (lust geen alcohol)

Ik kan me een kamp in 4 VWO herinneren waar we, op een groep van 45 leerlingen, met z'n 5en waren die niet rookten en met z'n 4en die niet dronken. En eigenlijk was elke drinker elke avond goed dronken... (en wij zaten dat buiten in het speeltuintje met verwondering en medelijden te bekijken...

Tesse

Tesse

18-09-2008 om 08:45

Ook niet

Ik heb nooit gerookt, nooit gedronken, nooit geblowd, nooit geslikt, nooit gesnoven, nooit gespoten, en nog zeggen mijn ouders dat ik een lastige puber was .

Begrijp het niet

Het is dus saai en braaf om niet geblowd, gerookt en/of gedronken te hebben? Dat zeggen iig de niet-gebruikers van zichzelf. M.a.w. roken, drinken en blowen is iets wat jouw tiener geprobeerd moet hebben, anders vind je je eigen kind saai en braaf?
Hmmmm, interessante invalshoek.

Tesse

Tesse

18-09-2008 om 09:01

Helemaal niet saai!

Ik vind mezelf helemaal niet saai! Sterker nog, ik vond (en vind) mezelf oneindig veel interessanter dan de zatlap en de blower die alleen nog maar onzin uitkraamden. En roken vind ik stinken, ook al geen pre . Roken, blowen, drinken, voor mij hoort het er niet bij. Een drankje is natuurlijk prima, maar ik ben niet ongezellig omdat ik niet drink.

Jujube

Jujube

18-09-2008 om 09:47

Hmm

Als puber heb ik wel gerookt en later ook met tussenpozen; nu helemaal niet meer. Vanaf mijn 14e alcohol. Op feestjes was 't toen heel normaal dat er een krat bier stond en een paar flessen sterke drank zoals Pisang Ambon en Malibu e.d. Op mijn 17e een paar keer geblowd, maar ik vond er weinig aan. Toen ik 18 was wel met wat vrienden een aantal keren waterpijp gebruikt en dat was echt heftig vond ik. In die tijd ook een keer speed gesnoven en dat vond ik echt niks; ik kon niet gaan slapen wegens te opgefokt. Vanaf mijn 20e was de heftige tijd voorbij. Nu drink ik met mate wijn en af en toe een glaasje Baileys met ijs.
Ik hoop dat mijn kinderen een stuk braver zijn dan ik (ze zijn nu 15, 12 en bijna 11). En blowen is nu idd anders dan toen vanwege het veel hogere thc gehalte. Van 1 glas alcohol word je niet dronken, van 1 joint word je wel stoned.
Groet,
Jujube

ayla

ayla

18-09-2008 om 09:58

Beetje saai

nooit gerookt, misschien 1 of twee keer een trekje geprobeert maar vond het smerig. alcohol dirnken vanaf 16 toen ik uit mocht gaan. Geloof dat ik misschien 2 keer echt dronken ben geweest. Nu drink ik een paar keer in de week wat wijn, nooit bier. Uitgezonderd carnaval tenminste, dan drink ik bier.
Blowen nooit gedaan, terwijl ik zelfs op de Hogere hotelschool gezeten heb waar blowen zo ongeveer de normaalste zaak van de wereld was. Om 8 uur 's ochtends kwam je de geur al uit de kamers tegemoet. En dat waren dan de nette jongens en meisjes

Ahum...

Ik was niet zo braaf geloof ik. Ik ben begonnen met roken toen ik 12 was, rook nog steeds (alleen nu niet want zwanger), heb wel geblowd, pilletjes geprobeerd, speed geprobeerd, gedronken. Dronken geweest, ja best vaak eigenlijk....
Allemaal tot ik een jaar of 19 was en toen werd ik wel braaf, haha. Inmiddels ben ik 27, zwanger van de 4e en een brave thuisblijfmama. Maar dus wel van alles geprobeerd en er ook goed (zonder problemen ofzo) weer mee gestopt. Erg he?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-09-2008 om 10:11

ben in mijn puberteit begonnen met roken. Ik heb in mijn pubertijd ook wel eens wat teveel bier gedronken, maar kwam zeker niet ieder weekend dronken thuis. Drugs heb ik nooit geprobeert, al gebruikten een hoop van mijn vrienden wel.
Nu rook ik nog steeds, drinken doe ik niet meer en eigenlijk zou ik best wel eens een keer een jointje willen proberen. Maar daarmee wacht ik maar even tot de baby er is.

Dendy

Klaartje

Klaartje

18-09-2008 om 10:12

Hier

Ik rookte toen ik ongeveer 14 was. Ben een jaar of 15 geleden gestopt, maar heb er nog altijd zin in Nooit geblowd of iets anders gebruikt. Durfde ik niet eens. In mijn pubertijd een paar glazen bier bij het uitgaan, later dronk ik eigenlijk bijna nooit. Tegenwoordig bij een feestje een paar glazen wijn, 3 is vast het hoogste wat ik haal. Ik kan er gewoon niet meer uit. Een likeurtje bij de koffie vind ik wel weer lekker, maar dat is ook niet wekelijks.
Dochter rookt niet, drinkt wel bij het uitgaan. Zij is anti-drugs en volgens mij heeft ze nooit geprobeerd. Zoon rookt wel en drinkt ook bij het uitgaan. Ik vermoed dat hij in zijn puberteit wel eens een joint heeft geprobeerd, maar ik denk niet dat hij dat nu doet.
Klaartje

Oh ja paddo's

ook zo iets... 3 keer gedaan, vond er niks aan. Xtc en speed waren stukken leuker. Coke heb ik trouwens ook wel eens geprobeerd, zag ik ook de lol niet van in.

Michaela

Michaela

18-09-2008 om 10:40

Geen drugs

Ik heb nooit drugs in welke vorm dan ooit geprobeerd, ook nooit enige behoefte aan gehad.

Qua roken heb ik tijdens m'n studietijd wel eens een sigaret gerookt, maar bij de de 2e sigaret ben ik definitief afgehaakt.

Alcohol zéér met mate. Met 2 alcolisten als ouders was ik genoeg gewaarschuwd. Ik drink dus eigenlijk alleen met gelegenheden, en nooit als ik alleen thuis ben. Ben echt een gezelligheidsdrinker.

Biba Banaan

Biba Banaan

18-09-2008 om 10:53

Ohja paddo's

Die heb ik een paar maanden geleden nog gebruikt met wat vrienden. Doe ik zo eens in de zoveel jaar een keertje.

als puber heb ik alles weleens gedaan,drank,drugs,sigaretten,het was een groot feest van uitproberen en ontdekken.
ik ben geen alcoholist geworden,geen junk ,alleen met mijn sigaretten heb ik nog zeer intensief contact,al ben ik me weer aan het voorbereiden op mijn zoveelste stoppoging.

Mieke?

wat is een kriekje?

Mareld

Mareld

18-09-2008 om 11:13

En ik

Nooit gerookt, nooit drugs gebruikt, wel af en toe alcohol maar ben maar slechts 1 keer wat aangeschoten geweest. Overigens werd er vroeger vaak gedacht dat vriendin en ik ladderzat waren maar dat waren we echt nooit, wij deden zonder alcohol behoorlijk idioot dus....

Bob

Alles geprobeerd vroeger, vond er niks aan. Resultaat is dat ik al jaren BOB ben in de vriendenkring. Echter, hoe ouder ik word hoe liever ik gewoon rechtstreeks naar huis wil als ik dat wil, dwz niet eerst nog tig adressen afrijden die niet eens in de buurt liggen om deze "zatte" vrienden af te zetten ...
groeten,
Corleone

Ellen Wouters

Ellen Wouters

18-09-2008 om 11:20

Wel

Ik heb tussen mijn 14 en pakweg 24e wel af en toe geblowd. Toen was het effect een keer té heftig en ben ik ermee opgehouden.
Verder drink ik regelmatig een glaasje, heb ik tot een jaar of 5 geleden gerookt en heb ik tot nu toe een keer of 3, 4 paddo's gebruikt.

Groet, Ellen

Och..

Wel gerookt (voor het eerst gaan roken tijdens collecteren voor het astmafonds) maar jaren later gestopt omdat ik zwanger wilde worden. Een keer geblowd toen ik begin twintig was maar vond er niet veel aan. blowen en drinken tegelijk levert een mega-kater op de volgende dag dusse... Tja, en dat biertje laten staan zag ik niet zitten. Nog niet eigenlijk. Ik drink in de weekends altijd alcohol, een biertje of rose. Af en toe aangeschoten! Alcohol was ook tijdens mijn zwangerschap een van de grootste dingen die ik miste maar ik heb geen drup genomen. Ik wil ook niet dat mijn kinderen voor hun 16e iets drinken. Dat neem ik wel serieus.

Maylise

Maylise

18-09-2008 om 11:39

Weinig + waterpijp

Ik rook niet, ik heb nooit drugs gebruikt en drink met mate alcohol; af en toe een wijntje of als ik uitga eens een cocktail of zo. Bier houd ik niet van.
Alleen ik zie dat sommige mensen hier ook de waterpijp noemen als zijnde iets verkeerds. Ik heb dat dus wel regelmatig gedaan, waterpijp gerookt. We hebben er zelf geen maar heel af en toe ga ik wel waterpijp roken met een groep vrienden. Ik heb dat nooit als erg schadelijk of als heftig gezien. Of bedoelen jullie waterpijp met alcohol? Dat is inderdaad wel heftig en niet echt aan te raden omdat vanwege de dampen de alcohol een heel raar effect kan hebben. Maar dat doe ik ook niet, waterpijp met vruchten smaak alleen maar Ik heb wel een keer gezien welk effect waterpijp met alcohol op vrienden had en dat was inderdaad niet leuk om te zien.
Maylise

Voor de voordeur

stond ik te blowen, ik was geloof ik 15. En mijn moeder die daarna vriendelijk voor het raam stond te zwaaien en er geen probleem van maaktte. Ik heb een paar jaar regelmatig geblowt, poppers gebruikt. Ook wel gedronken en daarna vooral veel gerookt (sigarette dus).

Ik drink al jaaaaaren niet meer, heel af en toe een slokje whisky, ik kan niet goed tegen alcohol, ben allergisch voor drank van druiven, bier vind ik vies. Blwen doe ik ook al jaren niet meer, heb ooit nog een vriendje gehad die elke dag MOEST blowen en dus een hekel aan gekregen, bah die geur. Enige waar ik nog steeds verslfaad aan ben zijn sigaretten. Af en aan rook ik maanden niets en dan rook ik weer een pakje achter elkaar op en moet dan weer moeite doen om het weer uit mijn systeem te krijgen. Ik drink verder geen koffie en leef best gezond.

EIgenlijk vind ik mijn huidige leven super saai in vergelijking met een jaar of 7 terug. Het is duidelijk dtas ik de 30 gepasseerd ben

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.