Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Emmawee

Emmawee

20-12-2010 om 21:42

Inschrijven OO meeting 5 februari 2011


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

30-12-2010 om 13:40

Baljurk

Hé, hebben jullie die baljurk van mij dan niet gezien vorig jaar???? Tjonge, doe ik daar al die moeite voor...

Setje

Nou Minet, het is een gerustgestellende gedachte dat ik gewoon in mijn veilige zwarte kleding kan komen. Ik weet jou nu ook te vinden!

Lotte, het is niet besloten hoor!

Guinevere, doe jij je baljurk nog een keer aan, zal ik er iets positiefs van zeggen!

Tihama

Tihama

30-12-2010 om 13:55

Kleur

Tja, kijk, IK had vorig jaar zoveel gekletst over mijn kleur-en stijladvies dat ik écht, écht, écht niet in het zwart kon komen. Het werd dus een hemelsblauw twinsetje.
Ik ben momenteel aan het ruziemaken met mijn weegschaal zodat ik tenminste weer voldoende keus heb. In mijn kast hangen in elk geval genoeg roze kleren.....

Maar het wordt (waarschijnlijk) geen zwart.

Tihama

Tihama

Tihama

30-12-2010 om 13:56

Welkom

Ja, iedereen die iets heeft met dit forum, Lotte. En aangezien je wel op het forum moet komen om te wéten dat er een meeting is, ben je daarmee automatisch welkom

Tihama

Petr@

Petr@

30-12-2010 om 13:58

Ter geruststelling (kleding)

Ik ben verleden jaar ook geweest en kan mij niet herinneren wat voor kleding iemand aan had. Wel hoe sommige smakelijk kunnen vertellen (Tihama) en jaloersmakende krullen hebben (Guinevere).
Dus trek aan waar je je lekker in voelt en kom!

Oh gelukkig,

dat ik geen baljurk hoef, want dan zou ik spontaan nog afzeggen. Ik ben diegene met spijkerbroek, trui en schoenen-zonder-hakken .

Voel me nu al

WELKOM haha !, dank jullie wel voor de reacties !
(had me ook al ingeschreven via de mail) ik denk dan hoor ik het vanzelf wel ! =) spannend. Voelt weer een beetje aan als vroeger, meeten via internet om met z'n allen naar een party te gaan =) leuk leuk leuk !!!

mijk

mijk

30-12-2010 om 15:11

Voor wat hoort wat, beemer

Wat leuk dat jij er ook bent!!!! Is toch een beetje sneu als je jezelf hartelijk moet verwelkomen )))

Mijk!

[even in mijn taak als egberdie-coach]

Vorig jaar stapte ik met drie vrouwen naar buiten die alledrie dezelfde kleur jas en sjaal hadden en hetzelfde schoeisel.
Binnen was de variatie iets groter - maar jouw omschrijving van je kleding is zeker op 80% van de aanwezigen van toepassing!

*kuch*

Vinden jullie het heel erg als ik geen idee meer heb wie wat aanhad? Ik weet ook niet meer wat ik zelf aanhad, trouwens , alleen nog dat Pelle één gipsbeen had. Ik weet wel dat het beregezellig was! Mijk, wat goed van je, Egberdien, je kómt toch? Lotte, dus we kunnen je begroeten? Gaaf! En Beemer, joepie! Jammer dat het dan geen motorweer is Ik voel er weinig voor mijn nieuwe tweewieler tot pekelfiets te bombarderen...

Emmawee

Emmawee

30-12-2010 om 18:42

Ja sjorrie hor!

Ik was moe en een beetje gehaast en wilde vooral dat mijn lijstje klopte. Ik had nog een stuk met aparte reacties geschreven en vervolgens verwijderd, juist omdat ik bang was iemand te vergeten.
Misschien mag ik het hartelijk reageren en welkom heten aan anderen overlaten?
Maar ik vind het helemaal super Egberdien, Mijk en Savon en evt. andere koudwatervrezers die ik nu even over het hoofd zie, dat jullie komen. Oregano, ik snap dat jij er nog wat langer over na moet denken, maar hoop natuurlijk wel dat je met Mijk mee gaat reizen.
Lotte, iedereen die verbonden is met het OO-forum is welkom, maar wil je me niet meer zo oud laten voelen? "Voelt weer een beetje aan als vroeger, meeten via internet om met z'n allen naar een party te gaan =) leuk leuk leuk !!!" Over welk 'vroeger' hebben we het dan??
Bellefleur... houd jij het bij deze min of meer o.t. opmerking, of ga je het zelf ervaren? Ik geloof echt dat het enorm meevalt. Voor mij viel het mee, in elk geval. Ik heb mezelf enorm geholpen met de gedachte dat ik in het meest ongunstige geval een stomme avond zou hebben. Wat heb je te verliezen? Niks joh. En als je achteraf denkt dat je niet de juiste indruk hebt gemaakt, neem je gewoon een nieuwe nick.
En Kiki, tuurlijk gaan we hier nakaarten. Doe jij niet mee? Dan vieren we en passant nog even je diplomeringsfeestje.
En dan nog May en evt. andere niet-kunners die ik nu even over het hoofd zie... jammer! Volgende keer beter en ik hoop dat ik dan ook weer kan.
Groetjes! Maw.

Emmawee

Emmawee

30-12-2010 om 18:49

Genista

Wat weet jij van het weer op 5 februari 2011?
Groetjes, Maw.

Leukleukleuk

Ik krijg er nu al zin in! Een hoop vertrouwde en bekende gezichten maar ook een hoop nieuwe
Beemer, leuk dat je komt, ik heb jou nog nooit op een meeting ontmoet geloof ik?
Genista, pekelfiets, hahaha! Nee, dat zou ik ook niet doen. Maar net wat Emmawee zegt: het kan op 5 februari wel héél ander weerd zijn!
Dan het vraagstuk 'wat moet ik aan'. Behalve Tihama's twinsetje dat er qua kleur helemaal uit sprong, herinner ik me dat ook van niemand. Oja, Minet was in het zwart geloof ik . Ik weet ook niet meer wat ik zelf aan had. Dit jaar zal het wel een zwarte lange trui met spijkerbroek en laarzen worden, of mijn jeanskleurige vest met zwarte broek en laarzen eronder.
Van de Amersfoortse locatie herinner ik me geloof ik veel donkerrood, dus als je af wilt steken tegen het behang moet je die kleur niet aandoen

mijk

mijk

30-12-2010 om 19:21

't is al goed

het is natuurlijk best logisch om e-mailadressen te willen hebben maar ik was al zo trots dat ik die twee regels gepost had.

Ondertussen begin ik er zowaar zin in te hebben. Ben eigenlijk best nieuwsgierig...

mijk

mijk

30-12-2010 om 19:22

't is al goed

het is natuurlijk best logisch om e-mailadressen te willen hebben maar ik was al zo trots dat ik die twee regels gepost had.

Ondertussen begin ik er zowaar zin in te hebben. Ben eigenlijk best nieuwsgierig naar iedereen! Ik wil er een paar kilo's af dus om mijn kleren ga ik me nog niet druk maken...

MIjk

Tihama

Tihama

30-12-2010 om 19:34

Vergeten

Weet je, ik zou allang vergeten zijn wat ik die dag aanhad, maar dankzij een briljante posting van Cobi in de afterdiscussie op het forum kan ik dat nooit meer vergeten

Tihama

Biene M.

Biene M.

30-12-2010 om 21:07

Pfff

Ik wil ook, vorig jaar was het zo leuk en toen moest ik alweer veel te snel weg. Maar met 1 maand oude MiniBiene is het denk ik niet echt te doen. Tenzij ik opeens een heel makkelijk kind krijg, dat rustig in de draagdoek meegaat, maar ze zal wel op haar broer en zus lijken en allesbehalve makkelijk zijn in het begin.

O ja, Izar had een mooi rokje aan. En twee jaar geleden was cobi ton sur ton in het wijnrood. En dit jaar was amk in een fleurig ensemble. De twinset van Tihama staat me nog helder voor de geest inderdaad. Wat ik zelf aanhad weet ik niet meer.

Emmawee

Emmawee

30-12-2010 om 21:28

Beemer

Ik regel de boel graag aan elkaar, maar ik zie mijzelf niet als gastvrouw. Ik ben daar ook gewoon niet zo goed in, zeker niet in deze tijd van het jaar. Heel fijn dus als we allemaal een beetje gastvrouw (m/v)* voor elkaar zijn. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
Ik was me er trouwens helemaal niet van bewust dat het meetingwater voor jou nog koud was! Weet je zeker dat je er vorig jaar niet bij was?
Groetjes, Maw.
* welke mannen zijn er eigenlijk nog? En moeten we die nog apart benaderen?

Tihama

Tihama

30-12-2010 om 22:17

Amk

Ja, die stond echt enorm te stralen. In het rood. Dat herinner ik me ook nog. Ik vind het trouwens sowieso leuk op zo'n meeting.

Daarna zie je bij elke posting degene echt voor je en je hóórt gewoon hoe ze het uitspreken. Scheelt trouwens ook weer enorm veel misverstanden. Dus komt allen

Tihama

Rodebeuk!

dank je
Jas is trouwens groen en van Perry-sport, het zou zomaar kunnen dat er nog zoeen van rondloopt.

amk

amk

30-12-2010 om 22:23

Dit jaar dus geen rood!

ik zal eens zien wat ik nog in de kast heb hangen. Dat rode jurkje heb ik heel vaak aan in de winter.

Mijn eerste keer had ik metalic blauwe stilleto's aan. Zal ik dan maar eens een spijkerbroek doen?

Tihama kan ik me ook nog goed voor de geest halen. De hardlopers lukt ook nog wel. En Cobi natuurlijk, want we kwamen gelijk aan.

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2010 om 22:51

Meiden

ik wens jullie alvast veel voorpret en plezier op de meeting.

Om even terug te komen op

Emmawee: 'Over welk 'vroeger' hebben we het dan?? '
Niet oud voelen hahaha !, uhm, toen was ik zelf nog een puber =) Begin jaren '90 dat Internet Relay Chat nog heel nieuw was, MSN e.d. nog niet bestonden en je met je modempje moest inbellen ! =) deze 'vroeger' daar heb ik het over. Als er dan weer een leuke party was, dan kwamen we tegen die tijd online omdat in de wel bekende 'ROOM' destijds te bespreken. Dus toen ik het las over de OO-meeting kwam dat gevoel weer even boven drijven =)

Tihama

Tihama

31-12-2010 om 12:18

Meeten

Oja, ik herinner me nog mijn allereerste Internetmeeting. Dat was 15 jaar geleden. Ik had al een jaar fanatiek meegemaild op een mailinglist (Bob Evers) en toen kwam het plan voor een meeting. De aanleiding was het Filmfestival in Utrecht waar een film over het leven van de schrijver van Bob Evers gepresenteerd zou worden. Een van de fanatieke BE-fans was op dat moment raadslid (later wethouder) in Utrecht en hij bood aan dat we vooraf wel konden afspreken in zijn raadskamer op het stadhuis.
Mén, wat was ik zenuwachtig. Er gingen op onze mailinglijst van 30 mensen dagelijks 100 mails heen en weer, de een nog gevatter dan de andere. Maar hoe zou het zijn om die mensen in het ECHT te zien? Zou het niet heel ongemakkelijk zijn? Zou ik niet tegenvallen?

Ik ging stijf van de stress naar Utrecht. We zouden met zijn tienen elkaar treffen in de raadskamer en daarna zouden er nog 10 aanschuiven bij de film.

Na het eerste onwennige kwartier was het alsof we elkaar al jaren kenden. Ik ging uiteindelijk met de allerlaatste trein naar huis Na die meeting volgden er nog vele: elk kwartaal ergens op een locatie waar zich een boek had afgespeeld.

Ik schat dat ik inmiddels minstens 200 mensen via meetings ontmoet heb die ik ooit alleen online kende.

Als ik nu de koudwatervrees weer hoor, dan denk ik terug aan die meeting 15 jaar geleden. Mijn ervaring is dat het onlinebeeld meestal klopt met de werkelijke persoon. Niet qua uiterlijk of qua uitspraken, maar wel qua karakter.

Tihama

mijk

mijk

31-12-2010 om 13:48

Nee!

Nu ben ik jaloers, een Bob Eversfan die heuse meetings had. En ik maar jaar na jaar al die vijftig boeken in mijn eentje lezen......

Ik vind ze nog steeds leuk maar ga me nou niet vertellen dat je een nederlandse krant bent gaan kopen in californie of ooit in een duistere stortbui nacht naar het kanaal bij Hansweert heb staan kijken..
Dan ben ik nog jaloerser.....

MIJK

Puck

Puck

31-12-2010 om 14:51

Nee, lotte dat helpt lol

"Niet oud voelen hahaha !, uhm, toen was ik zelf nog een puber =) Begin jaren \'90 dat Internet Relay Chat nog heel nieuw was"

Briljante opmerking Lotte, nu ga ik me pas echt oud voelen

Overigens: leuke lijst van aangemelde mensen al.

Tihama

Tihama

31-12-2010 om 15:26

Mijk

Heeeee, wat leuk. Nog een fan.

Nou, ik heb geen boodschappen over sinaasappels gehad, maar mijn man snapte absoluut niet waarom ik per se naar die kiosk op Sunset Boulevard wilde....

We hebben een meeting gehad in Kruiningen. Dat hebben we vervolgens omgedoopt tot Kreunen in Kruiningen (wat was het koud toen wij die goudstaven moesten opzoeken, gelukkig hadden we wel daarna chocomel, o zo voedzaam). We hebben ook gedwaald op de Veluwe terwijl we in gespiraliseerde vierkanten probeerden de route terug te vinden. Daarna lekker ijs met ananas.
De Kaag bij Tante Kee was er eentje die ik mee georganiseerd had. Langs de paddenstoelhuisjes.

Oja, we hebben ook geprobeerd om met op de ruggebonden handen een tuinbeeldje omver te schieten. Da's nog best moeilijk

Maar het leukste was altijd het eten daarna met bamisoep en de quiz. Bijv: 10 alinea's met badkamerscenes met Roos en dan raden uit welk boek ze komen. Ik ben zelf allang geen lid meer van de lijst, maar hij bestaat nog steeds: www.bobevers.nl

Het was mijn killer app voor Internet. Had ik eindelijk Internet (onze woonplaats bood namelijk pas in 1995 een lokaal inbelpunt en elke keer via dd.nl was me nogal prijzig). En op een late nacht, dacht ik: laat ik in altavista eens Bob Evers intikken. Vond ik de websites van 7 andere malloten. Direct met Eudora een mailtje getikt en de lol kon beginnen.

Zoon kreeg van de club een gebreid geel-rode muts als kraamcadeau. En ik kreeg een gesigneerde 1e druk Hard Cover van Pyjamarel.

Ja, echt leuk.

Tihama

mijk

mijk

31-12-2010 om 16:11

Wow

Ik heb ooit als vrijwilliger in een theater drank aangesleept voor de Dutch swing college band. Maar als enige fan in het gezelschap was dat een eenzaam hoogtepunt.......

En altijd als ik MYthbusters kijk fantaseer ik over een Bob Evers special. Kun je uit een dichte kelder ontsnappen door de kraan open te draaie, werkt een lok-loc 4en hoe erg kunnen tomaten nou stinken/..

Mijk die nu de zolder op moet om aan een herleessessie te beginnen...

Hee, bob evers!

Hier nog een fan, die alle boeken heeft en zelfs een tijdje heeft meegeschreven op die mailinglijst! Ik weet dat er toen een meeting was, werd geloof ik net na die tijd lid van de mailinglijst. En Mythbusters (ben ik ook fan van) over Bob Evers, dat zou inderdaad fantastisch zijn....

Emmawee

Emmawee

04-01-2011 om 21:42

Lijstje!

Tja, al die nieuwe officiële aanmeldingen verdienen natuurlijk wel vermelding in De Lijst! Meer info volgt... Groetjes, Maw.
amk
Asa Torell
Beemer
Bob Evers
Egberdien
Emmawee
Fladder
Genista
Izar
Margje
Massi Nissa
Mickey
Mijk
Morgana Fata
Minet
Petr@
Polly
Puck
Purk
Rodebeuk
Sancy
Savon
Sinilind
Terpi
Tihama
Tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.