Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Japan en aardbeving

Wat vreselijk afschuwelijk. God wat ontzettend erg.

(En dan kan ik het toch niet helpen te denken aan de vage voorspellingen van allerlei zweverige lieden zoals de schrijvers van de bijbelcode die grote aardbevingen voor de westkust van de USA voorspelde etc. Ben blij dat mijn man volgende week naar Canada gaat en niet naar de pacific of westkust.)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De halve wereld heeft al hulp aangeboden

Een en ander moet ook gecoördineerd worden, anders heeft het geen zin. De zaak ligt gewoon complexer, helaas.

Fiorucci

Fiorucci

18-03-2011 om 10:41

Manda

Het zijn zeer,zeer omvangrijke gebieden, je komt er niet met wat helicopters. Het is een ramp van enorme omvang, dat kun je niet vergelijken met een ontploffing in een stad.

Chippie

Chippie

18-03-2011 om 12:51

Vuurwerkramp

Je vergeet dat Enschede nog net niet in Duitsland ligt. Het zit er tegenaan geplakt en het is in sommige gebieden logischer om naar een Duits ziekenhuis uit te wijken dan naar een NLs ziekenhuis. Er is ongetwijfeld een goed samemnwerkingsverband zoals Nederlalndse ziekenhuizen die bij elkaar in de buurt liggen dat ook hebben.
En bij Japan vergeleken was Enschede peanuts. En je bent het misschien kwijt maar de coordinatie was in Enschede wel degelijk een groot probleem. Mobiel telefoonverkeer was niet meer mogelijk. De burgemeester is pas heel laat bereikt. Er moesten veel mensen worden opgevangen maar heel veel mensen konden wel naar familie en vrienden in de buurt. Logistiek waren er / behalve telefonie / geen problemen.
De vergelijking Enschede / Japan is echt niet een juiste. Vergelijk het met de overstroming in New Orleans. Dat komt een beetje in de richting.

+ Brunette +

+ Brunette +

18-03-2011 om 13:16

Nog even over die kans van 1 op 1 miljoen

Het rottige is dat je niet weet in welk van de miljoen jaar de eventuele ramp plaatsvindt. Kan over 900.000 jaar zijn maar ook morgen.

Manda Rijn

Manda Rijn

18-03-2011 om 17:03 Topicstarter

Ach wel nee

als Nieuw Zeeland (terwijl die zelf net een aardbeving hebben meegemaakt) direct met de juiste spullen voor de deur staan dan kan Korea dat ook zeker en dat doen ze blijkbaar ook, ik ben er even in de online kranten en socialmedia gedoken. Het is heel bijzonder dit, alleen moet je zoeken naar berichtgeving.

Ik vind het mooi te zien hoe Z-Koreanen ondanks die vreselijke geschiedenis zich zo inzetten en geld inzamelen en ik ben dan ook even trots (op heel verre afstand) op dat land wat zich zo heeft ontwikkeld dat ze nu de technologie en spullen hebben die er toe doen.

Tirza G.

Tirza G.

24-03-2011 om 19:11

Tinus

Dat is niet helemaal waar. De kerncentrale is voor Zalco wel de reden geweest om Zeeland als vestigingsplaats te kiezen; zo konden ze namelijk een lage energieprijs bedingen. Overigens zinloos, Zalco is op een haar na failliet. Ook DOW Chemical en Thermphos werden aangetrokken door deze lage energieprijs. Inmiddels is dat wel allemaal een beetje soort van achterhaald en levert de kerncentrale eigenlijk puur basislast. Wilt u leven zonder kernenergie dames en heren: zet dan vooral uw computer uit. Het hele Europese energienet is aan elkaar gekoppeld, dus onze stroom komt gewoon uit de kerncentrales van Frankrijk, Duitsland en Belgie.

Tirza

Tihama

Tihama

24-03-2011 om 20:52

Laptop uit

Nee hoor, Tirza. Mijn laptop is namelijk netjes opgeladen met de stroom van onze zonnepanelen vandaag. Over 2 maanden komt onze windturbine op het dak en dan produceren wij zelfs meer stroom dan dat wij gebruiken. Leveren we terug aan het net. Mag iemand anders zijn laptop weer opladen met de door ons geleverde energie. Zonder halfwaardetijden.

Het kan namelijk prima.

Tihama

Tirza G.

Tirza G.

24-03-2011 om 23:06

Helaas

Ben je een van de weinigen. Het aantal huishoudens/bedrijven dat energie teruglevert aan het net, is minimaal.

Tirza

Sancy

Sancy

25-03-2011 om 10:06

Tirza

dat is nu nog wel zo, maar die windturbine die Tihama krijgt lijkt me fantastisch! (Ik heb er een afbeelding van kunnen bekijken.) Die wil ik ook wel!

Tirza G.

Tirza G.

25-03-2011 om 11:18

Twee dingetjes

Kijk je ook even naar de investering Sancy Die heb je er echt niet zomaar uit. En Tihama: als het nou niet waait, zet je dan je laptop uit ) De pest van die natuurlijke bronnen zoals wind en zon is de onbetrouwbaarheid. Daar kunnen we in onze maatschappij niet meer mee omgaan.

Tirza

Sancy

Sancy

25-03-2011 om 11:24

Neuh tirza

Die investeringskosten en het omslagpunt laat ik gewoon berekenen. Door Tihama.

Tihama

Tihama

25-03-2011 om 11:43

Onbetrouwbaarheid

Je moet ook niet inzetten op slechts 2 natuurlijke bronnen.
Je combineert het gewoon met
- bio-energie
- getijdenenergie
- golfenergie
- geothermie
- warmtekoude-opslag
- etc

Er is een scala aan omzettingsroutes voor duurzame energie die tesamen 100% zekere levering opleveren en die ook nog goedkoper zijn dan kernenergie.

Als er nu eens een fractie van het geld dat omgaat in de oliewereld geinvesteerd zou worden in deze projecten, dan was het probleem allang opgelost.

Maar ja, het geld zit bij de wereld van de oude economie en zoals Einstein al zei: If you are part of the problem, you are not a part of the solution.

Tihama

Tihama

Tihama

25-03-2011 om 11:47

Investering

Terugverdientijd is geschat op 6 jaar, Tirza. En daarna minstens 11 jaar gratis stroom. Doet de NEM je niet na.

Maar in dit specifieke geval gaat het om een compleet nieuw concept voor windenergie. De meeste microwindmolens hebben een slechte staat qua rendement. Dit ontwerp wijkt volledig af van de gebruikelijke kleine windmolen. Ik ga het testen. Voor mijn werk.

Jullie horen het nog

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.