Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wiz-zy

Wiz-zy

26-09-2012 om 12:09

Kan kort haar niet meer na 40?

Heel curieus. Ik heb de laatste tijd al meerdere keren opgevangen dat als je na je 40e kort haar hebt, je een oud wijf bent.
En net nu ik (40) overweeg om mijn haar weer eens kort te doen.
Ik zie ook ineens iedereen die "jong" is (de vrouwen dan, maar geen echt kind meer) met lang haar. En oudere dames (40+) hebben of lang haar, of kort maar zijn dan of excentriek (die zijn dan ook wel jong) of inderdaad een beetje ouwelijk. Volgen jullie nog ?
Hmmm. Ik durf niet meer
Mijn haar is niet erg mooi van zichzelf, niet een mooie slag of mooie kleur en vrij dun. Ik verf niet (kan niet tegen verf)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat komt

omdat vrouwen decennia lang hun haar rond hun 40ste afknipten, vanwege gemak? ik heb al een man? hip? past beter bij leeftijd?
En dus komt er een tegengeluid: ik houd mijn haar lang, ik ben toch niet oud?
Denk ik...maar wie ben ik. Ik heb altijd lang haar gehad, behalve tussen mijn 18e en 22e.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-09-2012 om 12:42

Dat hangt af van waar je woont!

De tradities ten aanzien van haardracht verschillen per stad/regio. In Den Haag dragen veel oudere vrouwen hun haar lang en in een knot. In Rotterdam wordt een vrouw na (zo ongeveer) haar zestigste levensjaar geacht haar haar af te laten knippen en te laten permanenten. In Amsterdam is het uiteraard vrijheid blijheid.
Ik zou als ik jou was lak hebben aan wat traditie is in jouw woonomgeving en gewoon doen waar je zin in hebt.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

26-09-2012 om 12:42

Ik weet het niet meer

Ik heb het tot mijn 47e lang gehad. Las en hoorde overal dat lang haar boven je 45e eigenlijk niet meer kon, tenzij je héél mooi haar had.
Ik heb het uiteindelijk kortgeknipt, maar niet omdat de modepolitie het voorschreef.
Nu heb ik het halflang, hoe fout is dat?

Wat wil jij zelf? Diep in je hart?

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2012 om 12:42

Dat heb je vast verkeerd begrepen

Waarom zou je een oud wijf zijn met kort haar? Mijn hele persoonlijke mening is dat sommige vrouwen té lang doorlopen met láng (en eventueel geverfd) haar. Een verschrompeld koppie die ondergesneeuwd is door een in verhouding te weelderige bos haar. Er zijn er niet veel die dat tot op hoge leeftijd kunnen hebben. Net als met geverfd haar. Je ziet aan sommige vrouwen dat ze grijs horen te zijn. Dan staat het geverfde haar veel te hard bij het al verouderde gezicht. Zo lelijk. Volgens mij is dat ook bij Mies Bouwman, om een bekend voorbeeld te noemen, de situatie. Ze is net zo oud als mijn ouders en heeft nog geen grijs haartje. Het klopt niet meer.
Ik heb nooit lang haar gehad, misschien is het voor langharigen moeilijk om een realistisch beeld te hebben van hoe het eruit ziet op latere leeftijd, dan hoop ik dat geliefden het durven te zeggen
Wat kort haar betreft: zolang het maar stijlvol blijft. Gewoon je best blijven doen om er leuk uit te zien.

mijk

mijk

26-09-2012 om 12:43

Ik heb nog nooit lang haar gehad

en ik overweeg niet om het te laten groeien binnenkort. Ik vind zelf goed gekleed kort haar veel mooier dan van die slierten in een eeuwig staartje.

Maar dat zegt dus net zo veel over wat jij met jouw haar moet doen dan wat men over kort haar bij 4) + zegt. Helemaal niks. Lekker doen waar je zelf zin in hebt. Het is maar haar!

Mijk

Seksloos?

Komt het niet door het hele plaatje? En dan denk ik aan die horde nederlandse vrouwen op vakantie met lekker makkelijk kort haar met een driekwart broek, teva's en een outdoor tshirt. Seksloos zegt mijn man .
Ik heb mijn haar nooit langer gehad dan halflang en nu al maanden een zeer kort pagekapsel, maar om te compenseren draag ik vrijwel altijd rokjes en jurken. Als ik langer haar zou hebben, zou ik me misschien ook wat stoerder kleden? Wat mij betreft zou het dus gaan om een totaalplaatje.

Maar, het is jouw hoofd en jouw haar!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

26-09-2012 om 13:11

Who cares?

Wat je zelf ook mooi vindt, de mening van de goegemeente zou ik echt aan mijn laars lappen. En een leuk goedgeknipt kort kapsel is vaak mooier dan slap lang haar waar weinig fantasievols mee gebeurt. Ik heb zelf lang krullend haar en draag het negen van de tien keer in een knot, en ik moet nog veertig worden.
Als je nu niet tevreden bent, zou ik in mijn vriendenkring eens rondvragen wie een goede kapper kent en dan de stap wagen.

krin

krin

26-09-2012 om 13:20

Recalcitrant

Dat word ik ervan, dat 'kan echt niet'. Het kan prima, schaar erin en klaar ben je. Je kunt evengoed redeneren dat lang haar alleen voor meisjes is.
Doe wat bij je gezicht past, wat bij het totaalplaatje past en wat je zelf mooi en prettig vindt, en laat andere mensen zich druk maken over wat 'kan'.

Marjolein

Marjolein

26-09-2012 om 13:28

Hear hear, krin,

Wizzy, lekker doen waar je zin in hebt.

Te praktisch

Natuurlijk is 'praktisch' op zijn tijd helemaal niet verkeerd, maar ik zou niet willen worden gerekend tot de altijd praktische types met kort onderhoudsvrij haar, platte schoenen (crocs!!), seksloos windjack en afritsbroek.
Volgens mij stond er in een van de boeken van Saskia Noort een keer over haardracht: Kort en praktisch? Doe mij maar lekker lang en ingewikkeld!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Dat seksloze type

Dat is Hepie uit Koefnoen. Daar zou ik ook niet meteen voor gaan .

Maar een kort kapsel kan heel sexy zijn, hoor. De pixielook vind ik bijvoorbeeld heel vrouwelijk (je moet er wel het hoofd voor hebben).

Chris

Ella2007

Ella2007

26-09-2012 om 14:07

Lang met outdoorshirt mag dat wel?

Ben wel van het praktische, dus i.d.d. met outdoorshirt en windjack (maar dan wel een mooie, en bergschoenen. En soms ook nog, god forbid, een driekwartbroek. Khakigroen en met veel zakken.
Maar heb ook lang krullend haar, tegenwoordig vaak los (net over de schouder). Dat zit voor geen meter als ik het kortknip, krult altijd de verkeerde kant op. Dat is voor mij meer de reden om het lang te houden. En ja, er zitten al zilveren draden doorheen. Vind ik ook nog best staan.
Persoonlijk hou ik meer van iets langer haar dan van heel kort. Het maakt vrouwen vaak wat zachter. Een vriendin van mij heeft een stoere korte coupe met kuif, geblondeerd. Het staat haar wel, ze heeft een mooi gezicht, maar met haar zwart leren jas, stoere kleding en stoere laarzen is de look wel heul erg stoer. Ik zou dan voor wat "zachtere" kleding kiezen. Maar smaken verschillen!

Het ligt dus aan het soort haar je hebt. Lekker doen dus als je dat wil.

Huh?

a. who cares.
b. ik dacht juist dat lang sluik haar zonder coupe erin ver over de schouders na je veertigste not done is.

Duss...

Pixie look

Ik had er geen beeld bij, dus gegoogeld. Behalve honderduizend keer Emma Watson zie ik er wel heel veel verschillende kapsels bij.
En dan denk ik, mwoh, doe mij dat haar van Halle Berry maar. Weet je wat, doe het gezicht er ook maar bij. En vooruit, dat lijf dan ook.

Vic

Vic

26-09-2012 om 15:20

Dûh

"En dan denk ik, mwoh, doe mij dat haar van Halle Berry maar. Weet je wat, doe het gezicht er ook maar bij. En vooruit, dat lijf dan ook."
Dat wil ik ook! Wat moet je dan als je piekerig, dun flutjeshaar hebt, waar je met een foute windvlaag dwars doorheen kijkt? Ik heb het een tijdje kort gehad maar dan vindt iedereen dat ik een 'pittig' kapsel heb. En daar krijg ik dan van die rode bril en dito lipstick visioenen bij (inclusief parka). Laat ik daar dan ook nog de leeftijd voor hebben ;-( Nu heb ik het iets langer, maar dan wordt het echt polletje piekhaar. Eigenlijk heb ik gewoon stom haar.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2012 om 15:20

Triple

Ik zie er misschien wel uit als zo'n kort onderhoudsvrij type (op de crocs na dan). Ik ben ruim 1.80 en ben dus lang genoeg zonder hakken. Maar vooruit, aangezien de schoenmode mij momenteel bijna dwingt om op hakken te lopen heb ik de stoute behakte schoenen dan toch maar eens aangedaan en heb er gister mijn eerste loopje naar de supermarkt mee ondernomen. Als ik al wat hogere hakken heb, zijn dat meestal stevige dingen waar zwikken eigenlijk amper mee kan, maar mijn huidige hakken zijn smaller en vragen dus om enige alertheid. Het ging de hele tijd goed, tot ik bíjna weer thuis was en alsnog opzij kieperde met mijn hak. Het scheelde een haartje of ik was zeer niet-stijlvol omgekukeld
Mijn haar is kort, maar ik probeer daar wel enigszins iets mee te doen waardoor het niet plat zit. Dat is nog een hele toer. Kort haar betekent vaak júist meer werk.
Mijn conclusie al met al is dat mensen die kortharige en platgehakte vrouwen tot saaie types bestempelen, best mogen beseffen dat kort haar arbeidsintensiever is en dat platte (of stevige) hakken 'veilig' zijn en een lang mens niet langer maken.

Kaaskopje

Het zal best dat kort haar arbeidsintensiever is dan lang haar en dat geen hakken veiliger is dan wel hakken dragen. Maar daar gaat het natuurlijk niet om

Er is in deze volgens mij ook een groot verschil tussen wat mannen vinden van kort haar en wat vrouwen ervan vinden. Dat staat verder los van of kort haar boven de veertig kan.

Chris

Vorm hoofd

Behalve de haarsoort maakt ook de vorm van de schedel nogal uit of kort haar mooi staat. Ik heb zelf een nogal plat achterhoofd vind ik, en bij kort haar staat dat niet bepaald flatteus.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ely

Ely

26-09-2012 om 15:48

Jeetje

Wat een grappig draadje.
Ten eerste dacht ik altijd te horen dat lang haar juist niet kon vanaf een bepaalde leeftijd ivm de 'van achter lyceum, van voren museum' look. Laatst las ik ook dat paardenstaartjes bij 35+ taboe zijn. Los haar mag dus ook niet. Nu dus ook kort niet. Mijn hemel, wat blijft er over? De bob? Page? Enne een knotje? Wat een gezelligheid
Het moge duidelijk zijn: ik vind het onzin. Nee nog erger, ik vind het Onzin. Wat de een staat, is bij de ander niks. Valt niet iets algemeens over te zeggen.

Nee ik hou voor mezelf ook niet van de ANWB-crocs look. Maar sommige vrouwen staat het prima. De anderen weet ik niet of het staat want ze vallen niet op dus ik zie ze niet .

Als je lang bent vind ik hakken juist prima, geweldig zelfs, hoe hoger hoe beter. Maar: je moet het vooral zelf leuk vinden én het is wel handig als je erop kunt lopen. Maar dat geldt voor iedereen, lang en kort.

Dan heb ik wel een stiekeme zonde tegen mijn 'alles kan en leven en laten leven visie': ik vind heel, heel lang haar vaak niet zo mooi, zeker niet bij volwassenen. Ssssst niet tegen je schoonzus zeggen hoor, dat Ely zegt dat dat écht niet meer kan ))))

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely (zwaar ot)

Hoe typ jij op het virtuele toetsenbordje van je iPhone toch zulke lappen tekst zonder fouten (en neem ik aan) in een redelijk tempo?

Chris

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2012 om 16:53

Chris

Nee weet ik hoor
Als vrouwen erbij zouden lopen zoals mannen (uiteraard even enorm generaliserend) dat willen, dan is dat met los golvend lang haar, neverending legs, flinke bos hout voor de deur en achterste á la J-Lo.
Gelukkig heb ik een man die zijn hele kijk op de vrouw heeft aangepast aan mijn verschijning. Een deel daarvan klopt met het algemene mannen-plaatje: lange benen en die flinke bos hout. Maar mijn BMI past dan weer niet in het plaatje en helaas geen lang sexy golvend haar en 'Hollandse' billen (plat).

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2012 om 16:58

Ely

Hoge hakken bij een lange vrouw kunnen mooi staan inderdaad, maar ik voel me op hakken wel groot hoor. Ik heb laatst letterlijk iemand bijna omver gelopen omdat ik eroverheen keek. Opeens was ze er...

Inge

Inge

26-09-2012 om 17:49

Kaaskopje - mies bouwman

Wat grappig dat je dat zegt. Ik vind Mies Bouwman juist HET bewijs dat ik altijd m'n haar moet blijven verven. Zij ziet er zo fantastisch uit. Als ze grijs zou zijn, zou dat volgens mij heel anders zijn.

Polly Shearman

Polly Shearman

26-09-2012 om 18:12

Hoe dan ook, over uiterlijk word geoordeeld

Je kan wel gewoon dragen wat je zelf prettig vind, maar op je uiterlijk en je kleding en je haar coupe word je nou eenmaal beoordeeld.
Iemand met een spijkerbroek en wandelschoenen en een fleecevest, word gezien als een sportief type.
Iemand met een mantelpak, strak kapsel en lage hakken als zakelijk, en iemand met lang los haar, lerenjasje en laarzen met flinke hakken word gezien als dametje.
Ik ben er wel voor om je te kleden als jezelf, en dat gaat ook meestal vanzelf. Waarom jezelf anders voordoen dan je bent?
Ik ben nog geen 40, maar als ik tegen die tijd zin heb in een kort kapsel omdat ik vind dat het op dat moment bij mij past ( incl dito outfit) zal ik dat gewoon doen, en me zelf niet gaan afvragen of het nog wel "kan" op mijn leeftijd. Maar meer of het bij mij past.

Groet, Polly

+ Brunette +

+ Brunette +

26-09-2012 om 18:32

Je moet zo'n uitspraak van 40 = geen kort haar niet letterlijk n

Zo tussen je 15e en je 30e staat alles je eigenlijk wel. Kort, lang, lompe kleren, elegante.

+ Brunette +

+ Brunette +

26-09-2012 om 18:43

Ik was nog niet klaar.

Als je een strakke, jonge huid hebt en een goed figuur dan ben je niet snel seksloos. Een jonge meid met stekeltjeshaar en lompe kleren kan best sexy zijn maar vanaf pakweg je veertigste is het frisse er toch echt wel af en maakt het veel meer uit wat voor kleren je aanhebt en wat voor kapsel je hebt.

Tonny

Tonny

26-09-2012 om 18:51

In zijn algemeenheid

Is er niet veel zinnigs van te zeggen.

Wat voor haar heb je, welke vorm hoofd, wat voor uitstraling heb je, hoeveel tijd wil je besteden aan je uiterlijk - en hoeveel geld aan de kapper?

Denk er eens rustig over na.

Moet bij dit draadje wel denken aan iets wat Youp zei over oudere vrouwen die hun haar te kort knippen en er dan net zo uitzien als hun broer. Dat moet je zien te voorkomen, ook al heb je een leuke broer

Probleempje

Ik ben onlangs aan mijn hoofd geopereerd en heb daardoor nu 'ineens' kort haar! Het was kaaklengte en nu dus echt superkort. Ik heb nog nooit zoveel complimentjes gekregen over mijn haar En ik ben 43.... Ik vind het zelf ook heel lekker zitten. Had het vroeger eigenlijk altijd kort en denk dat ik ook niet meer 'lang' ga!

Jons

+ Brunette +

+ Brunette +

26-09-2012 om 20:26

Gale (smaken verschillen)

Ooit heb ik ergens een artikel gelezen - op de website van Psychologie Magazine of een dergelijk blad - dat erop neer kwam dat je uit twee kleedstijlen kunt kiezen. Óf je doel is je concurrentes (andere vrouwen) de ogen uit te steken, óf je doel is aantrekkelijk te zijn voor mannen. Dat is natuurlijk overdreven, er is best een overlap, maar vrouwen en mannen hebben dus verschillende opvattingen over wat mooi en aantrekkelijk is. Daarom heb ik geen kort haar meer, ik ben nu eenmaal hetero. Of een vrouw mijn outfit leuk vindt kan me veel minder schelen, ik ben nu eenmaal hetero. Ik zie er graag leuk uit voor mijn vriend of als ik die niet heb dan wil ik er zo voordelig mogelijk uitzien voor eventuele kandidaten, wie weet staat de ware in de rij bij de supermarkt. Niet dat ik er overdreven sexy bijloop hoor, behaagziek ben ik ook niet, ik neem alleen het zekere voor het onzekere.

Ely

Ely

26-09-2012 om 20:32

Chris (gezellig mee ot)

Zal ik het nog erger maken? Volgens mij tik ik sneller op de iPhone dan op een toetsenbord (En ik ben niet idioot langzaam op een toetsenbord )
En whatsapp houdt me soms niet bij. Ik denk dat ik me maar inschrijf voor Holland's got talent, hahaha......
Wat een beroerd talent eigenlijk, had liever kunnen zingen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.