Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Krantenbezorgers en hun nieuwjaarsgroet

Hebben jullie dat nou ook?
Wij krijgen hier bijna nooit het plaatselijke gratis dagblad.
1x per week moet er ook n weekkrant zijn, ook bijna nooit bij ons in de bus.
Meestal zie ik ze in de bosjes liggen, kan ej wel bellen maar gebeurt er ook weinig.

Folders idem dito, of pas aan het eind van de week of helemaal niet.

Maar dan...... december en voila, daar verschijnt ineens de wekelijkse krant elke woensdag in de bus, bijna elke dag de dagelijkse krant en waarom????
Jullie raden het al?
Juist, voor de centjes

Eerst gaf ik gewoon wat, toen was het excuus dat ik geen klein geld in huis had en nu zeg ik er gewoon wat van hoor.
Dat ik (bijna )nooit dat krantje in de bus krijg en dan nu ineens wel? nee sorry, daar doe ik niet aan mee.

Of ben ik dan te scroogerig

gula


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

18-12-2008 om 18:48

Ook leuk

Van de week stond hier een jongetje voor de deur met zo'n kaartje in zijn hand: Namens netwerkblabla bla wens ik u fijne feestdagen. Ik vroeg wat dat netwerk dan bezorgt. Nou, de reclamefolders, zegt-ie.
Ik wijs hem op onze nee-sticker en zeg dat we die dus niet krijgen. Nou ja, zegt het jochie, die sticker hadden mensen verderop ook, maar daar had hij toch een fooi van gekregen. Misschien dat we inderdaad een fooi moeten geven voor het correct niet-bezorgen van folders....
Tja, je kunt het natuurlijk altijd proberen.

amk

amk

18-12-2008 om 20:00

Nooit

Hun werkgever zorgt maar voor een kerstpakket. Die mag dat net zo goed belastingtechnisch voordelig verrekenen als die van mij.

Ik vraag niet om die dingen. Heb geen abbonementen, en de dingen die ik wel vraag komen met de post. En die komen nu net nooit aan de deur terwijl de pakketbezorger hier echt altijd vriendelijk de 6 trappen op komt lopen om de pakjes van de buren bij mij af te leveren. Dat is echt een topgozer. (Hij heeft vandaag mijn wat zwaar uitgevallen kerstpakket bezorgd)

groet,
angela

tonny

tonny

18-12-2008 om 20:14

Alleen trouwe krantenbezorgers krijgen een fooi

en de hoogte hangt af van de mate waarin ik hetgeen wat ze rondbrengen waardeer.

Hier slaan de diverse bezorgers ons nooit over, dus iedereen kan rekenen op een bijdrage; ik zet een potje klaar bij de voordeur zodat ik niet hoef te zoeken.

tonny

Om gek van te worden

Wij krijgen (áls we ze krijgen) 3 van die lokale blaadjes in de bus iedere week maar inderdaad, net zo vaak zien we ze weken niet. Ik geef alleen fooi als de krantjes goed bezorgd worden en als ik weet dat de bezorgers voor de deur staan. Onze bel doet het namelijk al een week of 2 niet en ik denk dat ik ook nog maar een paar weken wacht voor we het weer maken

Brianna F

Brianna F

19-12-2008 om 08:26

Wat gek

Onze krantenbezorgers schijnen geld genoeg te hebben, want ook al ben ik thuis, ze gooien de krant samen met hun kerstkaartje in de brievenbus. Ze nemen niet eens de moeite om aan te bellen. En dat terwijl ze een leuk zakcentje erbij kunnen ophalen.

Te veel

hoi

bij ons krijgen we veel 'gratis post':
2 keer per week de stadksrant (suffertje)
1 keer per week de stadskrant van aanverwante stad
2 keer per week reclame
zondag het zondagsblad

allemaal prima, ik wil ze ook graag lezen en voor de goede service wil ik ook best een of twee keer wat geld geven aan degene die het bezorgt. Maar ik krijg 5 tot 6 keer iemand aan de deur, omdat de stadskrant op maandag door iemand anders wordt bezorgd dan op donderdag. De reclame op zondag wordt weer door iemand anders gedaan dan die op woensdag... ja zo blijf ik bezig, dat gaat me net even iets te ver.

gierig of niet: de eerste 3 krijgen van mij wat geld, degene die daarna komt heeft toch echt pech gehad. ik zeg wat ik er van vind en dat begrijpen ze dan ook wel.
als de bezorging slecht is gula, dan kun je dat ook gewoon tegen ze zeggen. niet iets geven omdat het 'moet', alleen geven als je het wil.

gruffalo

tonny

tonny

19-12-2008 om 12:22

O.t. hoezo suffertje?

Mag ik even inbreken? Waarom wordt zo'n gratis h-a-h-blad per definitie als 'suffertje' bestempeld??

Heb er jaren met plezier voor gewerkt en veel mensen lazen het blad graag... Tja, we lezen niet allemaal (alleen) het NRC

tonny

Merla

Merla

19-12-2008 om 14:49

Maar hoeveel geven jullie dan?

Wat geven jullie dan zo'n folderbezorger?
Ik zou ze liever ook niets geven maar dat vind ik ook zo l*llig. Daarom altijd een euro. Alleen degene die de dagelijkse krant of de door ons wel gewaardeerde 'post' komt bezorgen krijgt meer. Maar hoeveel? Wat geven jullie?

Rieke

Rieke

19-12-2008 om 15:14

Ik geef

De dagelijkse krantenbezorgers krijgen 5 euro pp. We lezen 2 kranten. En verder hebben we een nee/nee sticker. Dus ik ben benieuwd of die folderjongens nu ineens gaan aanbellen zoals hierboven beschreven wordt ) Zou ik wel lachen vinden eigenlijk.

Nasha the first

Nasha the first

19-12-2008 om 21:01

Noordnederland / zuidnederland

Ach ja, hier dus een man die oorspronkelijk uit Groningen komt....het jaar dat hij hier (regio Rotterdam) kwam wonen hebben we eerst nog bij mijn ouders doorgebracht....tegen Kerst kwam daar de krantenjongen fijne Kerst en gelukkig nieuwjaar wensen....mijn man pakte de krant aan, bedankte de jongen vriendelijk en deed de deur dicht....daarna belde hij mij....wat ik nu toch beleefd heb.....waarop mijn vraag:"maar je hebt hem toch wel geld gegeven????" Een Waarom volgde.....Hij kende het inderdaad niet vanuit de stad..... )) Tegenwoordig denkt hij er gelukkig wel aan.....

gula

gula

19-12-2008 om 21:14 Topicstarter

1 euro

vind ik wel mooi hoor, mits er altijd bezorgd wordt
Denk als ze bij iedereen 1 euro krijgen,dat ze n mooi bedrag hebben.

Zag net bijna 300 gulden? Wauw, mooi bedrag zo voor de feestdagen

Overigens had ik ook nooit van n sufferdje gehoord... )

gula

ps er is maar 1x aangebeld nog, maar toen liep ik net de achterdeur uit, helaas maar waar!

tonny

tonny

19-12-2008 om 22:23

Oei oei sufferdje, suffertje!

dat krijg je van luie mensen zonder spellingcontrole. Excuus.

Bedankt voor de fraaie omschrijving Cameron.

Bladen met berichten waarin doorgaans cruciale gegevens ontbreken - daar herken ik niets in hoor. De 'sufferdjes' hier zijn compleet in hun informatie en zo snel als ze als niet-dagblad kunnen zijn.

En ik word er soms blijer van dan van de landelijke media, die ons dag in dag uit platgooien met De Economische Crisis. Het geeft me een enorm machteloos gevoel.

Wie hoorde ik ook alweer vertellen dat haar kind zong 'Crisis is geboren!'. Zalig Kerstfeest

tonny

gula

gula

20-12-2008 om 08:45 Topicstarter

Nee dit dan

Krijg ik gister zowaar het gratis dagelijks almeerse krantje, staat er n grote advertentie in.
Omdat er verschillende bezorgers zijn ivm een of andere wet, kunnen er ook diverse malen aangebeld worden voor de nieuwjaarsgroet!
Ze hebben wel humor bij de almere vandaag

gula

Jade

Jade

20-12-2008 om 12:05

Nog nooit....

....gebeurd hier dat een folder- of krantenbezorger hier aan heeft gebeld met een Nieuwjaarsgroet en hoopt dat men dan wat geld geeft.

Overigens zou ik niks geven (en nee, ben geen familie van Scrooge), maar ik vind het niet nodig. Een Nieuwjaarsgroet terug vind ik voldoende

Nasha the first

Nasha the first

20-12-2008 om 12:27

Waarom ik het wel geef

omdat ik zelf kranten heb gelopen en je in alle weersomstandigheden die kranten brengt, nee, het is geen vetpot dat kranten rondbrengen, maar het is een leuk zakcentje, daarom deed ik het. En ja, met de Kerst dus ook het aanbellen en wensen overbrengen...en wat je krijgt is leuk meegenomen en een leuk extraatje op je karige verdiensten (ik heb het niet over de ochtendkrant, die verdienen meer, maar moeten dus ook elke dag door weer en wind en heeeeeeeeeeeel vroeg op....)

Altijd

ook aan het jongetje die sorry zei toen hij de nee nee sticker pas zag, hij heeft 2 euro gekregen Verder nog niemand hier gehad en de krantenman heeft nog niet aangebeld, misschien durft hij niet omdat hij onregelmatig bezorgd (elke maand missen we wel een krant).

ik heb ook op mijn 15e de telegraaf gelopen, man dat is zwaar werk als je maar 35 kilo weegt De rijkste (villa's) gaven het minst, de bejaarde mensen in de flatjes gaven het meest.

tonny

tonny

20-12-2008 om 17:23

Opmerkelijk, manda

misschien komt het omdat die villalui zelf nooit kranten hebben rondgebracht?

tonny

tonny

tonny

20-12-2008 om 17:24

Hee jade

je hebt zeker geen kinderen met een krantenwijk?

Niet nodig, niet nodig... nee, het is niet nodig (dat benadrukt de werkgever van de krantenbezorger trouwens ook), maar het is wél aardig. Alleen daarom zou je het al kunnen doen!

Tonny

Bastet

Bastet

20-12-2008 om 18:18

Niet nodig

Nee,het is niet nodig.Zoveel rond kerst is niet nodig.Maar wel leuk..)Ik vind de kerstperiode vaak best iets magisch hebben.En dan geef ik de glazenwasser een keer wat extra,en is die man helemaal blij,omdat ik de enige ben die dat doet.Vast reuze onnodig,jammer dan.
Groetjes,Bastet

Altijd

Jawel hoor, allemaal een kerstbonus als ze bij mij aan de deur komen. Er ligt al klein geld klaar bij de voordeur. Geef zelfs mijn echtgenoot instructies voor als hij open doet. Stel je voor, dat hij het vergeet.

reina

reina

20-12-2008 om 18:42

Niet nodig

Nee, het is niet nodig, maar ik geef wel altijd (tenzij de bezorger alleen bezorgd als hij het kaartje bij zich heeft). Het is ook niet nodig een fooi te geven als je ergens iets gegeten en/of gedronken hebt, doe ik ook ( tenzij ik ontevreden ben). Is gewoon een vriendelijke geste.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2008 om 01:27

Jade

De verdienste die krantenbezorgers per week krijgen is eigen schandalig laag voor het werk wat ze er vaak voor moeten doen. En met die opmerking hou ik rekening met het feit dat het om kinderen die 13 of 14 jaar zijn en sowieso nog maar weinig verdienen. Ze moeten vaak heen en weer fietsen om een nieuwe voorraad op te halen, bij losse krantjes moet er thuis nog ingevouwen worden en dat wordt niet meegerekend in de beloning. Mijn dochter moest 300 adressen af per wijk en we moesten regelmatig bijspringen om het binnen een acceptabele tijd af te kunnen krijgen. De Kerst- en Nieuwjaarsperiode is vaak een stimulans om het werk te blijven doen, dát is de tijd waarin hun geploeter eindelijk echt wat oplevert.

gula

gula

21-12-2008 om 11:58 Topicstarter

Absoluut respect voor krantenbezorgers

die door weer en wind de krant bezorgen, smorgens vroeg.
Dat doe ik ze niet na.
En, als ik n abonnement had op zo'n krant, zouden ze ook zeker n dikke nieuwjaarsfooi krijgen van mij!

Om mijn niet gulle gift aan de krantenbezorgers te vergoeilijken (zeg ik dat goed?) heb ik gister diverse verpakte etenswaren aan voedselloket almere gegeven

gula

Bastet

Bastet

21-12-2008 om 16:43

Nee,niet mee eens

Ik vind het een prima plan,pubers die niet te beroerd zijn om te werken.Als dertien-veertienjarige kun je in veel regio's niets anders vinden dan folders lopen.
Dus ja,ze krijgen,als ze hun werk goed doen,zeker een klein bedragje.
Groetjes,Bastet

Maylise

Maylise

21-12-2008 om 18:19

Wel een fooi

Ik voel me ook niet gedwongen om de slecht betalende folder bazen te compenseren met een fooi aan de bezorger. Ik vind het ook belachelijk laag die verdiensten en zou ook geen puber aanraden om folders te bezorgen. Maar goed omdat het toch kinderen zijn en het bijna kerst is geef ik meestal wel 1 of 2 euro. Anders is het ook zo sneu. Behalve aan de bezorger van dat wijkkrantje dat ik maar een keer in de paar maanden krijg ipv elke week. Ik denk niet dat ik die wat geef. Dan moet dat ding maar vaker komen.
De bezorger van de betaalde dagelijkse krant krijgt een wat grotere fooi; zo'n 20 euro meestal.

Maylise

tonny

tonny

21-12-2008 om 20:19

20 euro?

Yeah, jij bent een royale krantenabonnee Maylise, top! Helaas woon je niet in de krantenwijk van mijn dochter...

tonny

Vandaag de eerste

Wij kregen vanmiddag de eerste krantjes in de bus met een nieuwjaarsgroetkaartje erbij. Ik heb de bezorger wel gezien maar hij heeft niet geprobeerd aan te bellen volgens mij want ik zat praktisch voor het raam toen ze bezorgd werden. Valt me weer mee, alhoewel deze bezorger altijd keurig op tijd is en ik hem graag een fooi had willen geven.

Tirza G.

Tirza G.

21-12-2008 om 21:51

Folderen verdient goed!

Hier wordt je per folder betaald. Het invouwen (250-300 stuks) kost een uurtje, het rondbrengen 2 uur. Dat is 3 uur werk per week, 12 uur per maand. De verdiensten liggen toch wel rond de 6-8 euro per uur. En dat is meer dan in de horeca, die hier 5 euro per uur betaalt. En meer dan in winkels, waar het rond de 4,50 ligt.

Tirza

Maylise, 20 euro!

En ik dacht dat ik met 5 euro best al gul was, zo te zien aan het gezicht van onze krantenbezorger. Maar ik denk dat hij nu overstapt naar de stad/wijk van Maylise...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.