Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sabine

Sabine

18-11-2020 om 13:19

Met kerst aan coronaregels houden?


Pirata

Pirata

22-11-2020 om 18:48

ElenaH

Ze hing over me heen om een gordijn dicht te doen en we moesten pinda's uit hetzelfde bakje pakken. En geen raam open.
En ze is 54, niet eens 24 of 94, want dan was het nog te snappen. En alles natuurlijk goed bedoeld, maar ja. Nog even wat maanden geduld denk ik dan...
Ik heb het bezoek maar kort gehouden.

Ik dub nog wel over een buitenparty voor oud&nieuw met 4 volwassenen en 4 jeugdigen. Vuurkorfje, afdak, fles bubbels...

ElenaH

ElenaH

22-11-2020 om 18:56

Pirata

'Ik dub nog wel over een buitenparty voor oud&nieuw met 4 volwassenen en 4 jeugdigen. Vuurkorfje, afdak, fles bubbels...'

Klinkt goed. Voldoende frisse lucht, moet lukken toch?

Tango

Tango

22-11-2020 om 20:35

Corona-proof opzet

Wij hebben voorgesteld om het hier te vieren. Mijn ouders komen en mijn zus en haar zoontje van 8. Mag dus precies. We doen een soort restaurant opzet, met 3 losse tafels en een diner waar ieder dan een gedeelte van maakt.
Ik heb al tafelkleden en servetten gescoord zodat het er feestelijk uit gaat zien. Ben heel benieuwd. Helemaal voldoende afstand zal lastig zijn want ik heb geen balzaal van een woonkamer. Maar op deze manier zitten we wel allemaal in 1 ruimte maar niet te dicht op elkaar. We maken het ook niet te lang, alleen borrel en dineren.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-11-2020 om 21:09

Lunch

Ik heb net bedacht dat ik een lunch doe met Kerst. Mijn moeder komt, en zus en zwager met de kinderen. Dat zijn vier 12-plussers maar mijn zus komt al zo vaak over de vloer bij mijn moeder dat ik daar weinig kwaad in zie. De kinderen gaan waarschijnlijk vooral boven zitten of naar buiten. Ik verwacht niet dat mijn vader en zijn vriendin komen. Die zitten al sinds maart vooral binnen. Als ik inderdaad een af-bericht ontvang vraag ik nog mijn tante die ook mantelzorgt bij mijn moeder.
Dat zijn de eerste bezoekers die ik krijg sinds januari, dus gemiddeld zit ik helemaal goed.

Watervrouw

Watervrouw

23-11-2020 om 00:10

Uitgebreider dan anders

Meestal vier ik 1 kerstdag met de kinderen en 1 dag alleen of ga wandelen met een vriendin. Dit jaar gaat mijn broer niet op wintersport en komt eten met schoonzus en hun kind of wij gaan naar hen toe dat moeten we nog regelen. Super leuk voor de kinderen dat we nu met een groepje aan tafel zitten. Vriendin heb ik ook uitgenodigd maar die komt liever niet bij anderen in huis. Dus geen stress hierover. Ik zie wel op tegen de drukte in de supermarkt en ga daarom niet al te uitgebreid koken en probeer vooruit te plannen met boodschappen doen.

Bregje

Bregje

23-11-2020 om 10:38

bij ons

Wij zijn met 3 kinderen, mijn zus en ik hebben een partner, ouders leven nog. Samen zijn er 7 kinderen waarvan 3 boven de 13. Normaal vieren we de kerst samen, dit jaar niet.

Mijn zus komt de eerste kerstdag bij mijn ouders. Mijn broer de tweede kerstdag. Wij gaan met kerstavond naar een kasteel met mijn eigen gezien en blijven daar 2 nachten en 3e kerstdag gaan wij naar mijn ouders.

Wij zijn heel voorzichtig, komen ook weinig bij elkaar over de vloer en ook echt op afstand. Ik mis ze ontzettend allemaal.

Mijn grootouders van 87 en 89 liggen namelijk al bijna 4 weken met corona in het ziekenhuis en wij weten wat de gevolgen zijn.

MK

MK

27-11-2020 om 13:04

regio?

Wat wordt verstaan onder regio? De veiligheidsregio? Dus in mijn geval Haaglanden? Of is dat heel Zuid-Holland? Maakt nogal een verschil.

Bregje

Bregje

30-11-2020 om 10:19

kerst

Wij gaan het het gezin ergens op vakantie in een huisje bij een kasteel met eigen keuken. Mijn zus komt kerstavond thuis, mijn broer 2e kerstdag en wij gaan de dag na kerst. Met mijn schoonfamilie hebben we geen contact meer.

Waarom gaan we weg? We zijn dit jaar nergens geweest, alles geannuleerd, geen dagjes weggegaan, we houden ons goed aan thuisblijven, mijn grootouders vechten nu 4,5 week al voor hun leven in het ziekenhuis met corona. Mijn opa is goed herstellende en van mijn oma kunnen we elk moment een telefoontje ontvangen dat ze dood is. We zijn er echt aan toe om even thuis weg te gaan. Muren komen op ons af.

bertje1

bertje1

12-12-2020 om 14:29

nee

nee dus

Pennestreek

Pennestreek

12-12-2020 om 14:43

Ja dus.
Fijn kerstcadeau, een Corona besmetting...
Mijn ouders willen ons niet zien. Hoogstens voor een kopje koffie, en dan niet alle drie tegelijk. Dus dat stemmen we even af. Verder denk ik aan een online spel. Moet daar nog even induiken. Maar wij elkaar dus niet opzoeken met kerst.

Yuria

Yuria

12-12-2020 om 15:19

Tja

Ook hier valt me op dat iedereen roept dat ánderen zich wel aan de maatregelen moeten houden, en vooral niet de grenzen mogen opzoeken, maar dat ze voor hun eigen situatie toch redenen genoeg zien om in dat specifieke geval ...

Die lui die voor die enorme toename aan besmettingen zorgen, dat zijn jullie zelf he.

Angela67

Angela67

12-12-2020 om 15:24

yuria

heb je al geturfd?
laat even zien hoe de verhoudingen liggen na 72 postings? Anders vind ik dat je loopt te rellen . .
gr Angela

Angela67

Angela67

12-12-2020 om 15:24

wie stelt bewijst
gr Angela

vlinder72

vlinder72

12-12-2020 om 15:37

Huh YUria

Volgens houdt bijna iedereen zich hier aan de maatregelen rond kerst. Wij in ieder geval wel.

Yuria

Yuria

12-12-2020 om 15:56

Lol

'Ik dub nog wel over een buitenparty voor oud&nieuw met 4 volwassenen en 4 jeugdigen.'

'Dit jaar gaat mijn broer niet op wintersport en komt eten met schoonzus en hun kind of wij gaan naar hen toe dat moeten we nog regelen. Super leuk voor de kinderen dat we nu met een groepje aan tafel zitten.'

'Ze hing over me heen om een gordijn dicht te doen en we moesten pinda's uit hetzelfde bakje pakken. En geen raam open.'

En dan heb ik de mensen die zijn gaan winkelen voor de kadootjes nog niet eens meegeteld. Je weet wel, diezelfde mensen die afgeven op de drukke winkelstraten ...

Pennestreek

Pennestreek

12-12-2020 om 16:04

Toch rellen

Want dat weet je niet he, of dat dezelfde mensen zijn.
Als ik voor mezelf spreek: niet gewinkeld maar ook niet afgegeven op.

Waar ik wel boos over ben: uitbraak in ons verpleeghuis. Personeel allemaal negatief. Die 11 positief geteste bewoners zijn dus alleen maar terug te voeren op bezoek/familie.

Angela67

Angela67

12-12-2020 om 16:17

yuria nogmaals

doe nou gewoon iets wat helpt als je een punt wilt maken ipv rellen: #72 postings, hoeveel verschillende posters, hoeveel keer 'ja' en 'nee'.

Als je dat te veel moeite vind, zeg het gerust. Dan is duidelijk dat je graag met je onderbuik werkt.

Tip bij het tellen:
Als ik schrijf: "ik doe hetzelfde als elk jaar" dan weet jij nog niets maar denk ik dat jij het heel negatief uitlegt (lees maar: Angela past niets aan!) maar wij vieren het altijd met 3 gasten. Dus ik hoor dan in het rijtje 'ja'

gr Angela

Pirata

Pirata

12-12-2020 om 16:20

Yuria

Je citeert mij daar.
Ik geef aan hoe iemand ongewenst over mij heen hing, daar kom ik dus niet meer.
Wat er mis is met buiten het glas heffen met gerede afstand mag je me uitleggen. Ik zie het verband niet met gourmetten aan 1 tafel met 8 man.

vlinder72

vlinder72

12-12-2020 om 16:35

Dezelfde mensen

Ik weet niet of dat wel dezelfde mensen zijn. Dat is een aanname van jou.

En je mag met kerst best je broer en schoonzus met kind uitnodigen. Bij ons komen mijn ouders naar ons toe. Andersom doen wij dat niet want dan moeten míjn ouders zes man uitnodigen en dat mag niet en bovendien is hun kamer daar te klein voor. Die van ons niet. Wij kunnen met gemak afstand houden en toch een leuke kerst hebben.

MissX

MissX

12-12-2020 om 17:38

Mijn ouders hechten niet aan (specifiek) kerstbezoek. Daar gaan we meestal tegen oud en nieuw uitgebreid langs, dat gaat dit jaar sowieso evt een kort bezoek worden.
Mijn schoonvader is verdeeld onder de kinderen , maar dat was vorig jaar ook zo. Het is te druk voor hem als iedereen komt.
Hoe of wat wij op onze dag gaan doen weten we nog niet precies. In ieder geval niet met ons hele gezin daar, want het is (afgezien van de max 3 personen) te krap om dan afstand te houden. Dus mijn man haalt hem op (maar dan zitten ze dus wel samen in een auto) of mijn man en ik gaan er samen heen. Nu heb ik sowieso niet zo'n zin in schoonvader hier en ook niet om zonder de kinderen daar te zitten - maar het is voor het goede doel.
Kortom: wij houden ons in ieder geval aan de regels. Ook als ze nog aangescherpt worden.

Het kan wel zijn dat we met z'n allen bij mijn ouders langsgaan na de kerst. Dat is 2 huishoudens bij elkaar en bij hen is afstand houden wel te doen (als mijn ouders met z'n twee bij ons zouden komen zou dat lastig zijn).

MissX

MissX

12-12-2020 om 17:40

En ja

ik weet dat we ons niet aan de regels houden als we met hele gezin bij mijn ouders langsgaan. Maar dat is veiliger dan mijn ouders bij ons uitnodigen - wat wel zou mogen - om de ruimte hier beperkter is.

frank

frank

12-12-2020 om 17:47

land op slot

Ik hoop dat ze nu eindelijk eens het land op slot gooien. Ikea dicht, Kalverstraat dicht, Koopgoot dicht. Als de horeca maanden dicht moet, kunnen de winkels ook sluiten.
En de kerken moeten ook dicht. Ook zo belachelijk dat zij een uitzondering zijn, geloven doe je maar lekker thuis.

Ongelooflijk wat een asociaal volk woont er toch in Nederland. Zo veel mensen die zich niet aan de regels houden. Hier in Amsterdam-West is het echt een teringzooi. Hele families in de Dirk van de Broek, ik heb me omgedraaid.

Angela67

Angela67

12-12-2020 om 18:11

Frank

Wat fijn dat je hier je gal komt spuwen. Heerlijk als nensen zonder zonde zijn (ik ben zeker niet bijbels maar in dit geval kan ik geen betere uitdrukking vinden).

Heb je het concept draagvlak, maatschappelijke haalbaarheid, risico op polarisatie, kans op dialoog etc. iok meegenomen in je genuanceerde, goed onderbouwde overwegingen?

Of ga je naar een ander land?

Ik hoop dat je de stap zet om actief te worden in je lokale politiek en dat je je gaat verdiepen in de kunst van besluiten in bijzondere situaties. Want ik vind het nogal wat, wat politici en bestuurders voor hun kiezen krijgen. Ik zou zelf dingen vast anders willen of proberen te doen dus ik ben het niet altijd eens met allerlei zaken. Maar ik vind dat jij en ik blij mogen zijn dat we de kans hebben om zelf actief deel te nemen aan besluitvorming al is het dan niet altijd direct op het moment dat er iets besloten wordt.

Ga jij stemmen op 21 maart?

Gr Angela

Angela

Ik hoop het niet voor Frank, want dan is hij wel te laat: de verkiezingen zijn op 17 maart.

Ik heb zelf trouwens ook steeds 21 maart in mijn hoofd 🙂.

Groeten,

Temet

Angela67

Angela67

12-12-2020 om 18:37

waar komt die 21e dan vandaan?
was dat 2017?
gr Angela

Zo gepiept

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5202819/sinterklaas-belgie-coronavirus-corona-besmettingen-ouderen

Het is zo gepiept, zeker nu het aantal besmettingen zo aan het stijgen is.
Zondag komt het kabinet toch bij elkaar, men had de hoop dat het niet hoefde, maar de cijfers blijven niet dalen, zelfs niet stabiel, maar zijn langzaam aan het stijgen.

Nog even volhouden is misschien moeilijk? Niemand weet ook precies waar de stijging vandaan komt want dan kun je daar het meest effectief optreden.

Superverspreiders kan een belangrijke reden zijn, ook bij jongeren!

"Onrust in een woonzorgcentrum in het Belgische Mol. De Sint die er een bezoekje bracht aan 150 bewoners testte een paar dagen later positief op het coronavirus. Inmiddels blijken 57 ouderen besmet te zijn. "Wij als kinderen en kleinkinderen mogen al weken niet op bezoek, en nu dit."

Het was een goedbedoeld initiatief om de bewoners van woonzorgcentrum Hemelrijck wat afleiding te bieden. Maar het bezoek van de sint, gespeeld door de zoon van één van de bewoners, heeft mogelijk ernstige gevolgen.

Tot aan het bezoek waren er nog geen besmettingen in het bejaardenhuis geweest. Familieleden van de bewoners vinden het onbegrijpelijk dat er zulke risico's zijn genomen. Volgens de directie kon het bezoek geen kwaad omdat het om een bekend familielid ging."

Je kunt je echt wel bewegen maar houdt je aan de maatregelen.
Ook als die a.s. dinsdag mogelijk nog een stuk strikter worden.

Frank

Ik snap Frank wel. Je zult nu maar op de IC werken of in de verpleeghuiszorg. Personeelsgebrek, ook doordat men bij klachten niet kan werken en getest wordt, en eerder thuisblijft bij klachten.

Grote druk op de reguliere ziekenhuiszorg vanwege de druk op de IC.

Je kunt ze alleen helpen door nog preciezer de maatregelen uit te voeren. Vooral het aantal contacten (binnen!) te beperken, afstand, handen wassen, mondkapjes, niet te lang en alleen in de winkels, bij drukte wegwezen.

Yuria

Yuria

12-12-2020 om 19:28

Vergeet het maar Frank

'Ongelooflijk wat een asociaal volk woont er toch in Nederland.'

Dan zit je op dit forum helemaal verkeerd. Hier is iedereen er als de kippen bij om anderen aan te vallen, maar zelf zijn ze Ware Heiligen. Not.

Tango

Tango

12-12-2020 om 19:52

Bezoek

Bezoek met kerst mag toch nog steeds? Of zie ik het nou verkeerd? En ik snap ook eigenlijk niet waarom wij niet bij mijn ouders op bezoek mogen en zij wel hier.
We vieren het nu dus bij ons. Mijn ouders komen en mijn zus met haar zoontje. Neefje is dan ook net jarig geweest dus vieren we tegelijkertijd zijn verjaardag.
Allemaal niet te lang. En we eten allemaal aan aparte tafels, per gezin. En veel ventileren denk ik.
Mijn schoonouders komen de dag na kerst lunchen. Dat is dan weer het handigst omdat zij niet in het donker willen rijden.
En daar blijft het dan bij. Oud en Nieuw vieren we denk ik gewoon thuis met zijn vieren, of dochter misschien met een vriendin erbij.

Frank

Frank

12-12-2020 om 19:58

Natuurlijk ga ik stemmen

Al heeft stemmen nu niks met de huidige maatregelen te maken.

Ik snap echt wel dat het heel moeilijk is om te bedenken wat slim is. En ik heb bewondering voor Mark Rutte hoe hij zijn hoofd koel houdt en ook maar steeds bedenkt wat slim is.

de horeca dicht gooien en tegelijkertijd de winkels open houden is niet verstandig. Niet hard optreden als de winkelstraten overvol zijn is ook niet handig. Als ze nou een paar keer de boel op slot hadden gegooid als er te veel mensen rondliepen, dan zouden mensen wel twee keer nadenken voordat ze gingen funshoppen.

Ik hoor het te vaak: ik heb me zo goed aan de regels gehouden, ik kan nu wel een keer sjoemelen. Maar, om met gladde Hugo te spreken: “het virus sjoemelt niet”. Bij een vriend van ons heeft zijn zoon vorige week zaterdag acht vrienden uitgenodigd voor een filmavond met veel bier. Argument: de pubers van 17 hebben het hele jaar nog niks leuks meegemaakt. Onzin, want ze waren met z’n allen nog op vakantie naar Italië geweest. En nu? Nu hebben alle negen kinderen corona, twee ervan zijn ziek, daarom zijn ze allemaal getest. Als die twee niet ziek waren geworden, hadden negen kinderen weer allerlei mensen kunnen besmetten, want dan hadden ze niet geweten dat ze besmet waren. Nu zijn acht gezinnen in quarantaine.

Ik wil niet meer thuis zitten, ik wil naar mijn werk waar ik sinds 10 maart niet meer ben geweest. 9 maart heeft de medische afdeling mij en nog wat collega’s met een chronische ziekte naar huis gestuurd. Een paar dagen later kwam de lockdown.

Dus dat sentimentele gedoe dat met kerst mensen niet alleen mogen zijn en dat met kerst je bij je ouders langs moet en dat het met kerst gezellig moet zijn irriteert me. Ik vrees dat er een nieuwe uitbraak duidelijk wordt begin januari na de incubatietijd en dat ik voorlopig nog wel even opgesloten zit. Dus ja ik baal.

O ja, ik werk in een ziekenhuis. Nou ja, voor een ziekenhuis, want ik ben ...... ach dat heb ik net geschreven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.