Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mijn moeder zei altijd ... (en zeg jij dat nu ook?)

Laatst kreeg een een boekje cadeau met zo'n titel. Volop herkenning.

En hoe is dat hier? Wat voor gevleugelde uitspraken hebben/hadden jullie ouders? Betrap je jezelf erop dat je ze ook gebruikt?

(nee, ik ben geen redacteur voor een artikel. Vind het gewoon een leuk onderwerp)


Sally MacLennane

Sally MacLennane

26-09-2016 om 15:13

Aanvulling op de macabere van Li

Bij het geven van een bloemetje: "Ik geef/krijg het liever nu dan bij je/mijn begrafenis."

Sally MacLennane

Sally MacLennane

26-09-2016 om 15:16

Nog een tamelijk macabere

(die zijn het leukst)

Als iemand op hoge leeftijd is overleden: "De baker had er geen schuld aan, en het lag ook niet aan het tandjes krijgen/aan zijn hoektandjes". (geen idee wat de hoektandjes ermee te maken hebben, maar ik heb die ooit zo opgevangen)

Li

Li

26-09-2016 om 15:37

Sally

Geweldig!!

Li

Li

26-09-2016 om 15:44

en nu een andere kant van het leven:

Een oma zei ooit tegen iemand die commentaar had op andermans sexuele uitspattingen: "Nou, julie zijn anders ook met zijn drieën naar het stadhuis gegaan."

En een man die op de foto ging met zijn vrouw en hun kind dat een andere vader had: "Net de Heilige Familie." Die uitspraak vond mijn moeder (die de foto nam) heel mooi. De moeder in kwestie vond het minder.

Stenna

Stenna

26-09-2016 om 16:36

menu keuze

Ik had vroeger de regel dat zoon 1x per week (op vrijdag) mocht kiezen wat we aten, op voorwaarde dat hij de rest van de week niet over de menu keuze zeurde. Dat werkte bij hem perfect (hij was sowieso een goede cq grote eter). Mocht hij er na mijn antwoord op "wat eten we"toch over zeuren was 1 verwijzing op vrijdag en dat hij dat voorrecht zou verliezen genoeg. Grappig vond ik dat hij langniet altijd friet, pizza of pannekoeken koos, wat ik half verwacht had. Ook gewone dingen die hij lekker vond kwamen vaak op tafel (lasagna, en veel andere pasta gerechten en ovenschotels, ook wel heel bijzondere).
Werkt waarschijnljk wel alleen met enig kind. Anders is de week snel vol Al kun je het natuurlijk ook per week wisselen wie er aan de beurt is.

Verder hebben wij toen hij klein was in een mediteraan land gewoond. Daar zeuren ze ook. Alleen hebben mediterane ouders er (nog) veel minder geduld mee dan wij. Het eten wat de pot schaft en niet zeuren is daar heel wat sterker.

Tango

Tango

26-09-2016 om 16:42

Oma

Ik zal nooit vergeten dat mijn oma over mijn huidige man zei: dat is ook niet moeders mooiste, toen hij bij haar het tuinpad op kwam. Mijn oma was altijd erg recht voor zijn (haar) raap en zei dat dus gewoon. Later mocht ze mijn man wel graag hoor.
Mijn moeder leek van 3 zussen het minst op haar ouders. Zij had krullend haar en haar zussen allebei steil. Haar moeder (diezelfde oma) zei altijd dat ze achter een boom was gevonden. Vond mijn moeder vreselijk. Dan nog liever van de melkboer

Hier ook zo'n oma

Toen ik een keer uitriep "Allemachtig wat een mensen", reageerde mijn oma meteen dat er 1 Almachtige was.

Mijn oma las na elke maaltijd uit de bijbel. ALs kind moest je als bewijs van oplettendheid dan het 'laatste woordje' nazeggen. Dat zat zo ingeramd dat ik het automatisch nog deed toen ik 21 was. Mijn a.s, toen voor het eerst bij oma aan tafel, keek er wel wat vreemd van op.

Als je maar voorzichtig bent

Wij waren als kinderen/ pubers nogal ondernemend. Allerlei plannen en het dorp, de stad ,het land en later de wereld in.
Mijn moeder sprak bij elk zinnig en waanzinnig plan altijd de woorden: als je maar voorzichtig bent.
Ik hoor het haar nog zeggen.
Ik heb een soort aangepaste versie tegen mijn kinderen: vermaak je en gedraag je❤️

Mams

Mams

27-09-2016 om 07:28

Ik heb er nog èèn!

Wat mij vroeger wel 1000 keer gezegd is: 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...'.
Te pas en te onpas kreeg ik dit te horen, mijn zusjes ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.