Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mijn zus is een autonoom/soeverein


Dus geen bewindvoerder. Maar een levenstestament kan wel. Ik ben zeker wel wilsbekwaam en heb toch een levenstestament, overigens wel een die onmiddellijk in gaat. Als de gemachtigden iets doen wat ik niet wil kan ik naar de rechter stappen. Zolang ik mijn wil nog heb gaat die boven de wil van de gemachtigden.

Tsjor

Pennetje: 'Mijn ouders willen geen euthanasie. Zal een geloof-dingetje zijn.' Ik begrijp die koppeling helemaal niet. Geen euthanasie willen = geloofdingetje (lekker verkleinwoord, meet andere woorden: niet te serieus nemen).
Als alle niet-gelovigen zich dan laten euthanaseren, dan komt het toch nog goed. Blijven alleen de gelovigen over voor een verpleeghuis, hospice etc.

Tsjor

tsjor schreef op 08-09-2023 om 18:41:

Pennetje: 'Mijn ouders willen geen euthanasie. Zal een geloof-dingetje zijn.' Ik begrijp die koppeling helemaal niet. Geen euthanasie willen = geloofdingetje (lekker verkleinwoord, meet andere woorden: niet te serieus nemen).
Als alle niet-gelovigen zich dan laten euthanaseren, dan komt het toch nog goed. Blijven alleen de gelovigen over voor een verpleeghuis, hospice etc.

Tsjor

En zo zien we maar weer: "Jede Konsequenz führt zum Teufel".

Pennetje

Pennetje

08-09-2023 om 19:13 Topicstarter

tsjor schreef op 08-09-2023 om 18:41:

Pennetje: 'Mijn ouders willen geen euthanasie. Zal een geloof-dingetje zijn.' Ik begrijp die koppeling helemaal niet. Geen euthanasie willen = geloofdingetje (lekker verkleinwoord, meet andere woorden: niet te serieus nemen).
Als alle niet-gelovigen zich dan laten euthanaseren, dan komt het toch nog goed. Blijven alleen de gelovigen over voor een verpleeghuis, hospice etc.

Tsjor

Jemig zeg. Ik neem dat uiterst serieus en ik zal er ook absoluut naar handelen. Wat ik had moeten zeggen - en sorry dat ik zo ongelooflijk onzorgvuldig heb geformuleerd: Ik denk dat het feit dat mijn ouders geen euthanasie willen, voortkomt uit hun religieuze overtuigingen. Maar ik heb het er niet met ze over gehad, omdat hun standpunt over euthanasie me duidelijk is. 

Zo beter? 

Je hebt het er niet met ze over gehad. Misschien hebben ze wel andere motieven of zijn de motieven die ze hebben niet religieus gegrond. Of zitten er in religieuze motieven goede redenen, wie weet.

Tsjor

@tsjor en rode krullenbol,
Tsjor: ’Als alle niet-gelovigen zich dan laten euthanaseren, dan komt het toch nog goed. Blijven alleen de gelovigen over voor een verpleeghuis, hospice etc.
Rode krullenbol: ’En zo zien we maar weer: "Jede Konsequenz führt zum Teufel".

Jammer als de opvattingen van gelovige mensen zo op de korrel worden genomen. Had ik niet van Tsjor verwacht.
Mijn bejaarde gelovige schoonouders willen geen euthanasie en ook geen crematie. Mijn niet gelovige vader wilde een begrafenis en mijn gelovige moeder een crematie. Prima, hun keus. Maar dat heeft niets met verpleeghuizen of andere zorginstellingen te maken. Raar om het er dan bij te halen.

tsjor schreef op 08-09-2023 om 18:41:

Pennetje: 'Mijn ouders willen geen euthanasie. Zal een geloof-dingetje zijn.' Ik begrijp die koppeling helemaal niet. Geen euthanasie willen = geloofdingetje (lekker verkleinwoord, meet andere woorden: niet te serieus nemen).
Als alle niet-gelovigen zich dan laten euthanaseren, dan komt het toch nog goed. Blijven alleen de gelovigen over voor een verpleeghuis, hospice etc.

Tsjor

Zo Tsjor. Aan deze mening is maar weer te zien hoe zeer de gelovigen van hun mede mens houden.

Dat is nou voorwaardelijke liefde: als je niet gelooft ben je beter dood. Grof hoor.

Pippeltje schreef op 08-09-2023 om 20:46:

[..]

Zo Tsjor. Aan deze mening is maar weer te zien hoe zeer de gelovigen van hun mede mens houden.

Dat is nou voorwaardelijke liefde: als je niet gelooft ben je beter dood. Grof hoor.

Dit is een uitspraak van Tsjor, ik denk niet dat je een gelovige zoiets hoort zeggen. Ik ben ook gelovig en vind het ronduit schofferend als zo grapjes worden gemaakt.

Vergeet niet dat Pennetje dit draadje begonnen is vanuit een hele andere zorg, krijgt ze deze trieste bijdehandje opmerkingen er ook nog eens bij. Beschamend.

Nog een dergelijke opmerking en ik maak er melding van want dit is m.i. tegen de huisregels van dit forum.

Flanagan schreef op 08-09-2023 om 20:28:

@tsjor en rode krullenbol,
Tsjor: ’Als alle niet-gelovigen zich dan laten euthanaseren, dan komt het toch nog goed. Blijven alleen de gelovigen over voor een verpleeghuis, hospice etc.
Rode krullenbol: ’En zo zien we maar weer: "Jede Konsequenz führt zum Teufel".

Jammer als de opvattingen van gelovige mensen zo op de korrel worden genomen. Had ik niet van Tsjor verwacht.
Mijn bejaarde gelovige schoonouders willen geen euthanasie en ook geen crematie. Mijn niet gelovige vader wilde een begrafenis en mijn gelovige moeder een crematie. Prima, hun keus. Maar dat heeft niets met verpleeghuizen of andere zorginstellingen te maken. Raar om het er dan bij te halen.

Beste Flanagan,

Even voor alle duidelijkheid: met mijn reactie op Tsjor sloot ik mij allerminst bij haar aan, maar bedoelde ik nu juist haar bijdrage te bekritiseren. Weet dat ook ik vrijheid van godsdienst - in alle vormen daarvan - hoog heb zitten.

RodeKrullenbol schreef op 08-09-2023 om 21:52:

[..]

Beste Flanagan,

Even voor alle duidelijkheid: met mijn reactie op Tsjor sloot ik mij allerminst bij haar aan, maar bedoelde ik nu juist haar bijdrage te bekritiseren. Weet dat ook ik vrijheid van godsdienst - in alle vormen daarvan - hoog heb zitten.

Dank je voor je reactie, ik had het idd anders opgevat. De ellende van Pennetje kan  heel dicht  de ellende die ik heb meegemaakt naderen. Het ligt dus best gevoelig.

Bij deze mijn excuses, ik ben zelf juist gelovig, en ik stoorde me daarom juist aan de opmerking van Pennetje. De toevoeging 'zal wel een gelovig dingetje zijn' was overbodig.
Verder vind ik de problematiek van Pennetje heel erg ingewikkeld, ze heeft al veel goede adviezen gekregen over de omgang met de ouders. Ten aanzien van zus denk ik dat ik mondjesmaat andere informatie zou geven, bijvoorbeeld over de mensen die hier achter zitten en zo een hoop geld binnenhalen. 1800 x 400 euro is 720.000 euro. Hier wordt iemand rijk van.

Tsjor

Wat mij dan weer verbaast: mensen geloven aan de ene kant dat de overheid er allerhande duistere praktijken op na houdt, en geld van burgers op grote schaal achterover drukt, maar geloven dan kennelijk tegelijkertijd dat je diezelfde overheid effectief schaakmat kan zetten door een bordje met "ambassade" op je deur te schroeven enzovoort. Dat is toch compleet onlogisch? Diezelfde overheid die ze betichten van duistere bedoelingen is ook de overheid die de wetten maakt en het systeem van handhaving overeind houdt. Hoe denken deze mensen dat ze ooit hun gelijk kunnen halen?

Het eigen gelijk hoeven ze niet meer te halen, dat hebben ze al, naar hun eigen mening. En dan wijzen op informatiebronnen uit dezelfde hoek.

Tsjor

Kan zijn Tsjor, maar een aantal van deze mensen denkt waarschijnlijk wel degelijk dat ze recht hebben op die anderhalf miljoen. Maar hoe denken zij dat dat geld ooit hun kant op zal komen? Wie zou dat moeten betalen dan? Welke  hogere macht  gaat die anderhalf miljoen ophalen en aan die 'autonoom' uitkeren? Niet de rijksoverheid, want die is fout. Wie of wat dan wel?

Flanagan schreef op 08-09-2023 om 20:58:

[..]

Dit is een uitspraak van Tsjor, ik denk niet dat je een gelovige zoiets hoort zeggen. Ik ben ook gelovig en vind het ronduit schofferend als zo grapjes worden gemaakt.

Vergeet niet dat Pennetje dit draadje begonnen is vanuit een hele andere zorg, krijgt ze deze trieste bijdehandje opmerkingen er ook nog eens bij. Beschamend.

Nog een dergelijke opmerking en ik maak er melding van want dit is m.i. tegen de huisregels van dit forum.

Je hebt gelijk: ik moet natuurlijk net zo min alle gelovigen over een kam scheren, sorry!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.