Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dropke

Dropke

11-09-2008 om 00:46

Nickname veranderen

Doen jullie dat wel eens. Ik las net, dat iemand hier al een hele tijd op ool zit en haar nick heeft veranderd.Waarom zou je dat doen ? Als ik echt even helemaal annoniem wil zijn verzin ik een andere nick, maar doe dat eigenlijk heel weinig. Waarom zou jij je nick veranderen ?

gr Dropke


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
WiekeB

WiekeB

11-09-2008 om 08:06

Nou

omdat je ex blijkt mee te lezen en je nick kent?
Wieke (al heel lang een andere nick intussen)

Emmawee

Emmawee

11-09-2008 om 09:49

omdat ik met mijn oude nick met zoontje Stoffer gewoon bij zijn echte naam noemde. Toen Blik erbij kwam vond ik dat ik met de combinatie van beide namen te goed te herkennen was en bovendien ging Stoffer toen ook naar school.
Dus: andere nick en voor de jongens dezer namen, want ik vind het niet leuk om het over 'de oudste' en 'de jongste' te hebben.
Groeten, Maw.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-09-2008 om 09:52

schreef in eerste instantie onder mijn eigen naam, maar ik kreeg toen steeds per mail reacties van iemand die ik ken. Behoorlijk irritant. Toen heb ik mijn naam een beetje verandert om nog wel herkenbaar te blijven, maar mijn stalker had me door. En toen ben ik maar helemaal verandert.

Dendy

Nou

Omdat ik een nick had die veel leek op diverse andere nicks. Iemand klaagde dat ze al die op elkaar lijkende nicks niet meer uit elkaar kon houden. Toen heb ik mij een naam aangemeten die op geen van de op dat moment in omloop zijnde nicks leek.

Guinevere

Guinevere

11-09-2008 om 13:07

Suffe naam

En ik had eerste een suffe nick, en werd toen geïnspireerd door een ander draadje over nicknames om een nieuwe te kiezen. Bovendien had iemand anders een nicknaam die op de mijne leek.

Onmogelijk.

Ik heb het wel eens geprobeerd. Want mijn voornaam is ook mijn 'echte', en hoewel ik geen kindernamen noem hier denk ik dat ik voor best veel meelezende schoolpleinmoeders of andere vage kennnissen herkenbaarder ben dan wanneer ik truus zou heten.

Maar die enkele keer dat ik het geprobeerd heb viel ik zo goed als onmiddellijk door de mand. Ik heb geloof ik een soort schrijfstijl waardoor ik nogal herkenbaar ben of zo. Als ik ECHT anoniem wil zijn neem ik een tijdelijke nick, en denk daarna 23 keer na over hoe ik iets opschrijf.

En denk ik maar niet te veel na over wie er misschien allemaal meelezen. Zo interessant ben ik trouwens ook weer niet, en echt vertrouwelijke dingen gooi ik hier niet erg vaak neer, dat doe ik dan wel op de hierboven genoemde manier.

Ik heb het trouwens zelf ook bij sommige mensen, dat ik ze feilloos herken onder een ander nick, puur en alleen door de manier waarop ze schrijven.

(vergis je trouwens niet in de hoeveelheid meelezers. Ik schrok een tijd terug toch wel een beetje toen ik puur voor de lol eens ging kijken naar een paar foto's die iemand, mamba geloof ik, van haar woonkamer ergens op een album-site had gepost. Binnen een paar uur hadden volgens de teller op de site honderden mensen die foto's gezien.....Toch wel iets om af en toe even bij stil te staan)

Ingrid

3 kids mam

3 kids mam

11-09-2008 om 14:32

Ik wijzig regelmatig

Ik blijf liever echt anoniem, vandaar dat ik al wel een keer of 10 van nick ben veranderd.

margje van dijk

margje van dijk

11-09-2008 om 14:35

Niet eens nodig

Ik ben slechts 1x van nick veranderd maar dat is al honderd jaar geleden.

Nu lees ik in het Nieuwe Huishouden dat iemand (die schrijft dat ze misschien anderhalf jaar naar Nieuw-Zeeland gaat) denkt dat anderen denken dat zij 'Margje' is. Ik zat echt hardop te lachen, ik dacht: welnee joh, iedereen die mij kent ziet toch meteen dat ik jou niet ben.

Komen er vervolgens een paar reacties van mensen die inderdaad dachten dat ik het was.

Dus ik hoef niet eens van nick te veranderen of ik val al door de mand (hahahaha).

Margje

margje van dijk

margje van dijk

11-09-2008 om 14:43

Ps nog wat

Ik moet trouwens zeggen dat ik soms hetzelfde denk als IngridT: je weet misschien wel niet half hoe bekend je bent.

Ik heb nu onlangs dat wespenavontuur meegemaakt met mijn jongste zoontje. Ik geloof dat ik het dezelfde avond al hier op OO zat te typen want ik was helemaal vol van.

Maar inmiddels is de hele basisschool en die daarnaast op de hoogte van dit voorval, en ik ben al door heel veel mensen aangesproken die wilden weten hoe het met ons was. We zijn een mini-bekend-gezin voor een paar dagen.

Dus denk ik: Er zijn hier nu duizenden (?) ouders die weten dat wij een kind hadden op school dat 30 keer door een wesp gestoken is. Hoeveel van die ouders zitten regelmatig op Ouders Online? Dat moeten er toch heel wat zijn eigenlijk? Al zijn het er maar 10 of zo, dat vind ik nog veel. Die hebben dat verhaal op OO gelezen en weten nu zonder twijfel dat ik dat ben

En natuurlijk is dat ook al gebeurd doordat ik een keer met ons hele gezin naar China ben verhuisd (en terug).

Toch ben ik nog nooit als zodanig aangesproken op het schoolplein, of elders. Eén keer heeft Puck2 mij een mailtje gestuurd, maar die kende ik toch niet (dus dat is anders). Het zou de eerste keer zijn dat iemand die ik al van iets ken me zou aanspreken op mijn margje-identiteit.

Zolang ik dat niet heb meegemaakt verkeer ik in de vrolijke illusie dat het allemaal zo'n vaart niet loopt. Ik denk dat ik wel zal schrikken als ik dat eens zou meemaken. Maar eigenlijk zou je je dat de hele tijd moeten realiseren.

En dan denk ik weer (van de potentiële schrik bekomen): OK, wat dan nog. Zo erg is het nou ook weer niet.

Margje

dromer

dromer

11-09-2008 om 14:49

Ik had het wel gewild

in een draadje over die dingen die eigenlijk niet kunnen, als reactie op 'gekust', maar toen ik een stukje getypt had bedacht ik me ineens dat ik al had gereageerd onder mijn 'gewone' nick en toen kon ik dus niet meer echt helemaal anoniem reageren. Zo kon ik dus niet stiekem een heel gewaagd stukje schrijven... Jammer, vond ik, maar ik kan het echt niet onder mijn gewone nick schrijven.
Zo kan het dus ook zijn dat je een tijdelijke tweede nick niet eens kunt gebruiken :- (

baibai

Hahaha margje.

Ja, in een megalomane bui zou je je wel eens kunnen afvragen of er mensen zijn die jouw (of mijn, of wie dan ooks) leven hier op OOL volgen, als een soort gratis column, zoals je wel in de Libelle of zo hebt. Van die jarenlang doorsudderende wekelijkse huis-tuin-en-keukenstukjes over de leuke beestjes in de tuin, de huishoudelijke blunders (jouw afdeling LOL!) en dat soort dingen.

Ingrid (dus jij dacht dat het onmogelijk was dat iemand dacht dat iemand anders dacht dat jij die potentiele wereldreiziger was? Snap ik het nog?)

margje van dijk

margje van dijk

11-09-2008 om 15:13

Ingridt

"dus jij dacht dat het onmogelijk was dat iemand dacht dat iemand anders dacht dat jij die potentiele wereldreiziger was? Snap ik het nog?"

Ja, toen ik las dat de draadstarter dacht dat mensen wel zouden denken dat zij mij was, moest ik hard lachen. Natuurlijk niet, dat denkt helemaal niemand, ik lijk toch niet op jou (dacht ik).

Dus eerlijk gezegd was ik stomverbaasd toen er 2 reacties kwamen van mensen die inderdaad dachten dat ik het was.

Dat zal wel net zo zijn als dat mensen soms tegen je zeggen dat je op iemand anders lijkt. Mijn eerste reactie daarop is altijd van de strekking "je bent niet goed wijs", want ik vind dan dat ik helemaal niet op diegene lijk. En dan zeg je dat tegen iemand anders ("moet je nou eens horen"), reageert die met "ja, dat vind ik ook wel een beetje".

Zelf zie je het allemaal heel anders dan andere mensen

Margje

Linda

Linda

11-09-2008 om 15:35

Veel linda's

Ik post onder mijn echte voornaam en baal als er andere Linda's opduiken. Vooral als ze enorme onzin verkondigen! Ik overweeg dus geregeld mijn nick maar eens te veranderen, maar ben er te lui voor

Klaartje

Klaartje

11-09-2008 om 17:07

Ik heb het 1 keer gedaan

Maar ik voelde me niet "goed" bij die naam, dus weer veranderd in mijn nick die ik heb sinds ik hier in 2003 kwam. Ik weet niet hoeveel mensen mij nog uit die beginperiode kennen, ik ben hier gekomen omdat ik problemen met puberzoon had. Heb wel al een paar keer meegemaakt dat er een andere Klaartje iets schreef hier, maar als die schrijft over een kleuterzoon, weten diegenen die mij kennen wel dat het een andere is.
Ik kan er verder niet zo mee zitten, alleen als je beiden in hetzelfde draadje schrijf kan het wel eens verwarrend zijn.
Klaartje

Jose van Polanen

Jose van Polanen

11-09-2008 om 21:07

Tja

er is 1 forummer die soms op een wat vals toontje suggereert dat ze weet wie ik ben. Ik overweeg sindsdien soms om maar te wijzigen. Maar ergens staat me dat dan ook weer tegen. Heb niet zoveel te verbergen. Meningen?
groet,

Puck2

Puck2

11-09-2008 om 21:14

Sini

En heeft het ook geholpen. Ik ben erg slecht in nieuwe nicks koppelen aan oude nicks, maar die van jou had ik in een recordtijd te pakken, kon jouw ex-buurvrouw je nu niet meer vinden. Of is ze zo geschrokken van je de reden van je nieuwe nick (want ook die heb je toen op het forum geschreven) dat het probleem daarom over was.

Nee hoor

ik schrijf gewoon onder mijn eigen naam. Schrijf hier nu sinds een maand of 2 denk ik, en tot ongeveer 3 jaar geleden ook al een hele tijd. Toen door omstandigheden een paar jaar niet meer maar ik gebruik nu wel weer dezelfde nick als toen. Zullen vast mensen zijn die me kennen maar ik heb in principe niks te verbergen en als ik dat wel heb dan verander ik voor dat draadje wel even van nick.

Asa Torell

Asa Torell

11-09-2008 om 21:31

Dropke

Jij hebt kennelijk meteen een handige nick gekozen, uniek en uitspreekbaar en absoluut niet aan je eigen naam gerelateerd. Ik was daar wat minder handig in, vond ik achteraf, dus na lang aarzelen (want ben niet zo bekend dat iedereen me meteen terugvindt) toch maar eens een echte 'naam' genomen. Die ben ik wel van plan te houden, tenzij ik nog eens word gestalkt.

Asa Torell

Asa Torell

11-09-2008 om 21:32

Aanvulling

ik bedoelde niet dat ik al werd gestalkt; de gevallen zoals hierboven genoemd, hebben wel indruk gemaakt dus waren ook een reden om nog wat anoniemer te worden.

Linda

Linda

11-09-2008 om 21:46

Ik herken nooit iemand

De 'columns' van Margje of Ingrid? Geen idee! Terwijl ik ze vast gelezen heb. Maar als ik de volgende dag weer lees, leg ik de link naar de naam niet.
Sinilid is enige waar ik oude nick van weet.
Echt hoor, ik herken wel wat namen, maar hoe het dan zit met kinderen, leeftijd, gewicht, bv/geen-bv etc... je kunt mij elke dag weer alles wijs maken

Theekopje

Theekopje

11-09-2008 om 23:02

Voor iedere dag een ander nick

Ik gebruik bijna nooit dezelfde nick. Ik bedenk voor ieder draadje een nieuwe. Nee, nu overdrijf ik natuurlijk. Maar ik wissel wel erg vaak. Omdat ik dat leuk vind en omdat ik niet herkenbaar wil zijn. Maar ook om vooroordelen tegen te gaan. Want op een opmerking gemaakt door bijvoorbeeld Alex wordt heel anders gereageerd dan wanneer bijvoorbeeld Sarcas precies dezelfde opmerking zou maken. Schrijft Toosje over liefdesverdriet dan zijn de reacties heel anders dan wanneer iemand met een andere hobby liefdesverdriet heeft. Op mijn postings reageert iedereen naturel, en dat vind ik heel prettig.
Hoewel de Margje/Tralala verwarring wel grappig is, en Sini inderdaad net zo herkenbaar als haar vorige nick.

Dropke

Dropke

11-09-2008 om 23:28

Oke dan

Er zijn dus heel veel redenen. Ik ken iemand alleen van zijn of haar nick en vind het dan wel eens jammer. Ik herken iemand echt niet. Zo reageerde ik al eens op een draadje en kreeg ik een mailtje, van ja...dat ben ikke. Tja dan voel je je best wel stom hoor. Nu met de aankomende meeting vind ik dat nog vervelender. Ik heb in mijn hoofd een heel rijtje mensen die ik wel wil ontmoeten, maar als ze tussendoor hun nick hebben veranderd...tja dan zeggen ze me dus niks. En ik ben daar ook echt een superdombo in dus dat kan dan nog wat worden.

Ook vind ik het wel fijn dat mensen hier weten wie ik ben en waarom ik soms reageer zoals ik doe. Dat er meegelzen wordt is me ook wel duidelijk geworden. Alleen maakt mij dat niet zoveel uit. Ik geef hier mijn mening, ook al gooi ik er soms dingen uit die niet goed doordacht zijn. Jammer dan, in het echt ben ik ook een flapuit. Als ik echt wil dat niemand meeleest en toch een mening wil, maak ik een eenmalige nick aan.

Wat mij wel vervelend lijkt, dat je nooit meer ergens op terug kunt komen uit je vorige nick-tijd. Of hebben jullie daar geen moeite mee ??

Ardnax

Ardnax

12-09-2008 om 00:38

Sinds kort

Al bijna 10 jaar gebruikte ik mijn eigen naam als nick, een ongelooflijk weinig voorkomende ook nog eens en als overtreffende trap in het begin ook nog met achternaam.
Door het "akkefietje" met onze canadese forumster ben ik eindelijk eens veranderd in hopelijk een buitenaards wezen...
En oh ja, ik weet echt met geen mogelijkheid meer wie wie is. Al die veranderde namen, vast mensen met wie ik al jaren in discussie ga, maar het echt niet meer weet.
Alleen Tinus heb ik kunnen herleiden, maar die heeft ook zo'n ongelooflijk herkenbare schrijstijl.
Grtz.
Ardnax

Lidwientje

Tralala is trouwens een van de zeer weinige forummers die ik al vanaf regel 1 herken als ze onder een andere nick schrijft

Hahaha!!! Dat heb ik dus ook. Hoewel...ik zou er nog wel een paar weten denk ik. In de prehistorie heb ik denk ik wel eens gepost onder mijn echte naam of een afleiding ervan, maar silone ben ik al járen. Ik duik ook niet onder met een andere nick. Ik heb gewoon totaal geen behoefte aan ontboezemingen of het delen van intimiteiten waarvoor ik anoniem zou moeten zijn. Voor dat soort dingen heb ik real life mensen om me heen. Ik ben hier overduidelijk voor oppervlakkigheden, hoewel ik niet te beroerd ben om mijn mening te geven als het om serieuze zaken gaat. Wie mij beter wil kennen zal dat levende lijve moeten doen

reina

reina

12-09-2008 om 09:12

Lukt niet

Ik heb een 2e nick,maar gebruik 'm zelden, vergeet het gewoon. Of ik gebruik 'm en wil dan een volgende keer weer wat schrijven, maar ben dan die hele nick vergeten Soms kan het handig zijn, in sommige rubrieken of door sommige mensen wordt er idd anders gereageerd als je naam niet bekend is (vb. als ik bij 'ouders en School' schrijf als Reina krijg ik vaak reacties die slaan op het feit dat ik leerkracht ben, ook al heeft dat met dát onderwerp of die reactie van mij niets te maken en dat slaat de discussie soms dood) Ik heb het zelf ook, hoor, als ik 'Alex' lees gaan mijn haren al overeind staan en lees ik vast niet helemaal objectief

Wind uit de zeilen - een column

Ik weet dan er mensen in het meelezersleven zijn die weten wie ik in het echt buiten, nog buiten de actieve forummers die mij gewoon kennen. Dat heb ik ze zelf verteld. Er zijn ouders van school en buren die weten wie schuilgaat achter Genista, want als het zo uitkomt, vertel ik wel eens over wat hier aan de orde komt, wat ik ervan vind en dat ik Genista ben. Het weerhoudt je trouwens ook van al te uitbundige ontboezemingen
Overigens ben ik in een vroeger forumleven ook wel eens wat mededeelzamer geweest over mijn gezinsleven en de dagelijkse gebeurtenissen. En toen heb ik wel degelijk aan reacties (irl en per mail) gemerkt dat mensen dat als een soort column begonnen te zien. Ik kan me er alles bij voorstellen dat sommige zeer beeldende schrijvers (m/v) dat effect op meelezende mensen hebben.

Tihama

Tihama

12-09-2008 om 09:31

Theekopje

"Op mijn postings reageert iedereen naturel, en dat vind ik heel prettig. "

Grappig is dat. Ik vind het juist prettig dat ik van forummers een breder beeld heb. Dat maakt dat ik in mijn reacties vaak dieper kan gaan. Omgekeerd weet ik ook dat als ik vragen post ik een beter en completer antwoord krijg, omdat andere forummers me 'kennen'.
Soms betekent dat natuurlijk ook wel vooringenomenheid, maar die neem ik graag voor lief omdat het me meer oplevert dan het me kost.

Tihama

Net als mieke

Net als Mieke heb ik altijd mijn eigen naam gehad, geen nick. Heel soms gebruik ik een ter plekke bedachte nick, maar dat komt zeer weinig voor.
Ik vind het heerlijk dat mensen op meetings en in mails en zo, mijn echte naam kennen. Hoeveel forummers ik inmiddels op hyves ben tegengekomen onder de echte naam, vreselijk moeilijk om dat allemaal te onthouden (dan stuur ik dus maar weer berichtjes van: welke forummer ben jij ook alweer???)

Zelden

Heel zelden neem ik tijdelijk een andere nick, maar volgens mij is het alweer eeuwen geleden. Verder ben ik hier sinds 2002, 2003 zo'n beetje onder de de naam Anneque.
Grappig, ik kom in sommige rubrieken ook alleen als ik me heel erg verveel. Als er in de gebruikelijke rubrieken weinig te doen is, en ik toch niet achter de pc weg wil.

reina

reina

12-09-2008 om 14:46

Pubers (ot)

Zolang je kinderen klein zijn is het anders als je geen nick hebt, vind ik. Als ze ouder worden vinden ze het niet altijd prettig als ma over hen schrijft. Ik ben destijds gaan schrijven op OOL omdat ik vragen had die te maken hadden met de gezondheid destijds van mijn zoon, best persoonlijk dus en heb toen gelijk een nick genomen, die overigens wel eens herkend is. Ooit schreef ik ook iets op OOL onder mijn eigen naam, jaren later werd mijn dochter daarmee geconfronteerd door een (inmiddels ex) vriend, het was niks echt persoonlijks, toch vond ze het niet leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.