Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nicknames hoe kom je eraan?

Is dan mijn volgende nieuwsgierige vraag.
Misschien is die vraag er al eerder geweest maar toen was ik er niet.

En tja, ik ben dus reuzenieuwsgierig waar sommigen van jullie hun soms wel héél aparte nicknaam vandaan getoverd hebben.

Van sommigen weet ik het al, maar wie het leuk vindt om hier te vertellen maakt mij in ieder geval weer een beetje blij.

'K zal met die van mij beginnen, of had ik dat al niet ergens gedaan hier, weet het effe niet meer.
Maar allah, komt ie, mijn dochters naam is Ilse, haar bijnaam is Pilsje (uiteraard vanwege het rijmen, niet om dat andere al komen we uit brabant, kan natuurlijk nog komen maar ze is pas 10 )
Ik heb die bijnaam dus gejat, wat ze trouwens helemaal niet leuk vind, snap niet waarom, maar ja, meisjes hè....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

02-03-2010 om 11:24

Hoezo nieuwsgierig?

Misschien een idee om je nick te wijzigen naar 'Aagje'??
Ik ben ooit begonnen met mijn eigen naam, kwam er snel achter dat dat niet slim is. Ben toen overgestapt naar MLN, mijn initialen. Vorig jaar gewijzigd naar Ayanna. Ayanna is afkomstig uit een kort verhaal van Stephen King. Gaat over een negermeisje wat blind is en wonderen kan verrichten. Ze neemt de ziektes over van andere mensen. Die genezen daardoor, maar met haar gaat het steeds slechter en slechter. Een prachtig mooi verhaal en ik vond de naam heel bijzonder. Vandaar dus...Ayanna!

amk

amk

02-03-2010 om 11:32

Net als aynanna

het zijn mijn initialen, maar ik ben al een tijdje zoekende naar iets anders. Wellicht binnenkort.

margje van dijk

margje van dijk

02-03-2010 om 11:36

Berber (deels o.t.)

Wat grappig! Als ik een dochter had gekregen is de kans groot dat ze ook Berber had geheten. Het is namelijk ook gewoon een Friese meisjesnaam. Maar ik heb ook drie zonen gekregen

En nu nog even on-topic: mijn echte naam is een Friese naam en eindigt 'dus' op '-je'. Om wat anoniemer te zijn heb ik een hollandse naam gekozen die ook op '-je' eindigt, en ik vond Margje wel een prettig-knullige uitstraling hebben die past bij 'huis, tuin en keuken', het topic waar ik het meest van zwelg (de wasdraadjes en zo).

Van Dijk had ik gekozen omdat ik letterlijk onder de zeedijk geboren ben ('bovenin' Friesland), en omdat ik vroeger een leraar had ik waar ik straalverliefd op was die Van Dijk heette....

Margje

Hier

Ik ben opgegroeid in Alkmaar, en 'temet' betekent 'bijna' in het Westfries (in sommige andere dialecten ook trouwens, weet ik inmiddels). Ik vind het een grappig woord, met name omdat het ook van achteren naar voren gelezen kan worden.

Groeten,

Temet

amk

amk

02-03-2010 om 12:23

Temet (ot)

Laat mij nu toch even in de waan dat het een heel mooi oosters gekozen naam is.
Weer een illusie armer.

Bellefleur

Bellefleur

02-03-2010 om 12:26

Vrouw van het stamhoofd

Bellefleur is de vrouw van het stamhoofd Abraracourcix in Asterix en Obelix. Ik lijk qua karakter en uiterlijk sprekend op haar. Alleen kan ik het niet hebben als míjn stamhoofd me 'zwijntje' zou noemen. Maar dat is het enige verschil.

Bellefleur

Bellefleur

02-03-2010 om 12:29

Overigens

is Bellefleur ook een appelsoort. Een hele smakelijke. Met rode wangetjes. Bij ons eerste uitstapje had mijn vriend (nu mijn stamhoofd) een appel meegenomen. Omdat hij me typisch een meisje voor appels vond. Ik ben er nog steeds niet over uit of het een compliment was of een belediging.

Biene M.

Biene M.

02-03-2010 om 12:32

Temet

Wat grappig, je nick doet me altijd aan mijn Westfriese oma zaliger denken, die zei dat vaak. Ik dacht dat het voor jou vast een andere betekenis zou hebben, maar niet dus

Biene M.

Biene M.

02-03-2010 om 12:35

Biene m.

Mijn Oostenrijkse oma (die andere dus) stuurde me vroeger altijd boekjes over die Biene Maja. Ik vond dat vreselijk, want mijn naam schrijf je met een y. Tegenwoordig doe ik daar niet meer zo moeilijk over.

Tihama

Tihama

02-03-2010 om 12:47

Tim, harry en marie

De namen van mijn kinderen......grinnik, de meesten denken dat mijn nick een acroniem is.

In werkelijkheid stond er boven mijn computer een reisgids van Lonely Planet over Jemen. Ik dacht aan het paradijselijke strand van de provincie Tihama in Jemen.

Inmiddels voelt het heel vertrouwd. En hiervoor postte ik met mijn eigen naam.

Tihama

Guinevere

Guinevere

02-03-2010 om 12:50

Zeg ik niet

Zeg ik ook niet, hahaha, wat jammer nou! In elk geval is het wel leuk om me hier een slanke prinses met lange blonde lokken te wanen, in een blauwe prinsessenjurk. Tenminste, zo stelde ik met de "echte" Kwinnefeer altijd voor.

Bastet

Bastet

02-03-2010 om 12:57

Hier....

Ik heb een enorme fascinatie voor de oudegyptische cultuur.En ik heb een kat in huis die bekend staat als de eerste huiskat die gehouden werd door egyptenaren,een abessijn.Mijn nick is dus: Bastet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bastet

Tineke

Tineke

02-03-2010 om 12:59

Nick?

Huh? Dit is toch gewoon mijn eigen naam???

Biene M.

Biene M.

02-03-2010 om 13:07

Mevrouw heksenvet

Ik ben blij dat je dit keer dat citaat achterwege laat. Brrr.

Ayanna

Ayanna

02-03-2010 om 13:21

Berber o.t.

Hahahaha... En ik maar denken dat niemand mij nog kende uit de MLN-tijd!

Puck

Puck

02-03-2010 om 13:31

Zo heet ik nu eenmaal

Mijn vader had voor mij als koosnaam altijd al Puk en mijn volleybalmaatje noemde met ook altijd Puck vanwege mijn niet al te grote formaat. Ik wordt dus ook in het dagelijks leven wel Puck genoemd.

Puck

Puck

02-03-2010 om 13:32

Lidwientje

Als ik jouw nick lees dan komt bij mij altijd direct het liedje uit de musical Hamelen boven drijven:
er gaat helemaal niets boven jou, Lidwientje Walg,
al torent het ook boven alles uit.....

Rieke

Rieke

02-03-2010 om 13:45

Oma

Ik heb de naam van mijn moeders moeder aangenomen, naar wie ik ook vernoemd ben.
Indertijd zo maar als een opwelling genomen. En ik vind het persoonlijk leuk wanneer een nick een gewone voornaam is.
Sorry voor alle beuken, mandarijnen, letters, anna's van noniemen, en wat nog meer ; ))

pilsje

pilsje

02-03-2010 om 14:04 Topicstarter

Pelle lol

die laatste zin, die doet 't m dan weer helemaal, grinnik

pilsje

pilsje

02-03-2010 om 14:05 Topicstarter

Mee eens ayanna

zat ik ook al serieus aan te denken, zou echt perfect bij mij passen

pilsje

pilsje

02-03-2010 om 14:07 Topicstarter

Amk wellicht

kun je hier massa's suggesties aan de hand doen mocht je willen. De fantasie en creativiteit tieren hier welig. (ahum, kloppen deze woorden en zin(sopbouw), geen idee eigenlijk, maar het vloog er zo uit)

pilsje

pilsje

02-03-2010 om 14:09 Topicstarter

Biene m

laat die Biene Maja nou 1 van mijn favoriete tekenfilms aller tijden zijn. Zó leuk en grappig echt jammer dat het niet meer op tv is. Hopelijk wordt het nog eens herhaald...

koentje

koentje

02-03-2010 om 14:10

Tijdens

mijn zwangerschap hadden we een meisjesnaam en een jongensnaam met een oe klank erin en noemden ons kindje Koentje...............

En hij heet geen Koen trouwens!

pilsje

pilsje

02-03-2010 om 14:11 Topicstarter

Kwinnefeer,

wel een beetje flauw hoor, lekker pilsje pesten

Nou dan bedenk ik zelf wel een leuke woonplaats en verhaal bij jou.....en ik zeg lekker niet welke (na,na na na na (je weet wel in een deuntje gezingzegd) )))

pilsje

pilsje

02-03-2010 om 14:12 Topicstarter

Ah biene vertel vertel

ben dol op griezelige anekdotes...

pilsje

pilsje

02-03-2010 om 14:16 Topicstarter

Goh wat leuk allemaal

Wat een enige verhalen komen er nu bovendrijven, waar nieuwsgierigheid al niet goed voor kan zijn.

Dank jullie dames voor jullie reacties, ik vind het erg leuk om te lezen allemaal.

Astrid

Astrid

02-03-2010 om 14:34

Een voornaam

Astrid is gewoon 1 van mijn voornamen, maar niet mijn roepnaam. Wel vervelend dat er nog een Astrid op OOL is.

Brianna F

Brianna F

02-03-2010 om 14:39

Brianna

Mijn nickname is een personage uit mijn lievelings boek(en) van Diana Gabaldon, over een vrouw die in Schotland door een aantal staande stenen heenloopt en in de 18e eeuw beland. Zij krijgt een dochter van een highlander, die dochter heet Brianna.
OT Janeway, heb je het laatste boek uit? Een echte cliffhanger, nu moeten we weer jaren op het volgende deel wachten.

Tssk tihama

De namen van mijn kinderen......grinnik, de meesten denken dat mijn nick een acroniem is.

Echt joh? Nou zal ik maar even opbiechten dat dat bij mij wel het geval is. Jullie raden de namen toch nooit
In een vorige draad over nicknames had ik flauw vermeld dat Silone kwam vanwege mijn adoratie met Ignazio Silone, Italiaans dichter. Maar dat werd wat genant toen een forummer er heel serieus op inging.

Biene M.

Biene M.

02-03-2010 om 15:06

Silone

Dit zou een prachtige vraag zijn voor OOQ2!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.